Guest arttula

Terveisiä taisteluiden keskeltä

53 viestiä aiheessa

Tulin käväisemään Suomessa. Tällä välin näköjään paikalliset hiiret ovat päättäneet ottaa tyhjillään olleen kiinteistöni haltuunsa. Ja ovat kutsuneet mukaan pari kaveriakin. >:( >:(

Ensin yritin puhua niille kauniisti, ja pyysin lähtemään talosta. Eivät uskoneet. Seuraavaksi ostin erään kauppiaan "hyväksi mainostaman" ulträänellä toimivan hiirenkarkottimen. Joko se ei toimi, tai sitten olen onnistunut samaan kokoon kulmakunnan kuurojen hiirten yhdistyksen. Itse sain siitä päänsärkyä (tai sitten se oli punaviinistä :P).

Puhe ei siis tehonnut, eikä pehmeät konstit. Ei auttanut muu, kuin ottaa kovat konstit käyttöön, ja käyttää kuolettavaa voimaa (lethal force). Eikun ostamaan loukkuja. Nyt olen joka yö saanut heräillä räpsähteleviin loukkuihin useita kertoja yössä. Kolme hiiriterroristia on menettänyt henkensä taisteluissa tähän mennessä. Eli Team-Arttu johtaa 3-0. Taitaa tosin olla minulle sudden death -tilanne. :P Edelleen kuitenkin kova rapina kuuluu välikatosta, ja hiirenpapanoita löytyy joka paikasta.

Vastoin kansainvälisiä sopimuksia otin käyttöön kemialliset aseet. Juuri tuossa toivottelin eräälle hiirulaiselle hyvää ruokahalua, kun näin sen hiippailevan kohti myrkkysyöttiä. Katsotaan, toimiiko tämä.

En noita tappaisikaan halua, mutta joku raja sentään. Se olen kuitenkin edelleen minä, joka maksaa tästä talosta lyhennyksiä pankille. Puhumattakaan sähkölaskusta jne kuluista. Jos nuo edes jotenkin osallistuisivat talon ylläpitoon tai huoltoon, niin saisivat jäädä vuokralaisiksi. Onko se liikaa vaadittu, kysyn vaan !?? >:(

Arttu etulinjasta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tsempppiä hiirien pyyntiin :D

Muista ottaa niistä paisteista kuvia ja laita tänne.

Et niistä ilman kissaa selviä. Ota siis kissi itsellesi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehe :). On sillä kovat jalkaväkimiinat... Elä hitossa kissaa, jos haluat, että se kotoa niitä hiirulaisia pyydystää. Yksi yö kesällä kissa kiipesi tavallista reittiä(minun huoneen ikkuna)sisälle. Kissoilla on yleensä raivostuttavan suloinen tapa, että se  ruokkii myös perheen jäseniä, eli monesti aamuisin on portailla hiiriä. Silvottuja sellaisia. Kuitenkin katti päätti tuoda hiiren pikkasen lähemmin vierailulle ja pöksäytti sen minun sänkyyn. Heräsin siihen, kun kissa tallustelee vatsan päällä ja kamalaa vikinää kuuluu jostain sängystä. Unenpöpperössä hoksaan sängyn laidalla vilistävän hiiren, joka vetää pientä verivanaa.. Kissa lensi komealla kaarella, kun hyppäsin kattoropelliin kiinni :P.. Eli varo vaan, kissa vielä liittoutuu terojen kanssa ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh ! Joo, kissasta olisi hyötyä. Mutta se tuskin pärjää täällä yksin montaa kuukautta. Aiemmin oli kissa, mutta se oli sellainen degeneroitunut rotukissa (abessinialainen), joka ei tiennyt, mitä hiirelle pitää tehdä, kun sen on kerran ahdistanut nurkkaan. Mutta aivan upea kissa luonteeltaan muuten.

-R2D2-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh ! Joo, kissasta olisi hyötyä. Mutta se tuskin pärjää täällä yksin montaa kuukautta.

Jehulta terveisiä: "Kuka siihen monta kuukautta tarvii?"  >:(

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostan/vuokraan !! ;D

Huonoja uutisia Arttu  :-

Kerrottuani tilanteestasi täällä jo kieltä lipoen teroiteltiin kynsiä...

[ attachment removed ]

... ja nyrkkiä puimalla virittäydyttiin oikeaan tunnelmaan...

[ attachment removed ]

Terveisiäkin lähetettiin...

[ attachment removed ]

Ja varsinainen tehtävänantokin kuunneltiin sotilaallisella tarkkaavaisuudella...

[ attachment removed ]

Mutta sitten repes...

[ attachment removed ]

"Turun lähelle? Minäkö? Terve kissa. En ikinä! Mä en lähde täältä kuin kilon kappaleina!"

[ attachment removed ]

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh ! Tuohon on vaikea keksiä enää mitään nasevaa... ;D

EDIT// Paitsi, että taitaa Mikon kissa olla kuitenkin pelkuri, joka pelkää oikeasti hiiriä, ja yrittää epätoivoisesti keksiä tekosyitä... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On näköjään vielä rajumpi sota meneillään Turussa kuin Kabulissa. Tiedä sitten missä turvallisempaa! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT// Paitsi, että taitaa Mikon kissa olla kuitenkin pelkuri, joka pelkää oikeasti hiiriä, ja yrittää epätoivoisesti keksiä tekosyitä... ;D

Ei ku "Ei vois vähempää kiinnostaa"  ;D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helevetti !! Ja kun aina olen tottunut siihen, että täältä saa apua asiaan, kuin asiaan... ::)

-Arttu - the mouse killer-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helevetti !! Ja kun aina olen tottunut siihen, että täältä saa apua asiaan, kuin asiaan... ::)

Käski vielä kertoa sellaiset terveiset, että jos muutat ihmisten ilmoille, niin voidaan palata astioille  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LOL Mikko mahtava kuvasarja.

Näköjään joku muukin tajunnut kissojen ilmeikkyyden, ja mitä kaikkea noista voikaan repiä :)

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipäs kyllä ole mukava tilanne. Hiiret on kyllä viheliäisiä otuksia. Tsemppiä hiirijahtiin! Aivan mahtava tuo Mikon kissa-kuvasarja! Sai aamun ekat kunnon naurut!  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi hiirulaisille myrkkysyötit maistuneen. Nyt varmaan alkaa jo olla ahdasta paikallisessa hiirisairaalassa. :'( Joten saa Mikon kissakin jatkaa sosiaalipummina ilman rehellistä työtä... :D

-Chemical Al-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos näitä siimahäntiä esiintynyt aikaisemmin em. asunnossa? Etteivät vaan olisi siirtyneet pakkasta karkuun sisätiloihin.

Vanhempien asunnossa kävi näin muutama vuosi takaperin kutakuinkin tähän vuodenaikaan - sisko meinasi pyörtyä kun keittiön roskista avatessa ulos hyppäsi hiiri. Loukuilla niistä päästiin eroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ainahan tuolta vintiltä jotain rapinaa on kuulunut - etenkin syksyllä ja talvella. Lienee siimahännille tullut vilu ulkona, ja päättivät yrittää talonvaltausta. Mutta nyt tuntuisi ainakin yksi taistelu voitetulta. Saa nähdä, mikä on tilanne, kun palailen kotiin muutaman kuukauden päästä uudestaan. Voi olla, että koko ruljanssi täytyy aloittaa silloin uudestaan. :P

Arttu

Onkos näitä siimahäntiä esiintynyt aikaisemmin em. asunnossa? Etteivät vaan olisi siirtyneet pakkasta karkuun sisätiloihin.

Vanhempien asunnossa kävi näin muutama vuosi takaperin kutakuinkin tähän vuodenaikaan - sisko meinasi pyörtyä kun keittiön roskista avatessa ulos hyppäsi hiiri. Loukuilla niistä päästiin eroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin epäilen tuota kemiallista sodankäyntiä. Myrkkysyöttihän ei tapa hiirtä heti, vaan hiiri siirtyy jonnekin talojen perustaan tai seinärakenteisiin kuolemaan = haisemaan ja mätänemään. Siinähän sitten on hauska purkaa rakenteita haisevia raatoja etsiessä.

Onko olemassa geneettistä hyökkäysmenetelmää, ts. ainetta, joka steriloisi hiiret ja estäisi niiden lisääntymisen?

Luulisin kuitenkin, että paras houkutella ne jollain tavalla ulos koloistaan loukkuun, jolloin ruumiit voi asianmukaisesti haudata mullan alle pois haisemasta.

Entäs sähkötuolimenetelmä? http://www.ratmousezapper.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta Arttu ilmapistooli- tai kivääri ja sillä hoitelet ne hiiret, jos näet niitä! Isän työpaikalla ne ampuu lokkeja ilmakiväärillä ja joskus poliisikin käy treenaamassa ampuma taitojaan niihin! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, sinnehän ne menevät kuolemaan ja haisemaan. Ei vaan ole vaihtoehtoa, koska itse siirryn kohta takaisin autuaammille metsästysmaille Kabuliin, ja tulen takaisin vasta kuukausien päästä. Sisällä loukkuun jäänyt hiiri haisee takuuvarmasti, mutta mahdollisesti vintille menehtynyt muumioituu rauhassa. Toisaalta loukut eivät toimi niin pitkään, kuin myrkkysyötit, joten uusi invaasio on epätodennäköisempää.

Ja mitä tulee ilmakivääriin, en halua reijittää seiniä tai korjauttaa ikkunalaseja. Sen verran huono olen ampumaan... :P

-Arttu-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kaiken pahan lisäksi ilmakiväärillä ei saa ampua mitään elukoita :o

Metsästyslaki sanoo niin! Eli suosittelen ostamaan hiirikiväärin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli suosittelen ostamaan hiirikiväärin.

HEHEHE, perhana piti pariin kertaan hieraista silmiä. Meinaan, kun luin ensin, että pitää ostaa hirvikivääri. Loppuis muuten hiiriltä lystin pito ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti, olisihan tuota kalustoa tarjolla. Pitäisiköhän tuoda mukana... :P

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu, tuolla asearsenaalilla luulen että muutkin kuin hiiret olisivat vaarassa, ja Iltapäivälehdet saisivat taas jotain jauhettavaa  :)

Hiirenmyrkyt PITÄISIVÄT toimia niin että se otus hakeutuu veden lähelle. Niiden ei PITÄISI jäädä sisälle mädäntymään.... Juu, liikaa "kysymysmerkkejä"

Jos naapuristossa löytyy kissoja niin lainaa niitä.

Ilmakivääri soveltuu vain ja ainoastaan pahvinpuhkomiseen.

Jo eläintensuojelulaki vaatii lopettamaan eläimen niin ettei aiheuta ylimääräistä kärsimystä sille....

Joten Jani, sano faijalles että ostaa haulikon ja opettelee käyttämään sitä!

Artun vyöllä olevaan SigSaueriin löytyy mm. käärmepanoksia nekin olisivat ihan käyttökelpoisia hiirijahtiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään