Guest pece

Photoshop kysymys.

14 viestiä aiheessa

Eli miten saa sellasen komennon, jos esim painaa shift+ctrl+f3 niin photoshopissa se automaattisesti esim. pienentää kuvaa, laittaa levelssit oikein jne. jne. Tietääkö kukaan kuinka tuon voi tehdä? En tiedä tajusitteko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai macrojako tarkoittanet (eli photoshopissa actioneja), millä voit nauhoittaa tiettyjä vaiheita työnkulussa, jonka jälkeen saat tehtyä saman kaikille kuville napinpainalluksella? Niitä on ihan helppo luoda uusia, sinä on se ihan oma ikkunakin missä niitä vakioactioneja näkyy (en muista näkyykö defaulttina mutta löytynee kun etsii), mutta kun ei tässä koneella tuota ohjemaa nyt ole, niin en ala muistelemaan mitä piti naputella missäkin järjestyksessä... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai macrojako tarkoittanet (eli photoshopissa actioneja), millä voit nauhoittaa tiettyjä vaiheita työnkulussa, jonka jälkeen saat tehtyä saman kaikille kuville napinpainalluksella? Niitä on ihan helppo luoda uusia, sinä on se ihan oma ikkunakin missä niitä vakioactioneja näkyy (en muista näkyykö defaulttina mutta löytynee kun etsii), mutta kun ei tässä koneella tuota ohjemaa nyt ole, niin en ala muistelemaan mitä piti naputella missäkin järjestyksessä... 

Kyllä tuota hainkin, tietääkö kukaan miten se tehdään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuota hainkin, tietääkö kukaan miten se tehdään?

Kun on noinkin kalliin ohjelman ostannut, niin varmaan kannattaa ottaa hyöty irti, ja lukea vaikka ne manuaalit ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun on noinkin kalliin ohjelman ostannut, niin varmaan kannattaa ottaa hyöty irti, ja lukea vaikka ne manuaalit ;)

Ensin tehdään väärin ja sitten luetaan manuaalit ;)

Kannattaa opetella tämä hyvä tapa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(puhun yleisesti, en sulle Anis)

Näitä on aika paljon liikkeellä. Seuraava kysymys on "CS:ssä ei toimi pikanäppäinkomennot"  ;D

F1:llä on hyvä lähteä liikkeelle. Sieltä löytyy opas makrojen luontiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysin turha vaiva minusta, kun jokainen kuva on oma yksilönsä ja edelliseen kuvaan pätenyt säätö ei päde enää seuraavaan. Kaikkiin vaan manuaalisäädöt..

Itse kartan kaikkia "Auto" alkuisia toiminpiteitä kun ruttoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysin turha vaiva minusta, kun jokainen kuva on oma yksilönsä ja edelliseen kuvaan pätenyt säätö ei päde enää seuraavaan. Kaikkiin vaan manuaalisäädöt..

Itse kartan kaikkia "Auto" alkuisia toiminpiteitä kun rattoa.

Itse olen myös tätämieltä, en edes ole jaksanut opetella käyttämään mitään auto-juttuja..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin tässä threadissa kysäistä, että onko tuo Photoshop (7 ?) maksullinen, ja paljonko tuolle on hintaa. Netistä olen koittanut etsiskellä tuloksetta. Ollaan aloiteltu PhotoShopin opiskelu koulussa ATK-tunneilla, niin kivahan se olisi jos voisi kotonakin vähän leikkiä..  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin tässä threadissa kysäistä, että onko tuo Photoshop (7 ?) maksullinen, ja paljonko tuolle on hintaa. Netistä olen koittanut etsiskellä tuloksetta. Ollaan aloiteltu PhotoShopin opiskelu koulussa ATK-tunneilla, niin kivahan se olisi jos voisi kotonakin vähän leikkiä..  :P

MBnetin hintaseuranta, keskihinta 389 e..

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26307

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minäkään lähtisi levellsejä, saturaatioita, kontrastia ym. tuollaisia actioneilla, ainakaan lopulliseen muotoon, säätämään.  Moneen muuhun hommaan ne sitten onkin käteviä, ja hommaa nopeuttavia.  Ja vinkkinä; netistä löytyy valmiita ilmaisia 'action-packejä' joissa on valmiina monenlaista hyödyllistä sälää.

Kukin tekee tietysti tyylillään, ja ilmankin noita varmasti pärjää  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, ei niihin, mutta esimerkisksi webbikokoon pienenys ja copyright-tekstin lisääminen sujuu mukavasti noilla. Actions-lehdeltä löytyy alareunasta napit uuden actionin luomiseen ja nauhoitukseen yms. Ohjeita lueskellen kannattaa opetella, Adoben ohjelmissa kun on logiikka, mutta se on ainakin minusta omituinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään