Harri Mustonen

Pyöräpukki

4 viestiä aiheessa

Täältä kun saa tietoa mitä ihmeellisimmistä ilmailun historiaan liittyvistä asioista, niin tässä olisi nyt selvitettävänä Nummelan kentältä tänä kesänä löytynyt reliikki. Pyöräpukki ja kysymys kuuluu, olisko ihan sota-aikanen? Itse olen koettanut vähän valokuvista tutkia mutta tätä mallia en ole vielä löytänyt. Saattaa siis olla tuoreempikin, vaikka on kyllä aika pahasti ruostunut.

T. Harri

20230805_125112.jpg

20230805_125043.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SB-2 Nummelassa ja pyöräpukit, hieman ovat kyllä eri mallia. Pommituslentolaivue 6:n 2. lentueen SB-23 Nummelassa kesällä 1944. Lähde: SA-kuva / Niilo Helander.

Jukka

JSdia587_165838.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan samannäköisiä pyöräkiiloja on käytetty autopuolellakin, eli voi olla peräisin kuorma-autostakin.

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
44 minuuttia sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Ihan samannäköisiä pyöräkiiloja on käytetty autopuolellakin, eli voi olla peräisin kuorma-autostakin.

Itse asiassa se taitaakin olla juuri näin, sen takia näitä ei ole näkynyt noissa Nummelan sodan ajan lentokonekuvissa. Aikahaitari on tässä tapauksessa jo aika iso, eikä enää pysty ajoittamaan sota-aikaan - tuo "pyöräkiilakin" on myös parempi käsite.

Hetken jo kuvittelin, että se on saattanut olla SB:n, Tsaikan tai Curtissin pyörän edessä. No, täytyy jatkaa Nummelan kentän historiaan liittyvien esineiden etsimistä.

Kiitoksia tiedosta,

T. Harri

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään