Sami Virkkula

OH-LGG coming new home

152 viestiä aiheessa

Näköjään minäkin sain tämän kummajaisen kennolle, uskokaa pois se on siellä:

Historiallisesti arvokas kuvako? :D

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parit kuvat lisää 8)  Harmillisen kelin heitti kyllä, kun aikasemmin oli vielä suht selkeää.

Mistä ihmeestä Jaakko osasit mennä oikeaan paikkaan kuvaamaan TUONKIN koneen tulon ?   :o

Itse seisoskelin heti seitsemän jälkeen (ilmeisesti tämän ketjun aloittajan kanssa ?) kyttäämässä 15:lle laskeutuvia,

ja kun LGG:n aika tuli niin tottakai se ohjattiin 22:lle ja vielä LEFTille !   >:(

Kyllä sylettää ....

Säästääkseni teitä (ja palstatilaa) en kyllä laita omia suttukuviani ko. koneesta näytille ...   :-[

-  Marko  -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä ihmeestä Jaakko osasit mennä oikeaan paikkaan kuvaamaan TUONKIN koneen tulon ?  :o

Radio auki, sieltähän se rata selviää tutkan jaksolta ja odottelin semmosessa paikassa mistä tarvittaessa ehtii joko 15:lle tai 22L:lle nopeasti. Pari minuuttia jäi vielä lemminkäisellä aikaa katella maisemia :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radio auki, sieltähän se rata selviää tutkan jaksolta ja odottelin semmosessa paikassa mistä tarvittaessa ehtii joko 15:lle tai 22L:lle nopeasti. Pari minuuttia jäi vielä lemminkäisellä aikaa katella maisemia :laugh:

No minä kuuntelin tiedotukset puhelimitse jossa kerrottiin koko aamun jotta "expect ILS approach RWY 15" joten sen mukaan suunnistin.

Toki mulla skannerikin oli matkassa. Ja kuten kerroin, olin jo seitsemästä lähtien passissa ja siihen saakka kaikki tuli 15:lle.

LGG oli eka joka tuli 22L:lle  :(  Kuulin kyllä kun selvittivät LGGn 22lle mutta silloin oli minun asemista turha lähteä enää mihinkään.

Noh, elämä on ...!

-  Marko  -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole koskaan innostunut harrastamaan näitä "kyttäyksiä" vaikka mahdollisuudet siihen olis vaan tulee jos tulee. Hyvä että sait kunnon kuvat.

Marko: Ensimmäinen ja viimeinen. Nykkiläinen tulikin jo 15:lle.

Edit: Minun kannalta oli hyvä että tulo myöhästyi viikolla kun silloin olis jäänyt nuokin ottamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erot eivät ole kauhean suuria : MTOW n. 12 000 kiloa suurempi, johtuu lisääntyneestä polttoainemäärästä. Lentomatka n. 700 km pitempi. Onko noita eroja muitakin...

Itseasiassa kaikkissa muissakin Finnairin MD-11:ssa on tuo "korotettu" MTOW, eli muutaman kilon alta 286 tonnia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone itseasiassa kysyi jo Kruunun beamissä, että pääseekö 22L:lle.

Missäs tuo Kruunun beamis on?  ;D

T:Maalainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole muita rempassa kun 4 lähti jo ja yksi lähtee parin tunnin päästä.

Kaikki 4 kaukoa lähti muuten tänään reilusti myöhässä. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva eri kuvakulmasta "spotterin" kera...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

-Lappis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla koneellahan voitaisiin testata kuinka paljon kevyempi maalaamaton runko säästäisi kustannuksia.

Päälle vaan Finnair lätkä ja antaa olla tuo sininen pyrstö ja moottorit. Näyttäisi varsin kammottavalta  ;D

Paljonkos muuten sitä pohjamaalia kuluu pelkästään tuohon runkoon ? Ja monta kertaa se maalataan (päälle) ennenkuin on Vinnairin valkoinen ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonkos muuten sitä pohjamaalia kuluu pelkästään tuohon runkoon ?

Google löysi mielenkiintoisen artikkelin http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_05/textonly/fo01txt.html. Sen mukaan kokonaan maalatun MD-11:n maali painaa 193,7 kiloa ja pelkät lentoyhtiömerkinnät kiillotetussa rungossa 20,4 kiloa. Sellaisen koneen vuotuiset käyttökustannukset olisivat 132000 dollaria (vuoden 1998 rahassa) alhaisemmat kuin kokonaan maalatun koneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään