Rolf Niemi

Massiivinen CTD ongelma

12 viestiä aiheessa

Olisikohan noin viikon kestänyt rumba CTD-ongelman kanssa. Ongelmat alkoivat kun PMDG:n 737-800 kytkimet ja näppäimet "jäätyivät" finaalissa ja kun samaa ongelmaa oli ja on edelleen muillakin - ei kuitenkaan kaikilla, niin päätin siirtyä Fenixin bussin käyttäjäksi, mutta ei se sujunnut senkään kanssa. Kaikki näppäimet toimivat kyllä, mutta EFB:stä katosi ensin virrat. Toisella yrittämällä sama juttu ja kolmannella kerralla ei huolinut sormenjälkeä eikä PIN koodiakaan. Lopulta - en muista yritysten määrää - homma lähti käyntiin. Taisin sammutella siinä välissä koko tietokoneen jonkin kerran.

Maassa kaikki alkoi toimimaan ja ilmaankin päästiin randomimatkan verran kunnes ratkiriemukas CTD iski. Muilta foorumeilta totesin, että enpä ole yksin näitten ongelmien kanssa. Alkoi jo tuntumaan, että heivaan koko homman, mutta ei - yrittänyttä ei vanhan kansan mukaan laitetta ja jatkoin asian parissa. Tein scannauksen Windowsille ja se löysi pari korruptoitunutta tiedostoa jotka ohjelma korjasi. Ajoin Diagnostikan eikä muistivirheitä löytynyt. Tyhjensin kaikki freewarelisurit Community-kansiosta - ei auttanut kunnes tulin siihen tulokseen, että tässä on vähintäänkin REX Season Advancen näpit pelissä, sillä simu kaatui pari kertaa kun se alkoi yks' kaks' latailemaan textuureja kesken lennon vaikka asetusten mukaan noin ei olisi pitänyt tapahtua. Kun simu pamahti työpöydälle siinä oli REX latailemassa tiedostojaan.

Poistin REXin päivällä ja asensin takaisin Bijanin juuri päivitetyn 4 Season lisäosan ja läksin koelennolle LSZH - EIDW. Perille päästiin ongelmitta, mikä ei tietysti takaa vielä mitään jatkon suhteen. Vaihdoin äsken vanhempaan nVidian ohjaimeen jonka aikana kaikki sujui vielä hyvin.

Tässä on ollut Windowsin päivitykset ja Asobon WU sekä PMDG:kin päivitti tekeleitään hieman sekä lisäksi itse vielä ostin ja asensin tuon REXin ja joo - päivitin myös näyttiksen ajurin. Siinä on sitten sarkaa, että mistä vikaa alkaisi etsimään. Ennen noita toimia simu toimi kohtuullisen hyvin joitakin pikkujuttuja lukuunottamatta, että näin.

Onko foorumilaisilla kaikki toiminut hyvin? Ainakin täällä on ollut aika hiljaista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On toiminut hyvin.  :cool: 

Tosin en kovin paljon ole ehtinyt lennellä viime päivinä, mutta esim. nyt Fenix Afrikassa… ei mitään ongelmia. 

Mitä tulee esim. Nvidia päivityksiin, niin ei niitä kannata olla heti päivittämässä, varsinkaan jos ei ole 3000 tai 4000 sarjan näytönohjain. Jos pelaa paljon muita pelejä niin ehkä silloin pitää päivittää, mutta MSFS  päivityksiä ei liene ajureissa olleen herran aikoihin. 

if it ain’t broken, don’t fix it. Itse hyvin maltillisesti päivitän ajureita, ohjelmat kyllä heti ajan tasalle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kyllä todennut yhtäkään noista yllä luetelluista ongelmista.Viimeiset pari,kolme viikkoa olen lennellyt PMDG 737-600:lla,molemmilla Arrow että Warrior koneilla sekä Fenixin A-320 bussilla.Enkä kyllä jaksa uskoa että Rexin AccuSeason advanced aiheuttaisi noita kyseisiä ongelmia.Itsellä se on ollut asennettuna siitä lähtien kun se ilmestyi ja on toiminut erittäin hyvin.Pidän sitä auto-asetuksessa enkä ole tehnyt siihen mitään muutoksia lukuun ottamatta sitä yhtä rivin siirtoa siellä 10-asobo_ biomes.xml tiedostossa.

Ainoa asia minkä olen pannut merkille on se että aikoessani lähteä Fenix A 320:llä lentämään se pyytää usein kirjautumistunnuksia ennen kuin suostuu jatkamaan lataamista loppuun asti.

Simussa Store versio ja käyttis Windows 11 home.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Ajoin Diagnostikan eikä muistivirheitä löytynyt. Tyhjensin kaikki freewarelisurit Community-kansiosta - ei auttanut kunnes tulin siihen tulokseen, että tässä on vähintäänkin REX Season Advancen näpit pelissä, sillä simu kaatui pari kertaa kun se alkoi yks' kaks' latailemaan textuureja kesken lennon vaikka asetusten mukaan noin ei olisi pitänyt tapahtua. Kun simu pamahti työpöydälle siinä oli REX latailemassa tiedostojaan.

Kyllä mullakin Rex latailee automaattisesti tiedostoja vuorokauden vaihtuessa jos sattuu tietokone olemaan auki siihen aikaan,mitä se kyllä usein on.En ole niin seurannut tekeekö joka ilta.Ja jos sattuu lento olemaan meneillään ei kuitenkaan aiheuta mitään simun kaatumisia eikä muitakaan ongelmia.Sen huomaaa vasta siinä vaiheessa kun sammuttaa simun niin Rexin kuvake on ilmestynyt sinne taustalle.Se on tietysti harmi jos se on Rex Accuseason advanced mikä niitä ongelmia aiheuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen lentelin 3 tuntia Australiassa/Uudessa Seelannissa eikä mitään ongelmia ilmennyt, REX Accuseason ADV käytössä ja latailee automaattisesti taustalla.

Käytössä PMDG B737, Kuro B787-8, HS B787-9 ja Fenixin bussi...

Avsimistä löytyi ketju tähän liittyen josko sieltä saisi jotain osviittaa...

https://www.avsim.com/forums/topic/639297-ctds-all-the-time-now/

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep - kuten Tatu kirjoitti niin ehjää ei kannata korjailla viitaten noihin näyttiksen ajurien päivittämiseen. Aika harvakseltaa noita olen päivitellytkin, mutta tuli nyt äsken kuitenkin tehtyä moinen toimi. Se hyvä puoli tuossa on, että aina voi palata helposti vanhempaan versioon.

En väitä, että Accu Season olisi yksin syyllinen, mutta varmaa on, että kun simu kahdesti kaatui, niin kummallakin kerralla Rexin ohjelma oli ruudulla auki ladaten textuurejaan. Muutin automaatilta viikottaiseen rutiiniin ensimmäisen kaatumisen jälkeen, mutta ei se auttanut. Minulla oli kellon aika asetettu klo 10.00. Tästä johtuen epäilyni suuntaituivat Rexiin. Nyt on Bijanin tuote käytössä.

Avsimissa on tosiaan juttua asiasta ja olen käynyt ne läpi samoin kuin MSFS:sän oman fooruminkin.

Minulla on käytössä FSLTL AI liikennettä varten ja ne ovat nyt Bijanin kanssa ainoat aktiiviset modit. Navigraphin päivitykset ovat joskus tuoneet simuun myös joitakin ongelmia, mutta tuskin tässä nyt on siitä kysymys. Hyvä kuulla, että ainakin teillä kolmella homma sujuu ja yhdistävä tekijä lienee se, että käytätte Store-versiota ja minä Steamia, joka on noin yleisesti ottaen ollut vakaa alusta. Tulikin mieleen, että en ole heidän foorumiaan tutkinut lainkaan.

Lähden tässä tekemään lentosuunnitelman ja yritän pääsät Dublinista takaisin Zurichiin eilisen onnistuneen retken jälkeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä Steam-versio + Fenix + Vpilot + Vamsys Pegasus (virtuaalilentoyhtiön ACARS) pirusti kenttiä, muttei Accu seasonia. Kaikki toiminut ilman yllätyksiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Täällä Steam-versio + Fenix + Vpilot + Vamsys Pegasus (virtuaalilentoyhtiön ACARS) pirusti kenttiä, muttei Accu seasonia. Kaikki toiminut ilman yllätyksiä.

Hyvä tietää. Minulla jää joskus Simu käyntiin kun poistun siitä ja ei auta kuin sammuttaa koko Steam, mutta tuo tapahtuu vain silloin tällöin. Kaksi testilentoa takana. Ensimmäinen kaatui kun CCleaner oli päivittänyt itse itsensä ja jäänyt työpöydälle pyörimään - toisin sanoen teki samaa kuin Rex Season.

Taas pähkäilemään ja katsoin tapahtumalokia jonka seurauksena ajoin virrankäytön tarkistusohjelman, mutta vikaa ei löytynyt. Sitten siirryin tutkimaan, että miten saan estetyksi kaiken sortin joutavat ilmoitukset työpöydällä ja blokkasin parhaani mukaan kaiken minkä katsoin vaikuttavan johonkin.

Iltapäivällä uusi yritys ja tällä kertaa homma meni kuten kuuluukin ja pääsin Irlannista Zurichiin. Alkaa olemaan pikkuhiljaa eräänlaista taisteluväsymystä ja lääkkeeksi taitaa olla paras vaihtoehto asentaa kaikki Windowsia myöden uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelisin Ccleanerin tilalle Glary utilitiesiä. Ei päivittele ilman lupia ja on tehokas puhdistaja. Helppo käyttää, ja samat toiminnot vähintään.

https://www.glarysoft.com/

Tuolta downloads, ja free versio.

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusien Nvidia ajureiden toimivuudesta sanon - ettei toimi. Ainakaan mulla. Kyseessä siis 546,01 millä kaatoi simun jo muistaakseni latausvaiheessa. Palasin 537,58 malliin

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Suosittelisin Ccleanerin tilalle Glary utilitiesiä. Ei päivittele ilman lupia ja on tehokas puhdistaja. Helppo käyttää, ja samat toiminnot vähintään.

https://www.glarysoft.com/

Tuolta downloads, ja free versio.

Kiitos linkistä - täytyy vilkaista tuota.Minulla vaan on ollut tuo CCleaner jo vuosia ja se on ollut vaivaton käyttää ja kaiketi toiminutkin melko hyvin. Kun noista ilmoituksista ei ole ollut minun tapauksessani koskaan mitään haittaa, niin mietin että olisiko Windowsin viimeisin Update säätänyt jotakin kyselemättä käyttäjän haluja joihinkin muutoksiin. Kenties vähän vainoharhaista mutta ei kuitenkaan mahdotonta. Ainoa mikä on varmaa niin minä en ole käyttäjätietoihin tehnyt mitään muutoksia ennen eilistä.

Tänää uusi päivä ja kokeilen jos nyt pääsisi takaisin Dupliniin vaihteeksi. Se on sopivan pitkä pätkä testilennoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pientä haaleaa valoa tunnelin päässä, sillä lento itsessään sujui mainiosti. Ensimmäisen kerran simun käynnistettyäni se rytkäisi itsensä alkuvaiheessa työpöydälle, mutta toisen kerran laitettuani simun käyntiin ei ongelmia. Käytössä GSX Pro - FSLTL - Fenix A320 - Rex Accuseason Advanced joka toimi myöskin moitteetta.

Eilen illalla tyhjensin cache-, DCE- ja Sceneryindexs-kansiot (löysin tietokoneen kätköistä tämän tipsin) ja sitten ennen simuilua tänään poistin CCleanerin ja suoritin pari toimintoa tuolla Mikan suosittelemalla Glarylla.

Ehkä säästyinkin edessä vielä eilen häämöttävältä Windowsin ja simun uudelleen asennukselta - ken tietää, mutta jos tälläiset ongelmat jatkuvat niin on aika turha kalloaan hakata kiveen kun ainakin itselleen voi selvittää että onko vika omalla koneella vai missä ja sulkea siten ainakin kaksi tekijää pois. Aikahan tässä on kulunut huomaamatta etsiessä ratkaisua ja ajelemassa erinäisiä Windowsin kätköissä olleita laitteiden tarkistustyökaluja joista en aikeisemmin ollut edes kuullut. Tosin olisin kyllä mieluummin vain simuillut...

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään