Sami Virkkula

OH-LGG coming new home

152 viestiä aiheessa

Kuulemma on aika huonossa kunnossa tämä MD-11, vikalappuja on siunaantunut ennätysmäärä...

Onko kellään tietoa onko Varig huoltanut näitä itse vai ostanut ulkopuolelta huoltoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huoltojen tekijästä ei tietoa mutta sellaista tässä miettinyt samanlaisia juttuja LGG:stä kuulleena, että onko Finnairilla tarkka huolto vai onko brasseilla hommat vähän sinnepäin.

Kun tuo kone on lentänyt kuitenkin tämän vuoden puolella Varigille lentoja eikä seissyt montaa vuotta hallissa.

 

Jostain muistan lukeneeni, että siellä on/oli ainakin yksi GE-mottinen MD-11 Riossa odottamassa varoja ja osia huoltoa varten monta kuukautta. ???

 

Jos se 8. AY:n laajarunko on A343 niin olisiko syynä suunnitelman muutokseen mahdollisesti ollut se, että brasseilta tulee tällaista tavaraa ja sitä ei haluta enää lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan finskin tekniikka aika tarkka "tavarastaan"  ;)

Mitä minä oon kuullut että brasseilta ei olisi tullut mitään papereita esim koneen sähköjohdoista ja nyt ne pitää kaikki mitata uudestaan... aikamoinen duuni!

Ja moottoreissa olisi halkeamia fanin/turbiinin siivissä..

Ostajat ovat kuulemma käyneet moottorit videoboroskoopilla läpi mutta onkohan kukaan vaivautunut niitä kunnolla katsomaan? ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, missä kunnossa ne Varigin tälläkin hetkellä lentävät koneet ovat...

 

Tuo LGG:n viivästyminen aiheuttaa nyt kaikkien muidenkin koneiden koneiden sisustan uusimisen myöhästymistä kun toista ei voi ottaa sisään ennekuin tuo LGG on valmis.

 

Ensimmäinen arviohan LGG:n valmiudesta ja uudesta businessluokasta oli joulukuun puoliväli ja että lisäkapasiteetti olisi käytössä kesäkuun alusta 2006.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan nuo kuitenkin merkittäviä eroja, sanoisin, etenkin tuo range...? Kyllä 12.000 kg lisärahtikapasiteettiakin nykyreiteille lienee tervetullut lisä...vaikka isoja on luvut niin ei saa sokaistua...

 

Siis edelleenkin, nuissa vanhoissakin kaunottarissa OH-LG(A-F) on tuo "korotettu" MTOW, eli karvan alta 286 tonnia. Tiedä sitten mikä käytännön ero on siis tuolla ER-mallilla ja tavallisella. Ilmeisesti sitten se 700 kilsaa lisää rangea.

 

Saas nähdä kuinka käy Finnairin kaukoreittien rahdinkuljetuksen kun siirrytään bussiaikaan silläkin saralla. Bussi nielee Finnairin reiteillä kuuleman mukaan n. 5000 kiloa vähemmän rahtia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä kuinka käy Finnairin kaukoreittien rahdinkuljetuksen kun siirrytään bussiaikaan silläkin saralla. Bussi nielee Finnairin reiteillä kuuleman mukaan n. 5000 kiloa vähemmän rahtia.

 

Parista 11:sta tehdään puhtaita rahtikoneita ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis edelleenkin, nuissa vanhoissakin kaunottarissa OH-LG(A-F) on tuo "korotettu" MTOW, eli karvan alta 286 tonnia. Tiedä sitten mikä käytännön ero on siis tuolla ER-mallilla ja tavallisella. Ilmeisesti sitten se 700 kilsaa lisää rangea.

 

Noissa "vanhemmissa" korotettiin tuota MTOW:tä vahvistamalla esim laskutelineiden kiinnityskorvakkeitä mutta onko tuossa ER:ssä mahdollisesti joku lisätankki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt nettitietoon on yhtään luottamista, niin saksalainen FlugRevue väittää, että ER-mallissa olisi 11583 litran ylimääräinen polttoainetankki alemmassa rahtitilassa, jolla saataisiin 890 Km lisää toimintamatkaa.

 

Voi olla väärääkin tietoa, ehkä lisätankin kokokin voi vaihdella. Tällaista vain tuli googlella vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla olisi koneesta(OH-LGG) todella paljon kuvia huollosta ja huollon vaiheista, mutta en tiedä saako niitä näyttää muille. Tietääkseni pitäisi kysyä lupa, kai?

 

Mitä mieltä olette tarvitseeko lupaa?

 

Vaikka tuolla Finnairin tekniikassa pyörinkin aina välillä, ja nyt kun en ole töissä siellä(työharjoittelu, opiskelen vielä), niin teen opinnäytetyötä kyseisen koneen version vaihdosta, niin oon käynyt kuvaamassa huoltoa ja version vaihtoa koskevia alueita. Tekisi mieli laittaa kuvia tänne, koska olisi varmaan monta silmäparia mielenkiinnolla katsomassa kuvia, mutta en tiedä onko se sallittua ainakaan Finnairin puolesta..? Pitää varmaan käydä kysymässä joltain lupa kuvien laittamiseen tänne.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jos "työharjoittelusi" jatkuu vielä pitäisin kuvat piilossa visusti, mutta voihan se olla että saat luvat julkaisuun, tosin epäilen että et saa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, pidänkin nämä kuvat piilossa kokonaan koska en usko että näitä saisi käyttää kuin omaan tarkoitukseen, tai ainakin luulen niin, koska kun kävin linjahuollossa Leko 7:lla ja pyysin lupaa kuvata lentokonetta(MD-11) niin olivat siellä aika tiukkoja sen suhteen, että mihin tarvitsen niitä kuvia, ja kun sanoin että opinnäytetyöhön niin antoivat luvan, mutta tuskinpa internettiin antavat lupaa laittaa..

 

Ja siis en ole nyt työharjoittelussa siellä vaan ihan vapaa-ajalla käyn kuvaamassa ja tiedustelemassa huollon vaiheita, koska teen opinnäytetyötä niin pitää sitä tehdä omalla ajallaan.  Pyysivät siellä Finnairilla, että lähetän materiaalini Finnairin koulutusosastolle.

Jos tästä opinnäytetyöstä tulee hyvä ja selkeä niin sitten voin laittaakin, kuulemma tarvitsevat tästä koulutusmateriaalin mekaanikoille. Teen esityksen version vaihdosta Powerpointilla..täytyy kattoa millainen tulee..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla olisi koneesta(OH-LGG) todella paljon kuvia huollosta ja huollon vaiheista, mutta en tiedä saako niitä näyttää muille. Tietääkseni pitäisi kysyä lupa, kai?

 

Kokemuksen syvällä rinta-äänellä (??)  ;)  voin kertoa että Finnairin tekniikan turvapäällikkö otti aika nopeasti yhteyttä minuun eräiden kuvien esille panon jälkeen.  http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,37420.msg377130.html#msg377130

Eli nihkeätä on tuo suhtautuminen huollossa olevan koneen kuvien julkaisemiseen. Ja jos kyseessä on vielä asiakaskone niin....   :-\

 

-  Marko  -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siis tätä minäkin ajattelin, että eivät anna julkistaa kuvia internetissä, no jää vain kuvat opinnäytetyön käyttöön, eikä aikomuksenani ollutkaan laittaa mitään nettiin ilman kysymättä lupaa..

Hyvä kuitenkin, että ilmoitit asiasta :) Toisaalta, ihan ymmärrettävää että kuvia ei saa näyttää ulkopuolisille tai yleensäkään internetissä.

No, mutta taas tiedon rikkaampana asiasta.. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En työskentele Finskin tekniikassa, joten en mene sanomaan varman päälle, mutta mielestäni hallissa olevien Finnairin koneiden kuvien julkaisu ei olisi kiellettyä, vaan kielto koskee ymmärtääkseni vain asiakasyhtiöiden koneiden kuvia. Kannattaa kuitenkin kysäistä joltain tekniikan isommalta gubbelta varmuuden vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuosta koneesta saada kohta kuvia ihan ilman mitään lupia kun aloittaa liikennöinnin.

 

Onko muuten tietoa milloin sen pitäisi sieltä huollosta tulla ulos?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten tietoa milloin sen pitäisi sieltä huollosta tulla ulos?

Pikkulinnut tiesivät kertoa että 7 viikon huolto olisi tällä edessä, tosin on kuulemma jo viikon verran myöhässä kun piti alunperin saapua viime maanantaina.

 

En tiedä sitten, missä vaiheessa huolto on, mutta tällä hetkellä ollut huollossa 8 viikkoa. Eli ilmeisesti piakkoin valmis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En työskentele Finskin tekniikassa, joten en mene sanomaan varman päälle, mutta mielestäni hallissa olevien Finnairin koneiden kuvien julkaisu ei olisi kiellettyä, vaan kielto koskee ymmärtääkseni vain asiakasyhtiöiden koneiden kuvia. Kannattaa kuitenkin kysäistä joltain tekniikan isommalta gubbelta varmuuden vuoksi.

 

En mene sanomaan satavarmaksi mutta, ymmärtääkseni HALLITILOISSA kuvattujen koneiden (omien tahi asiakkaiden) julkaisu olisi kiellettyä.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä lienee ensimmäinen kuva (täällä) LGG:stä uusissa väreissään. Hinattiin aamulla seiskahallilta kutoselle. Huomatkaa ettei tuossa ole joulupukkitarroja. Onko muistakin koneista jo alettu poistelemaan noita?

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Komea on, mutta pienellä piristeellä tuo olisi hienompi, esim. nyt nuo ikkunat ja niiden  ympäristö on aika vaisunoloista. Homma voisi piristyä vähän jos siinä olisi sininen raita edestä taakse joka peittäisi ikkunoiden välit ja olisi jonkun sentin leveämpi mitä ikkunan korkeus.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuo ulkopinta muka valmis?

 

Että on tavallisen tylsän näköinen tuo :'(. Eiköhän Finnair(kin) voisi löytää muitakin värejä varastoistaan kuin valkoisen :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään