Guest arttula

F-Secure ei oikein vakuuta...

41 viestiä aiheessa

No, vaikkei ehkä F-Secure ole paras softa, on se parempi koin nortton (kokemuksia kummistakin) F-Secure ei kaada konetta / tilttauta nettiä...

Huhtikuussa loppui securesta aika, ja faija vaihtoi hinnan vuoksi norttoniin, sen jälkeen mulla on ollut ongelmia sen kanssa.

Kaverilla jouduttiin asentaa kaikki uusiksi, kun norttonin romu imi kaiken pskn netistä...

Nortton on vähän niin kuin pss...

Hassua, minulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Vuosi, ehkä pari, sitten meillä oli Elisa Tietoturvapalvelu, joka käytännössä oli joku F-Securen paketti jossa oli virusturva, palomuuri (olikohan myös anti-spam). Noh, tuolloin kuukauden jälkeen lakkasi auto-update toimimasta. Palomuurin kanssa oli myös ongelmia, en saanut sitä oikeen missään vaiheessa toimimaan.

Noh, sitten noin vuosi sitten, kun ostimme uuden tietokoneen, ostimme tuon Norton2005:sen. Siinä kaikki tuntui toimivan ihan jees ja oli vielä helppo käyttääkin, live-update alkoi kuitenkin kenkkuilemaan kuukausi sitten. Sitten palomuuri alkoi estää nettipelien pelaamisen vaikka niillä taatusti oli kaikki oikeudet. Se siis alkoi hidastamaan pelejä ja osa peleistä jäätyi kokonaan. Tämä riitti minulle. En siis ollut Nortoniin tyytyväinen mutta paremmin se mielestäni toimi kuin F-Secure.

Nyt sitten on kokoonpanona, AVG Antivirus+ ZoneAlarm + SpamFighter + Ad-Aware SE personal. Kaikki nuo ovat ilmaisia yksityishenkilölle. Nyt kaikki toimii, ja softat tuntuvat helppokäyttöisiltä ja toimivilta. Saa nyt nähdä sitten kuinka kauan menee kun tympäännyn näihin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis kaikkiin kunnollisiin palomuureihin pitää määritellä mikä portti ja protokolla mihinkin suuntaan on käytettävissä mistäkin avaavasta ja vastaavasta osoitteesta. Tämä on ylkeensä se "vika" kunnon palomuureissa. ZoneAlarm on pelkkä sovellussilta. Sillä näitä vaikeuksia ei tule, kun siinä ei ole porttitason valvontaa. Se on siksi varsin kehno palomuuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voipi olla näinkin. Se nyt toivottavasti pitää idiooteimmat script kiddiet poissa koneelta, ja virusohjelma huolehtii jotenkin ettei kone ole ihan täynnä paskaa. Jos nyt sitten joku näkee vaivan ja tunkeutuu koneelleni,niin ottakoot sitten itselleen fs kuvakaappaukseni ja flashpoint tehtäväni.. Mitään niin salaista ei koneellani ole...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma ei olekkaan se että tietoa varastettaisiin kotikoneelta. Vaan se että konetta käytetään ihan muuhun. Smappiroskan levitykseen ja erilaisiin tietomurtoihin ja muihin palvelinhyökkäyksiin.

Asennetaan siis jonkin reiän kautta jokin soppeli softa, joka mahdollistaa taustalla palvelun ajon, joka esimerkiksi lähettää spammia maailmalle ilman että kukaan huomaa mitään moneen kuukauteen.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hassua, minulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Vuosi, ehkä pari, sitten meillä oli Elisa Tietoturvapalvelu, joka käytännössä oli joku F-Securen paketti jossa oli virusturva, palomuuri (olikohan myös anti-spam). Noh, tuolloin kuukauden jälkeen lakkasi auto-update toimimasta. Palomuurin kanssa oli myös ongelmia, en saanut sitä oikeen missään vaiheessa toimimaan.

vrt. mun postaukseen..

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, suurimmat ongelmani tosiaan F-Securen kanssa ovat olleet, että autoupdate lakkaa toimimasta, ja vielä huolestuttavampaa, että se ei ole löytänyt viruksia, jotka Norton vastaavasti heti on tunnistanut. Ja kyseessä tosiaan olivat troijalaiset, eivät mitkään, mitä Norton vain luuli ilkeiksi ohjelmanpätkiksi.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päätämpä kysyä nyt samantien mitä tehdä norttonin vakavan ongelman kanssa..

Nortton kysyy että sallitaanko bf1942.exe (Battlefield) ja vastaan että "Salli" ja sitten se kysyy sitä 3 sekunnin päästä uudestaan ja sallin sen taas.. tässä 5 minuutin sisällä vastannut salli ~100 eikä se hemmettin bugisoftien_kingi ota oppiakseen.. se ei myöskään lopeta kysymistä vaikka vastaan "estä"... Ja pahin juttu ettei tota bugisoftaa (Nortton) saa suljettuakkaan prosesseista eikä muullakaan nätillä tavalla. (Yrittänyt sulkemalla "Auto-Protect" käytöstä, silti jatkaa jauhamistaan)

Joskus tuntuu että Norttonissa on enemmän bugeja&puutteita kuin PSS 777

Alkaa ****ttaa tää nortton >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kerron tähän näin, eli nyt tuo zone alarm tempun teki eli ei suostu toimimaan, joten suositelkaa hyviä palomuureja ilmaisia ja trialwareja jota ei tarvitse hirveästi konfiguroida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kerron tähän näin, eli nyt tuo zone alarm tempun teki eli ei suostu toimimaan, joten suositelkaa hyviä palomuureja ilmaisia ja trialwareja jota ei tarvitse hirveästi konfiguroida.

Tiny personal firewall

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ZA lähtee kyllä toimimaan, olet vain sekoittanut jonkin asetuksen tms.

Käynnistä tietokone vikasietotilassa, ja tyhjennä:

WINDOWS\INTERNET LOGS -hakemisto (kaikki pois mitä ko. hakemistossa on).

Käynnistä kone normaalitilaan, ja ZA toimii taas. Tarkista samalla että on uusin versio asennettuna:

Overview -> Preferences -> Check for Update

Kun tyhjennät tuon hakemiston joudut antamaan kaikille ohjelmille

pääsyluvat uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Antivir:ssa päivitykset ladattava itse, ja löytää troijalaisia ohjelmista joissa niitä "oikeasti" ei ole.

Tarkoitatko tätä AntiViria? Jos kyllä, niin annapas esimerkki tiedostosta, jonka tuo väittää olevan saastunut. Olen tätä AV:tä käyttänyt, eikä minulla ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko tätä AntiViria? Jos kyllä, niin annapas esimerkki tiedostosta, jonka tuo väittää olevan saastunut. Olen tätä AV:tä käyttänyt, eikä minulla ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Ei ole ollut täälläkään ja tuleehan ruuttuun aina updaten aikana Pro:n mainosikkuna mutta ei haittaa kunhan softa toimii eikä maksa mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmaisversiota Antivirista! Väitti Ad Aware:sta löytäneensä troijalaisen (asennus kuvakkeesta =.exe). On myös useita muitakin tapauksia, mutten muista sen tarkemmin.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni tuo Ad-Aware/Antivir -konflikti oli joskus aiemmin vuosia sitten, ja se korjattiin Ad-Awaren toimesta välittömästi.  Mulla on ollut molemmat käytössä jo vuosia samassa koneessa ilman vaikeuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni tuo Ad-Aware/Antivir -konflikti oli joskus aiemmin vuosia sitten, ja se korjattiin Ad-Awaren toimesta välittömästi.  Mulla on ollut molemmat käytössä jo vuosia samassa koneessa ilman vaikeuksia.

Näin oli.

Samoten on ollut miulla käytössä vuosia molemmat, ilman ongelmia.

Mutta nyt on häviävän pieni ongelma: kun päivitän AV:n, (tai siis miulla se päivittyy

itestään, koska olen tehnyt sellaisen pikkupalikan joka käynnistää inetupd:n

taustalle piiloon automaattisesti) niin kaikki muut palikat päivittyy OK, mutta

ei jostakin kumman syystä se pääohjelma.

Olen jopa sulkenut AV:n ja sitten päivittänyt, mutkun ei päivity.

Aina vain motkottaa että uudempi versio on olemassa, päivitä, senkin raimo.

Ja kun miä päivitän, niin taas on muka uudempi versio olemassa, siis heti.

Voe elämän kevät ja takatalvi.

AV:n uudelleenasennus auttanee, mut ehän miä jaksa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo johtuu vissiin siitä, että tuo uusi pääohjelmaversio on konaan uusi.  Se ei päivity muuten kuin lataamalla kokonaan uusi versio, sitten uninstall vanha ja asenna uusi.  Sen jälkeen tuo päivitys päivittäin tulee olemaan paljon nopeampaa, vdf-file on vain muutamia kymmeniä kilotavuja....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään