Guest arttula

F-Secure ei oikein vakuuta...

41 viestiä aiheessa

Terve

Sain työpaikalta F-Securen, jonka olen koneisiini asentanutkin. Nyt alkaa hiukan epäilyttämään koko softa. Ensinnäkin automaattinen virustietokantojen päivitys on lakannut toimimasta (joo, on lisenssit maksettu työnantajan puolesta). Enää onnistuu manuaalinen updaten haku, ja asennus.

Kannettavassani on tuo myös. Ostin ulkoisen kovalevyn, jonka otin mukaan saksalaiseen kenttäsairaalaan kopioidakseni muutamia kuvia ja videoita itselleni. Heti, kun olin liittänyt levyn koneeseen, tuon tietokoneen virustorjunta varoitti viruksista levyllä. Eikun nolona punastellen takaisin kotiin, ja virustarkistus päälle (hain F-Securen uusimmat päivitykset ennen sitä). Tulos: ei mitään F-Securen mielestä.

Eikun F-Secure kuikkaan, ja Norton tilalle uusimpien päivitysten kera. Lopputuloksena 4 virusta/matoa levyllä, jotka Norton hoiteli pois päiviltä.

Nyt tarkistelen kotikonettani F-Securella. Jostain syystä ohjelma pysähtyy aina C:-levyllä olevaan tiedostoon: C:\Windows\Installer\29b6113.msi. Mikäköhän tuokin lienee ??

Summa Summarum: Luulen, että F-Secure saa lähteä tältäkin koneelta. Onko muilla vastaavia kokemuksia ?

Arttu

EDIT// Höh !!! Nyt kun yritän etsiä tuommoista fileä (tai edes kansiota) C:-asemalta, ei semmoista olekaan !! Ja vaikka "Näytä piilotetut tiedostot" -on ruksattuna. Outoa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on samalla tavalla käytössä F-secure työn puolesta. Automaattisen päivityksen kanssa on yhdessä koneessa viidestä ollut ongelmia, pitänee asentaa uudelleen paremmalla onnella. Joskus 3 vuotta sitten luovuin F-Securesta koska totesin sen erittäin hitaaksi jos avasin kansion, missä oli vaikka viis gigaa tavaraa. Nyt vaihdoin mielenkiinnosta takaisin Nortonin leiristä mutta täytyykin tutkia asiaa, jos F-Secure noin toimii niin äkkiä vaihdan takaisin :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla oli F-secure, se kyllä löysi viirukset mutta ei voinut poistaa sitä, joten nyt minulla on AntiVir ja palomuurina ZoneAlarm. Ja hyvin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla oli F-secure, se kyllä löysi viirukset mutta ei voinut poistaa sitä, joten nyt minulla on AntiVir ja palomuurina ZoneAlarm. Ja hyvin toimii.

Samat on jutut. F-secure oli puolivuotta ilmainen ja ei oikein vakuuttanut. Eli tällä hetkellä on Zone Alarm, Antivir, AD-Aware ja Spypot. Hyvin on suojaus tällä hetkellä toiminut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, vaikkei ehkä F-Secure ole paras softa, on se parempi koin nortton (kokemuksia kummistakin) F-Secure ei kaada konetta / tilttauta nettiä...

Huhtikuussa loppui securesta aika, ja faija vaihtoi hinnan vuoksi norttoniin, sen jälkeen mulla on ollut ongelmia sen kanssa.

Kaverilla jouduttiin asentaa kaikki uusiksi, kun norttonin romu imi kaiken pskn netistä...

Nortton on vähän niin kuin pss...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, vaikkei ehkä F-Secure ole paras softa, on se parempi koin nortton (kokemuksia kummistakin) F-Secure ei kaada konetta / tilttauta nettiä...

Minulla ei Norton ole koskaan tehnyt tommosta. F-secure sensijaan saa koko koneen tahmaamaan kun menee johonkin hakemistoon jossa on isoja tiedostoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monia (maksullisia ja ilmaisia) kokeilleena olen päätynyt Pandan Antivirus Titanium 2005 käyttäjäksi. Siinä on mukana myös palomuuri, se on monikielinen - mukana suomenkieli, päivitykset toimivat, suojaus toimii niin hyvin kuin nyt yleensä on mahdollista ja se on helppo säätää. Vähän "raskas" se nyt tietenkin on. Windowsin käynnistäminen ja sulkeminen tapahtuu pienellä viiveellä, mutta minua se ei sanottavammin haittaa, sillä ei elämä tässä tapauksessa ole muutamasta ylimääräisestä sekunnista kiinni.

Lisäksi tukipalvelu toimii erittäin hyvin (n. 1 vrk tukipyynnön esittämisestä).

Noo, hinta on kyllä hieman "rasvainen", sillä vuoden lisenssi maksoi muistaakseni 50€.

Tämä ei ole missään tapauksessa mikään mainos - kerroinpahan vain kokemuksistani. Jokainenhan tekee hankintapäätöksensä itse eikä ole mitään syytä vaihtaa jos on olemassa olevaan virustorjunta/palomuuri-ohjelmiinsa tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverilla jouduttiin asentaa kaikki uusiksi, kun norttonin romu imi kaiken pskn netistä...

Nortton on vähän niin kuin pss...

Veikkaan että on käyttäjässä vikaa. Sama homma on näissä softapalomuureissa jotka huolimattomasti käytettynä ovat hyödyttömiä.

Itsellä käytössä AVG ja toistaiseksi ilman ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että on käyttäjässä vikaa. Sama homma on näissä softapalomuureissa jotka huolimattomasti käytettynä ovat hyödyttömiä.

Tulee mieleen eräs henkilö jolla oli softapalomuuri (en enää muista mikä) ja viruksia kone täynnä. Haukkui sitten palomuurin paskaksi samoin virustorjunnan. Asiaa hetken selviteltyä tilanne olikin se, että palomuurin asetukset olivat Light -asennossa ja virussuojaus pois päältä. Kun kaikki softat eivät olleet toimineet eikä osannut sallia niitä palomuurista niin oli sitten ruuvannut asetuksia alaspäin kunnes oli alkanut toimimaan. Samoin virusskannaus oli kuulemma hidastanut konetta ja oli ottanut pois.

Sitten ihmetellää, että kun ei toimi vaikka softat on koneella.  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tarkistelen kotikonettani F-Securella. Jostain syystä ohjelma pysähtyy aina C:-levyllä olevaan tiedostoon: C:\Windows\Installer\29b6113.msi. Mikäköhän tuokin lienee ??

EDIT// Höh !!! Nyt kun yritän etsiä tuommoista fileä (tai edes kansiota) C:-asemalta, ei semmoista olekaan !! Ja vaikka "Näytä piilotetut tiedostot" -on ruksattuna. Outoa... :P

*.msi on Microsoft Instaler -asennusjärjestelmää käyttävän ohjelman asennuspakettitiedosto.

MSI on sisäänrakennettuna XP-käyttöjärjestelmässä, W95, W98, W98SE, ME, NT, W2K se

pitää asentaa erikseen. Sen saa imutettua täältä

Se että onko ko. Installer -alihakemistoa Wintööt -hakemistossa riippunee siitä

onko MSI:tä koskaan käytetty jonkin ohjelman asennukseen vai eikö ole, luulisin.

Järjestelmänä MSI on kätevä kuin mikäkin, asennuspaketteja on kohtuu helppo

tehdä kenen hyvänsä.

Mitä taas tulee tuohon 29b6113.msi :hen. niin onhan tuolla aika "outo" nimi

ollakseen jonkin ohjelman asennuspaketti... Tiijä sitten.

Miulle ei tule mitään muuta mieleen tuosta kuin B-29B, joka oli kevennetty

versio lentävästä linnoituksesta...

PS.

Arvon ylituomari-Arttu on hyvä ja menee sanomaan painavat sanansa "räkäpolliin", kiitos! :D

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,45952.0.html

Edit:

hmmm, jospa tuo mystinen msi:si olikin F-securen virustietokantapäivitys... ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytin aikoinaan Zone alarmia ja Antivir ohjelmaa. Huomattavasti tehokkaimpia ja monipuolisempia ovat kuitenkin SYGATE PERSONAL FIREWALL ja AVAST ANTIVIRUS. Kannattaa kokeilla, vaatii kumpaankin rekisteröinnin mutta ovat kotikäytössä ilmaisia.

Muutama vertailu!

Zone alarmissa ei juuri mitään säätöjä (täytyy poistaa ja asentaa uudelleen, jos jokin menee poskelleen). Sen sijaan Sygatessa voi määrittää kaiken uudelleen.

Antivir:ssa päivitykset ladattava itse, ja löytää troijalaisia ohjelmista joissa niitä "oikeasti" ei ole. Taasen Avast antivirus päivittää itse itsensä, eikä löydä "olemattomia" troijalaisia.

Kummatkin suosittelemani ohjelmat ovat erittäin kevyitä, kuten myös kilpailijansa!

T: Mika

PS: muistakaa ladata ohjelmista oikeat, eli kotikäyttöön tarkoitetut ilmaiset versiot.

Edit: Kannattaa myös estää " VRDB:n" päivitys, liittyy koneen palautukseen eikä ole tärkein asia! (Tämä siis AVAST ANTIVIRUKSESSA).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytin aikoinaan Zone alarmia ja Antivir ohjelmaa. Huomattavasti tehokkaimpia ja monipuolisempia ovat kuitenkin SYGATE PERSONAL FIREWALL ja AVAST ANTIVIRUS. Kannattaa kokeilla, vaatii kumpaankin rekisteröinnin mutta ovat kotikäytössä ilmaisia.

Muutama vertailu!

Zone alarmissa ei juuri mitään säätöjä (täytyy poistaa ja asentaa uudelleen, jos jokin menee poskelleen). Sen sijaan Sygatessa voi määrittää kaiken uudelleen.

Antivir:ssa päivitykset ladattava itse, ja löytää troijalaisia ohjelmista joissa niitä "oikeasti" ei ole. Taasen Avast antivirus päivittää itse itsensä, eikä löydä "olemattomia" troijalaisia.

Kummatkin suosittelemani ohjelmat ovat erittäin kevyitä, kuten myös kilpailijansa!

T: Mika

PS: muistakaa ladata ohjelmista oikeat, eli kotikäyttöön tarkoitetut ilmaiset versiot.

Edit: Kannattaa myös estää " VRDB:n" päivitys, liittyy koneen palautukseen eikä ole tärkein asia! (Tämä siis AVAST ANTIVIRUKSESSA).

Pitääpä kokeilla jos noilla muilla softilla alkaa tökkimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei Norton ole koskaan tehnyt tommosta. F-secure sensijaan saa koko koneen tahmaamaan kun menee johonkin hakemistoon jossa on isoja tiedostoja.

Eipä meilläkään ole tehnyt mitään temppuja! ;) Kuulostaa taas vähäsen yliammutulta...! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin !! F-Secure lähti, ja Norton tuli. Levyltä löytyi 2 virusta, ja 3 muuta "malwarea", jotka Äffä oli missannut. Eli se siitä ohjelmasta ! Enää ei ole tulemista minun koneilleni ! >:(

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli aikanaan Elisan kautta hankittuna F-secure. Iloinen yhteiselo loppui noin vuosi sitten kun F-secure latasi monta iltaa jotain isoa pakettia koneelle. Pari päivää tämän jälkeen tuli Elisalta sähköposti jossa ilmoitettiin tietoturvaohjelman lataavan lähiaikoina ison päivityspaketin, ilmoitus tuli siis jälkikäteen  ::). F-secure sitten asensi ko. päivityspaketin omatoimisesti, ja pyysi restarttaamaan koneen päivityksen viimeistelemiseksi. Seurasin sitten seuraavan puolen tunnin ajan kun kone käynnisti ja sulki itsensä, käynnisti ja sulki, käynnisti ja sulki, käynnisti ja sulki... :'(

Kone irti verkosta, viansietotila päälle, F-secure puis, ja uudelleen asennus, sama homma... :'( Muutaman kerran yritettyäni lähti F-secure koneelta lopullisesti  >:(

Nyt koneella on zonealarm ja työnantajan kautta tuleva McAfee, ja hyvin on toiminut.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni taas F-Secure installointivaiheessa sekoitti Windowsin niin totaalisesti että jouduin Wintoosan installoimaan uudestaan. En ole sen jälkeen F-Secureen koskenut.

Nyt koneella on ZoneAlarm, Avast Antivirus, Ad-Aware ja XoftSpy. Eikä pahemmin ole selaimia kaapattu tai viruksia koneelta löytynyt.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla pyörii F-Secure n. 50 koneessa eikä ongelmia yhdessäkään. Mulla on myös oma hallintapalvelin, jonka kautta teen asetusprofiilit ja päivitykset. Useimmiten F-Securen ongelmat ovat käsittääkseni johtuneet käyttäjän tekemistä asetusmuutoksista. Virustietokantojen päivitustyökalussa oli ilmeisesti joku ongelma edellisessä versiossa, koska sitä koskeva päivitys julkaistiin pian.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla pyörii F-Secure n. 50 koneessa eikä ongelmia yhdessäkään. Mulla on myös oma hallintapalvelin, jonka kautta teen asetusprofiilit ja päivitykset. Useimmiten F-Securen ongelmat ovat käsittääkseni johtuneet käyttäjän tekemistä asetusmuutoksista. Virustietokantojen päivitustyökalussa oli ilmeisesti joku ongelma edellisessä versiossa, koska sitä koskeva päivitys julkaistiin pian.

Tietysti aikuisten ihmisten työkoneiden ja nuorten omien koneiden käyttökohteet sekä tavat ovat hyvinkin erilaisia. Useinmiten ohjelmat tarvii käyttäjän sähellystä että kone menee sekasin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin saattapi olla sillä meillä muutamat työasemat ottivat nokkiinsa ja automaattinen päivitys ei onnistunut "can`t configure" eli aina asennettiin F-Secure uudestaan!Sääli vaan että tämän tasoisella virusohjelmien toimittajalla sattuu tällainen moka?

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta F-securesta kuulee hiukan joka taholta murhellista kommenttia. Toisaalta omakohtaiset kokemukset anopin koneesta ovat olleet ihan posetiivisia. Toisaalta, sitä tiedä mitä seassa on, jos lähtisi kunnolla penkomaan.

Kotikoneissa on tullut käytettyä Nortonia ja työn puolesta on Trend. Kummastakaan ei ole kuin hyvää sanottavaa. Päivitykset toimii, ei tuki konetta eikä sekoile muutenkaan.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan nyt F-Securesta hyvääkin, nimittäin ei ollut ongelmia ikinä sen kanssa. Lopetin vain sen käytön kun en halunnut maksaa sen kuukausi käytösta ja ilmaisilla pärjää todella hyvin. Spybot tuhosi joskus ohjelman backweb tiedostoja ja oli tavallaan oma moka, palautin ne, eikä tosiaankaan ikinä ongelmia. Kannattaa joskus tutkia sitä koneen ja tuolin välissä olijaa jos niitä pulmia syntyy, nimittäin ei ole lähestulkoonkaan aina softan vika. Joihinkin ohjelmiin on helpompi laittaa asetukset oikein kuin toiseen ohjelmaan toimiakseen oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on muuten kotikoneeseen F-Secure saman hallintapalvelimen takana ja samoilla säännöillä, paitsi että tietenkään en ole kieltänyt itseltäni asetusten muuttamista omassa koneessani. Käytännössä lisään avoimia portteja tarpeen mukaan, mutta virustorjunnan asetuksiin ei tarvitse koskea. Virustartuntoja mulla on 30-50 koneessa 10 vuoden aikana yksi, ja se oli ennen hallintapalvelimen aikaa koneessa, johon F-Secure ei ollut asentunut verkkokäytännöllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään