Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

352 viestiä aiheessa

Outoja tässä kyllä tapahtuu. Analogi C172 testilennolla Leknesistä Røstiin kuului lennon loppuvaiheilla Windowsin ilmoitusääni (ilmeisesti Volantan aiheuttama, kun ei muitakaan tuoreita ilmoja ollut) ja täsmälleen samalla hetkellä sammui koneen moottori. Polttoainetta oli ja kaikki ok, mutta ei lähtenyt enää käyntiin...

fs24_c172_enrs.thumb.jpg.17049f841d345290d15ca394a5331982.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmillista mutta liikaa bugeja, ja striimaus ei toimi kunnolla, ainakaan minulla. 
Hyvitys pyyntö tehty ja hyväksytty. 
Ei kun takaisin 2020 versioon. 
Katsotaan tilannetta uudestaan puolen vuoden kuluttua. 
-eelis-

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynnistelin äsken tossa simun ja lähti käyntiin, mutta tökkien aika ajoin. Käynnistyttyään täysin tuli ilmoitus, että käynnistä uudestaan. No sehän on tehtävä mitä käsketään ja kun homma oli suoritettu, kenttä valittu Yhdysvaltojen itätannikolta (lumikaaosta ajattelin vilkaista, mutta siellähän oli täysi kesä) ja istahdin sitten kuskin paikalle jolloin alkoi vilkkumaan kuvassa näkyvä ilmoitus noin minuutin välein, että tällaista tällä kertaa:

1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

vilkkumaan kuvassa näkyvä ilmoitus noin minuutin välein

Mulla valitteli tota samaa pari kertaa kesken lennon noin tunti sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen noista ohjainasetuksista täytyy sanoa sen verran, että vaikka hyviä Tutoriaali-videoita alkaa olemaan pilvin pimein, niin melkoisen vaikea niitä on saada toimimaan haluamallaan tavalla. Joku bugi tai se, että laitetta ei ole tuettu 100%:sesti. Minulla on Turtle Beachin VelocityOne Flight Stick & Throttle, jossa on melkoinen määrä nippeleitä ja nappuloia joihin saisi varmasti kaikki isommankin koneen laitteet kytkettyä mutta ei onnistu - edes parkkijarrua ei eilen saanut 414AW:hen asetettua siten, että se olisi toiminut ON/OFF periaatteella. Nyt toimii ainostaan puoilittain eli saan sen kytkettyä OFF-asentoon. Autopilottia ei saa toimimaan oikein ja jotkut kytkimet eivät vastaa ollenkaan kun niiden taakse yrittää jotakin laittaa.

Perusasiat kuten polkimet, ohjaus, kaasu, potkuriasetukset ja siivekkeiden asento kuitenkin toimii nikottelematta - tosin tikun herkkyys on liian kireä kun lähdetään kiitoradalta6 ja tullaan finaaliin. En tiedä, että miten nuo viimemainitut asiat saisi kuosiin. Jostain luin ettei ne asetutukset (Sensitives) toimi vielä - en ole kokeillut kun aika on mennyt asetuksia näpräillen.

Minusta noihin asetuksiin on survottu liikaa valmiiksi ja sitten niitä on melkoisesti päällekkäin toisten asetusten kanssa. Tiedän, että Kopioi, Nimeä, Valitse ja Tyhjennä -tällä operaatiolla pitäisi kopioidut asetukset huutaa tyhjyyttään, mutta näin ei käy. Pitäisi varmaan aloittaa täysin puhtaalta pöydältä, sillä uudelleen asennus on tässä simussa melko nopea toimenpide verrattuna 2020-simuun ainakin lukemani perusteella.

Olin yhteydessä Turttle Beachin tukeen ja kertoivat etteivät vielä ole saaneet tarvittavaa tietoa Microsoft / Asoborintamalta, että voisivat päivittää laitteensa 2024-simua varten - ehkä tämäkin osaltaan hankaloittaa minua kun yritän vääntää asetuksia mieleisekseni. Lukemani perusteella en ole vielä löytänyt ketään, joka käyttäisi samaa ohjainyhdistelmää kuin minä, joten sekin on pieni hankaluus kun asetuksista puhutaan vaikka ei sillä - periaatehan on kuitekin sama::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rolfin kanssa samoja tuntemuksia. Komppaan. Minulla on köyhät Extreme 3D pro ja CH Pro Pedals. Hyvällä hiirityöskentelylläkin toki voi ohjaamossa asian sujuvuutta auttaa. Kiiretilanteissa se tuntuu kuitenkin jotenkin oudolta. Yritän lohduttaa itseäni sillä, että auton ajaminenkin simulaattorissa on minulle vaikeampaa, kuin oikeassa elämässä.

Ja sitten. Miksi kutsutaan tuotetta, joka on helvetin hyvä, mutta täynnä virheitä? Se on MSFS! Lentäkäämme.

Ei ollut parempaakaan tekemistä, niin suoritin pelillisen asteen numero yksi. Se on PPL. Ja kuten jo todettu, ohjaimet ovat aivan kamalia säädeltäviä tässä uudessa simussa. Jouduin käyttämään aikaa tuntitolkulla, että sain jotenkin mieleiselleni toimintatasolle ne. Ja vain yhden koneen osalta (Cessna 172).  Juu ja jeps. Tiedän, että siellä on kohta, käytä kaikkiin ilma-aluksiin, mutta en luota enää siihenkään. Silti tuntuu siltä, että 140 euroa ei mennyt hukkaan.

Yksityislentäjän lupakirja.jpg

Yksityislentäjä 2.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hei - minulla oli myös tyhjä hetki ja ajattelin piruuttani käydä näppäämässä lentolupakirjan taskuuni. Aivan typerää hommaa. Piti toimia näppäimiistön kautta eika aina selvinnyt mitä mimmi halusi minun ohjaamossa tekevän. Minulla ohjaamossa voi pyöriä tikun joystickin avulla enkä käytä mitään Siftt+Nuolia. No jotenkin rämmin hommaa läpi aina siihen asti kunnes tuli soololento eteen ja piti kommunikoida lennonjohdon kanssa alusta loppuun.

Helpommin sanottu kuin tehty. Pystyin kerran kuittaamaan annetut ohjeet jonka jälkeen lennonjohto-ikkunasta katosi vastaamiseen / luvan pyytämiseen tarvittava näppäin. Laskeuduttuani olisi pitänyt ottaa yhteys maavalvontaan ja pyytää parkkipaikka ja lupa sinne köröttelyyn. Jätin leikin sikseen. Jossain kai olisi joku pikanäppääin, jolla homman ehkä olisi voinut hoitaa.

Mutta Sepolle onnea - uraputki odottaa:P

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.12.2024 at 11.01, Rolf Niemi kirjoitti:

Lukemani perusteella en ole vielä löytänyt ketään, joka käyttäisi samaa ohjainyhdistelmää kuin minä...

Olisko tästä tänään postatusta videosta jotain apuja?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

No hei - minulla oli myös tyhjä hetki ja ajattelin piruuttani käydä näppäämässä lentolupakirjan taskuuni. Aivan typerää hommaa. Piti toimia näppäimiistön kautta eika aina selvinnyt mitä mimmi halusi minun ohjaamossa tekevän. Minulla ohjaamossa voi pyöriä tikun joystickin avulla enkä käytä mitään Siftt+Nuolia. No jotenkin rämmin hommaa läpi aina siihen asti kunnes tuli soololento eteen ja piti kommunikoida lennonjohdon kanssa alusta loppuun.

Helpommin sanottu kuin tehty. Pystyin kerran kuittaamaan annetut ohjeet jonka jälkeen lennonjohto-ikkunasta katosi vastaamiseen / luvan pyytämiseen tarvittava näppäin. Laskeuduttuani olisi pitänyt ottaa yhteys maavalvontaan ja pyytää parkkipaikka ja lupa sinne köröttelyyn. Jätin leikin sikseen. Jossain kai olisi joku pikanäppääin, jolla homman ehkä olisi voinut hoitaa.

Kyllä 2024 simu on yhtä leikkimistä. Lentolupakirja? Eikun Finskille töihin sitten. Itse haluan vain lentää...en siis halua ostaa ja myydä koneita jne. FS2024 on paljon ihan turhaa rääsää ja säätämistä. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Piti toimia näppäimiistön kautta eika aina selvinnyt mitä mimmi halusi minun ohjaamossa tekevän. Minulla ohjaamossa voi pyöriä tikun joystickin avulla enkä käytä mitään Siftt+Nuolia.

Ei tarvitse toimia näppäimistön kautta. Lentelin tuon lupakirjan ihan lähes yksinomaan joystickilla ja polkimilla. Korkeusperäsimen trimmin säätökin on joystickin etummaisissa näppäimissä. Ei minullakaan olisi tullut tuosta yhtään mitään, jos näppäinkomennoilla olisi pitänyt leikki viedä läpi. Näppäinkomennoilla lentäminenhän on aivan pepasta. Tehtävät ovat ihan mukavaa vaihtelua mielestäni. Olihan niitä vanhoissakin versioissa. Ja kuten aiemmin jo totesin, kukin voi valita mitä näiden kanssa haluaa tehdä. Uskon että tällä uudella simulaattorilla voi tehdä samat asiat, vs. MSFS2020, lähitulevassa jopa paremmin ja sulavammin, kunhan vaan ensin saa säädöt kohdalleen. Myönnän että se on pirullinen tehtävä, mutta otan sen mukavana haasteena. Ja lopuksi, eihän noita uusia pelillisiä ominaisuuksia tarvitse käyttää jos ei halua.

PS. Kiitos Rolfille onnentoivotuksista, sitä tämän simun säätelyssä todella tarvitaan.:P;)

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kalkas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Olisko tästä tänään postatusta videosta jotain apuja?

Kiitos, mutta ei. Minulla on tuo Flight Stick & Throttle ohjain-combo samalta firmalta.

https://www.turtlebeach.com/products/velocity-one-flight-deck?srsltid=AfmBOopFReK6o6O9whihs7ZuCGyA6Stq61XOJIdMEtZS8nj8FCti7EGu

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Ei tarvitse toimia näppäimistön kautta. Lentelin tuon lupakirjan ihan lähes yksinomaan joystickilla ja polkimilla.

Minulla ei hyväksynyt tehtävien suoritusta jollen käyttänyt nuolinäppäin-yhdistelmiä mm. tutustuessani koneeseen ja laitteisiin. Vielä hankalammaksi homman teki se, että numeronäppäimen 2 ei toiminut siten kuin olisi pitänyt vaan sen takaa löytyikin Zoom-komento::) En osaa sanoa, että onko sillä mitään merkitystä kun sinulla on ilmeisesti suomenkieli käytössä ja minulla taas selvyyksien vuoksi englanti.

Latasin Flightsim.to:sta pdf-tiedoston, josta löytyy kaikki 2024-simun näppäinyhdistelmät näppäimistöltä. Ylärivin numeroista löytyy ATC:n komennot. Sitten löysin Googlen syövereistä tiedon jonka avulla löysin paikan, johon kaikki Control-asetukset ovat Steam-versiossa tallennettu. Ne voi poistaa jos on sössinyt ja aloittaa puhtaalta pöydältä ymmärtääkseni. En tosin ole vielä kokeillut, mutta pitänee testata kun tylsyys taas iskee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa siltä että uusi simu otetaan vastaan juuri samalla tavalla kuin kaikki edellisetkin versiot eli mikään ei ole parempaa eikä ole mitään syytä vaihtaa uuteen. Vuosikymmenien saatossa mikään ei ole muuttunut; narina pysyy samana versiosta toiseen. Pikkuhiljaa kaikki kuitenkin siirtyvät uuteen versioon. Eikä ihme, uusi versio tuo aina uutta ja parannuksia.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
34 minuuttia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että uusi simu otetaan vastaan juuri samalla tavalla kuin kaikki edellisetkin versiot eli mikään ei ole parempaa eikä ole mitään syytä vaihtaa uuteen. Vuosikymmenien saatossa mikään ei ole muuttunut; narina pysyy samana versiosta toiseen. Pikkuhiljaa kaikki kuitenkin siirtyvät uuteen versioon. Eikä ihme, uusi versio tuo aina uutta ja parannuksia.

Mutta narinaan on kyllä syynsä. Tässä kokeillaan vallan uutta systeemiä koska käyttäjän laitteilla ei ole kuin pieni osa tarvittavasta datasta ja loppu sitten jossain bittiavaruudessa. Sanoisin, että aika haavoittuvainen systeemi jossa ei montaa bittiä tarvitse jäädä matkalle kun ongelmat alkavat. 2020-simu oli huomattavasti valmiimpi kokonaisuus julkaisupäivänään toisin kuin tämä. Vaikka alussa esim. minä olin hieman pihalla FSX:stä siirtyessäni 2020-simuun, niin silti melko tuskattomasti siirtyminen kuitenkin tapahtui. Neuvoja sain täältä ja niiden avulla homma alkoi luistamaan - siitä kiitos myös sinulle.

Perusasiat pitäisi löytyä vähintään jonkin sortin virallisesta pdf-manuaalista valmistajan tekemänä eikä pitkin Googlea näpyttämällä, josta tulee kaiken karvaisia neuvoja ja opastuksia epämääräisten videoiden muodossa. Foorumeilta löytyy eipäs - juupas-ohjeita mutta on oikeastaan ainut mistä löytyy asiaakin. Videot joissa tubettaja esiintyy yliaktiivisen iloisena karjuen ja nauraen samaan aikaan höpöttäen pitkät pätkät joutavia ennen asiaan siirtymistä on aika rasittavaa seurattavaa vaikka ei sillä - tarkoitus on varmasti hyvä. Joka puolella on tarinaa etenkin näistä ohjain-astuksista ja ne ovat yksi tärkeimmistä seikoista simussa. Ne ei toimi kuten pitää ja olen kertonut asiasta jo tuolla edellä.

Vuodenajat - niitä odotellaan. Nyt jo hankitaan Bijanin ja ActiveSkyn lisäosia, AI-liikenne on susi maalla ja merellä. Välillä meno tyssää kun tietokone "jäätyy" kun käytät jotakin toiminto kuten esim. EFB:tä lennon aikana tai klikkaat jotakin kytkintä koneessa. Olen kokeillut toistaiseksi vain perus Cessnalla ja A2A:n Comanchella pieniä pyrähdyksiä koemielessä. "Vakavampaa" simuilua sitten 2020-simulla.

Mielenkiinnolla odottelen ensi viikon päivitystä. Kun se on julkaistu, niin aion odotella jonkin aikaa ja lukea foorumilta ennen kuin käynnistän oman simun päivvitystä varten.

Mutta kuten sanottu - kyseessä on vain minun mielipiteeni asiasta. Tässäkin kokonaisuudessa voi olla vaikutusta sillä, että mikä alusta: Steam, Store tai XBOX...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Mutta narinaan on kyllä syynsä. Tässä kokeillaan vallan uutta systeemiä koska käyttäjän laitteilla ei ole kuin pieni osa tarvittavasta datasta ja loppu sitten jossain bittiavaruudessa. Sanoisin, että aika haavoittuvainen systeemi jossa ei montaa bittiä tarvitse jäädä matkalle kun ongelmat alkavat. 2020-simu oli huomattavasti valmiimpi kokonaisuus julkaisupäivänään toisin kuin tämä. Vaikka alussa esim. minä olin hieman pihalla FSX:stä siirtyessäni 2020-simuun, niin silti melko tuskattomasti siirtyminen kuitenkin tapahtui. Neuvoja sain täältä ja niiden avulla homma alkoi luistamaan - siitä kiitos myös sinulle.

Perusasiat pitäisi löytyä vähintään jonkin sortin virallisesta pdf-manuaalista valmistajan tekemänä eikä pitkin Googlea näpyttämällä, josta tulee kaiken karvaisia neuvoja ja opastuksia epämääräisten videoiden muodossa. Foorumeilta löytyy eipäs - juupas-ohjeita mutta on oikeastaan ainut mistä löytyy asiaakin. Videot joissa tubettaja esiintyy yliaktiivisen iloisena karjuen ja nauraen samaan aikaan höpöttäen pitkät pätkät joutavia ennen asiaan siirtymistä on aika rasittavaa seurattavaa vaikka ei sillä - tarkoitus on varmasti hyvä. Joka puolella on tarinaa etenkin näistä ohjain-astuksista ja ne ovat yksi tärkeimmistä seikoista simussa. Ne ei toimi kuten pitää ja olen kertonut asiasta jo tuolla edellä.

Vuodenajat - niitä odotellaan. Nyt jo hankitaan Bijanin ja ActiveSkyn lisäosia, AI-liikenne on susi maalla ja merellä. Välillä meno tyssää kun tietokone "jäätyy" kun käytät jotakin toiminto kuten esim. EFB:tä lennon aikana tai klikkaat jotakin kytkintä koneessa. Olen kokeillut toistaiseksi vain perus Cessnalla ja A2A:n Comanchella pieniä pyrähdyksiä koemielessä. "Vakavampaa" simuilua sitten 2020-simulla.

Mielenkiinnolla odottelen ensi viikon päivitystä. Kun se on julkaistu, niin aion odotella jonkin aikaa ja lukea foorumilta ennen kuin käynnistän oman simun päivvitystä varten.

Mutta kuten sanottu - kyseessä on vain minun mielipiteeni asiasta. Tässäkin kokonaisuudessa voi olla vaikutusta sillä, että mikä alusta: Steam, Store tai XBOX...

Minulla on sitten eri simulaattori kuiin sinulla. Kertaakaan ei ole kaatunut "koputetaan puuta" , vaan on toiminut moitteetta. Bugeja tosin on, mutta kyllä ne aikanaan liiskataan. Ohjainten kanssa ei ongelmia ole ollut (Honeycombin alpha ja bravo throttle, MFG Crosswindin polkimet sekä logitechin radio ja autopilot paneelit). Löysin näihin ratkaisun netistä ja pelittävät nyt ihan normaalisti. Tosin olen ainoastaan Cessna 172lla lentänyt. Olen suorittanut PPL, ansiolentäjän ja mittarilentäjän lupakirjat uramoodissa, eivätkä nämä ole mitenkään vaikeita suorittaa. Steamin kautta ostettu. Netti on nopea 1000mb joten tällä on todennäköisesti vaikutusta simun vakauteen.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Kieltämättä julkaisu oli farssi mutta kyllä 2020 oli ihan yhtä buginen julkaisussa. Pitkään meni, että se alkoi olla siedettävä. Tässä ehkä korostuu vielä kun osa bugeista johtuu servereistä.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, voisko joku valaista tyhmää näistä servereistä kun niistä niin paljon puhutaan. 

Eli jossain päin maailmaa näitä servereitä on , tietopankkeja? Tietokone keskittymiä tjms. Oliko Microsoft/Asebo laskenut väärin miten paljon "paukkua" tarvitaan? Msfs 2020/Msfs 2024 pyöritykseen.  

Vai muuten vaa hypetettiin ja jotta kauppa muute vaa käy. Toki itsekin bisnes koulutuksen saaneena niin ideaali tilanne  "tuote vähä ryssii mutta kauppa käy,  ota Juha lisää konjakkia!"..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Tarmo Ruuska kirjoitti:

Minulla on sitten eri simulaattori kuiin sinulla. Kertaakaan ei ole kaatunut "koputetaan puuta" , vaan on toiminut moitteetta. Bugeja tosin on, mutta kyllä ne aikanaan liiskataan. Ohjainten kanssa ei ongelmia ole ollut (Honeycombin alpha ja bravo throttle, MFG Crosswindin polkimet sekä logitechin radio ja autopilot paneelit). Löysin näihin ratkaisun netistä ja pelittävät nyt ihan normaalisti. Tosin olen ainoastaan Cessna 172lla lentänyt. Olen suorittanut PPL, ansiolentäjän ja mittarilentäjän lupakirjat uramoodissa, eivätkä nämä ole mitenkään vaikeita suorittaa. Steamin kautta ostettu. Netti on nopea 1000mb joten tällä on todennäköisesti vaikutusta simun vakauteen.

No aina on kokoonpanoja, joissa kaikki kenties toimii mainiosti, mutta esim. tällä foorumilla aktiivisesti kirjoittavista ei kaikilla toimi asiat kuten sinulla ja otanta on aika pieni. Kun laajennetaan foorumia Avismiin ja siitä sitten viralliseen foorumiin niin joukko kasvaa melkoisiin lukuihin mutta olettaisin, että simut meillä kaikilla on samat. Koneen tehot (PC), nettiyhteys ja oikeat asetukset ovat avainsana. Mutta nuokaan eivät riitä kun bugeja on siellä täällä eikä 2020-simusta koneiden tai lisäosa-kenttien tuominen niin sujuvasti toiminutkaan kuten annettiin ymmärtää.

Minä olen ottanut kaksi konetta käyttöön - A2A Comanche ja FlysimWaren 414AW. Comanche toimii sujuvasti fixin jälkeen ja 414AW:n Control-asetuksia olen tässä yrittänyt säätää. Hankaluus on kuten olen edellä kertonut - ohjaimiani ei ole vielä räätälöity valmistajan toimesta 2024-simuun yhteensopivaksi. Minkäänlaista neuvoa noihin ohjaimiini ei netistä löydy johtuen kai siitä ettei noita kovin moni sitten käytä. 2020-simussa ohjaimet kuitenkin toimivat haluamallani tavalla. CH Products Pro polkimet toimivat kuten pitääkin, mutta polkimissa nyt ei kovin montaa asetusta olekkaan ja jos ei toimisi niin vika ei ainakaan tuolloin olisi käyttäjässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8.12.2024 at 08.35, Pentti Mustonen kirjoitti:

Kyllä 2024 simu on yhtä leikkimistä. Lentolupakirja? Eikun Finskille töihin sitten. Itse haluan vain lentää...en siis halua ostaa ja myydä koneita jne. FS2024 on paljon ihan turhaa rääsää ja säätämistä. 

Finskille - ei kannata - siellähän lakkoillaan huonon liksan ja etujen leikkausten vuoksi. Kauppa se on joka kannattaa kun ostaa halvalla kuten Vilenin Sulo aikoinaan ja myy sitten kalliimmalla jota Sulo ei tosin tehnyt. Leikkiähän tämä kaikki oikeastaan on ja pelimäiseen suuntaanhan tätä viedään jotta saadaan uusia sukupolvia mukaan dinosaurusten jättäessä paikkansa joko pakosta tai muuten vaan eli kauppa se on tässäkin kyseessä - luulisin...

Uusi simu, enenmmän tehovaatimuksia => uutta tehokkaampa tietokonetta (näytönohjainta), nopeampaa nettiyhteyttä, näppäriä uusia ohjaimia ja lisälaitteita sekä näyttöjä ym, ym = busines. Mutta edessä saattaa olla melko nopeastikkin tilanne, että komponentit ovat hankalasti saatavilla eikä  edes kaikkien ulottuvilla - kauppasota nääs ja tariffit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

En tule ikinä siirtymään Fs 2024 puikkoihin. Eli emme siirry kaikki. Katsotaan sitten 2028 kun tulee seuraava versio? Se, että fs20204 voi Cessnalla lentää avaruuteen kertoo kaikki tästä versiosta....joka pitää niin pitäköön...minä en pidä ja minulle riittää fs2020 ilman päivityksiäkin. 800 g on kovalevyllä ei pärjään kyllä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

En tule ikinä siirtymään Fs 2024 puikkoihin. Eli emme siirry kaikki. Katsotaan sitten 2028 kun tulee seuraava versio? Se, että fs20204 voi Cessnalla lentää avaruuteen kertoo kaikki tästä versiosta....joka pitää niin pitäköön...minä en pidä ja minulle riittää fs2020 ilman päivityksiäkin. 800 g on kovalevyllä ei pärjään kyllä. 

Samaa mieltä. En tule minäkään siirtymään. Laitekokoonpano jo estää sen, mutta en aio uuden simun takia sijoittaa rahaa moiseen. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään