Tuomas Kuosmanen

malmilla koneita pitävät, menkää tarkastamaan tilanne

13 viestiä aiheessa

Huomenna on samanlaista tuulista keliä odotettavissa, joten kannattaa varmistaa kiinnitykset  ;).

 

EDIT: Jaa no ei se taidakaan enää niin pahasti puhaltaa. Varmuuden vuoksi silti..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tjoo, olihan se kiva seurata ARN-HEL välillä koneen monitoreista maanopeuksia tässä iltatuimaan:

- nousussa 3000 metrin päällä 790 km/h

- huiput 970 km/h

- laskussa vielä parissa kilsassa 700+ km/h

- 600 metrin korkeudessa 600 km/h

 

Viimeisessä vaiheessa tuntui todella kuin olisi ollut hävittäjän kyydissä, varsinkin kun pääsi näkemään maiseman vaihtumisen... puhumattakaan siitä Saabin hävittäjämaisesta lähestymisestä ja käännöstä LPP:n keskustan päältä 24:lle matalalla lähes 20 solmun vaakatuulessa ja vajaan 30 solmun puuskissa...  ;D

 

Kähmyä lainatakseni "Mutta näiden fiilareiden takia sitä kai tätäkin scheissea jaksaa..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nuo pikku-kannut ja vastaavat puntit ovat epäkelpoja.

Kone kiikkuu ja puntti nousee heijarina siiven päälle ja räks.

 

Maahan pulttaus tai tuollainen painava autonrengas-valu auttaa asiaan. niiden paino on jo lähemmäs 80 kiloa ja kumi estää liukumisen tuulessa. Talvella vain nuo "paskat" jäätyvät kentän pintaan, no pysyyhän paremmin paikallaan.

 

 

Joo niin on. Varsin tuo TOWissa ollut "kaksi rengasta pinossa" -versio, joka kaatui kyljelleen ja sitten pyörii iloisesti.

 

Pitäisi varmaan keksiä jostain metallinilmaisin lainaan ja merkitä kaikki koukkujen paikat platalla ja kaivaa ne esiin joskus. Eikös siellä sellaiset ole vanhan asfaltin alla, näin joku muistaakseni sanoi.

 

Tuo COXin betoniköntti on kyllä painava, mutta siinä on kanssa pyöreä muoto, joka on ongelma jos se pääsee kaatumaan. Toki sitten myös kireällä pystysuoraan oleva naru auttaa siihen ettei se paino pääse edes kaatumaan.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo niin on. Varsin tuo TOWissa ollut "kaksi rengasta pinossa" -versio, joka kaatui kyljelleen ja sitten pyörii iloisesti.

 

Pitäisi varmaan keksiä jostain metallinilmaisin lainaan ja merkitä kaikki koukkujen paikat platalla ja kaivaa ne esiin joskus. Eikös siellä sellaiset ole vanhan asfaltin alla, näin joku muistaakseni sanoi.

 

//Tuomas

 

 

EI muuten ole mitään koukkuja asvaltin alla.

Kenttämestari Kettunen ei aikoinaan antanut lupaa niiden asennukseen. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, hyvä sekin sitten tietää ettei mene turhaan kuokkimaan ;D

 

Mikähän tuohon hommaan olisi se paras ratkaisu? Autonrengas+betoni tosiaan on riittävän järeä, asvalttiin ei varmaan saa ilman lupaa kiinnittää mitään kiinteästi?

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, hyvä sekin sitten tietää ettei mene turhaan kuokkimaan ;D

 

Mikähän tuohon hommaan olisi se paras ratkaisu? Autonrengas+betoni tosiaan on riittävän järeä, asvalttiin ei varmaan saa ilman lupaa kiinnittää mitään kiinteästi?

 

//Tuomas

 

 

Tuskin saa rakentaa omia ankkurikoukkuja = haittaavat aurausta :o

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, hyvä sekin sitten tietää ettei mene turhaan kuokkimaan ;D

 

Mikähän tuohon hommaan olisi se paras ratkaisu? Autonrengas+betoni tosiaan on riittävän järeä, asvalttiin ei varmaan saa ilman lupaa kiinnittää mitään kiinteästi?

 

//Tuomas

 

 

Heh,

 

Useimpiin tilanteisiin tuo valettu auton rengas varmaan toimii hyvin, mutta ei aina. Pari kesää sitten Pudasjärvellä puuskarintaman vyöryessä yli istuin tuollaisen renkaan päällä yrittäen 80+ kilon massalla pitää Super Blanikin siipeä maassa. Epätodellinen tunne, kun rengas nousee väkisin ilmaan, vaikka kuinka rimpuilet  :o. Onneksi oli kolme kaveria eri puolilla konetta pitelemässä ja neljäs tajusi ajaa auton paikalle, jonka koukkuun koneen pyrstö sitaistiin. Jälleen tuli todettua, että luonnonvoimat saattavat jyllätä täällä auvoisessa kotomaassakin.

 

 

T: Veli-Matti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autonrenkaat betonia täynnä ovat hyviä painoiksi kyllä. En nyt rupea sen enempää kinaamaan Jaskan kanssa noista maakoukuista... Malmilla oli kumminkin ennen platan asvaltointia maakoukkuja, ainakin päärakennuksen edessä olleet vinoparkit olivat semmoisia ja ehkä takarivissä oli kans.(siinä kolmosen parkkipaikan reunassa oleva rivi)

Ei vaan millään pysty muistamaan jyrsittiinkö vanha asvaltti pois, vai jäikö vaan uuden alle?? Talvella koukut olivat vähän kyseenalaisia käytettävyydeltään, jäätä oli kumminkin aina päällä ja köyttä ei voinut jättää lojumaan. Joku hullu olis siihen kumminkin sotkeutunut.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autonrenkaat betonia täynnä ovat hyviä painoiksi kyllä. En nyt rupea sen enempää kinaamaan Jaskan kanssa noista maakoukuista... Malmilla oli kumminkin ennen platan asvaltointia maakoukkuja, ainakin päärakennuksen edessä olleet vinoparkit olivat semmoisia ja ehkä takarivissä oli kans.(siinä kolmosen parkkipaikan reunassa oleva rivi)

Ei vaan millään pysty muistamaan jyrsittiinkö vanha asvaltti pois, vai jäikö vaan uuden alle?? Talvella koukut olivat vähän kyseenalaisia käytettävyydeltään, jäätä oli kumminkin aina päällä ja köyttä ei voinut jättää lojumaan. Joku hullu olis siihen kumminkin sotkeutunut.

 

 

 

täytyypäs tarkistaa asia Kunnossapidon kavereilta. Lähinnä, missä olivat ja mitä niille tapahtui.

Aikoinaan tuo Keskiyön  Skobari kielsi sellaisten teon.

 

Enpäs taida vaivautuakkaan moiseen ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään