Heikki Jokinen

Näyttö ei käynnisty valmiustilasta?!?

11 viestiä aiheessa

Mikä mahtaa olla vikana, kun ei näyttö käynnisty ollenkaan valmiustilasta tietokonetta käynnistäessä?  >:( Tämä on ilmennyt sen jälkeen, kun koneeseeni vaihdettiin tehokkaampi virtalähde sekä uusi näytönohjain.

Kun tietokone on kokonaan sammutettu, niin sen jälkeen näyttö käynnistyy aivan normaalisti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon asennushistorian perusteella veikkaan, että vanhan näytönohjaimen ajurista on jäänyt röhnää, joka sotkee toimintaa. Drivercleaner löytyy osoitteesta http://www.drivercleaner.net/dc.htm

Voi olla vikaa myös uuden korttisi ajurissa. Asensitko mukana tulleelta CD:ltä? Katsoitko jo, onko päivityksiä?

Nämä veikkaan siksi, että näyttökortti on se vaihtunut osa, ja näyttökortin tehtävä on herättää töllö. Voi se vika olla muuallakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli ja on vieläkin sama ongelma. Kun tietokoneen jättään päälle niin pitkäksi aikaa, että se menee valmiustilaan, niin välillä se ei meinaa käynnistyä, vaan sanoo "no singal". Tähä olen löytänyt "ratkaisun"; Irrotan näyttöjohdon näyttiksestä, ja laitan sen takaisin. Näin vältyn uudelleenkäynnistykseltä. Enään ogelmaa ei esiintyy vain harvoin, nyt kun asensin uudet ajurit radeoniini.

t. Nieminen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kortti vaihtui Radeonista GeForceen. Ajurit imuroin suoraan kortinvalmistajan sivuilta enkä käyttänyt ollenkaan mukana tullutta ajurilevyä.

Täytyy kokeilla jollain toisella ajurilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siivositko Radeonin ajurit pois? Se kannattaa tehdä, etenkin toisen merkkiseen vaihtaessa tuppaa jäämään roskaa.

Juu, ja ne radeonin ajurit pitää poistaa Radeonilla eikä GeForcella

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi nyt, mutta minulle ei kyllä nyt ihan ole selvinnyt tämän ongelman laatu.

Tarkoitatteko siis sitä, että kun kone menee valmiustilaan (standby), ei näytönohjain enää "herää"?

Jos siitä on kyse, yksi vaihtoehto on säätää niitä standby -asetuksia. Itse olen poistanut kaikkein

"syvimmän nukahtamisen" (esim. kovalevy sammuu) käytöstä, koska pöytäkoneessa tuo ei muutenkaan

ole niin tarpeen ja lisäksi minulla oli joskus niitä ongelmia myöskin, että kone nukahti ihan nätisti, mutta

sen jälkeen mikään hiiren heiluttelu tai näppiksen räpeltäminen ei sitä enää herättänyt - ei auttanut kuin resetnappi.

Sen olen jättänyt päälle, että monitori menee virransäästötilaan, jos en pitkään aikaan tee mitään.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli ja on vieläkin sama ongelma. Kun tietokoneen jättään päälle niin pitkäksi aikaa, että se menee valmiustilaan, niin välillä se ei meinaa käynnistyä, vaan sanoo "no singal". Tähä olen löytänyt "ratkaisun"; Irrotan näyttöjohdon näyttiksestä, ja laitan sen takaisin. Näin vältyn uudelleenkäynnistykseltä. Enään ogelmaa ei esiintyy vain harvoin, nyt kun asensin uudet ajurit radeoniini.

t. Nieminen

Minä sain tuosta sellaisen käsityksen, että irrotat näyttöjohdon koneen ollessa päällä. Eikös se tee pikkusen kipeää näyttikselle pitemmän päälle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kävi jossain Radeonin drivereiden päivitysvaiheessa niin, että kun olin ruksannut näytönsäästäjässä asetuksen "Palaa tervetuloa-ikkunaan, kun jatketaan" (tietokoneella useampia käyttäjiä), niin kone ei toipumutkaan tästä, vaan se piti buutata aina näytönsäästäjän aktivoitumisen jälkeen. Ainoa konsti oli ottaa pois ko asetus.

Olen aina päivittänyt Catalyst-driverit käyttäen Driver Cleaner ohjelmaa poistamaan edellisen version tiedot vikasietotilassa, joten vanhoista roskista vika ei käsittääkseni johtunut. Päättelin, että se oli uusi Catalyst -drivereiden ominaisuus. Kokeilin päivityksen yhteydessä useamman kerran uusilla versioilla, joko toimisi, mutta aina sama juttu. Viime aikoina en ole enää viitsinyt kokeilla.

En muista missä Catalyst-versiossa vika ensimmäistä kertaa ilmeni, mutta siitä on aikaa muistaakseni yli vuosi.

Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vika eikun jatkuu. Ongelma on siis se kun sammutan koneen. Jos laitan valmiustilaan, niin tällöin näyttö ei seuraavan kerran konetta käynnistettäessä aukea. Mutta jos sammutan koneen kokonaan, niin tämän jälkeen konetta käynnistettäessä näyttö käynnistyy normaalisti...tuliko tarpeeksi selväksi!?!  :o

Asensin tässä juuri uudet ajurit näyttikseen, mutta vika tosiaan jatkuu... :(

Ja sillä drivercleanerilla poistin, mitä osasin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään