Mikko Westerlund

Beyond ATC

7 viestiä aiheessa

Jossain (mega)keskustelussa oli juttua tästä tulevasta lisäosasta MSFS2020/-24:lle. Viimeisin haastattelu avaa tulevaa ja tulossa on kyllä aikamoista karkkia. mm. ohjelma ottaa AI-liikenteestä kopin ja ohjaa sitä, sekä hallitsee koko lennonjohdon, joka on ollut simujen kipupiste kymmeniä vuosia. On kyllä itselle pakkohankinta, toivottavasti vain tulisi teksti/näppäin versio puheen rinnalle, kun näin perheellisenä ei aina voi kauhesti iltaisin höpötellä..

 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mitä olen tätä seurannut, niin jostain sain käsityksen että kyllä tulisi tekstiversio. Voin toki olla hyvinkin väärässä

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esimakua tulevasta Ai-liikenteen ohjauksesta. Tuloillaan on myös uusi simulaattoriin integroitu hallintapaneeli, joka ilmeisesti toimii paremmin VR:n kanssa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokemuksia? Itse nappasin tämän viime viikolla ja täytyy sanoa että yksi parhaimpia ostoksia omalla kohdallani. Kalleimilla äänillä kiva pieni rallisuomi havaittavissa lennonjohdossa myös Vantaalla.  Ai-liikenne tosin välillä näyttää Helsingissä kyntävän nurmikkoa, tämä varmaan beta vaiheen lapsuksia. Saman tyyppistä toimintaa näkyi myös easyjetsimpilot:n streamissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On ollut oikein hyvä. Samat kyntämiset olen huomannut ja ehkä harmittavinta on edelleen ilmaantuvat oudot vektorit aivan väärään suuntaan lähestymisen loppuvaiheessa. Parempia ääniä en ole edes vielä kokeillut, kun tavallisetkin riittävät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Mikko Westerlund kirjoitti:

On ollut oikein hyvä. Samat kyntämiset olen huomannut ja ehkä harmittavinta on edelleen ilmaantuvat oudot vektorit aivan väärään suuntaan lähestymisen loppuvaiheessa. Parempia ääniä en ole edes vielä kokeillut, kun tavallisetkin riittävät.

Itselläni vasta yksi kokonainen lento Arlandaan takana, lähestymisessä ei ongelmia. Varmaan osittain paikkakunta kohtaisia nämä kaikki bugit tällä hetkellä.

Jonkin verran kun tuli ilmaista aikaa oston yhteydessä niin päätin kokeilla parempia ääniä, tulevaisuudessa ehkä  läninnä lähestyminen tai nousussa käytän, pääsee paikalliseen tunnelmaan mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikenne on nyt julkaistu myös Early Access versiolle.

 

Greetings @everyone, we've released traffic to Early Access! Traffic features:

- A custom built injector just for BeyondATC using a comprehensive 3D simulation of every plane's logic and movement.

- Flight ops from all over the world, boasting over 1 million+ flights from every part of the globe.

- Gate-accurate airlines for every airport.

- Airframe performance calculations, meaning each airframe type will takeoff, land, bank, and pitch according to its performance characteristics.

- Full integration of traffic into the ATC system. All aircraft and ATC will call in and make requests for every stage of flight, accurate to its real world flight plan using the same system as the player.

- Aircraft agnostic preferencing - BeyondATC doesn't know the difference between the player's aircraft and traffic meaning it will handle and prioritize your plane in the same way it does traffic making for a very realistic simulation of action priority.

- Taxi logic which will reserve paths along the airport and give way to passing aircraft, resulting in many fewer "standoff situations" than default traffic where aircraft will end up facing each other along a taxiway, unable to move.

- Runway logic and simulation, aircraft are told to line up, hold short, cross runways (with a higher priority the longer they are waiting) and are given clearance according to a deep runway logic simulation. Runway simulation accounts for wake turbulence according to airframe, waiting for vortices to clear before releasing an aircraft for takeoff. An aircraft will be warned of wake turbulence if the preceding aircraft is of a larger airframe than its own.

- "Bird's Eye Airport Logic" where each controller of an airport has situational awareness of what's happening in other sectors of the airport, coordinating their actions according to others situations.

- Full traffic representation for all stages of flight; clearance, pushback, taxi, takeoff, departure, center, approach, landing, taxi in, shut down.

- Traffic go arounds; traffic will be told to go around if the landing runway is occupied or unsafe. The traffic then flies the full vectored circuit back to the IAF where it will attempt another landing. The player will also be told to go around if traffic is on the runway or the runway deemed unsafe.

- Multi-Frequency airport comms; airports are broken up into multiple comm frequencies as determined by custom ops data. This keeps comms clear and contextual to which runway the comm is assigned. (Data for this feature is continuing to be expanded. Currently we have data for about 25 airports).

- Airplane sequencing, aircraft will be sequenced in to maintain a distance between them according to their speed and airframe. The player is included in these calculations.

- Pushback tugs, tugs will pushback the aircraft from the gate.

- Custom takeoff and landing animations, these animations are custom built per airframe. Aircraft will flare on landing, and pitch up before lifting off on takeoff. We believe no other traffic injector, including the MS default injector matches the quality and breadth of these animations.

- Full integration of traffic into the local BeyondATC airport map, and a wider view enroute traffic map which can be downloaded here: https://www.beyondatc.net/download

As mentioned in prior posts, the standard method of injecting traffic is to send a message to MSFS 20/24 to put a plane into the sim, give it some waypoints and then let MSFS determine how to taxi/fly the plane between them, resulting in the crazy spinning in circles and head-on takeoffs MSFS' traffic has come to be known for, with the unfortunate truth that this behavior seems to be worse in FS 2024. Over the past year we've been building our own traffic simulation in BATC's 3D engine, completely decoupled  from MSFS; we control their every movement, thought and action. With this, we believe we have some of the best and most functional traffic on the market.

Enjoy!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään