Petri Lehtovirta

Ryanair: Suomi on kallis ja haastava kohde lentoyhtiölle.

4 viestiä aiheessa

O'Leary: Suomella on valtavia mahdollisuuksia kehittyä matkailumaana, mutta samalla Suomi on kallis ja haastava kohde lentoyhtiölle. Siksi yhtiön laajenemissuunnitelmissa edelle menevät monet Itä- ja Etelä-Euroopan maat.

Italia, Espanja ja Portugali haluavat lisätä lentoja ja elvyttää matkailua koronan jälkeen. Ryanairin on edullisempaa lisätä näihin maihin vuoroja, ja myös matkustuskysyntä on näillä alueilla suurempaa.

Ryanair maksaa lentopolttoaineesta tänä vuonna keskimäärin 90 dollaria tynnyriltä, viime vuonna 67 dollaria. Sen takia emme näe tänä kesänä 9,99 euron tarjouksia, sanoo O'Leary.

Ensi kesänä nousevana trendinä näyttää olevan juna- ja lentomatkojen yhdistäminen niin, että osa lomamatkasta tehdään junalla.

Brysselissä on käynnissä EU:n suurimman lentoyhtiöjärjestön Airlines for Europen (A4E) kokous. Lentoyhtiöt haluavat painostaa komissiota ja Euroopan maiden hallituksia, että uusiutuvien lentopolttoaineiden tuotantoa lisättäisiin nopeammin, kuin mitä öljytuotteiden valmistajat tällä hetkellä suunnittelevat.

https://yle.fi/a/74-20026980

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
23 minuuttia sitten, Petri Lehtovirta kirjoitti:

O'Leary: Suomella on valtavia mahdollisuuksia kehittyä matkailumaana, mutta samalla Suomi on kallis ja haastava kohde lentoyhtiölle. Siksi yhtiön laajenemissuunnitelmissa edelle menevät monet Itä- ja Etelä-Euroopan maat.

=muissa kohteissa maksetaan siitä että Ryanair lentää sinne. Itse en kyllä laittaisi euroakaan yhteistyöhön Ryanairin kanssa, kun saattavat huomenna lopettaa lennot jos jossain muualla maksetaan enemmän.

O’Leary tietää kyllä ettei esimerkiksi Finavia ole unohtanut heidän temppujaan Pirkkalassa. Tai sitten niitä tempauksia alkaa olla ympäri Eurooppaa sen verran että osa unohtuu jo. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Sami Tuomisto kirjoitti:

O’Leary tietää kyllä ettei esimerkiksi Finavia ole unohtanut heidän temppujaan Pirkkalassa. Tai sitten niitä tempauksia alkaa olla ympäri Eurooppaa sen verran että osa unohtuu jo. 

Finavia kuitenkin palvelee hinnaston mukaan, oli unohtunut tai ei. Toki Finavian hinnastosta Tampereella ja Turkuun löytyy halpaterminaaliin erillinen matkustajamaksu ja esimerkiksi Lappeenrantaa ei Finavia operoi.

Finavia ja Finraffic ovat kuitenkin suhteettoman kalliita vain kevyellä kalustolla (alle 6 tonnia) kaupallisesti operoiville ja melko edullisia suuremmilla koneilla toimiville. Asia sitten erikseen, paljonko handlingyhtiöt velottavat omasta palvelustaan ja varsinkin koneiden pesusta talvikaudella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään