Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

358 viestiä aiheessa

Premium deluxe edition n. 140 € ja Aviator edition n.220€ ja tosiaan tuo vanha 2020 on alennuksessa ja tämä uusi presalessa.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan,ootte oikeassa.Liian hätäisesti taas perehdyin asiaan.Rupesin itsekkin miettimään että voisko noin edullisesti saada tämän MSFS 2024:n.

Pitääköhän vanha sanalasku "oppia ikä kaikki" tässä tapauksessa paikkansa?;)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin tuosta videosta vähimmäisvaatimuksia. Muuten koneeni täyttää suositukset, mutta CPU on Intel(R) Core(TM) i5-10400F CPU @ 2.90GHz   2.90 GHz, kun tuossa suosituksessa on i7?  Onko niin että koneeseeni ei kannata asentaa 2024 versiota?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos uusi simu todella näyttää tuolta, kuin vertailuvideossa, on tulos erinomainen. Kuinkahan on Suomen maastojen laita?

Joissain kohtaa videossa oli vain näkymän etuosa hyvin tarkka ja takana mm. vuoret aivan epätarkkoja. Tämä ei ole realistista ja toivon mukaan vain tuolalinen "filmikameramainen" tehoste, jota tuossa esiteltiin. Ihmisen silmä ei noin toimi.

Videon vuoristot olivat pääosin hyvin tarkkoja eli DEM oli kunnossa. Tosin FS2020:n tarkimmat vuoret ovat jotakuinkin yhtä tarkkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Katsoin tuosta videosta vähimmäisvaatimuksia. Muuten koneeni täyttää suositukset, mutta CPU on Intel(R) Core(TM) i5-10400F CPU @ 2.90GHz   2.90 GHz, kun tuossa suosituksessa on i7?  Onko niin että koneeseeni ei kannata asentaa 2024 versiota?

Minivaatimus näyttää olevan 3.4 GHz i7, joten tuskin saat muuta kun harmia ja sulla on turhan hyvä GPU jos se riittää suositukseen, mutta prosessori ei täytä edes minimivaatimusta, eli et saa näytönohjaimesta sen tarjoamaa tehoa. Voi jopa olla ettet saa asennettua sitä jos koneen speksit tarkastetaan ennen asennusta, mutta jos sen ostat niin ei siitä muuta haittaa ole kun ajan tuhlaus, koska voit peruuttaa oston jos haluat.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se taitaa olla. Onneksi tämä nykyinen 2o2o versio toimii koneessani hyvin ja olen tyytyväinen simuun. Riittää minulle. En aio hankkia uutta konetta vaikka rahaa olisikin. 80 vuotiaana papparaisena nykyisen simun maisemat ja koneet ovat riittävän tasokkaita. Kaikki kehittyy ja vanhat tippuvat kelkasta! Asimovin tieteiskirjoja lukeneneena kehitys kulkee virtuaalitodellisuudessa toimivivaan simuun, siis ilman virtuaalilaseja. Lukekaapa vaikka Asimovin Alaston aurinko.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Näin se taitaa olla. Onneksi tämä nykyinen 2o2o versio toimii koneessani hyvin ja olen tyytyväinen simuun. Riittää minulle. En aio hankkia uutta konetta vaikka rahaa olisikin. 80 vuotiaana papparaisena nykyisen simun maisemat ja koneet ovat riittävän tasokkaita. Kaikki kehittyy ja vanhat tippuvat kelkasta! Asimovin tieteiskirjoja lukeneneena kehitys kulkee virtuaalitodellisuudessa toimivivaan simuun, siis ilman virtuaalilaseja. Lukekaapa vaikka Asimovin Alaston aurinko.

Jos kerran 2020 pyörii hyvin niin uskoisin 2024:n pyörivän yhtä hyvin tai jopa paremmin. Eikä asetuksia ole mikään pakko ruuvata aivan täysille. Täysin toinen asia on jos asennus estettäisiin riittämättömien pc-komponenttien vuoksi vrt. esim. Windows11 asennus.

Simun asennuskokokin tippuu radikaalisti (28Gb) ja 2024 on entistä enemmän riippuvainen internetistä, suurin osa maisemasta ladataan verkon yli jne. joten moni asia tulee muuttumaan entisestä.

Isoilla foorumeilla tuumaavat vaadittujen speksien olevan hieman epäloogisia joten vähemmälläkin pitäisi pärjätä. Aika näyttää miten toimii.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä nuo Tapsan ja minimiprossun tehot poikkea toisistaan ihan hirveästi (vertailu), single thread rating jopa parempi. Tapsan prossu on myös neljä sukupolvea tuoreempi. Biosissa kerrointa nostamalla saattas saada vielä helposti parisataa megahertsiä lisää.. Ja pelkkä prossupäivityskään ei ole pois suljettu, toki riippuen siitä mitä emolevy mahdollistaa.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hintava tuo kallein Fs2024....220 euroa? Nyt saisi Fs2020 35 eurolla. Miksi kannattaa ostaa tuo kallein versio? Tosin ei tässä kiirettä ole...tulee vasta 19.11....

Muokattu: , käyttäjä: Pentti Mustonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Aika hintava tuo kallein Fs2024....220 euroa? Nyt saisi Fs2020 35 eurolla. Miksi kannattaa ostaa tuo kallein versio? Tosin ei tässä kiirettä ole...tulee vasta 19.11....

Kalleimmassa versiossahan ei ole muuta eroa Premium Deluxeen kuin, että siinä tulee mukana kaikki tähän asti MSFS2020:lle julkaistut koneet. Itse tilasin Premium Deluxen, koska siinä on kaikki uusi sisältö mukana ja sen myötä tulee pysyvät alennukset marketplacen MS-tuotteisiin. Muutenhan nuo versiot ovat aika helposti vertailtavissa noista edellisistä linkeistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9/22/2024 at 09.44, Tapio Ehder kirjoitti:

Mitä olen erään henkilön testeistä lukenut, niin pullonkaulana on ainakin nyt ennen julkaisua GPU. Tämä tuskin enää paljoa tulee muuttumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sittenhän voisi koneeni pelittää uudessa MSFS 2024-versiossa! Mutta taidanpa pysyä toistaiseksi tässä vanhassa ja hyvin toimivassa MSFS2020:ssä. 

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSFS 2024 tulee todennäköisesti saataville myös Xbox Game Passin kautta, joten sitä voi ainakin kokeilla pikkurahalla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3.10.2024 at 14.54, Tapio Ehder kirjoitti:

No sittenhän voisi koneeni pelittää uudessa MSFS 2024-versiossa! Mutta taidanpa pysyä toistaiseksi tässä vanhassa ja hyvin toimivassa MSFS2020:ssä. 

Minä hämäläisenä odottelen aaaaivan raaaauhassa, minkälaisia kokemuksia ja näkemyksiä saadaan ilmoille muilta hätäisimmiltä käyttäjiltä. Kuten aina, siinä säästyy monelta harmistukselta, olen huomannut aikain saatossa. :hmm:;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kyllä aion ottaa uuden simun käyttöön ihan ensimmäisenä päivänä. Vanha simu pysyy rinnalla jonkin aikaa.

En lentele lainkaan raskaammalla kalustolla. Niiden kohdalla voikin olla jotakin alkukankeutta.

Itse ennustan julkaisupäiväksi serveriongelmia...

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekisi mieli hommata FS2024 heti kun mahdollista nykyisen simun rinnalle. Taidan kuitenkin katsoa jonkin aikaa (viikosta vuoteen!), kuinka uusi simu toimii ja mitkä FS2020:n lisäosat toimivat uudessa simussa moitteetta. Tykkään lentää FBW:n A320:llä kaikkein eniten eli uutta simua tuskin käytän lentämisessä ennen kuin tämä ilmainen Airbus toimii siinä täydellisesti (vrt. FS2020).

Minua kiinnostaa eniten uuden simun grafiikka juurikin maaston tarkkuuden ja realistisuuden osalta. Ensi vaiheessa uusi simu lienee minulla maisemien katselusimu, jossa voi taas tehdä vertailua simu/todellisuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa MSFS 2024Tech Alpha EFIV. Ultra asetuksilla pyörii ihan mainiosti (13700, 32Gb, 4090). 4G yhteydellä (nopeudet täällä normaalisti jotain 5-10 megaa sekunnissa) kestää ladata varmaan kymmenkunta minuuttia ellei enemmänkin. Kuitu pitäs tulla tiistaina... Harmi kun ei oikeen kerkee enempää testailla, pitää kohta rientää töihin. Vajaa vuorokausi jää aikaa värkätä su-ma, kun tää Tech Alpha loppuu maanantaiaamuna.

fs24_efiv.thumb.jpg.77cb3792057fbd05c9e71da1a612e15e.jpg

fs24_efiv1.thumb.jpg.53bb89344623e272a6c9a9e4465b023d.jpg

fs24_efiv2.thumb.jpg.149a3d60a2e713c215676ed7b6d2c987.jpg

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tammikuinen iltapäivä.Taivaan "banding" johtuu jpg-kuvan pakkauksesta, simussa taivas on ihan smuutti.

fs24_ivalo_winter_evening.thumb.jpg.7008fb1ef7fd5b29d37f0ac67babe08d.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFTP latautui noin viidessä minuutissa. Lähestymisvalot puuttuu kentiltä. Vasi ja reunavalot löytyy.

Tämä Tech Alpha on lähinnä servereiden testausta varten.

fs24_eftp.thumb.jpg.a91006bd134e9858e7e2d00717a55e95.jpg

fs24_eftp2.thumb.jpg.3e08bc78bfb0acef5ebb5bc99490ac0d.jpg

fs24_tampere.thumb.jpg.c6e26fa27d6d80f4fb76c2b4b3046ea3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään