Toni Kilpinen

DIY A320 ECAM Panel + muuta DIY

7 viestiä aiheessa

Youtubesta nappasin idean nähtyäni tämän: https://www.partco.fi/fi/saehkoemekaniikka/kytkimet/arcade-pelikytkimet/22570-rpi-joy-zde.html

Aina olen karttanut piirilevyjä, tämä ei vaadi ohjelmointia vaan näkyy suoraan peliohjaimena. Tarvikkeet tuon lisäksi alle euron painikkeet, mattoveitsi, Kapalevy, Erikeepper, sakset, leikkuualusta, tussi ja tulostin.

Ainoa "ohjelmointi" https://www.axisandohs.com/ avulla, jotta toimii flybywire:ssä, sen kanssa taistelinkin tovin kunnes hiffasin koko ruljanssin.

ECAM.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Kilpinen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10.2.2024 at 16.17, Raimo Pihlainen kirjoitti:

Heips, onko projekti jo valmis, kuvia ehkä?

Moikka,

Miltein, tosin työt haitannee harrastus toimintaa valtavasti... Tähän väliin tuli toinen projekti, aloin tekemään näytöille paneeleita, pitkään tässä mietin mitä lisänäyttöjä ostaisin.

Päädyin tabletteihin, ylimääräisiä johtoja kun on kiva yritellä vältellä. Omasta mielestäni kohdalle osui "elämäni diili" Lenovo tabletiit irtosivat miltein -100€ halvemmalla eli 250€/kpl Powerin outlet alennuksesta, juuri sopivan kokoiset. Varmaan viikon loppupuolella "ohjaamo" pystyssä joten voin räpsiä kuvia lisää.

panel.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitys, melko tyytyväinen lopputulokseen, aikaa otti viisi iltaa. Paljon miettimistä ja pähkailua, lennosta rakentelin ilman piirroksia tai suurempaa suunnittelua niistä aineksista mitä löytyi valmiina. 1/3 ajasta mennyt sitten tekniseen puoleen jotta sain näytöt tableteille ja niin pois päin.

Kaupassa jouduin käymään sen verta että sain led nauhan joka on usb ja kytkimellä varustettu, hinta ikeassa 6,99€ ja tämä ainoa johto joka lähtee koneeseen, joten tämä on varsin plug & play konsepti.

panel02.jpg

panel_01.jpg

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on hienoa settiä:thmbup: Toi kapalevy tuli tutuksi entisessä työelämässä kun olin tulostuspalvelussa. 3 metrin levyä pystyi yksin siirteleen kevyesti ja leikkuri hoiti muotoon leikkauksen:thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Raimo Pihlainen kirjoitti:

Nyt on hienoa settiä:thmbup: Toi kapalevy tuli tutuksi entisessä työelämässä kun olin tulostuspalvelussa. 3 metrin levyä pystyi yksin siirteleen kevyesti ja leikkuri hoiti muotoon leikkauksen:thmbup:

Kiitos! Täällä meidän studiolla tuota kapaa paljon myös ja kun ei itselläni mitään pajaa ole niin tuo on aivan loistavaa kamaa työstämisen kannalta sekä keveys.

Tämä työpiste kun on mun mun editti piste niin pystyn minuutissa parissa laittamaan ohjaamon ylös ja alas + parempi puolisko pysyy suht tyynenä... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa päivitystä, Kiinan (Winwing FCU+Efikset) ihmeet kun saapui pääsi taas rakentelemaan. Hankin myös pari Stream Deck ohjainta, toinen kuuden nappulan versio toimii Auto Break- paneelina. Tässä joutui hieman opettelemaan pikku koodausta että sain sen toimimaan mutta yhdessä illassa se onnistui. Toinen Stream Deck+ toimii loistavasti  radio ja transponder ym hommissa. Tarkoitus vielä tehdä alaosa uusiksi näytöille (V2 versio..) yläosan tekemiseen FCU:lle laitoin rakkautta enempi joten tulisi yhtenäisempi lopputulos. Landing gear lever:n tilasin Canadasta kiva pikku lisä sekin. Aselmointi myös tällä hetkellä väärä, mutta pakkohan tätä on päästä hieman testailemaan.

IMG_5438.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään