Kai Krause

Pari kysymystä Raw Shooter 2006 ja Neat Imagesta

5 viestiä aiheessa

Latasin kokeeksi Raw Shooterin kokeiltavaksi ja ajattelin kysyä millaisia kokemuksia siitä on porukoilla. Lähinnä kiinnostaa sen kyky kohinan poistossa, joka on ollut mulle aina hankala juttu. Eli toimiiko hyvin? Itse olen käyttänyt Photoshop Elements 3.0 kohinanpoistajaa huonolla menestyksellä, se tekee vaan erisävyisiä "värilammikoita". Alustavasti kokeiltuna shooterilla homma näyttää toimivan hienosti. Tarvitseeko Neat Imagea enää lisäksi vai onko se vielä paljon parempi? Sitä en ole itse kokeillut.

Toinen juttu on shooterin ostaminen. En ole ostanut mitään softaa netistä ja olen muutenkin nettitumpelo. Eli onko siinä mitään ongelmaa, jos loudaan ja rekisteröin em. ohjelmat työkoneella ja tarkoitus olisi asentaa ja käyttää niitä vain kotikoneessa, jossa ei ole nettiyhteyttä? Toimivatko ne ja onko mahdollisten lisukkeiden lataaminen ja päivittäminen mikään ongelma työkoneen välityksellä kotikoneeseen? Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta parempi katsoa kuin katua, kun en asiaa paremmin tunne. :P:D:-\

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se RawShooter Premium 2006 on loistosofta. Ja kohinanpoisto toimii mielestäni paremmin, kuin vartavasten hommaan tehdyssä NeatImagessa. Eli tekee mielestäni parempaa jälkeä. Ja mikä parasta, kuvaa ei tarvitse ensin konvertoida jpg:ksi, kuten NeatImagen kanssa. Nopeuttaa hommaa huomattavasti... Ja myös se on plussaa, että tuo RSP06 sallii kuvan interpoloinnin isommaksi ilman huomattavaa laadunmenetystä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja mikä parasta, kuvaa ei tarvitse ensin konvertoida jpg:ksi, kuten NeatImagen kanssa.

Ei mun ainakaan tarvi konvertoida mitään. Senkun tuottaa RAWin TIFFIks ja neattaa sen ja tallentaa edelleen TIFFiks, helppoa kun heinänteko.

Pitäis varmaa ladata toi softa kanssa niin vois kokeilla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tässä odotan innolla että pääsisi Aperturea testaaman, monet ovat kehuneet aika kovasti sitä...saas nähdä jos tässä vielä pitää mäkkiä rueta ostamaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi rähmä. Koneeni on vanhahko AMD Athlon 1,4 giganen ja koneessa ei ole SSE tukea eikä tuo RS toimi ilman sitä.

Tuohon ei varmaankaan ole mitään kikka kakkosta olemassa. :'(

Edit: Pitää käyttää tuota ufraw softaa gimp2:n kanssa ja harjoitellaan sillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään