Peter Lord

Tapahtuu Ilmailuliitossa

125 viestiä aiheessa

34 minuuttia sitten, Peter Lord kirjoitti:

Niin mitä halusitkaan kysyä?

Onko SUIO: ssa suoritettu karsintaa mitkä kerhot pääsevät DTO:n alle esim. henkilökemioista johtuen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Onko SUIO: ssa suoritettu karsintaa mitkä kerhot pääsevät DTO:n alle esim. henkilökemioista johtuen?

Aikana, jolloin olen johtanut Opistoa, on Opisto joutunut (vuonna 2021) kieltäytymään ottamasta yhdistystä X DTO:n alaisuuteen, koska Opiston silloiset henkilöresurssit eivät olisi olleet riittävät uuden toimipisteen lisäämiseen, sen mukanaan tuoman työmäärän lisääntymisen vuoksi.  Tähän ei mikään ns. henkilökemiallinen seikka tietenkään vaikuttanut eikä olisikaan voinut eikä saanut vaikuttaa.

Lisäksi ATO:n alaisuuteen haki vuonna 2020 yhdistys Y, jolle Opiston hallintomalli ei kelvannutkaan, minkä johdosta edellytyksiä yhdistyksen ottamisesta ATO:n alaisuuteen ei luonnollisestikaan ollut.  Tämän estämättä Opisto solmi yhdistys Y:n kanssa erillisen sopimuksen teoriakoulutuksen järjestämisestä.  Yhdistys X huolehti itse lentokoulutuksen organisoinnista.

Yhteenvetona totean, että missään vaiheessa ATO:n ja DTO:n historiassa ei ole suoritettu profilointia tai karsintaa minkään hakijaorganisaation vastuuhenkilön oletetun tai varmaksi tiedetyn henkilökohtaisen ominiaisuuden perusteella.

Muokattu: , käyttäjä: Peter Lord

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Markku Valkama kirjoitti:

Mietitäänpä hetki mitä tämä "huomattava vahinko" on?

Selkeä taloudellinen vahinko nyt ainakin tulee kysymykseen mutta milloin se on "huomattava"? Tämä lienee asia joka tulee suhteuttaa kyseisen yhteisön normaaleihin rahavirtoihin.

Myöskin toiminnalle aiheutettu haitta voi tulla kysymykseen mutta jälleen; milloin se on huomattavaa?

Lisäksi mieleeni tulee imagohaitta. Jäsen voi toiminnallaan aiheuttaa sen että yhteisö saa kyseenalaisen/ halveksittavan maineen. Ja taaskin, milloin haitta on huomattava tai edes olemassa. 

Selvääkin selvempää lienee että erotettu jäsen itse ei näe tehneensä mitään väärää. Toisaalta yhteisö on saattanut kärsiä jo pitkään jäsenen toimien aiheuttamista haitoista joista yksikään ei ehkä sinällään täytä säännöissä mainittua "huomattavaa haittaa" mutta pitkään jatkuttuaan on aiheuttanut sekä taloudellista että mainehaittaa.

Tästä tulee mieleen vanha SUIO / Kopikonefarssi, jossa silloiset Ilmailuopiston hallitusvastuussa olleet törkeästi löivät laimin valvontavastuunsa, ja mahdollistivat toiminnanjohtajan tekemään vahingolliset kopiokonediilit.

Merkittävän toiminnalle aiheutun haitan SIL:lle aiheutti myöhemmin SIL:n silloiset hallituksen jäsenet, jotka irtisanoutumalla päästivät keissin vanhenemaan. Eli törkeän tahallisesti estivät vahingonkorvauskanteen nostamisen Ilmailuopiston hallintoa vastaan.

Tapaus aiheutti myös merkittävän imagohaitan SIL:lle.

Kukaan silloisista suhmureista ei tuntenut ainakaan julkisesti mitään häpeää... eikä varmaankaan kokenut tehneensä mitään väärää?

Kysymys tähän loppuun: Olisiko edellä kerrottu talousrikos ja väärinkäytökset koskaan selvinneet "suurelle yleisölle" ilman FlightFoorumia sekä Peter (Tähtisen) Lordin pyyteetöntä uurastusta totuuden eteen?

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minuuttia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Kysymys tähän loppuun: Olisiko edellä kerrottu talousrikos ja väärinkäytökset koskaan selvinneet "suurelle yleisölle" ilman FlightFoorumia sekä Peter (Tähtisen) Lordin pyyteetöntä uurastusta totuuden eteen?

Jottei nyt hirveästi historiaa kirjoiteta uusiksi, niin FlightForumilla keskustelun SUIOsta ja kopiokoneista aloitti joku ihan muu kuin Peter.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Mikko Tuomi kirjoitti:

Jottei nyt hirveästi historiaa kirjoiteta uusiksi, niin FlightForumilla keskustelun SUIOsta ja kopiokoneista aloitti joku ihan muu kuin Peter.

Niin aloittikin, en kuitenkaan viitannut siihen. Ja jottei kenellekään jäisi epäselväksi sen tarinan historialliset totuudet, niin mainitaan vielä, että mm. Tuomi sekä Koiranen osallistuvat kiitettävällä tavalla silloisen keskustelun eteenpäin viemiseen.
Ps. Tämä oli foorumin rooli. 
(Järjestöjyrän jälkityön liitossa ja opistossa teki mainituista Tähtinen). 

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg
Ps

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys Loordille: Kuinka moneen oikeusprosessiin linkityt jollain tavalla jotka tapahtuneet SUIO:n tai SIL:n  piirissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Kysymys Loordille: Kuinka moneen oikeusprosessiin linkityt jollain tavalla jotka tapahtuneet SUIO:n tai SIL:n  piirissä?

Hyvä ultraopettaja Simonen,

on ilahduttavaa havaita se kasvava mielenkiinto, jota tunnet tätä keskustelusäiettä, SIL-konsernia ja jopa minua kohtaan. 

Aivan ensiksi pieni oikaisu: Sukunimessäni on vain yksi oo. 

Mitä taas tulee kysymykseesi, pelkään että vastaus tuottaa pettymyksen. Prosesseja, joissa olen ollut osallisena, on niin häviävän vähän että niitten avulla tuskin pystyt perustelemaan ainakaan sellaista väittämää, että Peter Lord olisi perin riidanhaluinen, oikeudenkäynnistä toiseen kulkeva räyhähenki. Tjsp. 

Ensimmäisen kerran edustin  konsernia Hyvinkään käräjäoikeudessa Opiston silloisen toimitusjohtajan työsuhdeasiaan liittyneessä prosessissa. 

Toisen kerran johtamani yhtiö oli osallisena Helsingin hovioikeudessa pidetyssä vahingonkorvausoikeudenkäynnissä Opisto vastaan sen aiempi toimitusjohtaja; asia liittyi jotenkin kopiokoneisiin. 

Kolmas tielleni osunut SIL/SUIO-prosessi oli niinikään Helsingin hovioikeudessa, kun Opisto oli asianomistajana syyttäjän ajamassa rikosoikeudenkäynnissä, syyttäjä vastaan Opiston entinen toimitusjohtaja. Kavallus, kirjanpitorikos, lahjoman otto ja niin poispäin. 

Olen henkilökohtaisesti jättänyt viime syksynä Helsingin käräjäoikeuteen moitekanteen SIL hallituksen viime heinäkuussa tekemästä päätöksestä, joka liittyi jäsenyyteeni SIL:ssä. Prosessi on käynnissä ja sen pääkäsittely on tulevassa kesäkuussa. 

Niin, miksi kysyitkään? 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, pitääkö paikkansa että SUIO:n koulutuspäällikkö Huoviala olisi erotettu Länsi-Uudenmaan Ilmailuyhdistyksen jäsenyydestä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Lord, pitääkö paikkansa että SUIO:n koulutuspäällikkö Huoviala olisi erotettu Länsi-Uudenmaan Ilmailuyhdistyksen jäsenyydestä?

Simonen,

Kyselet täällä keskustelufoorumilla minulta kolmannen henkilön jäsenyydestä jossakin yhdistyksessä. 

Ensinnäkin totean, että en ole miltään osin asianosainen kysymässäsi asiassa.

Toisaalta, en oikein hahmota kysymystäkään. Jos MH on jäsenenä jossakin ilmailuyhdistyksessä, ei hän liene jäsenenä Opiston koulutuspäällikkönä vaan yksityishenkilö Huovialana?

Jos minä olisin jotenkin asianosainen, kysyisin seuraavaksi sinulta, millä tavoin SINÄ katsot, uskot tai luulet olevasi asianosainen Matti Huovialan jäsenyysasiassa jossakin minulle tuntemattomassa yhdistyksessä ?

Kolmanneksi, jos olisit asianosainen (mitä et todellakaan ole), kysyisin, miten Huovialan jäsenyys jossakin yhdistyksessä lainkaan liittyy tähän keskustelusäikeeseen?

Ja nyt minä kysyn sinulta, miksi ylimalkaan haluat sekaantua julkisella keskustelufoorumilla tuollaiseen asiaan?  Millaista vahinkoa tai haittaa haluat tällä kertaa aiheuttaa - ja kenelle?

Ja vielä huomautan, että olet jättänyt vastaamatta kysymykseeni, miksi kyselit edellä oikeusprosesseista? Mikä oli kysymykseesi sisältynyt tavoite, eli mitä vahinkoa tai haittaa halusit saada sillä aikaan - ja kenelle?

Vielä kysyn, tiedätkö vastauksen esittämääsi kysymykseen? Ja kuka pyysi kysymään?

Vastaapa sinä nyt vuorostasi, ole niin ystävällinen  

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin yleisesti ottaen kysyn mitä haluan, sinä vastaat mitä haluat tai olet vastaamatta. Ei tässä mitään sen kummempaa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, ymmärrän syvän harmituksesi siitä että tämä ketju ei ole mennyt ihan käsikirjoituksesi mukaan. Käytät foorumia häikäilemättä hyväksesi omien epämääräisten tarkoitusperien ajamiseen. Aina se ei tuota tulosta. Täällä on pari muuttujaa. Eli niitä jotka ei usko ihan kaikkea mitä syötät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Täällä on pari muuttujaa. Eli niitä jotka ei usko ihan kaikkea mitä syötät.

Jep, Ari ja joku toinen 😂. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen kysyn mitä haluan, sinä vastaat mitä haluat tai olet vastaamatta. Ei tässä mitään sen kummempaa.

Noin yleisesti ottaen tulkitsen tilanteen niin että takanasi olevat tahot ovat havainneet sinut hyödylliseksi idi.. anteeksi, sijaiskyselijäksi ja syöttäneet sinulle ns. makupaloja täällä kyseltäviksi. 
Ehkäpä minäkin harkitsen jatkossa tarkemmin, mitkä kysymykset ansaitsevat vastauksen. Ja erityisesti, mitkä eivät. 

PS

Veläkös sinä muuten opetat teidän kerhonne ultraoppilaille, että lentoonlähdöt tulee tehdä myötätuuleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Lord, ymmärrän syvän harmituksesi siitä että tämä ketju ei ole mennyt ihan käsikirjoituksesi mukaan. Käytät foorumia häikäilemättä hyväksesi omien epämääräisten tarkoitusperien ajamiseen. Aina se ei tuota tulosta. Täällä on pari muuttujaa. Eli niitä jotka ei usko ihan kaikkea mitä syötät.

Hyvä Ari Simonen.

En ole sinua tiettävästi koskaan tavannut. Juuri äsken erään suuren ilmailuyhdistyksen vastuuhenkilö soitti minulle, kiitti tästä säikeestä ja kysyi, "kuka ihme tuo Simonen on joka suoltaa tuollaista törkyä päivästä toiseen?".
Sanoin, että "joku ultraopettaja Kiteen suunnalta.  Käsittääkseni SUIO:n entisen toimarin hyvä ystävä".

Haluaisitko lähemmin esittytyä meille? Toistaiseksi vain ärtyinenja kiukkuinen puolesi on päässyt esille.

Ja vielä on, väärinkäsityksten välttämiseksi, hyvä lausua pari kommenttia viimeisimpään roiskaisuusi.
Toisin kuin oletat tai luulet, sinä et "ymmärrä" näköjään tuon taivaallista tämän viestiketjun tarkoituksesta.
Toiseksi, toistaiseksi en ole harmitusta tuntenut.  Tämähän on oikein mukavaa ajanvietettä näin lentokauden alussa. Ja toisin kuin oletat, tämähän on mennyt juuri niin kuin on tarkoituskin.

Vielä sanoit, että sinä ja kaverisi "ette usko kaikkea, mitä syötän".  Voit vapaasti osoittaa, missä kohden olisin kirjoittanut ns. vaihtoehtoehtoista totuutta; todennan asiat mielelläni.  Ja muista, että se, että sinä et "usko" johonkin asiaan (tai SIL puhjeenjohtajan täällä esittämä ylimielinen, mitenkään perustelematon kuittaus että 'Lordin esittämät väitteet eivät pidä paikkaansa') ei ole mikään mittari sille, onko asia totta vai ei.

Hyvä ystäväni menehtyi vuosi sitten lento-onnettomuudessa. Viikko ennen onnettomuutta keskustelimme, ja hän esitti toiveen että "jonkun pitäisi tehdä selkoa Liiton jäsenille siitä alennustilasta, johon Ilmailuliitto on uponnut parin viime vuoden aikana". Lupasin harkita asiaa. Harkittuani asiaa aloitin tämän ketjun, vaikka kynnys siihen oli korkea. Vielä on paljon asioita jäsenistön tietoon ja julki tuotavaksi.  Mutta edetään askel kerrallaan.

On selvää, että viimeistään tässä vaiheessa minulla on  omituisen riidankylväjän ja räyhääjän maine SIL:n nykyjohdolle lojaalien henkilöiden tai asioista muuten tietämättömien silmissä.  Otan sen risikin, koska minulla ei ole tässä mitään menetettävää. Suomen Ilmailuliiton jäsenillä on sen sijaan vielä jotakin voitettavaa.  Käytettyäni elämästäni 10 vuotta suomalaisen harrasteilmailun eteen en voi vain sivusta katsoa tätä alennustilaa.  Onneksi kentältä viime päivinä saamani tuki on ollut voimaannuttavaa.

Erästä aiempaa SIL puheenjohtajaa lainaten:  "Edellisen pj:n jälkeen sanottiin, että 'SIL:istä on jäljellä vain savuavat rauniot.' Sitten me teimme hartiavoimin 6 vuotta työtä liiton rakentamiseksi. Ja nyt parissa vuodessa ollaan alempana kuin koskaan ennen....  Tämä SIL ei ole sama SIL, jota me johdimme"

Hyvää jatkoa harrastuksesi pariin, Ari hyvä.

Peter Lord

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
47 minuuttia sitten, Peter Lord kirjoitti:

Veläkös sinä muuten opetat teidän kerhonne ultraoppilaille, että lentoonlähdöt tulee tehdä myötätuuleen?

Myötätuuleen vai...?

stall.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Tuomi
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, kyselit tuolla ylempänä kuka käski kysyä. Näet salaliittoja joita ei ole. Pelkäät omaa varjoasikin. Tästä osoituksena on uskollinen äänitteiden tekijäsi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Tuomi kirjoitti:

Myötätuuleen vai...?

stall.jpg

No mutta Mikko, terve!

Se että ensin tehdään asia yhdellä tavalla ja huomataan se tapa huonoksi - ja sitten asia tehdään jatkossa paremmalla tavalla, sitä kutsutaan oppimiseksi.  Mitä vanhemmaksi tulen (olen jo AIKA vanha), oletan oppivani uusiakin asioita - jos kohta unohtavani vanhoja.

Kaikki eivät tunne tuota kuvaa, se on ote ruotsalaisen Haverikommissionin tutkintakertomuksesta vuodelta 2017.  Kuvassa on koneen OH-PHE siipi, kuvattuna koululennolla  lentoonlähdössä Siljansnäsin kentällä, kun harjoituksen aiheena oli PA28-161:n lentokäsikirjan mukainen menetelmä lyhyen kentän lentoonlähdössä.  Harjoitus päättyi huonosti, kun kone sakkasi edessä olevaan maastoon ja tärveltyi korjauskelvottomaksi. Minä olin koneen päällikkö ja minun toimintani (lue: MINUN TEKEMÄNI VIRHEEN) seurauksena jouduimme onnettomuuteen.

Tämä onnettomuus on ollut ehtymättömän vahingonilon, ivan, pilkan ja spekulaation aihe monille ilmailijoille anonyymipalstan "SUOMI24 Ilmailu" puolella. (Siis sellaisille, jotka haluavat toki kirjoitella nimimerkin suojista nasevia puheenvuoroja someen - mutta eivät uskalla ottaa omalla nimellä vastuuta kirjoittamisistaan.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord,  Pelkäät omaa varjoasikin.

Oi voi, kuka meni kielimään?

Myönnän että tuon varjon kanssa on aina ongelmia.

varjo.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, olet tuonut täällä esille syvän inhosi SIL:n nykyistä ja entistä puheenjohtajaa vastaan. Eikä ole jäänyt epäselväksi että tappio puheenjohtajavaalissa Hyvöselle oli myrkkyä sinulle. Saatikka ettei työsopimuksesi SUIO:ssa jatkunut. Niinpä näytät tekevän kaikkesi vaikeuttaaaksesi liiton toimintaa, tästä esimerkkinä käynnistämäsi oikeudenkäynti "kunnian" palauttamiseksi.  Nähdäkseni sinulla olisi lähes kunniallinen poispääsy tästä tilanteesta.:  Vedä kanteesi pois, maksa korvaukset liitolle jos olet vahinkoa aihettanut. Vetäydy julkisuudesta, kaikesta ilmailusta ja anna savun hälventyä. Viiden vuoden päästä tätä ei muista kukaan. Kirjoita vaikka ne muistelmat mutta älä julkaise ennenkuin olet lopettanut ilmailun kokonaan. Hanki uusi harrastus, vaikka puutarhanhoito. Kukkien kasvatus tuo mielenrauhaa ja tuo onnistumisen elämyksiä.Ja talvella pilkkiminen, jos saa kaloja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Ari Simonen kirjoitti:

Lord, olet tuonut täällä esille syvän inhosi SIL:n nykyistä ja entistä puheenjohtajaa vastaan. Eikä ole jäänyt epäselväksi että tappio puheenjohtajavaalissa Hyvöselle oli myrkkyä sinulle. Saatikka ettei työsopimuksesi SUIO:ssa jatkunut. Niinpä näytät tekevän kaikkesi vaikeuttaaaksesi liiton toimintaa, tästä esimerkkinä käynnistämäsi oikeudenkäynti "kunnian" palauttamiseksi.  Nähdäkseni sinulla olisi lähes kunniallinen poispääsy tästä tilanteesta.:  Vedä kanteesi pois, maksa korvaukset liitolle jos olet vahinkoa aihettanut. Vetäydy julkisuudesta, kaikesta ilmailusta ja anna savun hälventyä. Viiden vuoden päästä tätä ei muista kukaan. Kirjoita vaikka ne muistelmat mutta älä julkaise ennenkuin olet lopettanut ilmailun kokonaan. Hanki uusi harrastus, vaikka puutarhanhoito. Kukkien kasvatus tuo mielenrauhaa ja tuo onnistumisen elämyksiä.Ja talvella pilkkiminen, jos saa kaloja.

(Huutonaurua)

edit:

oikeasti, Ari, olen odottanutkin jo jonkin aikaa milloin puhe kääntyy 2019 SIL puheenjohtajavaaliin. Eli milloin asia-argumentit loppuvat. Nyt näköjään loppuivat… jos niitä ylipäätään koskaan olikaan. 

On erittäin silmiin pistävää se, kuinka useat opponentit täällä kertovat vuolain sanakääntein, mikä juuri hänen mielestään on  minun vaikuttimeni, MIKSI minä kirjoitan tätä säiettä.  Ehdotan, että keskitytte siihen MITÄ kirjoitan - koska näköjään uudelleen ja uudelleen menette metsään luuloinenne.

Nyt kuulemma minulla on "syvä inho" joitakin henkilöitä kohtaan.  Ennemminkn minulla on inho huonoa asioiden hoitoa ja henkilökohtaisen vallanhalun toteuttamista kohtaan. Ihmiset ovat ihmisiä ja ihmisenä arvostettavia. Jopa tämä ultraopettaja Simonen siinä missä muutkin. Olen saanut nähdä 10 vuoden aikana Ilmailuliitossa erilaisia käänteitä ja vaikuttimia, rikoksia, vallan halua, SIL hallituksen hajoamisen - ja sitten vielä eronneiden hallitusjäsenten takaisin paluun surkean epäonnistumisen.

Vaali käytiin 2019 ja tulos oli päivänselvä.  Minä jatkoin sitten työskentelyä yhteiseksi hyväksi Opistossa tarjoten yhteistyötä Liitolle. Se ei kelvannut uudelle puheenjohtajalle ja niinpä vuoden 2020 alusta lukien Opiston vuosia kestänyt määrämuotoinen talous- ja operatiivinen raportointi pääomistajan hallitukselle tyrehtyi.  Kuten SIL hallituksen jäsen Mari L kertoi puheenjohtajan sanoneen: "Minä en HALUA sitä Tähtistä esiintymään täällä minun hallitukseni edessä"  Noh, Tähtinen ei esiintynyt.  Sitten sepitettiin tarina että ennen Hyvösen aikaan kukaan e valvonut opistoa mutta että NYT on tullut "hyvän hallinnon" periaate myös Opistoon.

Vielä mitä...
Kerron tuonnempana, kuinka tuo "hyvä hallinto tosiasiassa laskeutui Opiston hallitukseen. Saatatte yllättyä.

Kävin äsken pitkän keskustelun arvostetun SIL kunniapuheenjohtaja Petteri Tarman kanssa,  Muistelimme 6 vuoden yhteistyöaikaamme. Kysyin häneltä tuosta "hyvästä hallinnosta".  Petteri korotsti, että jos jotakin kohdetta niin juuri Opistoa seurattiin SIL:issä tarkemmin kuin mitään muuta konsernin osaa. Joka ikisessä SIL hallituksen kokouksessa oli ensin Opiston määrämuotoinen talouskatsaus, sitten operatiivinen katsaus ja lopuksi vapaiden kysymysten aika.  Petteri palautti mieleeni myös, että juuri "Tähtinen" oli vaatinut SIL-konserniin aiempaa tarkempaa omistajaohjausta Opiston suuntaan.  Samoin "Tähtinen" oli vaatinut ja saanut Opistoon sisäisen tarkastuksen yksikön, jolla oli ja on oikeus kysyä ja saada Opistolta mikä hyvänsä asiakirja ja tosite (työsopimuksia lukuun ottamatta) omistajen tietoon, OyL:ssa olevan osakkaiden tiedonsaantioikeuden rahoituksen asiaa mitenkään rajoittamatta.

Silva oli myös viisas mies: Viime huhtikuussa hän totesi minulle, lievää vahvemman frustraation vallassa: ”Miksei kukaan voi kertoa Hyvöselle, että se puheenjohtajavaali käytiin jo vuonna 2019”. Hänellä oli näköalapaikka siihen uuteen johtamiskulttuuriin….

Miksi minun työni olisi pitänyt jatkua SUIO:ssa? Sehän oli määräajaksi sovittu pesti, joka tuli suunnitellusti valmiiksi 31.12.2021 kun se ATO, johon minut oli palkattu vastuulliseksi johtajaksi, loppui ja toiminta jatkui DTO:na 1.1.2022. 

Peter Lord

P.S.
Mutta, en minä ajatellut suinkaan jättää ilmailua. Juuri äsken sain käteeni uusitun 1 lk:n medikaalin. Sitä tarvitaan kun lentää lentokoneita. Sellaisia tyyppihyväksyttyjä, tiedäthän? 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Peter Lord kirjoitti:

Klip.

Silva oli viisas mies: Viime huhtikuussa hän totesi minulle, lievää vahvemman frustraation vallassa: ”Miksei kukaan voi kertoa Hyvöselle, että se puheenjohtajavaali käytiin jo vuonna 2019”. Hänellä oli näköalapaikka siihen uuteen johtamiskulttuuriin….

Klip.

Mutta, en minä ajatellut jättää ilmailua. Juuri äsken sain käteeni uusitun 1 lk:n medikaalin. Sitä tarvitaan kun lentää lentokoneita. Sellaisia tyyppihyväksyttyjä, tiedäthän? 

Anteeksi vain mutta koen tarvetta huomauttaa muutamasta minua häiritsevästä seikasta. (jotka eivät sinänsä mitenkään liity aiheeseen eli

"Tapahtuu Ilmailuliitossa")

J. Silvennoisen suusta kuulin useammankin kerran lausuntoja SIL puheenjohtajavaalien käymisestä ja siitä että ne on käyty jo tovin aikaa sitten.

Mutta että kenelle siitä pitäisi kertoa, siitä minulle kyllä jäi Juhan puheista toisenlainen vaikutelma. (Ja ei, en nyt heti vastaa mikä käsitys minulle jäi mutta ei se mitenkään yksipuolinen ollut)

Valitettavasti Juha ei ole tästä asiasta tarkempaa mielipidettä enään antamassa. Ja tuskin antaisikaan vaikka voisi. Useammin kuin kerran hän sanoi että ei seuraa sen paremmin kerhomme Whatsup palstaa kuin muutakaan ilmailukesustelualuetta koska mielensä voi pahoittaa helpommallakin.

Muutenkin koen noloksi vedota edesmenneen ilmailijatoverin sanomisiin enkä minä ainakaan laita Silvan "suuhun" tämän enempää puheita 

Tuo alentuva / herjaava viittauksesi liittyen tyyppihyväksyttyihin ilma-aluksiin on myös mielestäni seikka johon koen tarvetta puuttua.

Koneita jotka sinä "luokittelet" tyyppihyväksytyiksi voi lentää myös LAPL- medikaalilla, Tiedäthän?

Ja tyyppihyväksyttyjä ilma-aluksia on muutkin kuin nuo hyväksymäsi "cesnapiiperöt" ja matkustajalentokoneet.

Minäkin omistan yhden sellaisen ja yhteisellä kerhollammekin on sellaisia viisi enennmän kuin usein julkituot.

Markku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Markku Valkama kirjoitti:

Anteeksi vain mutta koen tarvetta huomauttaa muutamasta minua häiritsevästä seikasta. (jotka eivät sinänsä mitenkään liity aiheeseen eli

"Tapahtuu Ilmailuliitossa")

J. Silvennoisen suusta kuulin useammankin kerran lausuntoja SIL puheenjohtajavaalien käymisestä ja siitä että ne on käyty jo tovin aikaa sitten.

Mutta että kenelle siitä pitäisi kertoa, siitä minulle kyllä jäi Juhan puheista toisenlainen vaikutelma. (Ja ei, en nyt heti vastaa mikä käsitys minulle jäi mutta ei se mitenkään yksipuolinen ollut)

Valitettavasti Juha ei ole tästä asiasta tarkempaa mielipidettä enään antamassa. Ja tuskin antaisikaan vaikka voisi. Useammin kuin kerran hän sanoi että ei seuraa sen paremmin kerhomme Whatsup palstaa kuin muutakaan ilmailukesustelualuetta koska mielensä voi pahoittaa helpommallakin.

Muutenkin koen noloksi vedota edesmenneen ilmailijatoverin sanomisiin enkä minä ainakaan laita Silvan "suuhun" tämän enempää puheita 

Tuo alentuva / herjaava viittauksesi liittyen tyyppihyväksyttyihin ilma-aluksiin on myös mielestäni seikka johon koen tarvetta puuttua.

Koneita jotka sinä "luokittelet" tyyppihyväksytyiksi voi lentää myös LAPL- medikaalilla, Tiedäthän?

Ja tyyppihyväksyttyjä ilma-aluksia on muutkin kuin nuo hyväksymäsi "cesnapiiperöt" ja matkustajalentokoneet.

Minäkin omistan yhden sellaisen ja yhteisellä kerhollammekin on sellaisia viisi enennmän kuin usein julkituot.

Markku.

Moi Markku,

kiitän viisaasta kommentista. Ei ollut tahdikasta siteerata Juhaa koska hän ei ole enää täällä. Siksi pyydän tätä etikettivirhettä anteeksi. 

Minäkään en osaa ottaa mitenkään kantaa keskusteluihin joota sinä ja hän mahdollisesti olette käyneet.  Olen tietoinen vain meidän kahden varsin intensiivisestä ajatustenvaihdostamme, jota totta puhuen olen jäänyt syvästi kaipaamaan.

Mutta Markku hyvä, minähän olen intohimoinen ultramies. Muistat varmaan kuinka ollessani yhdistyksemme puheenjohtaja (ja sinä vara-) juuri minä tein aloitteen ”raskaan” Eurostarin ostamisesta. Ja kun jäsenet saivat kerta kantansa, kuinkas sitten kävikään? Nyt se on siellä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Peter Lord kirjoitti:

Moi Markku

Klip

Mutta Markku hyvä, minähän olen intohimoinen ultramies. Muistat varmaan kuinka ollessani yhdistyksemme puheenjohtaja (ja sinä vara-) juuri minä tein aloitteen ”raskaan” Eurostarin ostamisesta. Ja kun jäsenet saivat kerta kantansa, kuinkas sitten kävikään? Nyt se on siellä. 

Aloitteen alkuperäisestä tekijästä voinemme olla erimieltä mutta totta, sellainen meillä (kerholla) nyt on. Vaan ei se vielä sinusta intohimoista ultramiestä tee. Vai joko sinulla on siihen tyypit?

Mutta; ei meidän kaikkien tarvitsekaan kaikkia ilmailulajeja harrastaa. Kunhan vain kunnioitamme muiden tapaa harrastaa.

Nyt jätän tämän "Tapahtuu Ilmailuliitossa" -rönsyn  seuraamisen tähän. Kiitos ja hei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, epäilen että siellä kuului enempi huutoa ei naurua. Keskity enempi siihen neuvoon millä pääset tästä sotkusta lähes kunnialla eroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lord, epäilen että siellä kuului enempi huutoa ei naurua. Keskity enempi siihen neuvoon millä pääset tästä sotkusta lähes kunnialla eroon.

Kuka vielä puhuu kunniasta kaiken kunniattoman toiminnan jälkeen?  Olet kovin kärkäs jakamaan neuvoja asioista joiden ymmärtämiseen sinulla ei selvästikään ole edellytyksiä. 

Nyt annetaan oikeuslaitoksen tehdä asiassa oikea ratkaisu.  Ilmailuliitto näyttäisi maalanneen itsensä nurkkaan tuossa prosessissa. Onneksi sinä et ole asianosainen … tai no, yhtenä maksajana toki. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään