Rolf Niemi

Lentosuunnitelman teko SimBriefillä

29 viestiä aiheessa

Tänään huomasin kun laitoin rahtia o ja matkustajien laukut painoivat 980kg että jälleen sinne ruumaan tarjottiin jtn. 2500kg. Eli ei kyllä toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsottuani linkin takaa löytyvän videon voin vain todeta, että on tullut joissakin asioissa vedyttyä nuo kuuluisat mutkat melko suoriksi, mutta toisaalta minä olenkin vain simupilotti, joka on imenyt vähäiset tietoni koneiden manuaaleista sekä tuubi-videoista joiden laatu on kyllä parantunut melkoisesti tässä viimeaikoina. Tykkään kaverin videoista. Mistään en mitään oikeastaan tiedä, mutta jos olettamuksella mennään, niin Emil tietää mistä puhuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen minäkin aika paljon noita Emmanuelin videoita seuraillut. Jossain vaiheessa syksyllä meni vähän herralla kritiikit överiksi, toisaalta hän on saksalainen ja mielipiteissään erittäin suora. Toki asiaa on videoissa paljon. Tubettajista tykkään itse kuitenkin ehkä eniten Flightdeck2sim tyypistä ja heti perään V1 simulations tyypistä. Nämä molemmat ovat myös lentäjiä. Sitten tulee XP72 kaikkine hulvattomine sattumuksineen ja Q8Pilot, jolla on ehkä enemmän XPlane sisältöä.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näissä tutoriaalivideoissa tai tuotteen esittelyissä minä pidän siitä, että se joka videon on väsännyt tietää mistä puhuu ja tekee hommansa rauhallisesti ja että puhuu englannin selkeästi. Paljon on tullut vastaan tekijöitä, jotka jättävät kiireessä tärkeitä asioita välistä pois joista joku sitten kommenttiosastossa huomauttaa. Olen tehnyt jonkin verran itselleni tarkistuslistoja videoiden perusteella ja potuttaa korjailla niitä jälkikäteen kun ensin kirjoitat käsin ja sen jälkeen tietokoneella puhtaaksi tulostettavaksi.

Eräs ärsyttävimpiä videoita on sellaiset joissa ohjaamonäkymä vaihtaa kulmaa parin sekunnin välein ja joku höpöttää joutavia.

Emmauneliin törmäsin tämän A300-600 tultua markkinoille ja pidin tavasta jolla hän teki nämä tutoriaalivideot mennessään jokaisessa osassa aina pintaa syvemmälle hötkyilemättä. Yksi finaalivideo taisi olla muutaman euron takana jonkin aikaa. Tuosta hässäkästä en ole kuullut, mutta kaikkiahan ei voi aina miellyttää ja palaahan ne päreet joskus itse kullakin kun niitä joku aikansa yrittää sytytellä. Some on suoraan sanottuna melko sairas paikka.

Flightdeck2sim on myös tuttu nimi joistakin videoista, joita olen katsellut. Hyviä videoita.

Mutta mitä tähän otsikkoon liittyvään SimBriefiin tulee, niin hyvään suuntaan se on kehittynyt. Täytyy myöntää rehellisesti, että en ole siihen kovin syvällisesti tutustunut vaikka olen käyttänyt sitä melko kauan isommilla koneilla liikkuessani. Säätutka ja reittien vertailu oli jollakin tasolla tuttua mutta tuo varalaskukenttien valinta oli aivan uusi asia eli kyllä tässä edelleen oppii aina jotain uuttaa. Vielä ei kaikki toivo ole mennyttä:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään