Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

358 viestiä aiheessa

Olen erittäin yllättynyt latausnopeuksista! Speedtest näytti jotain 10-15 megaa ennen testaamista, alkuvideoiden (samat kuin fs20) meni parikymmentä sekuntia, kun pääsi jo menuun. Latasin Cessnan Helsingin ylle ja lentämään pääsi varmaan minuutissa! Pyörii nätisti, ei pätki ei stutteroi.

Parit Helsinkiräpsyt (Live-sää tänään noin klo 15:10). Default Ultra + TAA:

fs24_hki01.thumb.jpg.44a0515e0c726e26c2e70518a3551839.jpg

fs24_hki02.thumb.jpg.179c1f6cb190bc95c2ab320768f3ea0b.jpg

fs24_hki03.thumb.jpg.e922825fab8ca76228549d83bad0f78e.jpg

fs24_hki04.thumb.jpg.8e45199d34e7b5af2511aaf911c99d20.jpg

fs24_efhf01.thumb.jpg.de225273ca09a6266dfcb1b214f9bc1b.jpg

fs24_efhk01.thumb.jpg.5fec0e598cb1c7473221a16ee0924d38.jpg

fs24_c172.thumb.jpg.53a49583e279b1d32b9a3c5037ac0451.jpg

fs24_higher.thumb.jpg.67871dc92b30e18347ff2ca0b56c8263.jpg

fs24_6000ft.thumb.jpg.e0a3f1800a2f966195b5d9a99e3aa7ef.jpg

Marraskuun reposet pohjoisessa on ihan jees, mutta Maitotie näkyy hieman turhan hyvin...

fs24_milkyrepo.thumb.jpg.abe3e8b6d0508cc43edb7f926fb17bc9.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, olisihan sieltä Tech Alphasta löytynyt myös community-kansio, kun olisi hieman etsinyt C-levyltä. Tech Alpha valitettavasti loppui jo maanantaiaamuna, olisi ollut mielenkiintoista kokeilla kolmannen osapuolen koneita! Muutamia videoita löytyy tuubista, jossa ainakin Taogin hekot toimii. Jotain pientä hienosäätöä kuitenkin kaipaavat, esim Lamassa ei tainnut mennä generaattori päälle ja akku loppuu kesken lennon.

Tossa jonkun lataamaa Alouette-pätkää Turun kentän lähettyviltä:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole pahemmin tutustunut tämän uuden simun sisältöön enkä oikein jaksaisi alkaa tutkimaan videoviidakkoa asian selvittämiseksi, mutta kysyisin silkasta mielenkiinnosta asiaan vihkytyneiltä, että pitää 2024-versio sisällään seuraavat 2020-versioon luvatut asiat kuten esimerkiksi kaikki 4 vuodenaikaa, toimivan AI-liikenteen maalla ja merellä, toimivan ATC:n ja addon-koneisiin olisiko saatavilla kunnollinen säätutka vai mennäänkö edelleen kaiken sortin erikseen hankittavilla lisureilla? Näillä tarkoitan lentämistä perustasolla eikä missään tekaistuissa tehtävissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuhun en pysty kommentoimaan, mutta vuodenajat löytyy. Taisi joka kuukausi olla hieman eri sävyinen. Ruska on vain syyskuussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Ruska on vain syyskuussa.

Kyllä mulla oli ruskan värit kun alpha versiota testailin tässä kuussa, siis Lokakuu.

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Kyllä mulla oli ruskan värit kun alpha versiota testailin tässä kuussa, siis Lokakuu.

-eelis-

Napsuttelin vain kaikki kuukaudet läpi simun 13. päivä. Mielestäni lokakuussa ei enää ollut juurikaan ruskan sävyjä. Ei tullut sen tarkemmin testattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossakin videossa sanottiin, että viljapellot kasvavat ensin tähkälle ja sitten tuleentuvat. Eli kyllä vuodenajat näkyvät monellakin tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laskeuduin Cessnalla pellolle ja kun lähdin uudestaan niin kasvusto koneen takana heilui ja lakoontui ja pöllysi sen mukaan mitä enemmän kaasuttelin, piti oikein parkkijarru laittaa päälle ja testailla. 

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Pekka Vuori kirjoitti:

Vai että 200 megaista nettiyhteyttä vaatii tämä simu, hmmm... Miten sitten on Microsoftin päässä - miten he pystyvät tarjoamaan dataa omilta servereiltään kun 2020-simun päivityksetkin ovat tulleet muutama bitti sekunnissa ja hyytyvät sitten kokonaan? Ihan maallikkona tätä tässä pohdiskelen siltä kantilta mitä tämän nykyisen simun kanssa on joutunut kokemaan -> bandwith too low;Dja rinkula pyörii ja pyörii. 1 Gb päivitys voi kestää tunnin pari jne... Joku muutaman gigan lisäosa tulee vastaavasti kauppiaalta muutamassa minuutissa eikä minusta oikein syyksi riitä se, että simun yhtäaikaisia käyttäjiä simussa vastaavasti on niin paljon.

No niin tai näin jos noin on - minä jätän tuossa tapauksessa suosiolla väliin sillä en aio alkaa tähän rahastusrumbaan. Pitääkin käydä piruuttaan katsomassa mitä nopeuden nosto maksaisi lisää kuukaudessa. 2020 simun maisemilla pärjää vallan mainiosti ja jos simuilee isommilla koneilla niin alapuolinen maisema ei ole niin tärkeä jossain 10 km:n korkeudessa.

Mutta joo - jäädään kuulolle sen suhteen, että mikä on todellisuus vs spekulointi. Olettaisin, että asia selviää hyvinkin nopeasti julkaisun jälkeen kun siirtyy foorumeille lueskelemaan käyttäjien kokemuksia. Luulen, että ruuhkaa palvelimilla piisaa...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa minäkin ollen pohtinut tuon artikkelin luettuani. Itselläni on juuri asennettuna rivitaloyhtiöön 250 Mb valokuituyhteys, joten näyttäisi riittävän. Mutta odottelenpa rauhassa, minkälaine hässäkkä tuosta uudesta simusta vielä syntyy kun ihmiset tajuavat  tämän 200 megan vaatimuksen, ja riittääkö sekään?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun kävin tutkimassa oman nettitarjoajan sivuja, niin ei tuo 250 Mb hankinta tulisi kuin noin 7 euroa hintavammaksi. 10 gigan yhteys maksaisi n. 100 euroa / kk. No en ole rahamies jolla on varaa maksaa noita summia jos lentelisin vaikka päivittäin 3-4 h, mutta 250 Mb voisi olla harkinnassa. No jees - täytyy kuullostella kun simu aikoinaan julkaistaan.

Välillä tuntuu että mikkisofta on tietokonekauppiaiden asilla - aina pitäisi olla päivittämässä rautaa tai jotain muuta. Tämä on ollut trendinä niin kauan kun olen tätä harrastanut. FS9.1 (2004) tai FSX (FSX Steam) ei kuitenkaan tuonut mitään mainittavaa lisää vaikka päivitti mitä laitetta, mutta se johtui toki rajoitteista käyttöjärjestelmässä että simussa joissa sitten piti kokeilla vaikka mitä kikka-kolmosta mitä netistä ja foorumeilta löysi ja aika laihoin tuloksin.

Nyt alkaa olemaan jo grafiikkakortitkin niin hinnoissaan, että alkaa jäämään kaupan hyllylle meikäläisen osalta. Jos käytössä oleva toimii yleisellä tasolla niin ei oikein hotsita mennä kaupoille - tähän lopputulemaan olen pikkuhiljaa kalistumassa. Silloin kun tämä nykyinen simu toimii kunnolla eikä mikään kaada sitä, niin kyllä tämä on ihan hyvä kokonaisuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uutta simua odotellessa ryhdyin sitten tankkaamaan vettä Pielisestä. Kaikki meni muuten ihan hyvin, paitsi sellainen pieni harmin aihe ilmaantui, kun en onnistunut veden pudotus efektiä saamaan näkyviin. Joku juttuhan mulla nyt on jossain asetuksissa väärin, mutta mikä? Tuosta viimeisestä kuvasta voi päätellä, että vesiluukut on avattu, mutta ei paljon näkynyt vettä sieltä tippuvan. Pielistä vasten havaitsin vain hieman jotain hämähäkinseitin tapaista ihmeennäköistä pisarointia vain.:hmm:

F1.jpg

F2.jpg

F3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan sattumalta jossain sivulauseessa olen mielestäni lukenut, että tämä vesiefekti ei toimi 2020 simussa, vasta MSFS2024.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Aivan sattumalta jossain sivulauseessa olen mielestäni lukenut, että tämä vesiefekti ei toimi 2020 simussa, vasta MSFS2024.

Kyllä se toimii, mutta vaatii efektin lisäämisen:
https://github.com/thealx-eech/msfs-effects-lib
https://packaged-media.redd.it/1jkixkp2jol71/pb/m2-res_1080p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1729598400&s=0af284bd4dca17fff8bfefd23e3ba7b89f90af78

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

7 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Kyllä se toimii, mutta vaatii efektin lisäämisen:

Eli ei toimi sellaisenaan ilman lisäosien asentamista tai ohjelmointia. No, lopputulevana sitten Tatun vastaus on mielestäni lähempänä totuutta.

Vaikutti vielä hieman vaikeahkolta, ainakin minun taidoilleni, tuo ko. efektin lisääminen tai asennus. Taidanpa odottaa 2024 ilmestymistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenko käsittänyt oikein että fs2024 versiossa olisi IFR kartat käytettävissä? Mahtaako olla yhtä kattava kuin Navigraph:hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

https://youtu.be/9p1zG3jlaHA

Hyvältä näyttää MSFS 2024 ellei tätä videota ole käsitelty millään kuvanparannus-ohjelmalla.

Kannattaa muistaa, että noi videot ovat tehty käyttämällä tämänhetkisiä huippukoneita joten todennäköisesti vastaavaa ette tule saamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lainaa

On Wednesday of this week, we hosted the second developer livestream to feature the creators of new aircraft launching with Microsoft Flight Simulator 2024. This time, the panel consisted of developers from Got Friends, MilTech Simulations, and Hype Performance Group demoing seven new aircraft. First up, Got Friends showed three airplanes and two gliders: the AeroElvira Optica, Draco X, and Zlin Aviation Savage Norden and the Pipistrel Taurus M and Stemme S12G gliders. Next, MilTech Simulations gave an extensive preview of the Boeing C-17 Globemaster III, a new plane that is sure to delight fans of military transport aircraft. Finally, Hype Performance Group ended the livestream with a demonstration of the Airbus H225 helicopter. All you rotary wingnuts out there (hi Sergio!) will love flying this beautiful bird on passenger transport missions to offshore oil platforms.

1st Party Aircraft Developer Stream - Got Friends, Miltech Simulations, Hype Performance Group

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen miettinyt, että mistä kannattaisi ostaa MSFS 2024. Ostin aikoinaan 2020 simun DVD levyinä, koska tuolloin ajattelin, että asennuksessa ei tarvitse olla yhteydessä internettiin. Minulle levyke version on osoittautunut huonoksi vaihtoehdoksi. Joka tapauksessa simun toiminnan kannalta netti on välttämätön. Lisäksi alussa jouduin asentamaan ohjelman uudelleen useamman kerran, joka on levykkeiltä melkoinen operaatio.

Koska ohjelman voi ladata ainakin Steamsin ja Microsoftin sivuilta, niin voisitteko suositella ja kertoa kokemuksia eduista/haitoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Hannu Nikunen kirjoitti:

Olen miettinyt, että mistä kannattaisi ostaa MSFS 2024.

Käynnistysalustojahan nämä molemmat, sekä Steam että MS Store ovat varsinaiselle simulle, joten ostopaikalla ei ole merkitystä. DVD:lle en itse näe mitään järkeä, ellei halua jotain fyysistä käpisteltävää.

Aiempaa keskustelua aiheesta:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään