Tarmo Kallio

Mikä tuli vanhaan läppäriin?

4 viestiä aiheessa

Hei ja hyvää iltapäivää. Minun vanhaan Windows 10- kannettavaan tuli eilen seuraava ongelma. Kuvat eivät aukea Windowsin omassa Valokuvat ohjelmassa. Tulee ilmoitus: Tiedostojärjestelmävirhe. Kaikki kuvat aukeavat kylläkin jollain muilla ohjelmilla. Kuten erikseen asentamilla, tai ostamillani ohjelmilla. Lisäksi Windowsin oma Laskin ei toimi. Se yrittää käynnistyä, mutta pomppaa pois. Kaikki muu toimii vanhassa koneessa. 

Minulle tuli tämä päivitys pari päivää sitten: January 23, 2024-KB5034582 Cumulative Update Preview for .NET Framework 3.5, 4.8 and 4.8.1 for Windows 10 Version 22H2 - Microsoft-tuki

Onkohan se syypää? Tässä vanhassa koneessa on pohjalla Windows-7. Sen päällä kaikki mahdolliset Windows- 10 päivitykset. Vanha kone on ollut ennenkin paljon enemmän sekaisin, mutta olen saanut aina koneen jotenkin kuntoon. En luovuta nyt varsinkaan! Laitan jollain konstilla koneen  varmasti kuntoon :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26.1.2024 at 22.50, Teemu Lokka kirjoitti:

Veikkaisin et jossain bitti vinossa.
Suosittelisin lukaisemaan tämän tukisivuston : https://support.microsoft.com/en-gb/topic/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system-files-79aa86cb-ca52-166a-92a3-966e85d4094e

Siellä olisi ohjeet jolla tarkisataa onko järjestelmätiedostot korruptoituneet.

Kiitos korjausvinkistä. Kokeilin näitä ohjeita, mutta en saanut konetta kuntoon. Koneeseen tuli noin kaksi ja puoli vuotta sitten samantapainen ongelma. Kerroin siitä silloin tässä: Windows 10 kone meni "puolittain" sekaisin päivityksessä - Ohjelmat ja laitteet - FlightForum.fi

Kokeilen joku päivä tätä samaa tempppua, minkä tein noin kaksi vuotta sitten. Kone tuli sillä täysin kuntoon ja on toiminut hyvin kaksi vuotta. Kokeilen uudelleen tuota Windowsin päivitystyökalua, joka näkyy viimeisessä viestissäni.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
28.1.2024 at 20.57, Tarmo Kallio kirjoitti:

Kiitos korjausvinkistä. Kokeilin näitä ohjeita, mutta en saanut konetta kuntoon. Koneeseen tuli noin kaksi ja puoli vuotta sitten samantapainen ongelma. Kerroin siitä silloin tässä: Windows 10 kone meni "puolittain" sekaisin päivityksessä - Ohjelmat ja laitteet - FlightForum.fi

Kokeilen joku päivä tätä samaa tempppua, minkä tein noin kaksi vuotta sitten. Kone tuli sillä täysin kuntoon ja on toiminut hyvin kaksi vuotta. Kokeilen uudelleen tuota Windowsin päivitystyökalua, joka näkyy viimeisessä viestissäni.

Huomasin tänään koneen tulleen itsestään kuntoon. En kerinnyt vielä kokeilemaan tuota päivitystyökalua. Nyt laskin ja valokuvat- sovellus toimivat normaalisti. Liekö Windows hakenut itse korjauksen telemetrian kautta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään