Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

352 viestiä aiheessa

1 tunti sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Keskusteluissa oli maininta, että 2020- version koneisiin tulee asentaa "Walk around"- päivitys että niihin pääsee sisään painamalla Shift+C. Eli jos kone oli vanhan simun versio se todennäköisesti aiheuttaa ongelman.

Luin äsken samaa Avsimin foorumilta eli Shiftt+C - tuolla tosin mainittiin, että tuolla näppäinyhdistelmällä pompataan suoraan kuskin pukille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän oli nyt sitten tullut päivitys ja ajattelin ajankuluksi asentaa tuon (Steam-versio kyseessä). Asennus, tietokoneen uudellen käynnistys ja sitten simu käyntiin - meni noin puoli tuntia koko operaatioon. Asensin tuon C:\-asemalle koska se on ainut SSD-asema. 2020-simu on HD-asemalla ja toimii sieltä käsin vallan mainiosti.

Ensivaikutelma oli kyllä pelimäinen fiilis kaikkine epämääräisine pilotti-hahmojen muokkauuksineen, jotka ovat mielestäni kyllä aivan turhia ja resursseja kuluttavia. Ohjainten asetuksia oli tehty automaattisesti, mutta niihin en syventynyt sen tarkemmin - muutin ainoastaan kieliasetukset englantiin asioiden selkiyttämiseksi. Default Cessnan ohjaamoon mentäessä (hiirellä klikaten sinne pääsi) oli nuo typerät kompassit ja tipsit siinä ruudulla, mutta en niitä tähän hätään lähtenyt muuttamaan - jossain asetusten syöväreistä apu tuohonkin löytynee ja saa ne veks.

Hangossa olin ja ihmettelin. Maisemat eivät kyllä päätä huimanneet. En tiedä - vanhassa vara ainakin toistaiseksi parempi. Kun siirryin 4 vuotta sitten (päivä 1 kun 2020 julkaistiin) FSX Steamista 2020-simuun oli tunne, että nyt siirryttiin aivan uuteen maailmaan ja vielä nytkin se tunne on edelleen olemassa kun kaikki toimii normaalisti. Tässä uudessa versiossa sen latauduttua tuli taas tunne, että häh ja veti vähän suupieliä ylös - tämäkö nyt sitten on se paljon hypetetty uusi versio. Uusi simusukupolvi voi olla haltioissaan noista kaikista lähes turhista lisäanimaatioista, mutta joo - minä kai alan olla liian vanha ollakseni innoissani tästä nyt nähtävästä muutoksesta, joka tuotiin MSFS 2024-simulaattoriin.

Moni on varmasti eri mieltä, mutta mielipiteitä maailmaan mahtuu - tämä on vain minun näkemys asiasta. Toivottavasti 2020-simu pysyy vielä kauan toiminnassa eikä sen tukemista lopeteta kuten luvattu on.

Täytyy tutkia YouTubea ja tehdä asetukset kuntoon, että voi kokeilla miltä tuntuu mennä ilmojen teitä kun tuon nyt kerran asensin:hmm:

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Default Cessnan ohjaamoon mentäessä (hiirellä klikaten sinne pääsi) oli nuo typerät kompassit ja tipsit siinä ruudulla, mutta en niitä tähän hätään lähtenyt muuttamaan - jossain asetusten syöväreistä apu tuohonkin löytynee ja saa ne veks.

Kaiken ylimääräisen härpäkkeen saa pois samaan tapaan kuin kakskymppisessä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Kaiken ylimääräisen härpäkkeen saa pois samaan tapaan kuin kakskymppisessä.

Joo - asetuksistahan ne tietysti löytyy - ei siinä mitään.Katselen tässä SimHangerin tuubi-videota -> MSFS2024 - Config Basics for Your Controller & other usefull info, joka on striimattu 2 pv sitten, jolloin vielä yhteydetkin olivat hitaanlaiset videosta päätellen.

Täytyy sanoa, että aika sekavalta näin äkkipäätään näyttää. Joillekkin ohjain-nappuloille on asetettu 2-3 eri toimintoa saman nappulan alle ym. Näkyy merkattuna numerolla pienen pallon sisällä. Niitä voi sitten tutkia ja katsoa mitä kaikkia toimintoja nappula sisällään pitää eli tarkkan pitää olla ja varmistaa koneessa, että kaikki toimii asetetulla tavalla.

En ole varma, mutta tuossa oli myös mahdollisuus tuoda ohjainasetuksia 2020-simusta - kaveri kuitenkin ohitti asian melko lyhyellä toteamuksella. Näitä kun katselee niin tulee ikävä niitä aikoja jolloin oli saatavilla kaiken kattavat manuaalit, josta oli helppo selvittää itselleen tuntemattomat asiat.. Jep, jep...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikalailla samoilla linjoilla ollaan.Ihan mielenkiinnosta tämän hommasin kakkos-simulaattoriksi.Kivahan siihen on tutustua ja kokeilla miten siinä kaikki toimii.Läheskään kaikki ei toimi niin jouheasti mihin om tottunut.En edes yritä suorittaa mitään reittilentoja,kunhan vaan lentelen GA-koneilla tutustuen eri paikkoihin.Muutamia näppäimistöasetuksia olen säätänyt itselle sopiviksi.

Mutta kyllä minä ainakin voin suositella tätä simua kokeiltavaksi.Menee kuitenkin vielä tovi ennen kuin siitä kehittyy kaikin puolin sujuva simu.Tulevat päivitykset sen tulee näyttämään.

Lisäsin tähän vielä kuvan Malmin kentästä.Olipa vielä ensimmäinen lisäosakenttä jonka tähän uuteen simuun asensin.

6741a5f31207b_ContentScreenshot2024_11.23-11_35_44_65.thumb.jpg.9722e310543a57eea47187d4ca7d0121.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Tähän oli nyt sitten tullut päivitys ja ajattelin ajankuluksi asentaa tuon (Steam-versio kyseessä). Asennus, tietokoneen uudellen käynnistys ja sitten simu käyntiin - meni noin puoli tuntia koko operaatioon. Asensin tuon C:\-asemalle koska se on ainut SSD-asema. 2020-simu on HD-asemalla ja toimii sieltä käsin vallan mainiosti.

Ensivaikutelma oli kyllä pelimäinen fiilis kaikkine epämääräisine pilotti-hahmojen muokkauuksineen, jotka ovat mielestäni kyllä aivan turhia ja resursseja kuluttavia. Ohjainten asetuksia oli tehty automaattisesti, mutta niihin en syventynyt sen tarkemmin - muutin ainoastaan kieliasetukset englantiin asioiden selkiyttämiseksi. Default Cessnan ohjaamoon mentäessä (hiirellä klikaten sinne pääsi) oli nuo typerät kompassit ja tipsit siinä ruudulla, mutta en niitä tähän hätään lähtenyt muuttamaan - jossain asetusten syöväreistä apu tuohonkin löytynee ja saa ne veks.

Hangossa olin ja ihmettelin. Maisemat eivät kyllä päätä huimanneet. En tiedä - vanhassa vara ainakin toistaiseksi parempi. Kun siirryin 4 vuotta sitten (päivä 1 kun 2020 julkaistiin) FSX Steamista 2020-simuun oli tunne, että nyt siirryttiin aivan uuteen maailmaan ja vielä nytkin se tunne on edelleen olemassa kun kaikki toimii normaalisti. Tässä uudessa versiossa sen latauduttua tuli taas tunne, että häh ja veti vähän suupieliä ylös - tämäkö nyt sitten on se paljon hypetetty uusi versio. Uusi simusukupolvi voi olla haltioissaan noista kaikista lähes turhista lisäanimaatioista, mutta joo - minä kai alan olla liian vanha ollakseni innoissani tästä nyt nähtävästä muutoksesta, joka tuotiin MSFS 2024-simulaattoriin.

Moni on varmasti eri mieltä, mutta mielipiteitä maailmaan mahtuu - tämä on vain minun näkemys asiasta. Toivottavasti 2020-simu pysyy vielä kauan toiminnassa eikä sen tukemista lopeteta kuten luvattu on.

Täytyy tutkia YouTubea ja tehdä asetukset kuntoon, että voi kokeilla miltä tuntuu mennä ilmojen teitä kun tuon nyt kerran asensin:hmm:

Olen samaa mieltä. Pelimäinen fiilis on asia, mitä en todellakaan halua lentosimulaattorilta. Kaikenlaiset animaatiot (ihmiset ja eläimet) ovat ihan turhia. Hyvä kuulla että esim. Hangon maisemat uudessa simussa "eivät päätä huimaa". Muistelen P3D-simua, jossa oli keskitytty pelkästään lentämiseen - tosin maisemagrafiikka oli heikkoa ilman itse asennettuja photoscenryalueita. Todennnäköisesti nyt on niin, etten tule hankkimaan FS2024-simua. Myöskään se, että valtava osa uudesta simusta imuroidaan lennettäessä pilvestä, mikä on vaativaa nettiyhteyden ja erityisesti serverien kapasiteetin vuoksi, ei ole hyvä asia. Toivon FS2020-simulle pitkää ikää ja tukea! Tämä oli minun mielipiteeni!

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa minäkin olen ajatellut lukiessani käyttäjien kommentteja uudesta simusta. Joillakin pelaa hyvin mutta paljon on ongelmia. Minäkin pysyn "vanhassa " 2020"-versiossa. Eikä se vielä ole edes vanha!

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama Free Flight löytyy tästä kuten edellisestäkin versiosta, mikään pakko ei ole käyttää uuden version tuomia pelillisiä juttuja. Toisaalta porukka haluaa realismia - eikö Walk Around tuo juuri sellaista? Esakin vinkuu koko ajan parempaa meshiä ja grafiikkaa. Nyt sitä olisi tarjolla, mutta ei näytä kelpaavan...

Ai niin - 50/50 valokuitu toimii aivan mainiosti!

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Sama Free Flight löytyy tästä kuten edellisestäkin versiosta, mikään pakko ei ole käyttää uuden version tuomia pelillisiä juttuja. Toisaalta porukka haluaa realismia - eikö Walk Around tuo juuri sellaista? Esakin vinkuu koko ajan parempaa meshiä ja grafiikkaa. Nyt sitä olisi tarjolla, mutta ei näytä kelpaavan...

Ai niin - 50/50 valokuitu toimii aivan mainiosti!

En ole nähnyt ainakaan toistaiseksi, että FS2024:n mesh/dem olisi yhtään sen parempaa kuin FS2020:ssä. Olen katsonut paljon videoita ja kuvia näistä molemmista simuista. Sen sijaan joissain kuvissa uusi puut ja pensaat/ruohot ovat parempia uudessa simussa, mutta toisissa kuvissa puusto on kuin pommituksen jäljiltä (kyseessä lienee fotogrammetrinen alue). Ei lentosimussa tarvitse olla mitään animaatiohahmoja, jotka kiertävät koneen ennen ohjaamoon menemistä. Tämä on lapsellista. Olennaista on, että lento simulaattorissa aloitetaan ohjaamosta, kuten oikeissakin lentosimulaattoreissa ( esim.Takeoff Simulations ja Finnairin ammatisimut). Itse pidän näitä oikeita simuja vertailukohteina kotisimuille.

Eiköhän olekin niin, että FS2024 käyttää samaa korkeusmallinnusdataa kuin FS2020?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tulipahan tehtyä ensimmäinen koelento Cessnalla. Olin Australiassa Alice Springsin kentällä (Free Flight), jossa näytti olevan paljon rautajäämää maassa eli punertavaa oli ympäristö. Vähän aikaa meni ennen kuin sain polkimet hanskaan ja ohjailtua konetta maassa. Ohjain ja kaasuvipu toimi defaulttina ilman mitään säätämistä. Kone lähti ja tuli etenkin takaisin kentälle ehkä liiankin helposti. Vaikka minulla on nykylaitteisiin verrattuna surkea näyttis, niin yllätyin menoa. Maailman metropoleihin en viitsinyt tutustua koska niissä varmasti tulee totuus esiin.

Jonkin moinen koneen tarkastus ilmeisesti täytyy tehdä ennen koneeseen kapuamista koska pitää poistaa muutamia asioita ja tsekata muutenkin, että kaikki on ok.

Mutta joo - en tiedä. Olkoon toistaiseksi ns. kakkossimu ja kun tulee tylsä hetki, niin voi ropailla tämän kanssa sekä odotella päivityksiä ja joo - kokeilla saatavilla olevia suomi-kenttiä. Norja ja Alaska olisi taas hyvää seutua puskalentoon, mutta miten lienee mallinnettu..

Koneista sen verran, että Asobon Cub ei pysynyt käynnissä lukuisista yrityksistä huolimatta - käytin Ctrl-G toimintoa

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
56 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Mutta joo - en tiedä. Olkoon toistaiseksi ns. kakkossimu ja kun tulee tylsä hetki, niin voi ropailla tämän kanssa sekä odotella päivityksiä ja joo - kokeilla saatavilla olevia suomi-kenttiä. Norja ja Alaska olisi taas hyvää seutua puskalentoon, mutta miten lienee mallinnettu..

Hienoa että koet jotain positiivistakin tän simun suhteen.Itse en alunperinkään ajatellut että tästä tulisi MSFS 2020 korvaaja pitkään aikaan.

Itse tykkään kaikesta vanhasta mutta myös uudesta,jos se on hyvin tehtyä.Uskon kyllä vakaasti että tästä tulee ajan kuluessa loistava simulaattori.

Tässä alkuvaikeuksien jälkeen tulen yhä vakuuttuneemmaksi siitä.

Alla nettinopeudet itsellä enkä ole huomannut mitään stuttereita enkä katkoksia.Ihan hyvin pyörittää simua.

6741e1c06e545_Nyttkuva2024-11-23142723.png.a996c893271d652980d39b0fd78e53bf.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totean muutaman tunnin/ vajaan päivän kokeilun jälkeen seuraavaa. Taidan heittää vanhan 2020:n taustalle odottamaan, tuskin palaan siihen. Uusimmasta 2024 versiosta löytyy mielestäni kaikki se sama, ja vähän enemmänkin.

Joku toki tohtii kommentoida, että et ole realisti. Olen yksilö, joka pitää uuden simulaattorin kaikista ominaisuuksista. Ei menneet rahat hukkaan.

Nyt julkaistu versio tarjoaa entistä tarkemmat maisemat, parannetun tekoälyn ja uusia ominaisuuksia, kuten realistisemmat, lentomallit ja parannetun sääsimulaation. Tämä versio vie kokemuksen aivan uudelle tasolle, houkutellen sekä uusia pelaajia että pitkän linjan lentosimulaattoreiden faneja.

Sarja on kehittynyt, sitten Bruce Artwickin (1982), teknologian mukana, ja jatkaa ilmailun ystävien unelmien toteuttamista ympäri maailmaa. Tämä kaikki, ja monipuolisuus eniten minua kiehtoo näissä simulaattoreissa?  :thmbup:

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi mukava nähdä kuvien maisema myös FS2024-simusta. Paikka on Lauterbrunnen, Sveitsi. 

Aito kuva Wikimedia commons ja simukuva FS2020.

1.jpg

2.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Kaikenlaiset animaatiot (ihmiset ja eläimet) ovat ihan turhia.

Samaa mieltä. Itselleni on ihan sama miltä kone näyttää ulkopuolelta, koska en sitä katso ja kaikki lentokenttien maksulliset versiot on kanssa minulle ihan sama. En minä tiedä miltä jossain Frankfurtissa näyttää, joten ihan sama miltä se simussa näyttää. Maksuttomat Suomen kentät olen asentanut kyllä, mutta niissä sama eli onko realistinen vai ei, ihan sama. Toki joillekin se ja kaikki portilta aloittamiset ja sinne palaaminen on se juttu, muttei itseäni kiinnosta sellainen turhanpäiväinen ajanhaaskaus. Itse lennän max. tunnin ja se riittää. Nousun jälkeen laitan usein 4x nopeuden päälle kunnes alan tekemään lähestymistä. Ei siinä matkalennossa ole mitään mikä kiehtoo.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
48 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Olisi mukava nähdä kuvien maisema myös FS2024-simusta.

Esa_Lauterbrunnen.thumb.jpg.6225f2eb5be854ed68f402d105443e16.jpg

Tuossa. Simu täysin default-asetuksin, mitään en ole vielä säätänyt.

Noin muuten näyttää siltä, että taitaa simu jäädä odottelemaan parempia aikoja. Koitin VR:ää ja ainakin mun kokoonpanolla (13900 / 4090 / Varjo Aero) oli kyllä ihan samanlaista slide show:ta mitä myös FS2020 oli saapuessaan. Eli aivan käyttökelvoton. Nykyäänhän FS2020 on kuitenkin ihan lentokelpoinen VR-laseilla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Quick start guide to bindings and conflicts eli pikaopasta heille ketkä uusien asetusten kanssa taistelevat

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mikko Kartano kirjoitti:

Esa_Lauterbrunnen.thumb.jpg.6225f2eb5be854ed68f402d105443e16.jpg

Tuossa. Simu täysin default-asetuksin, mitään en ole vielä säätänyt.

Noin muuten näyttää siltä, että taitaa simu jäädä odottelemaan parempia aikoja. Koitin VR:ää ja ainakin mun kokoonpanolla (13900 / 4090 / Varjo Aero) oli kyllä ihan samanlaista slide show:ta mitä myös FS2020 oli saapuessaan. Eli aivan käyttökelvoton. Nykyäänhän FS2020 on kuitenkin ihan lentokelpoinen VR-laseilla.

Sinulla on kyllä nyt joku asetus pielessä. Minulla on AMD Ryzen 7 5800X3D ja 4090 näyttis sekä Reverb 2 ja simu pyörii todella sulavasti. Melkein kaikki asetukset ovat Ultralla. Äsken räimin NYkin pilvenpiirtäjien välissä pinnoissa eikä mitään nykimistä ollut havaittavissa. MSFS2020 simussa oli usein mikro shutteria joka puuttuu tästä kokonaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli default-asetukset aivan pielessä. Vaikka näyttis on 4090 olivat kaikki mahdolliset asetukset aivan minimissä. Kääntelin kaiken mahdollisen päälle eikä mitään ongelmia. LODin laitoin 400 kun tuossa on sisäänrakennettuna se AutoLODin kaltainen viritelmä. Sitä en tiedä miten taajaan ruutu päivittyy, mutta ole tyytyväinen näkemääni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuvassa näkyy hyvin, miten MSFS2024 peittää nuo pystysuorat kallioseinämät tuossa kuvan etualla 3D-kalliopinnalla. Kauempana oleviin seinämiin sitä tehdä ja ne näyttävätkin aivan samalta kuin MSFS2020 simussa.

Sitä ei tästä kuvasta näe, mutta vesistöjen rannat ja varsinkin joet ovat huomattavasti aiempaa aidomman näköisiä. Ero on suurimmillaan liikkuvasta koneesta katsottaessa. Rantaviivat elävät tuskin lainkaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Totean muutaman tunnin/ vajaan päivän kokeilun jälkeen seuraavaa. Taidan heittää vanhan 2020:n taustalle odottamaan, tuskin palaan siihen. Uusimmasta 2024 versiosta löytyy mielestäni kaikki se sama, ja vähän enemmänkin.

Joku toki tohtii kommentoida, että et ole realisti. Olen yksilö, joka pitää uuden simulaattorin kaikista ominaisuuksista. Ei menneet rahat hukkaan.

Nyt julkaistu versio tarjoaa entistä tarkemmat maisemat, parannetun tekoälyn ja uusia ominaisuuksia, kuten realistisemmat, lentomallit ja parannetun sääsimulaation. Tämä versio vie kokemuksen aivan uudelle tasolle, houkutellen sekä uusia pelaajia että pitkän linjan lentosimulaattoreiden faneja.

Sarja on kehittynyt, sitten Bruce Artwickin (1982), teknologian mukana, ja jatkaa ilmailun ystävien unelmien toteuttamista ympäri maailmaa. Tämä kaikki, ja monipuolisuus eniten minua kiehtoo näissä simulaattoreissa?  :thmbup:

Minulta myös samanlainen kokemus uutta MSFS 2024 kohtaan. Omaan mieleen realistisuutta on saatu lisättyä nimenomaan näillä alkutoimenpiteillä mitä koneelle tehdään. Sitähän se on tosielämässäkin, ei minulle kukaan käy lentokonetta tarkistelemassa, vaan itse se on tehtävä.  

Toki se että näppäimistöllä liikutaan ja hiirellä saa ohjattua katsetta, on vähän kankeaa, varsinkin läppärillä joka yhdistetty ulkoiseen näyttöön niin sieltä kauempaa kun yrittää kurotella näppikselle, niin toivoisi että vois vaikka joystickillä tehdä ne liikkumiset, joka ehkä onnistuukin, en ole vielä tutkinut asiaa kovin tarkasti.

Mutta kokonaisuus on kyllä upea ja hienosti toteutettu. Hyvänä lisänä Career puoli mikä tuo paljon uusia juttuja verrattuna aiempiin simuihin.

Eiköhän tämä ole ihan kehityskelpoinen kun alun ongelmista päästään yli. 

Muokattu: , käyttäjä: Toni Heikkinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Toni Heikkinen kirjoitti:

Minulta myös samanlainen kokemus uutta MSFS 2024 kohtaan. Omaan mieleen realistisuutta on saatu lisättyä nimenomaan näillä alkutoimenpiteillä mitä koneelle tehdään. Sitähän se on tosielämässäkin, ei minulle kukaan käy lentokonetta tarkistelemassa, vaan itse se on tehtävä.  

Toki se että näppäimistöllä liikutaan ja hiirellä saa ohjattua katsetta, on vähän kankeaa, varsinkin läppärillä joka yhdistetty ulkoiseen näyttöön niin sieltä kauempaa kun yrittää kurotella näppikselle, niin toivoisi että vois vaikka joystickillä tehdä ne liikkumiset, joka ehkä onnistuukin, en ole vielä tutkinut asiaa kovin tarkasti.

Mutta kokonaisuus on kyllä upea ja hienosti toteutettu. Hyvänä lisänä Career puoli mikä tuo paljon uusia juttuja verrattuna aiempiin simuihin.

Eiköhän tämä ole ihan kehityskelpoinen kun alun ongelmista päästään yli. 

Komppaan kaimaani, kivoja lisiä jotka tuovat syvyyttä hommaan. Uskon että tämä hieman pelillisempi puoli mitä nyt tuotu mukaan saattaa kasvattaa käyttäjäkunnan laajuutta, mitäs se haittaa jos hieman arcadea kunhan mahdollisuus myös realismiin samassa paketissa.

Ja mitä laajempi käyttäjäkunta sitä laajemmat lisäosat ja ohjain markkinat. Kotiohjaamon rakentaminen oli ennen erittäin kallista, nyt on tullut useampaa valmistajaa markkinoille ja hinnoiltaan erittäin kohtuullisia.

Itselläni kokemukset 2024 erittäin positiiviset, osasin odottaa bugeja, näen pelkästään valoa sekä timantteja tunnelin päässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Nyt myös MSFS Addons Linker päivitys 2020/2024

10/10 Softa!

Erittäin hyvä jos 2020 ja 2024 ovat rinnakkain käytössä kun voi jakaa saman community- kansion ja ruksaamaan 2024 versioon vain ne päälle mitkä toimii. Itse olen rakentanut homman näin:

Untitled-1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Kilpinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Toni Heikkinen kirjoitti:

Simuun voi liittää monta ohjainta yhtä aikaa. Hanki mikä tahansa game pad tyyppinen ohjain ja ohjelmoi siihen kaikki liikkumiseen tarvittavat jutut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään