Guest jokke29

Upgradet Finskillä


25 viestiä aiheessa

Kerran. Bangkok-Hesa päästiin sikaosastolta pisnekseen kun isällä sattui sopivasti olemaan 50v merkkipäivä sen lennon aikana. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lucky you! Kerran näin kun edessä istuvalle hääparille tuotiin JFK-HEL legillä keulasta kunnon shampanjaa puolikas pullollinen karjapuolelle - lentoemon sanoin "olisitte heti kertoneet että olette häämatkalla - ei tartte tuota kuravettä (kuohuviini) juoda..." - ei puhettakaan op-upista, tosin tietohan tuli vasta ilmassa henkilökunnalle...jos tuo kikka toimisikin helpolla niin mä olisin mennyt naimisiin lähes viikottain... ;)

 

 

No äkkiäkös heidät olisi ohjattu sinne bisneksen puolelle jos siellä olis ollut tilaa.

 

Edit: Ai niin kysymykseen vastaus. Jos kotimaassa tapahtuvat lennot lasketaan niin kolme kertaa päässy ykstoistasen bisnes penkeille (karjapalvelu kaikille).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nojaa...harvemmin olen huomannut että puolentoista tunnin jälkeen enää aletaan rukkaamaan...tarjoiluaikatauluissa yms. jo siinä kohtaa melkoista eroa...tokko emoa edes paljoa kiinnosti kesken safkatarjoilun alkaa järjestää jotain upgradea...

 

 

Niinpä, henkilökunnan halustahan se on kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolme kertaa päässyt itse economy-lipulla busineksen penkille.  (HEL-BKK) (ei upgrade, economyn tarjoilut tuolla silti oli..)

Neljäs oli lähellä (HEL-KIX)  mutta joutuivat siirtämään minut pois kun koko businessluokka oli myyty täyteen. Kai näitä sattuu siinä tapauksessa jos economy on jo täyteen buukattu eikä matkustajia viitsi lempatakaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla on monenlaisia kokemuksia Finnairin upgradauksista... Viimeksi yritin voucherilla upgradausta Milanosta Helsinkiin syyskuussa, mutta sanottiin bisneksen olevan taynna enka sitten jaanyt jonotuslistalle. Kun sitten olin kyseisella lennolla, niin bisneksessa olikin sitten seitseman rivia ja tasan yksi matkustaja!

 

Paras ilmainen upgradaus sattui JFK-HEL -valilla liki pari vuotta sitten. Olin liikkeella 350 euron hintaisella turistiluokan lipulla ja saavuin vahingossa lahtoselvitykseen paivaa liian aikaisin. Siina sitten manailin, etta oli oma vika ja taidanpa lahtea etsimaan lentokenttahotellia... Virkailija sanoi, etta ei kannata hatailla viela, kone on kylla taynna, mutta kylla teidat tanaan Suomeen saadaan... Alkuperainen joko 50-rivin paikka vaihtui ensin 6-riville ja sitten viela boardauksen aikana siirrettiin 1-riville.

 

Kaikenkaikkiaan ilmaisia upgradauksia Nykin reitilla on tullut ainakin nelja kappaletta, sitten siirtoja 6 tai 7 riville lukematon maara.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastasin "ei koskaan", tuohon on hyvin yksinkertainen syy. En edes muista milloin olisin viimeksi lentänyt sinivalkoisin siivin. Aina löytynyt muilta yhtiöiltä halvempia tarjouksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on tullut ihan kiitettävästi upgradeja kaukolennoilla. Bangokista on saanut kahden vuoden aikana kaikille lennoille ainakin karvalakkibusinekseen upgraden ja Helsingistä kerran.

Sen lisäksi BKK-SIN välillä O-luokan lipulla piti olla 43 jotain mutta portilla odotti boarding pass paikalle 4C.

 

Tänään lensin aamulla tänne Tukholmaan ja huomaisin uuden detaljin E-check-inissä. Jättää A320 istuinkartassa yhden vapaan penkin viereen turistiluokassa vaikka siirtelisi istuinvarausta minne tahansa vapaille riveille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran. Bangkok-Hesa päästiin sikaosastolta pisnekseen kun isällä sattui sopivasti olemaan 50v merkkipäivä sen lennon aikana. ;)

 

Miten tuo onnistui?  Pyysittekö itse, vai huomasiko joku, kun puhuitte asiasta?  Olen nimittäin menossa Bangkokiin helmikuussa ja olisi puolihyvä syy tuohon tyyliin, mutta en kyllä millään kehtaa mennä erikseen pyytämään upgradea.  Sehän on pelkkää onnea, eikä mikään oikeus.

 

Olisi myös hauska yleisesti tietää, missä tilanteissa kannattaa yrittää erottua edukseen.  Voiko check inin jälkeen vielä tapahtua jotain upgradeen johtavaa, jos sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan?  BA:lla pääsin kerran 747:an yläkertaan (Club World) kun tarvitsivat lisätilaa, mutta sellaisiin sattumiin ei toki voi vaikuttaa mitenkään.

 

Noh, ehkäpä vain yksinkertaisesti kysyn siellä upgraden hintaa.  Ehkä sen saisi alennuksella kentällä yrittäessä, jos pienikin lisäraha kelpaisi kassaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upgraden hinta on 45000 pistettä /suunta.

 

Seuraava hinta on businessluokan lipun hinta. Turistiluokan lippua ei voi korottaa lisämaksulla(rahalla) niin, että pääsisi businekseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upgraden hinta on 45000 pistettä /suunta.

 

Seuraava hinta on businessluokan lipun hinta. Turistiluokan lippua ei voi korottaa lisämaksulla(rahalla) niin, että pääsisi businekseen.

 

Työkavereiden kesken ollaan ihmetelty miten tuo upgrade voi viedä noin paljon pisteitä esim. HEL-PEK-HEL lentoja saa tehdä neljä ennen kuin olisi varaa upgrade:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten tuo onnistui?  Pyysittekö itse, vai huomasiko joku, kun puhuitte asiasta?

Check-Innissä huomasivat kun kattoivat passit läpi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva nähdä että joillakin onnistuu, eihän sun kande ikuna maksaa busineksesta, edes vouchereilla, kun lennät siellä aina joka tapauksessa! ;)

 

 

Taitaa tuuri pian kaantya, silla platinakortti vaihtunee ensi kevaana kultaiseen tai hopeiseen... Viime ajat on tullut matkustettua huomattavasti enemman Starilla, kun niilla on edullisemmat joustavien lippujen hinnat New Yorkiin ja paremmat yhteydet nimenomaan Newarkin kentalle. Seka LH ja SK ovat muuten tosi kitsaita upgradaamaan ilmaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselle on muutamia kertoja käynyt niin että olen saanut "yllätys" upgraden. Joskus USA:sta päin oli kamppanja jossa tietyt turistiluokan luokat upgradettiin tilan salliessa. Nämä ei kuitenkaan olleet mitään kaikkein halvimpia, mutta sattuipa kerran sellainen.

 

Muutaman kerran on käynyt koko koneen upgrade kun MD82/MD83:ssa oli eri määrä mahdollisia rivejä jonne voitiin siirtää verhoa. Jos business oli myyty yli jotain rivin 14 MD83:ssa, niin silloin upgradesivat kaikki turistiluokassa, niin että verhon taka ei olisi ollut kahta eri luokkaa.

 

Pari kertaa on saanut upgraden ilmaiseksi turistiluokan ylibuukkaustilanteen takia. Varmaan siinä kohtaa auttaa pieni vihreä täplä kortissa.

 

Yleensä olen kyllä kuten joku muukin yllä varmistanut C-luokan pitkillä työmatkoilla pisteille/vouchereilla varisinkin yölennoilla.

 

Paras tosin oli kyllä kun USA:ssa asuessamme olimme tulossa joululomalle Suomeen. Koko viiden hengen perhe upgradettiin ilman mitään pisteitä/vouchereita. Olipa kerrankin mukava matkustaa lasten kanssa kun lentoemännät toimivat lastenvahteina. Huolehtivat syömiset ja pistivät nukkumaan.

 

Varmasti tähänkin vaikutti pieni vihreä täplä kortissani ja se että matkustin noin kerran kuukaudessa JFK-HEL-JFK...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seka LH ja SK ovat muuten tosi kitsaita upgradaamaan ilmaiseksi.

 

Ai miten niin? SK:lla pääsee economy flex:iin aika helposti ja luffella yleensä bisnes on ylibookattu jolloin upgrade förstiin  8) Täytyy aina muistaa että SK:n long-haul koneissa on private näytöt kaikilla. Ai niin ja wlan molemmilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai miten niin? SK:lla pääsee economy flex:iin aika helposti ja luffella yleensä bisnes on ylibookattu jolloin upgrade förstiin  8) Täytyy aina muistaa että SK:n long-haul koneissa on private näytöt kaikilla. Ai niin ja wlan molemmilla.

 

Vaikka minulla on Lufthansan Senator -kortti, niin olen saanut ainoastaan kerran ilmaisen upgradauksen minulle ja vaimolleni, ja senkin ATH-FRA -valilla A300-600-koneessa paikoille, jossa ei ollut ikkunaa. Lufthansalla hankin yleensa FRA-EWR -lennolle upgrauksen lansisuuntaan ja sitten lennan pois turistissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Työkavereiden kesken ollaan ihmetelty miten tuo upgrade voi viedä noin paljon pisteitä esim. HEL-PEK-HEL lentoja saa tehdä neljä ennen kuin olisi varaa upgrade:n.

 

Paljon matkustaville pisteitä kertyy niin paljon, että niitä ei ehdi edes käyttää. Onko se sitten halpa vai kallis, jää jokaisen harkintakykyyn mutta halpa se upgrade pisteillä on verrattuna rahalla ostettavaan businesslippuun.

Muistutetaan kuitenkin, että korotuksella ei saa kuin istumapaikan paremmaksi ja loungen käyttöön mutta lipun ehdot ovat kuitenkin turistin.

 

Finnairin kanta-asiakkaana voin todeta, että kyllä palvelu toimii enkä vaihtaisi kanta-asiakaskorttiani muulle yhtiölle tai allianssille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siirrä itsesi jollekin paikalle jossa on koko muu rivi tyhjä ja palaa e-checkin alkuun tai kirjaudu uudestaan niin viereinen paikka onkin blokattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli blokkaa paikan ja lyö punaisen ruksin yli viereiselle jakkaralle? Mulla ei kyllä toimi vaikka siirtelen miten huomista paikkaani... Taitaa olla sulla spesiaalikortit kehissä? ;)

 

 

 

Jouni,huomenna taas meno Tukholmaan.

Nyt on A320:sen rivi 10 ja kun meitä on kaksi niin välissä online-check in:issä kokonaan valkoisella merkattu jakkara. :D Toinen istuu A:lla ja toinen C:llä.

Eli on ilmeisesti businesspenkkisarjaa mutta karvalakkipuolella.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jouni,huomenna taas meno Tukholmaan.

Nyt on A320:sen rivi 10 ja kun meitä on kaksi niin välissä online-check in:issä kokonaan valkoisella merkattu jakkara. :D Toinen istuu A:lla ja toinen C:llä.

Eli on ilmeisesti businesspenkkisarjaa mutta karvalakkipuolella.

 

Jos kyseessä on heti bisneksen verhon takana oleva rivi, niin tuo on käytäntö A320-sarjan koneissa Finnairilla. Eli penkki on bisneksen jaotuksella ja kapea keski-istuin ei ole käytössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota Harrin ideaa juuri tarkoitin. Koska keskipenkki on kokonaan poissa käytöstä.

Se rättiverho vaihtaa riviä minuutissa eli businessluokan laajennus on helppoa. :D

 

On muuten ryöstöhinnat näillä työmatkailun reiteillä. Pelkkä Tukholman lento 415 euroa per naama kun sen saa äkkilähdöissä tai viikotarjouksissa johonkin satasen pintaan. :o

Mutta pisnes se on mikä kannattaa.

 

Ja jos joku kysyy seuraavaksi miksei voi mennä muilla kutenFlyMe:llä. Siksi että aikataulut FlyMe:llä eivät käyneet päinsä sekä muilla yhtiöillä on yhtä "hyvät" hinnat.

Ja Tukholmassa on tosiaankin oltava aamulla eikä voi odottaa jos Flyme:n 737 kyykähtää aamulla Helsinki-Vantaalle.

 

SAS tarjoaa hiljaisille päivälennoille jotain 19€:n plus verot ja pilipalit/suunta mutta heti kun mennään aamumenoihin ja  iltapäiväpaluisiin niin hinta onkin jotain 200€/suunta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö mistä mahtaa johtua moinen käytäntö?

 

Kuvittelen, että sen johtuvan bisneksessä ja turistissa hieman eri kohdassa olevasta käytävästä (johtuen bisneksen penkkien eriaisesta leveydestä eri puolilla matkustamoa). Tuolla yhdellä rivillä "tasataan" hieman käytävässä olevaa mutkaa. Ellei näin olisi, niin verhon takana C-paikalla istuva saattaisi saada syliinsä esim. tarjoilukärryt. Minun lennoillani on muistaakseni aina ollut tuollainen järjestely.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinulla vielä riittää uskoa, että matkustusmukavuuden nimissä jätetään koneesta paikka käyttämättä! Jos noin, niin hienoa toimintaa..täytyypi katsella jatkossa onko tuo oikeasti kovinkin jatkuvaa, jos näin niin tuli A320 sarjaan yksi lempikarjapaikka lisää...

 

Hyvä paikka se on, lukuisia kertoja olen sillä (nimenomaan A:lla) istunut, viimeksi pari viikkoa sitten Madridiin mennessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kait siinä kapealla keksipenkillä kukaan pystyisikään istumaan.

 

Ainakin SAS mainosti joskus businessluokkaansa Euroopassa, että vieressä ei istu kukaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinulla vielä riittää uskoa, että matkustusmukavuuden nimissä jätetään koneesta paikka käyttämättä! Jos noin, niin hienoa toimintaa..täytyypi katsella jatkossa onko tuo oikeasti kovinkin jatkuvaa, jos näin niin tuli A320 sarjaan yksi lempikarjapaikka lisää...

 

Joo, varaa vaan lempikarjapaikkaa. Syy käytäntöön on se, ettei tarjoilukärry mahtuisi kulkemaan jyrkästä mutkasta, jos käytävän paikka vaihdettaisiin ilman väliriviä, jolla molemmat puolet on kapeana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään