Toni Määttänen

Microsoft Flight Simulator 12 tulossa 2024

352 viestiä aiheessa

No mutta, nythän MSFS2024 soi ja toimii eiliseen iltaan verrattuna kuin viulun kieli amatöörin käsissä - lähes tarkasti, mutta sulavasti, omien taitojeni mukaa. Hyvältä näyttää; tästä tulee vielä ihan hyvä. :thmbup:Ja puuhaa riittää kun tutustuu uusiin asioihin ja säätää polkimet ym. haluttuun kuntoon. Latautuu jopa nopeammin kuin 2020. Eli kyllä se tästä.:)

Eilen oli vain alkukankeutta, ja ymmärrettävästi, suuren yhtäaikaisen latausmäärän takia paikat tukossa. Hetki sitten simu latautui päävalikkoon 2min 34 sek.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tässä itse jonkin aikaa säädellyt ja tutustunut niin tuntuu että jouheammin pyörii, stutterit poissa, tosin lisureita vasta muutama... MK:n EFHK näyttää toimivan pikaisella testaamisella. Onhan tuo nätti kun AI-koneillekkin tulee busseilla matkustajat.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Latautuu jopa nopeammin kuin 2020

No, kunhan saadaan tarpeeksi tavaraa communityyn niin eiköhän hidastu. 
-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä sitten malttanut kuitenkaan...

Täytyy kyllä hämmästellä ja melkein maljaa nostaa tälle perushomman tarkkuudelle rakennuksista yms. Stadissa on täysin tunnistettavat avain rakennukset joista eniten hämmästyin sokoksen ja rautatieaseman detaljeja. Huh huh. 

No eiku lohjalle jossa asun. Kotitalo oli just niinku se on ja viel uima-allas pihalla paikallaan. Ei voi muuta kuin ihmetellä! Aika paljon vähemmän tulee noille lisureille tarvetta,luulen.:)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

13 tuntia sitten, Toni Kilpinen kirjoitti:

Tuntuu että jouheammin pyörii, stutterit poissa, tosin lisureita vasta muutama.

Itse saan ainakin ne nykimiset pois kun poistan Nvidian kaikki "Shader cache"- tiedostot, joten niitä kun alkaa tulemaan niin saattaa olla, että se nykiminen tulee tuohonkin. Ihan vaan vinkkinä muillekin. Tässä ohjeet:

- Estä "NVIDIA shader cache" Control panelista
- Tee "Disk cleanup" ja poista "DirectX Shader Cache" osiosta "temporary files"

- Uudelleenkäynnistä PC
- Poista tiedostot AppData/Local/D3DSCache, AppData/Local/NVIDIA, AppData/LocalLow/NVIDIA/PerDriverVersion/DXCache, AppData/Roaming/NVIDIA/ComputeCache- kansioista
- Uudelleenkäynnistä PC
- Palauta "NVIDIA cache" arvoon 10GB Control panelista

- Käynnistä simu
- Poista "MSFS rolling cache" 

En tiedä miten tämä ohje pätee tähän uuteen versioon, mutta eipä tuossa ole simun kanssa hirveästi tekemistä. Ja nuo uudelleenkäynnistykset ovat sen takia, ettei jokin tiedosto ole käytössä, jolloin sen poistaminen ei onnistu. 

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli tarkoitus asentaa tämä uusi simulaattori vasta ensi viikolla,mutta tulikin tilaisuus asentaa se tänään.Nyt tuli vaan pulma kun yritin lisätä ensimmäisen lisäosakentän community-kansioon.Jostain syystä en saa sitä toimimaan, elikä se ei näy simussa.Mistähän mahtaa kiikastaa?Muutin kansion sijaintia ja painoin vahvista painiketta nutta ei toimi.

673f1b7200e22_Nyttkuva2024-11-21133214.thumb.png.1fa8c97da8182dd30cd6ff158f1dba7e.png

673f1c9795cc1_Nyttkuva2024-11-21134159.png.bf614e339a6038211ea3b9f39efce73a.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli itsekin hommattua msfs 2024 mutta tuolla kirjastossa on ei asennettuja lisäosia niin miten ne saa asennettua vaikka ruksaan kyseisen lisäosan kun ei tule mitään kohtaa mistä klikata että asenna?

Muokattu: , käyttäjä: Jari Tissari
ongelma ratkaistu
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

No, kunhan saadaan tarpeeksi tavaraa communityyn niin eiköhän hidastu. 
-eelis-

käsittääkseni 2020 communityn voi nakata fs2024 nieluun....

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19.11.2024 at 18.31, Juha Liukkonen kirjoitti:

Odotellessa voi lueskella koneiden manuaaleja: AIRCRAFT MANUALS

Jokohan tuon ostaisi vai odottaisiko pahimman ruuhkan yli? :hmm:

Itse en asenna kuin parin viikon päästä. Päivitin raudan fs2024 takia ja nyt kun lennän 2020 niin mietin miksi en ennen tätä tehnyt? Maailman huippukentillä ei nykimistä ja kaikki toimii niin pehmeästi...jes. 

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Oli tarkoitus asentaa tämä uusi simulaattori vasta ensi viikolla,mutta tulikin tilaisuus asentaa se tänään.Nyt tuli vaan pulma kun yritin lisätä ensimmäisen lisäosakentän community-kansioon.Jostain syystä en saa sitä toimimaan, elikä se ei näy simussa.Mistähän mahtaa kiikastaa?Muutin kansion sijaintia ja painoin vahvista painiketta nutta ei toimi.

673f1b7200e22_Nyttkuva2024-11-21133214.thumb.png.1fa8c97da8182dd30cd6ff158f1dba7e.png

673f1c9795cc1_Nyttkuva2024-11-21134159.png.bf614e339a6038211ea3b9f39efce73a.png

Tarkistappa ettei tuolla Community-kansion sisällä ole toista Community-kansiota. Näin ainakin omalla kohdallani kävi, kun valitsin kohteeksi itse luomani Community-kansion. Sinun tapauksessasi kohteeksi pitää siis valita vain D:\XboxGames -kansio. Peli luo itse uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuon Community-kansion.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Tarkistappa ettei tuolla Community-kansion sisällä ole toista Community-kansiota.

Tämä on yksi syy miksei kannata pitää käyttöjärjestelmää, puhelinta eikä ohjelmia kuin Englanninkielisinä, koska käännökset saattavat aiheuttaa vääriä toimenpiteitä tai ihmetystä. Toki kielitaitokin on joillain syynä, mutta esim- ohjeiden etsiminen ja toteuttaminen on haastavaa jos joutuu miettimään käännöksiä. Englanniksi "Folder destination" on ihan selkeä, eli se kansio jossa se kansio on, eli siihen ei liitetä enää sitä haluttua kansiota, mutta miten se on Suomeksi käännetty voi olla ihan jotain muuta.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

C:\Users\xxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.Limitless_xxxxxx.

Tuolta löytyy MSFS 2024 Store-version tiedostoja.Mm.LocalCache missä on User Cfg.

Vähän aikaa sai etsiä että se löytyi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uutta testiä iltapäivään. Community-kansion sijainti oli nollaantunut takaisin oletuskansioonsa C-asemalle. Taitaa olla parasta aina ennen simun käynnistystä tsekata sen sijainti UserCfg.opt -tiedostosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama täällä.Simussa muuttuu omia aikojaan tää sijainti.UserCfg.opt-tiedostossa on kuitenkin oma muutettu sijainti.Jotain häikkää jossain!Ainoa uusi lisuri tällä hetkellä tässä simussa päivitetty FSRealistic,joka toimii hyvin.

Muutenhan tää uusi simu vaikuttaa ihan lupaavalta.Pitää pikkuhiljaa vähän kerrallan tutustua sen ominaisuuksiin.Odotan vaan että saisi omia hyviksi todettuja koneita tähän simuun.

Onneksi on entinen simu kuitenkin emempi käytössä vielä.Jotenkin siihen on ehtinyt tottua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GSX päivitetty 2024 yhteen sopivaksi, ei tarvitse muutakuin installerista valita vasurissa olevasta valikosta 2024 ja linkata oikealta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä hieno simulaattori, mutta mulla ei toimi joystyck eikä näppäimistö. Kentällä olen tunnin verran kävelly, mutta en pääse lentokoneen sisään.  Ohjeita on annettu, mutta ei vaan millään näppäimellä eikä yhdistelmilllä pääse sisään. Taidan pelaa vanhalla vaan. Terveisiä lähetän kuitenkin kaikille Teille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Matti Westerholm kirjoitti:

On kyllä hieno simulaattori, mutta mulla ei toimi joystyck eikä näppäimistö. Kentällä olen tunnin verran kävelly, mutta en pääse lentokoneen sisään.  Ohjeita on annettu, mutta ei vaan millään näppäimellä eikä yhdistelmilllä pääse sisään. Taidan pelaa vanhalla vaan. Terveisiä lähetän kuitenkin kaikille Teille!

Jospa sinulta puuttuu lentolupakirja ja siksi sinua ei päästetä ohjaimiin😁

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Matti Westerholm kirjoitti:

En pääse lentokoneen sisään.  Ohjeita on annettu, mutta ei vaan millään näppäimellä eikä yhdistelmilllä pääse sisään.

Keskusteluissa oli maininta, että 2020- version koneisiin tulee asentaa "Walk around"- päivitys että niihin pääsee sisään painamalla Shift+C. Eli jos kone oli vanhan simun versio se todennäköisesti aiheuttaa ongelman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Matti Westerholm kirjoitti:

Kun parkista lähtee, niin on suoritettava koneen ulkoinen tarkastus. Minä ainakin sen jälkeen pääsen Cessna 172 ohjaamoon ihan siitä oven kahvasta. Kiitotien päästä lähtiessä ei pitäisi olla ongelmia.

Ohjaimet voi säätää itselleen vaikka samanlaiseksi kuin oli 2020 simussa. Skannaamalla ja painamalla haluttua näppäintä tai toimintoa on aika helppoa. Eniten minulle tuotti päänvaivaa Rudderin ja varvasjarrujen säätö polkimissa.

Mielestäni MSFS2024 toimii erinomaisesti nyt kun ensimmäiset säädöt olen tehnyt. Illalla jatkan, ja kokeilen poimia vanhasta yhteisökansiosta tärkeimmät ja mieluisimmat.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään