71 viestiä aiheessa

01/11/2024 at 10.59, Juha Ritaranta kirjoitti:

Saakohan ne Ruotsissakin jotakin starttirahaa tai muuta avustusta… 

Hämmästyttävän kauan tällainen ilmiselvä huijaus vaan jatkuu. Miksi minusta tuntuu, että ilmailun ala on jotenkin huijausherkempi, tämmöisiä vedätyksiä on Suomessakin vireillä ihan tämän tästä. 

Ehkä ne saa jokaisesta startista starttirahaa...😂. Ensin 4.11. sitten 11.11 jne. Mutta tosissaan, toimittajien ja sijoittajien lähinnä lapsenomainen usko Kekäläiseen on uskomatonta. Koska uutisoidaan miljardisopimuksista, koska käynnissä olevista reiteistä. Todellisuudessa mitään ei tapahdu missään. Veronmaksajien rahaa poltettu n. miljoona, sijoittajien rahaa kai 2-3 miljoonaa. Missäköhän nämäkin kaikki rahat ovat?

 

Todellisuudessa tällainen liiketoimintamalli, jossa haetaan varauksia ja sitten ehkä lennetään, ei vain toimi. Varaisitko itse liikematkan yhtiöltä, joka ilmoittaa, että lento lennetään JOS tulee tarpeeksi asiakkaita? Kuinka hyvissä ajoin sitten ilmoittavat, että ähäkutti, eipäs lennetä. Ei kukaan voi laskea tuollaisen matkustamisen varaan mitään, ja lopputuloksena kukaan ei varaa lentoja. Eli maailman vähäpäästöisin lentoyhtiö, ei mitään päästöjä. 

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kario
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
28/12/2023 at 00.10, Peter Lord kirjoitti:

Traficom tutkii parhaillaan Lyggin myymiä lentoja, joilla on kuljetettu ulkomaille vaarallista ainetta (DGR) sellaisen yhtiön koneella, jolla ei ole lupaa vaarallisten aineiden kuljettamiseen eikä toimilupaa (AOC) kaupalliseen lentotoimintaan - vieläpä niin, että kuljetusasiakirjoissa on ollut aivan muun (luvallisen) operaattorin nimi ja lennon numero ja koneen päällikön allekirjoituksen paikalla on koneessa olleen lento- oppilaan allekirjoitus. 
 

VAK-laki ei tunne tällaista välikäden (brokerin) käyttämistä kuljetusketjussa muutenkaan. 
 

Kaikesta mediahypetyksestä huolimatta Lygg on kuitenkin vain matkatoimisto; välikäsi lennon tilaajan ja operaattorin välillä. Sellaistahan tässä(kään) maassa ei ennestään olekaan ollut.
 

Eikös matkatoimistoja koske säännöt vakuusmaksuista jne? Kun kilpailuvirasto päätti aikoinaan, että Snowbird oli matkatoimisto, loppui homma siihen. Miten LYGG eroaa tästä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Jorma Kario kirjoitti:

Eikös matkatoimistoja koske säännöt vakuusmaksuista jne? Kun kilpailuvirasto päätti aikoinaan, että Snowbird oli matkatoimisto, loppui homma siihen. Miten LYGG eroaa tästä?

Kysypä KKV:lta, ovatko huomanneet ko. firman toimintaa ja onko se? Se on kaiketi niin pienimuotoista (vaikka miljardisopimuksia onkin tehty), ettei välttämättä ole soittanut kelloja samalla tavalla. Se selviää julkisista tiedoista suoraa, ettei Lygg:n nimellä ole asetettua vakuutta, mutta sitä en tiedä, onko Lygg vakuudenasettamisvelvollinen vai ei.

Saiko snowbirdin kautta muita palveluja matkalle, kuin lentoja? Siis vaikka majoituksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Kysypä KKV:lta, ovatko huomanneet ko. firman toimintaa ja onko se? Se on kaiketi niin pienimuotoista (vaikka miljardisopimuksia onkin tehty), ettei välttämättä ole soittanut kelloja samalla tavalla. Se selviää julkisista tiedoista suoraa, ettei Lygg:n nimellä ole asetettua vakuutta, mutta sitä en tiedä, onko Lygg vakuudenasettamisvelvollinen vai ei.

Saiko snowbirdin kautta muita palveluja matkalle, kuin lentoja? Siis vaikka majoituksia?

Ei saanut muita kuin lentoja. Snowbirdin onglema oli se, että sillä ei ollut omaa AOC:ta ja näinollen sen katsottiin olevan matkatoimisto, eikä se saanut myydä lentoja ilman vakuusmaksuja. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LYGGillä on nyt voimakas tahtotila päästä mukaan hybridisähköisten, jopa 70-paikkaisten lentokoneiden markkinoille.

Ampairen sivuilta en löytänyt LYGGistä toistaiseksi mitään mainintaa.

Lainaa

LYGG ja Ampaire tuovat sähköhybridilentokoneet markkinoille jo vuonna 2026. LYGG ottaa käyttöön Ampairen sähköhybriditeknologian operatiivisessa lentokalustossaan, aluksi pienemmissä koneissa ja myöhemmin suuremmissa. Ainutlaatuinen yhteistyö on merkittävä askel kohti päästötöntä lentämistä.

LYGG on allekirjoittanut aiesopimuksen Ampaire Inc. kanssa, jonka johtavan teknologian avulla olemassa olevat lentokoneet voidaan muuntaa sähköhybridikäyttöisiksi. Yhteistyö kattaa 200 Ampaire STC (Supplemental Type Certificate) -sarjaa, sertifioituja muunnospaketteja olemassa oleville lentokoneille. Uudistaminen aloitetaan 12-paikkaisten Cessna Grand Caravanien moottoreiden päivittämisellä ja laajenee myöhemmin suurempien, jopa 70-paikkaisten lentokoneiden muuntamiseen.

https://lygg.com/fi/uutiset/hybridisahkolentokoneiden-aika-on-nyt-lygg-ja-ampaire-tuovat-uudistetut-lentokoneet-markkinoille-jo-vuonna-2026/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko lyggillä siis jossain maassa jotain operatiivista lentokalustoa, lentotoimintalupaa tai liikennelupaa? Vai mistä mielikuvituslentotoiminnasta on kyse?

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
09/11/2024 at 14.51, Tatu Koiranen kirjoitti:

Onko lyggillä siis jossain maassa jotain operatiivista lentokalustoa, lentotoimintalupaa tai liikennelupaa? Vai mistä mielikuvituslentotoiminnasta on kyse?

Samaa katsoin itse. "ottaa käyttöön operatiivisessa lentokalustossaan"... 😂. Ne on näitä mielikuvituslentokoneita. Niihin ei tarvita lupia. Ja ovat täysin päästöttömiä. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Lentoyhtiö" Lyggin suunnittelema reitti Sälen-Borlängestä Tukholmaan perutaan kysynnän puutteen takia.

Lainaa

Flygbolaget Lygg skrotar sina planer på en flyglinje mellan Sälen-Borlänge och Stockholm. Intresset från näringslivet är för lågt för att det ska vara lönsamt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/planer-pa-flyglinje-mellan-dalarna-och-stockholm-skrotas-intresset-for-lagt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
13/11/2024 at 23.30, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

"Lentoyhtiö" Lyggin suunnittelema reitti Sälen-Borlängestä Tukholmaan perutaan kysynnän puutteen takia.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/planer-pa-flyglinje-mellan-dalarna-och-stockholm-skrotas-intresset-for-lagt

Tuo koko Lyggin liiketoimintamalli on täysi susi. Ne kertovat ehkä aloittavansa jonkun reitin, jos riittävä määrä asiakkaita ostaa etukäteen lipun. Eihän kukaan lähde tuohon mukaan. Ostatko lipun Malagaan ensi kuulle, jos lento "ehkä lennetään"? Samaa on nyt jatkunut toista vuotta. "Avataan" reitti, ja ihmetellään kun ihmiset eivät osta lippuja lennoille, joita ei varmuudella lennetä. Sitten kun puolen vuoden kuluttua yhtään lentoa ei ole lennetty, niin "lopetetaan" reitti, joka ei edes koskaan alkanut. Esimerkkinä Tampere - Tukholma. Kaikenlaisia huijauksia on nähty, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa. Kerätään sijoittajilta ja valtiolta rahaa lupauksilla, jotka jo tekohetkellä tiedetään tyhjiksi. Kekäläinen nostaa jäätävää liksaa, ja keksii uusia aina vain mielikuvituksellisempia satuja. Luulisi sijoittajien hiljalleen tajuavan mitä tapahtuu. PS. Lygg on aktivoinut taseeseen "kehittämismenoja" yhteensä 1.6 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuodesta 888.000 euroa. Mitä ihmettä sillä 1.6 miljoonalla on saatu? Ja kuka on saanut sen maksun...🤔. Niiden oma pääoma ei kestä enää toista samanlaista vuotta kuin 2023, ellei joku hölmö taas 2024 tuuppaa yhtiöön lisää rahaa. 

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Facebookin "ilmailuryhmän" teho

Sain tänään kirjeen Etelä-Suomen syyttäjäalueelta, aiheena päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Päätösasiakirja (Asianro E 25/710) on lain ja KHO:n mukaan julkinen, mutta en vielä sitä tähän kokonaisuudessan liitä. Siinä kuitenkin kerrotaan, että erään Lygg:n omistajan "A mukaan sijoittajapiirit ovat kuulleet Koirasen kommenteista, minkä seurauksena A:n yritys ei ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia, vaan yritys on joutunut hakemaan ulkomailta sijoitusta. A:n mukaan kommenteista on aiheutunut yritykselle taloudellista vahinkoa".

Aiheena ollut jokin keskustelu ilmeisesti 26.1.2023 ja epäiltynä rikoksena kunnianloukkaus, johon syyteoikeuskin on tosin jo vanhentunut jos päivämäärä on oikein. Kommentit on kirjeen mukaan poistettu, joten en niitä ilmeisesti voi kaivaa esiin, mutta laitan tästä poliisille tietopyynnön, jotta saan kaiken esitutkintamateriaalin käyttööni, mukaan lukien A:n tekemän tutkintapyynnön liitteineen. Niin, nehän ovat ymmärtääkseni JulkL 24 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan julkisia asiakirjoja tässä tilanteessa ja ilmeisesti rikosilmoituksen/tutkintapyynnön tekijän mielestä sitten toivottua julkisuutta.

Jos LYGG:n rahoitus on todella kiinni siitä, miten yhtiön tai sen "avainhenkilöiden" menettelyä elinkeinoelämässä arvostellaan Facebookin ilmailuryhmässä, niin suhtaudun ehkä hieman skeptisesti siihen, että samaan aikaan tämä firma tekee kuitenkin miljardiluokan sopimuksia.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
10 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Facebookin "ilmailuryhmän" teho

Sain tänään kirjeen Etelä-Suomen syyttäjäalueelta, aiheena päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Päätösasiakirja (Asianro E 25/710) on julkinen, mutta en vielä sitä tähän kokonaisuudessan liitä. Siinä kuitenkin kerrotaan, että erään Lygg:n omistajan "A mukaan sijoittajapiirit ovat kuulleet Koirasen kommenteista, minkä seurauksena A:n yritys ei ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia, vaan yritys on joutunut hakemaan ulkomailta sijoitusta. A:n mukaan kommenteista on aiheutunut yritykselle taloudellista vahinkoa".

Aiheena ollut jokin keskustelu ilmeisesti 26.1.2023 ja epäiltynä rikoksena kunnianloukkaus, johon syyteoikeuskin on tosin jo vanhentunut jos päivämäärä on oikein. Kommentit on kirjeen mukaan poistettu, joten en niitä ilmeisesti voi kaivaa esiin, mutta laitan tästä poliisille tietopyynnön, jotta saan kaiken esitutkintamateriaalin käyttööni, mukaan lukien A:n tekemän tutkintapyynnön liitteineen. Niin, nehän ovat ymmärtääkseni JulkL 24 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan julkisia asiakirjoja tässä tilanteessa.

Jos LYGG:n rahoitus on todella kiinni siitä, miten yhtiön tai sen "avainhenkilöiden" menettelyä elinkeinoelämässä arvostellaan Facebookin ilmailuryhmässä, niin suhtaudun ehkä hieman skeptisesti siihen, että samaan aikaan tämä firma tekee kuitenkin miljardiluokan sopimuksia.

Kuulostaa siltä, että ensi kerralla sun pitää kirjoittaa näistä Kekäläisen Kusetuksista vähän kansainvälisemmillä vesillä!

Näitä huijarilafkoja ilmestyy aina silloin tällöin. Lygg on yksi niistä monista. Eikä varmasti ole viimeinen.

Aika urpo pitää olla että tällaiseen skeidaan rahojaan työntää.

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
46 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Facebookin "ilmailuryhmän" teho

Sain tänään kirjeen Etelä-Suomen syyttäjäalueelta, aiheena päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Päätösasiakirja (Asianro E 25/710) on lain ja KHO:n mukaan julkinen, mutta en vielä sitä tähän kokonaisuudessan liitä. Siinä kuitenkin kerrotaan, että erään Lygg:n omistajan "A mukaan sijoittajapiirit ovat kuulleet Koirasen kommenteista, minkä seurauksena A:n yritys ei ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia, vaan yritys on joutunut hakemaan ulkomailta sijoitusta. A:n mukaan kommenteista on aiheutunut yritykselle taloudellista vahinkoa".

Aiheena ollut jokin keskustelu ilmeisesti 26.1.2023 ja epäiltynä rikoksena kunnianloukkaus, johon syyteoikeuskin on tosin jo vanhentunut jos päivämäärä on oikein. Kommentit on kirjeen mukaan poistettu, joten en niitä ilmeisesti voi kaivaa esiin, mutta laitan tästä poliisille tietopyynnön, jotta saan kaiken esitutkintamateriaalin käyttööni, mukaan lukien A:n tekemän tutkintapyynnön liitteineen. Niin, nehän ovat ymmärtääkseni JulkL 24 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan julkisia asiakirjoja tässä tilanteessa ja ilmeisesti rikosilmoituksen/tutkintapyynnön tekijän mielestä sitten toivottua julkisuutta.

Jos LYGG:n rahoitus on todella kiinni siitä, miten yhtiön tai sen "avainhenkilöiden" menettelyä elinkeinoelämässä arvostellaan Facebookin ilmailuryhmässä, niin suhtaudun ehkä hieman skeptisesti siihen, että samaan aikaan tämä firma tekee kuitenkin miljardiluokan sopimuksia.

Kekäläinenhän on itse saanut viime vuonna kunnianloukkauksesta rikostuomion, eikö se sitten vaikuta sijoittajiin...?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Facebookin "ilmailuryhmän" teho

Sain tänään kirjeen Etelä-Suomen syyttäjäalueelta, aiheena päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Päätösasiakirja (Asianro E 25/710) on lain ja KHO:n mukaan julkinen, mutta en vielä sitä tähän kokonaisuudessan liitä. Siinä kuitenkin kerrotaan, että erään Lygg:n omistajan "A mukaan sijoittajapiirit ovat kuulleet Koirasen kommenteista, minkä seurauksena A:n yritys ei ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia, vaan yritys on joutunut hakemaan ulkomailta sijoitusta. A:n mukaan kommenteista on aiheutunut yritykselle taloudellista vahinkoa".

Aiheena ollut jokin keskustelu ilmeisesti 26.1.2023 ja epäiltynä rikoksena kunnianloukkaus, johon syyteoikeuskin on tosin jo vanhentunut jos päivämäärä on oikein. Kommentit on kirjeen mukaan poistettu, joten en niitä ilmeisesti voi kaivaa esiin, mutta laitan tästä poliisille tietopyynnön, jotta saan kaiken esitutkintamateriaalin käyttööni, mukaan lukien A:n tekemän tutkintapyynnön liitteineen. Niin, nehän ovat ymmärtääkseni JulkL 24 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan julkisia asiakirjoja tässä tilanteessa ja ilmeisesti rikosilmoituksen/tutkintapyynnön tekijän mielestä sitten toivottua julkisuutta.

Jos LYGG:n rahoitus on todella kiinni siitä, miten yhtiön tai sen "avainhenkilöiden" menettelyä elinkeinoelämässä arvostellaan Facebookin ilmailuryhmässä, niin suhtaudun ehkä hieman skeptisesti siihen, että samaan aikaan tämä firma tekee kuitenkin miljardiluokan sopimuksia.

Tämähän alkaa kuulostaa ihan erään TiTiTyyn touhuilta. :D

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta, kun en Naamakirjassa pyöri, niin mitä sellaisia juttuja siellä on ollut joita FF:n puolella ei olisi ollut? Tällä puolella ainakin toiminnan arvostelu on vaikuttanut olevan asiallista ja julkisiin lähteisiin saatavista lähteistä perustuvaa. Jos jonkin yrityksen liiketoimintaan liittyvien julkisten (ja ilmeisesti siis vanhentuneidenkin) tosiasioiden esille tuominen yleisön arvioitaviksi ilman jonkin yksityishenkilön henkilökohtaista solvaamista täyttää jonkin käräjäoikeuden mielestä kunnianloukkauksen kriteerit niin ei Suomessakaan hyvin mene. Vaikka tuomio muuttuisi hovissa ja toisen kerran KKO:ssa, mikä sekin tuntuu olevan maan tapa. Valittaminen kannattaa aina :'(

PS. Wikipediasta lainaus:

Quote

Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Kunnianloukkaus saattaa kohdistua oikeushenkilön parissa työskenteleviin ihmisiin tai johonkin rajattuun henkilöpiiriin tai sen osaan.[3]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Matti Hyötyniemi kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kun en Naamakirjassa pyöri, niin mitä sellaisia juttuja siellä on ollut joita FF:n puolella ei olisi ollut?

En muista yksityiskohtaisesti postausta/keskustelua/kommentointia, kun siitä on reilu pari vuotta aikaa ja se on ainakin osittain poistettu, mutta vaikka esitutkinta-aineistosta keskustelu löytyisi, en varmaankaan voi sitä tänne postata, ihan vaan siksi, että syyteoikeuden vanhentumisaika alkaisi uudelleen ja silloin A voisi käyttää toissijaista syyteoikeuttaan ihan vaikka vaan kiusantekoon jos ei muuhun - riippumatta siitä, onko asiassa mitään todellisia mahdollisuuksia voittaa oikeudessa.

Mielenkiinnolla odotan pääseväni lukemaan A:n kuulustelupöytäkirjan, jossa käsittääkseni tämä väite kommenttini yhteydestä sijoittajapiirien luottamuksen menetykseen koko maassa on esitetty. Epäilen, että väite ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi minä sijoittajana olen menettänyt luottamuksen A:han jo vuosia aiemmin :cool:

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2/6/2025 at 14.19, Tatu Koiranen kirjoitti:

Facebookin "ilmailuryhmän" teho

Sain tänään kirjeen Etelä-Suomen syyttäjäalueelta, aiheena päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Päätösasiakirja (Asianro E 25/710) on lain ja KHO:n mukaan julkinen, mutta en vielä sitä tähän kokonaisuudessan liitä. Siinä kuitenkin kerrotaan, että erään Lygg:n omistajan "A mukaan sijoittajapiirit ovat kuulleet Koirasen kommenteista, minkä seurauksena A:n yritys ei ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia, vaan yritys on joutunut hakemaan ulkomailta sijoitusta. A:n mukaan kommenteista on aiheutunut yritykselle taloudellista vahinkoa".

Sain lisää asiakirjoja. Ette kuulkaa arvaakaan, mikä teho Facebookin ilmailuryhmällä on. Sen jäsenistö kattaa kuulemma "koko suomen ilmailupiireissä vaikuttavat henkilöt" - eli jos ette ole ryhmässä, ette vaikuta Suomen ilmapiireissä. Siis sen lisäksi, että yksin minun kommenttieni perusteella koko Suomen sisällä sijoittajapiirit ovat tulleet varovaiseksi eikä Lygg sen vuoksi ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia. Erikoista sinänsä, koska minun mielestäni ryhmässä on melko vähän ammatti-ilmailijoita, enimmäkseen siellä taitaa olla liki täysin ilmailun ulkopuolisia hahmoja ja seuraavaksi eniten harrastajia. Ryhmässä on reilu 9000 jäsentä ja johan Ilmailuliitossakin on melkein sen verran.

Kuulostavat tosi totuudenmukaisilta väitteiltä juu...

Asiakirjojen mukaan lokakuussa 2024 asianomistaja on ilmoittanut myös vaativansa rangaistusta ja että tällä on myös lisäksi vahingonkorvausvaatimus, jota ei tosin ole vielä ehtinyt vajaassa 2 vuodessa ilmeisesti muotoilla tai ainakaan toimittaa poliisille saakka tiedoksi. Ehkä olemattomien sijoitusvahinkojen summaaminen on edelleen kesken.

Harmi, ettei asiaan tule ratkaisua, kun syyteoikeus vanhentui. Toki rikosilmoituksia on aineiston perusteella tehty muitakin, täytyy seurata, meneekö niitä oikeuteen.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Sain lisää asiakirjoja. Ette kuulkaa arvaakaan, mikä teho Facebookin ilmailuryhmällä on. Sen jäsenistö kattaa kuulemma "koko suomen ilmailupiireissä vaikuttavat henkilöt" - eli jos ette ole ryhmässä, ette vaikuta Suomen ilmapiireissä. Siis sen lisäksi, että yksin minun kommenttieni perusteella koko Suomen sisällä sijoittajapiirit ovat tulleet varovaiseksi eikä Lygg sen vuoksi ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia. Erikoista sinänsä, koska minun mielestäni ryhmässä on melko vähän ammatti-ilmailijoita, enimmäkseen siellä taitaa olla liki täysin ilmailun ulkopuolisia hahmoja ja seuraavaksi eniten harrastajia. Ryhmässä on reilu 9000 jäsentä ja johan Ilmailuliitossakin on melkein sen verran.

Kuulostavat tosi totuudenmukaisilta väitteiltä juu...

Asiakirjojen mukaan lokakuussa 2024 asianomistaja on ilmoittanut myös vaativansa rangaistusta ja että tällä on myös lisäksi vahingonkorvausvaatimus, jota ei tosin ole vielä ehtinyt vajaassa 2 vuodessa ilmeisesti muotoilla tai ainakaan toimittaa poliisille saakka tiedoksi. Ehkä olemattomien sijoitusvahinkojen summaaminen on edelleen kesken.

Harmi, ettei asiaan tule ratkaisua, kun syyteoikeus vanhentui. Toki rikosilmoituksia on aineiston perusteella tehty muitakin, täytyy seurata, meneekö niitä oikeuteen.

Miltä ajalta nämä "vaikuttavat" kirjoitukset ovat olleet? Kerroit että, "reilu pari vuotta", niin se tarkoittaisi 2023 alkua. Lygg sai kuitenkin suurimman sijoituksensa kesäkuussa 2023, jolloin Superhero sijoitti yhtiöön 1.1 miljoonaa. Lisäksi helmikuussa 2023 on Superheron joku sijoitus. Eli ei nyt kamalasti ollut vaikutusta. Olisiko nyt kuitenkin niin, että yhtiön umpisurkea toiminta on vaikuttanut sijoitusten hiipumiseen...🤔 Tuollaiset "sioitusvahingot" eivät kovin helpolla lennä. Pitäisi pystyä osoittamaan, että oli suora syy-yhteys. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Jorma Kario kirjoitti:

Miltä ajalta nämä "vaikuttavat" kirjoitukset ovat olleet? Kerroit että, "reilu pari vuotta", niin se tarkoittaisi 2023 alkua. Lygg sai kuitenkin suurimman sijoituksensa kesäkuussa 2023, jolloin Superhero sijoitti yhtiöön 1.1 miljoonaa. Lisäksi helmikuussa 2023 on Superheron joku sijoitus. Eli ei nyt kamalasti ollut vaikutusta. Olisiko nyt kuitenkin niin, että yhtiön umpisurkea toiminta on vaikuttanut sijoitusten hiipumiseen...🤔 Tuollaiset "sioitusvahingot" eivät kovin helpolla lennä. Pitäisi pystyä osoittamaan, että oli suora syy-yhteys. 

Tammikuulta 2023. Jossain vaiheessa joku on myös poistanut viestit samaisesta ilmailuryhmästä, en tiedä koska tämä on tapahtunut, mutta olettaisin sen tapahtuneen ennemmin talvella 2023 kuin myöhemmin.

Käsittääkseni lausunto sijoituspiirien reaktiosta ja mahdottomuudesta saada rahoitusta Suomesta on annettu kuulustelussa, josta minulla ei tosin vielä ole pöytäkirjaa, vaan asia on tullut esiin syyttäjän kirjeestä. Odottelen, että saan asiakirjan ja täytyy sitten kysyä lainoppineilta neuvoa, miten edetä asiassa, jos vaikuttaa siltä, että kaksi eri totuutta on ristiriidassa keskenään.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
21.2.2025 at 05.32, Tatu Koiranen kirjoitti:

Sain lisää asiakirjoja. Ette kuulkaa arvaakaan, mikä teho Facebookin ilmailuryhmällä on. Sen jäsenistö kattaa kuulemma "koko suomen ilmailupiireissä vaikuttavat henkilöt" - eli jos ette ole ryhmässä, ette vaikuta Suomen ilmapiireissä. Siis sen lisäksi, että yksin minun kommenttieni perusteella koko Suomen sisällä sijoittajapiirit ovat tulleet varovaiseksi eikä Lygg sen vuoksi ole saanut Suomen sisällä enää sijoituksia. Erikoista sinänsä, koska minun mielestäni ryhmässä on melko vähän ammatti-ilmailijoita, enimmäkseen siellä taitaa olla liki täysin ilmailun ulkopuolisia hahmoja ja seuraavaksi eniten harrastajia. Ryhmässä on reilu 9000 jäsentä ja johan Ilmailuliitossakin on melkein sen verran.

Kuulostavat tosi totuudenmukaisilta väitteiltä juu...

Asiakirjojen mukaan lokakuussa 2024 asianomistaja on ilmoittanut myös vaativansa rangaistusta ja että tällä on myös lisäksi vahingonkorvausvaatimus, jota ei tosin ole vielä ehtinyt vajaassa 2 vuodessa ilmeisesti muotoilla tai ainakaan toimittaa poliisille saakka tiedoksi. Ehkä olemattomien sijoitusvahinkojen summaaminen on edelleen kesken.

Harmi, ettei asiaan tule ratkaisua, kun syyteoikeus vanhentui. Toki rikosilmoituksia on aineiston perusteella tehty muitakin, täytyy seurata, meneekö niitä oikeuteen.

Olisiko @Tatu Koiranen mahdollisuus jakaa vaikka näiden asiakirjojen diaarinumeroita, niin jokainen asiasta kiinnostunut voisi pyytää ne itselleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Teemu Kokkonen kirjoitti:

Olisiko @Tatu Koiranen mahdollisuus jakaa vaikka näiden asiakirjojen diaarinumeroita, niin jokainen asiasta kiinnostunut voisi pyytää ne itselleen.

Joo, kunhan saan ne itse ensin että näen numerot, tällä hetkellä poliisilla on papereista osa hieman kateissa (eiköhän ne tutkinnan puolelta löydy, mutta asiaa on hidastanut se, että tutkinta ensin kieltäytyi antamasta papereita ja käski pyytää niitä asiakirjatilausten puolelta, eikä sieltä nyt syystä tai toisesta löytynyt kaikkea, joten ohjasivat takaisin tutkinnan puolelle). Tutkinnanjohtajakin on automaattivastauksen perusteella (ellei ollu täysnimikaima) siirtynyt toisiin tehtäviin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään