Ilkka Mäkelä

Supersooninen T-38 Talon-harjoitushävittäjä myynnissä 800000 dollarilla

9 viestiä aiheessa

Kiinnostaako 1.3 Machin nopeuteen kykenevä 2-paikkainen harjoitushävittäjä Northrop T-38 Talon? Feel the need for speed?

T-38A:n peruspaketti ilmeisesti maksaa tuon USD 800000 ja custom-lisäherkkuja on myynnissä tarpeen mukaan.

Suomeen tuota lienee turha tuoda jos haluaa läpäistä äänivallin...mutta ehkäpä USA:ssa. Vois ottaa kaverin kyytiinkin :thmbup:

Lainaa

According to aviation maintenance company Thornton Aviation, one unit of the T-38 is currently on the market. Its official website states that the "basic 'core' package" of the jet is available for sale, and can be refurbished with customizations to suit the customer.

The one T-38 unit is the only available unit "in stock military condition," per Thornton Aviation's website. The T-38 is the first plane to be "offered as a project" by the company for civilian use. The available trainer is a T-38A, as opposed to the AT-38B jet for weapons training or the T-38C with upgraded avionics.

Some of the notable features of the T-38 include a streamlined fuselage and rocket-powered ejection seat.

The aircraft is known for its usability as a training platform for inexperienced or student pilots.

https://www.yahoo.com/news/worlds-first-supersonic-trainer-jet-032801886.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_T-38_Talon

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä se estäisi sillä lentämästä Suomessakin ylisoonisella nopeudella? Jos massiivisia rahamääriä on käytössä, niin ei kannattane noin hitaaseen koneeseen tyytyä, vaan ostaa suoraan tämän:cool: 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus jäi sellainen käsitys, että on olemassa nopeusrajoituksia lentosäännöissä. Anyway, Phantom ei ole lentokuntoinen, vasta 85 % valmis. Ja vaikeampi käsitellä kuin koulukoneeksi suunniteltu T-38.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Joskus jäi sellainen käsitys, että on olemassa nopeusrajoituksia lentosäännöissä. Anyway, Phantom ei ole lentokuntoinen, vasta 85 % valmis. Ja vaikeampi käsitellä kuin koulukoneeksi suunniteltu T-38.

Ei niitä rajoituksia ole joka paikassa. Juu, tuo on projekti vielä ja huomattavasti vaatimampi kone joka suhteessa kuin T-38. Mutta eihän se este ole.  

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Janne Kuutti kirjoitti:

Ei niitä rajoituksia ole joka paikassa. Juu, tuo on projekti vielä ja huomattavasti vaatimampi kone joka suhteessa kuin T-38. Mutta eihän se este ole.  

Peräänkuuluttaisin jonkin asteen realismia kuitenkin, kun T-38:n ostaa kumminkin joku muu kuin suomalainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Peräänkuuluttaisin jonkin asteen realismia kuitenkin, kun T-38:n ostaa kumminkin joku muu kuin suomalainen.

No, eihän realistisesti tietenkään kumpaakaan ole kukaan ostamassa Suomeen. Mutta ihan yhtä mahdollisia molemmat, jos raha ei ole este.  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Peräänkuuluttaisin jonkin asteen realismia kuitenkin, kun T-38:n ostaa kumminkin joku muu kuin suomalainen.

No, asuu täällä porukkaa joilla on enemmän ferrareita kuin sormia, joten ei tuo nyt rahasta ole Suomessakaan kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
25 minuuttia sitten, Juri Pelkonen kirjoitti:

No, asuu täällä porukkaa joilla on enemmän ferrareita kuin sormia, joten ei tuo nyt rahasta ole Suomessakaan kiinni.

En tunne ketään niistä, mutta tiedän yhden liikemiehen, jolla saabbeja tuntuu olevan tuossa määrin.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään