Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

352 viestiä aiheessa

13 tuntia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Minulla jäi käynnistys tähän? Miten muilla...?

ALT+ENTER niin pääset window tilaan josta pääsee etiäppäin. mulla aina sama juttu, hölmö homma mut tää pitää vaan tietää

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Andres Kesküla kirjoitti:

ALT+ENTER niin pääset window tilaan josta pääsee etiäppäin. mulla aina sama juttu, hölmö homma mut tää pitää vaan tietää

Kiitos paljon...siinä se ongelma oli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Andres Kesküla kirjoitti:

Kiitos paljon...siinä se ongelma oli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitihän se arvata, että tulee heti lisää ongelmia....lataus ollut 97% kohta tunnin...96% meni 23 minuutissa. Miksi näin aina FS juttujen kanssa...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Pitihän se arvata, että tulee heti lisää ongelmia....lataus ollut 97% kohta tunnin...96% meni 23 minuutissa. Miksi näin aina FS juttujen kanssa...?

mulla meni alussa kauemmin ja sit poistuin. kun palasin oli valmis, mutta nyt roikutaan kirjautumisjonon jatkona.... koska ullatus ullatus, liian moni yrittää kirjautua. Varmaan tämänkin seinän takana on vielä asentelua 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei asentelu ja säätäminen lopu. Kerran jo pääsin lentämään EFHK lähtöpaikkana. Juuri mikään ei toimi kuten 2020 simussa. Viisas menee tässä vaiheessa nukkumaan. Minä en tuon takia yöunia menetä. Enkä jonota! Kun ei toimi, niin ei toimi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Nyt ei asentelu ja säätäminen lopu. Kerran jo pääsin lentämään EFHK lähtöpaikkana. Juuri mikään ei toimi kuten 2020 simussa. Viisas menee tässä vaiheessa nukkumaan. Minä en tuon takia yöunia menetä. Enkä jonota! Kun ei toimi, niin ei toimi.

Minä tein samoin...kyllä FS2024 aivan raakile. Aivan kuten viimeksi, niin MS luottaa miljooniin "beta" testaajiin ja simun kehitys jatkuu seuraavina viikkoina. Laitoin fs2020 takaisin ja lentelen sillä niin kauan kuin alkaa näyttää toiselta...nyt tämä ei vaan onnistunut...eikä ollut yllätys. Onneksi en haudannut luotettavaa fs2020 lisäosineen.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eka "lento" malmilta alkoi abt 700 jalan korkeudelta. Vauhdilla nolla tietenkin.

Päätin sulkea tämän joksikin aikaa ja palata ehkä muutaman viikon päästä :)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrankin homma toimi, vaikka tietoverkot vähän tukkeutuivatkin. Meitä oli samaan aikaan porukkaa paljon ja jokaisella ladattavana kohtuullisen suuri paketti. Minulla lataus kesti monta tuntia, mutta suurin osa ajasta oli verkon ja palvelimien odottelua. Positiivista oli se, että koneen saattoi jättää hoitamaan hommaa itsekseen, eikä siihen tarvinnut puuttua missään vaiheessa. Kävin muutaman kerran katsomassa tilannetta ja aina se oli jotain odottelemassa. Yllättävää oli kuinka hienosti lataus ja asennus jatkuivat ihan itsekseen, loppuun asti. Simu toimii moitteettomasti. Jatkossa hommaa on ihan tolkuttomasti, kun virittämieni eri laitteiden asetukset täytyy integroida simulaattoriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai että toimii hienosti, not. Kyllä näyttää olevan melkoista tuuripeliä, mutta herättyäni hieman ennen viittä ajattelin josko... Samaan puuroon kapsahdin. Ja koska ulkona on jotain valkoista niin kai se pitää tässä aamua odotellessa mustat kiekot käydä toiseenkin kulkineeseen laittamassa käydä. Ehkäpä sitten?
.... jahuu, kolme varttia  ja neljää vaihdettua nokialaista  myöhemmin homma on edennyt 15%:iin

jatkopäivitys/huomio, aloitin lentokoulun EFHN:ssä kun ei EETN olut mahdollinen. Parkissa totesin viimeistään, ettei trackir ottanut tuulta alleen ja hetken räpiköityä äänestin uudelleenkäynnistyksen puolesta. Huono valinta - tässä ollaan taas jonossa. Onpa paska homma jos eivät tota pian paranna koska näin sä pääset pelaa kun muille sopii.

niin ja vasta hankkimani RTX4070super huutaa jo valikoissa kuin syötävä. onneksi alivoltituksen tuoma ylikellotusraja ja lämmöntuoton aleneminen pitää lämmöt kohtuu kurissa - so far

Muokattu: , käyttäjä: Andres Kesküla
progress

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuo on Steamissa odottamassa aikaa parempaa. En aio edes yrittää asennusta tässä lähiaikoina. Täällä ja avsimissa on tarinaa, joka antaa ymmärtää, että kannattaa pysyä 2020-versiossa ihan suosiolla.

Jotkut olivat hätäpäissään poistaneet tuon  ja eivät nyt sitten kuullosta kovin tyytyväisiltä. No elämä on...

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja mitä tulee niihin "uudempiin" microsoftin satelliittikarttoihin, niin niitä ei mielestäni ole olemassa - ainakaan eteläsuomen alueelle missä itse asun. Karjaalla kun on alueita jo hyvän toistakymmentä vuotta sitten rakennettuja ei vieläkään näy, eli saman vanhan ovat syöttäneet. No nämä alueet ei nyt ole niin tärkeitä suuren maailman silmissä, mutta googlella nuo hommat on hyvin hoidettu. 
Päivitin DLSS version uusimpaan mahdolliseen niin päädyin osittaiseen uudelleenasennukseen. Saas nähdä päivittikö vanhan takaisin vai mikä, mutta tällä kerta sain myös trackir:n toimimaan kun päivitin uusimman version ja sisäänkin päästiin heti - eli paranee pikkuhiljaa.
EDIT. kyllä tuo DLSS:n päivitys kannatti. GPU:n lämmöt putos reilulla 5°C:lla ja tasoitti menoa - ainakin äkkikokeilun persteella

Muokattu: , käyttäjä: Andres Kesküla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Kannattaa pysyä 2020-versiossa ihan suosiolla.

Jotkut olivat hätäpäissään poistaneet tuon  ja eivät nyt sitten kuullosta kovin tyytyväisiltä. No elämä on...

Sama. En muutenkaan ymmärrä uutta jos vanha on asennettu niin, että saa mahdollisimman hyvän laadun siedettävällä kuvataajuudella, että aloittaisi nollista kaikki asetukset ja muut. Kyseessä on kuitenkin simu jossa voi mennä mihin vaan, niin ei se uusi tuo mitää uutta. Jos se näyttää erilaiselta niin sen on vain muutaman kerran ja silmä tottuu. Sama kun isomman tv:n hankkiminen. Ei se näytä enää viikon päästä suurelta. Jo pelkän lento-ohjaimen uudelleen asetus on asia mihin en halua lähteä kun olen jokaisen vivun ja napin saanut jokaiselle koneelle mieleisekseni

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

43 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Kyseessä on kuitenkin simu jossa voi mennä mihin vaan, niin ei se uusi tuo mitää uutta. Jos se näyttää erilaiselta niin sen on vain muutaman kerran ja silmä tottuu.

Jos lentää pelkästään putkella kymppitonnissa paikasta A paikaan B, niin ei varmaan tuo mitää uutta, mutta tälläiselle maanpinnan läheisyydessä viihtyvälle kopteri- ja puskapilotille tämä uusi simu on erittäin tervetullut!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin oli mielessä puskapilotin hommat Alaskassa, jota varten tuon ostin (2024), mutta on vaan odoteltava aikaa parempaa. Toisaalta tässä on sijoitettu monenlaiseen koneeseen - niin "putkiin" kuin GA-koneisiinkin taas kerran kuten aikoinaan FSX:ssä eikä niitä oikein hotsita hylätä bittiavaruuden synkkiin syövereihin eli heittää eurot uuniin. Sama asia maisemien kohdalla - tosin meillä on ollut hyvätasoista ilmaistavaraa saatavilla, mutta maksettuakin on kohtuullisen paljon ainakin minun koneellani.

Default-härvelit ovat aina default mutta 2024-version mukana tulevista en nyt osaa sanoa juuta enkä jaata. Trailerissa Cub näytti ulkoapäin hyvältä, mutta oliko "lasiohjaamo", joista en pidä. Höyry puskapilotilla pitää olla...

Ja kyllä - saavat korjata tuotteensa ennen kuin edes ajattelen sen asentamista - nykyinen toimii vaihteeksi hienosti.

PS. Nyt ollaan matkalla Köpiksestä Vantaalle. Finnair perui lentoja mutta Norweigian lentää täydellä koneella;D

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo-o, jäi itsellänikin asennus puolitiehen, ilmoitukseen liian suuri määrä käyttäjiä yrittää samaan aikaan tms. Progress 0%. Katsellaan...:lol:

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS24 näyttää tyrkkäävän Community-kansion C-levylle, vaikka itse simu olisi asennettu muualle. Overkillin videolta löytyy ohjeet kansion sijainnin vaihtamiseksi. Kahdeksan minuutin videosta kuusi ensimmäistä minuuttia voi skipata...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain asennettua uuden version ensin Xboxiin ja sitten PC:hen vihdoinkin, meni jopa aika kivuttomasti, ilmeisesti ovat saaneet korjattua jotain. 
Tällä hetkellä toimii simu paremmin Xbox X:ssäni, lataus on nopeampaa ja simu jouheampi ja grafiikat toimivat paremmin. 
Hyvältä tuntuu ja näyttää jos vaan tuon pc puolen saavat vielä hiottua/korjattua. 
-eelis-

Muokattu: , käyttäjä: Juha Elovaara

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

FS24 näyttää tyrkkäävän Community-kansion C-levylle, vaikka itse simu olisi asennettu muualle. Overkillin videolta löytyy ohjeet kansion sijainnin vaihtamiseksi. Kahdeksan minuutin videosta kuusi ensimmäistä minuuttia voi skipata...

Helpommalla pääsee kun lukee suomenkieliset ohjeet "Tiesitkö nämä MSFS2020?" sivun kuusi ylhäältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
45 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Helpommalla pääsee kun lukee suomenkieliset ohjeet "Tiesitkö nämä MSFS2020?" sivun kuusi ylhäältä.

Toki olettaen että olet joskus ohjeen lukenut ja satut muistamaan missä se ohje oli... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Toki olettaen että olet joskus ohjeen lukenut ja satut muistamaan missä se ohje oli... ;)

Niin siis se lukee tuossa mun viestissä missä se on eikä sitä tarvitse lukea kun silloin kun sinne menee. Yleisesti inhoan kun ihmiset tekee ohjeista videoita kun niistä voisi tehdä tekstiversionkin ilman mitään turhaa.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään