Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

352 viestiä aiheessa

Eilen sain itse vihdoin ja viimein tämän uuden simun sellaiseen kuntoon että pääsi jo lentelemään laskukierroksia :laugh: Säädöt hakee vielä paikkojaan mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Community-kansio on vielä melkein tyhjä mutta ajan kanssa laittelee lisäosia niin selviää mikä toimii ok ja mikä ei..

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Addons Linker on toiminut täydellisesti. Pitää vain muistaa avata/pikalinkittää sieltä kansiosta nimenomaan se MSFS_AddonsLinker_2024.exe.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Eilen sain itse vihdoin ja viimein tämän uuden simun sellaiseen kuntoon että pääsi jo lentelemään laskukierroksia :laugh: Säädöt hakee vielä paikkojaan mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Community-kansio on vielä melkein tyhjä mutta ajan kanssa laittelee lisäosia niin selviää mikä toimii ok ja mikä ei..

Hankalin juttu tässä on nuo Control-asetukset. Voisin tuoda toki 2020-simun näppäin asetuksia, mutta ne pitää sitten muokata uuteen sopiviksi. Defaulttina on hirveä määrä kaikenlaisia asetuksia myös ohjaimissa. Olen saanut joitakin kohdilleen, mutta päällekäisyyksiä on ja se sotkee. Cessnalla kyllä pääsee pienemmälläkin säätämisellä kun niitä nappuloita ei niin montaa ole.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AddonsLinker 2020/2024 on kyllä mielestäni oikeen asennettu, mutta sulkiessa sitä herjaa jostain virheestä program-data kansiossa. Samalla tavalla asensin sen kuin MSFS 2020-version,jota oon käyttänyt monta vuotta.Täytyy ottaa kuvakaappaus virheilmoituksesta kun saan asennettua sen uudelleen.

Ei sillä toisaalta ole niin kiire,ei ole lisäosiakaan niin paljon.Menee vielä enempi aikaa tutustuessa simun toimintoihin.

Ps.Eikö se edellinen versio jää kuitenkin siihen rinnalle?Toisin sanoen sitä ei tarvitse poistaa.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis purit paketin jonnekin ja käynnistit 24-exen? Tätähän ei tarvii erikseen asentaa. Sillähän se pitäisi toimia ilman ihmeitä. Ei tarvii toista poistaa, voit ajaa molempia versioita sieltä samasta kansiosta. Molemmat näyttäisi toimivan jopa samaan aikaan.

Mihin muuten purit paketin, jonnekin winkun Program-kansioon?

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs se nyt on sen MSFS2024 version kanssa? Ymmärsinkö oikein, että koneita voi halutessaan ostaa Marketplacesta? Eli jos hankkii esim. Standard edition simun, niin siihen saa sitten niitä deluxe kilkkeitä halutessaan?

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Purin sen paketin työpöydälle.Kokeilen tänään vielä uudemman kerran.

Sain sen vihdoin toimimaan kolmannella kerralla.Huomasin pari omaa virhettä purkuvaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Hankalin juttu tässä on nuo Control-asetukset. Voisin tuoda toki 2020-simun näppäin asetuksia, mutta ne pitää sitten muokata uuteen sopiviksi. Defaulttina on hirveä määrä kaikenlaisia asetuksia myös ohjaimissa. Olen saanut joitakin kohdilleen, mutta päällekäisyyksiä on ja se sotkee. Cessnalla kyllä pääsee pienemmälläkin säätämisellä kun niitä nappuloita ei niin montaa ole.

Joo tämä huomattu , kova säätäminen tässä kyllä on ollut kun on noita ohjaimiakin mitä säätää :D ja osa säädöistä ei tunnu tallentuvan/toimivan ollenkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, että vielä vaivaan teitä. Huomasin, että pääsen lentokoneen ohjaimoon sisälle, kun lähden lentokoneilla kiitoradan päästä, mutta kun lähden gateiltä, niin olen lentokoneen ulkopuolella, enkä pääse millään sisälle. Ei ole näppäinyhdistelmää, jolla pääsisi sisälle, mutta toisaalta kiitoradan päässä pääse ulos sekä sisälle. Todella kummallista? Mutta en häiritse teitä enempää ja kiitos, että saan olla mukana tässä lentosimulaattoritoiminnassa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

5 tuntia asetellut ohjaimia ja täytyy sanoa että todella vaikeaa? Miksi pitänyt näin paljon muuttaa 2020? Saitekin ohjaimia en ole saanut vielä toimimaan lainkaan...täytyy laittaa fs2024 nyt sivuun...ei taida olla minun juttu? Toinen ärsyttävä juttu on ilmoitukset, ettei kaista riitä?? Minulla on valokaapeli 300 mb nopeus koko ajan??? Ja jos vertaa maailman kenttiä fs2020 ja fs2+24 välilä niin olemme palanneet 2004 tasolle...todella surkean näköistä. Laitoin Steamiin viestin että rahat pois. PETTYMYS

Muokattu: , käyttäjä: Pentti Mustonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

5 tuntia asetellut ohjaimia ja täytyy sanoa että todella vaikeaa? Miksi pitänyt näin paljon muuttaa 2020? Saitekin ohjaimia en ole saanut vielä toimimaan lainkaan...täytyy laittaa fs2024 nyt sivuun...ei taida olla minun juttu? 

Millainen ongelma? Itse olen saannut kaikki toimimaan tilleristä kaasuihin eikä ongelmia. Ainut minkä asetukset ovat vinksallaan on Tobii eye tracker jossa on bugi tällä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo ohjaimien mieleiseksi säätely ja asennus ei todellakaan ollut helppoa. Usea tunti poikineen siihen minulla tuhraantui. Nyt alkaa tärkeimmät, kuten ohjainpinnat ja katselu/kamerakulmat olla ok. Vielä varmaan saa korjailla useampana tuokiona. Addons linkkeri meni varmaan ihan vahingossa päättelemällä helposti ok. Tänään jo starttasin Vantaalta Airbus 330-300 pienelle koelennolle. Ei sekään toimi opettelematta niin kuin FBW-320 bussi. No, sitä pitää vaan tahkota. Lentosuunnitelmakin pitänee opetella tekemään jotain uutta kanavaa käyttäen. 

f.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

5 tuntia asetellut ohjaimia ja täytyy sanoa että todella vaikeaa? Miksi pitänyt näin paljon muuttaa 2020? Saitekin ohjaimia en ole saanut vielä toimimaan lainkaan...täytyy laittaa fs2024 nyt sivuun...ei taida olla minun juttu? Toinen ärsyttävä juttu on ilmoitukset, ettei kaista riitä?? Minulla on valokaapeli 300 mb nopeus koko ajan??? Ja jos vertaa maailman kenttiä fs2020 ja fs2+24 välilä niin olemme palanneet 2004 tasolle...todella surkean näköistä. Laitoin Steamiin viestin että rahat pois. PETTYMYS

Minä olen katsellut YouTubesta noita videoita Control-asetuksista. Tuonne noita ilmestyy koko ajan lisää ja olen päässyt jonkin sortin käsitykseen asioista. Virallisen foorumin sivuilla on myös kirjoitettu ohje. Olen kännykällä tässä joten en saa linkkiä laitettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilla Fenixin A320? Jos on,niin miten toimii tässä simuversiossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Mitenkäs se nyt on sen MSFS2024 version kanssa? Ymmärsinkö oikein, että koneita voi halutessaan ostaa Marketplacesta? Eli jos hankkii esim. Standard edition simun, niin siihen saa sitten niitä deluxe kilkkeitä halutessaan?

Minulla on tuo Standard, mutta en ole asiaan perehtynyt toistaiseksi. Mielenkiinto on ollut muissa kuin default-koneissa ja sekin oli yksi syy Standardin hankkimisessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Onko kuvassa Fenixin A320? Jos on,niin miten toimii tässä simuversiossa?

Tuubissa oli, että se 2024 kelpoinen ja taisi siitä olla juttua Avsimissäkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Toni Kilpinen kirjoitti:

Millainen ongelma? Itse olen saannut kaikki toimimaan tilleristä kaasuihin eikä ongelmia. Ainut minkä asetukset ovat vinksallaan on Tobii eye tracker jossa on bugi tällä hetkellä.

Saitek ohjaimet vielä täysin kuolleet? Niitä ei voi edes simun kautta säätää? Mutta eivät ole vielä kertaakaan heränneet? Miksihän piti nämä control jutut muuttaa näin nörtti jutuiksi...ihan älyttömät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Tuo ohjaimien mieleiseksi säätely ja asennus ei todellakaan ollut helppoa. Usea tunti poikineen siihen minulla tuhraantui. Nyt alkaa tärkeimmät, kuten ohjainpinnat ja katselu/kamerakulmat olla ok. Vielä varmaan saa korjailla useampana tuokiona. Addons linkkeri meni varmaan ihan vahingossa päättelemällä helposti ok. Tänään jo starttasin Vantaalta Airbus 330-300 pienelle koelennolle. Ei sekään toimi opettelematta niin kuin FBW-320 bussi. No, sitä pitää vaan tahkota. Lentosuunnitelmakin pitänee opetella tekemään jotain uutta kanavaa käyttäen. 

f.jpg

A330 koneen ohjaamo on todella surkea. Laitatko kuvan niin ihmetellään. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilla Fenixin A320? Jos on,niin miten toimii tässä simuversiossa?

Itse olen kokeillut vain maassa alustavasti, näytti nippelit nappelit toimivan. EFP:tä / MCDU:ta en saannut padille aukeamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään