Guest MikeZ

Flying Finn lopettaa (?)

207 viestiä aiheessa

Ei taida nuo asiat virka-aikaa katsoa :) Itsekin tässä odottelen...

 

No eivät varmasti katso. Varmasti jos on sovittu, että tämän päivän aikana pitää olla asioiden kunnossa niin tarkoittaa sitä, että aikaa on kello 24.00 asti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehden uutisissa oli, että neuvottelut Ilmailulaitoksen kanssa jatkuvat tiistai iltapäivänä. Joten tänään ei tule vielä selvyyttä asiaan. Ilmeiseisti Ilmailulaitoksessa toimitaan sittenkin vain virkaaikana ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hel...tota pelleilyä :oHaudassa mikä haudassa ja piste!

T:Lomalainen

 

Niin kyllä kai tässä enään odottellaan arkun naulaamista.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hel...tota pelleilyä :oHaudassa mikä haudassa ja piste!

T:Lomalainen

EI! Taistele Flying Finn viimeiseen koneeseen asti. Yritetään saada se nousemaan puhaltamalla kaikki yhdessä siipien alle :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

www.flyingfinn.fi

 

Flying Finn on jättänyt konkurssihakemuksen

(11.2.2004 12:20)

 

Yhtiö on tänään jättänyt konkurssihakemuksen. Yhtiö pahoittelee matkustajille ja yhteistyökumppaneille aiheutuvia hankaluuksia.

 

Yhtiö onnistui kääntämään alkuvuodesta kassavirran positiiviseksi ja matkustajatavoitteet ylittyivät. Yhtiön rahoitusrakenteen parantaminen olisi kuitenkin edellyttänyt merkittävää ulkopuolista lisärahoitusta yhtiön omistajatahojen sijoittaman 3,2 miljoonan euron lisäksi.

 

Yhtiöllä oli viime viikkojen neuvottelujen tuloksena sijoittaja, joka saamalla yhtiöstä enemmistön olisi 8,0 miljoonan euron lainarahoituksen turvin vakauttanut yhtiön rahoitustilanteen. Viranomaisen tulkinnan mukaan tämä ratkaisu ei sovellu yhtiön nykytilanteeseen vaan yhtiön olisi nostettava merkittävästi osakepääomaansa.

 

Tämä päätös johti siihen, että yrityksellä ei ole enää toimintaedellytyksiä. Flying Finn on päättänyt jättää konkurssihakemuksen Vantaan käräjäoikeudelle.

 

Flying Finn Oy jätti 14.1.2004 yrityssaneeraushakemuksen käräjäoikeuteen. Vantaan käräjäoikeus päätti velkasaneeraushakemuksen perusteella yhtiön väliaikaisesta maksukiellosta. Yrityssaneeraushakemus peruutetaan tänään.

 

Yhtiöllä oli lentoyhteydet Helsingistä Ouluun, Kuopioon, Rovaniemelle, Vaasaan, Joensuuhun, Kuusamoon, Ivaloon, Kittilään ja Lontooseen.

 

Flying Finn tiedottaa konkurssimenettelyn vaikutuksista websivuillaan.

 

Flying Finn Oy

 

 

Nii että osu ja uppos :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa muutakuin että vituttaa ihan tosissaan, vaikka mulla ei edes jääny rahaa sinne. Vituttaa silti. Kohta on taas Oulu-Hesa-Oulu 400e+ niin että paukkuu. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhtiöllä oli viime viikkojen neuvottelujen tuloksena sijoittaja, joka saamalla yhtiöstä enemmistön olisi 8,0 miljoonan euron lainarahoituksen turvin vakauttanut yhtiön rahoitustilanteen. Viranomaisen tulkinnan mukaan tämä ratkaisu ei sovellu yhtiön nykytilanteeseen vaan yhtiön olisi nostettava merkittävästi osakepääomaansa.

 

Siis tarkoittaako tuo, että ilmailulaitos hylkäsi esityksen rahoituksesta ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tarkoittaako tuo, että ilmailulaitos hylkäsi esityksen rahoituksesta ?

 

Kyllä se sitä tarkoittaa. Toisin sanoen yksi suurimmista velkojista ei uskonut, että noin pienellä rahoituksella voidaan saada toiminta kannattavaksi. Lisäksi pitää muistaa, plajonko yhtiö teki tappiota koko lyhyen toimintansa aikana...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei helv****. Aivan käsittämätöntä toimintaa viranomaisilta.

 

 

Kyse on puhtaasti liiketoiminnasta ja siinä vallitsevista lainalaisuuksista. Tunteilla ei näiden asioiden kanssa voi olla mitään tekemistä. Henkilökkohtaisesti ymmärrän Ilmailulaitosta täysin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyse on puhtaasti liiketoiminnasta ja siinä vallitsevista lainalaisuuksista. Tunteilla ei näiden asioiden kanssa voi olla mitään tekemistä. Henkilökkohtaisesti ymmärrän Ilmailulaitosta täysin.

 

No huhhuh...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tarkoittaako tuo, että ilmailulaitos hylkäsi esityksen rahoituksesta ?

 

Mitä nyt tuossa olen seurannut niin varsinainen syy oli, että sitä rahoitusta ei saatu. Toki jotain pienempää muttei kuitenkaan sitä mitä haettiin. Tietoa on aika vähän, no enivei, mikäli olette velkojien joukossa niin tehän saatte tietoa. Tosin tuo konkka taitaa päättyä lyhyeen varojen puutteessa. Mielenkiintoista nähdä.

 

ps. Kaikkinensa varsin valitettavaa, mutta liiketoimintaa ei voi pyörittä ilman tarpeellista pääomaa. Jokainenhan sen tietää, tässä vaan häviänä on tavallinen matkustaja, ikävää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä harmittaa...todella paljon, Flying Finn toi sitä kaivattua kilpailua suomen sisäisille reiteille. Flyfin taustajoukoilla ei ollut ilmeisesti tarpeeksi asiantuntemusta kun näin pääsi käymään.. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Lasketaanpas nyt ihan huvikseen, minkä verran tilanteen olisi pitänyt olla toisin, jotta yhtiö olisi ollut kannattava. Yhtiöhän ilmoitti tehneensä syksyn aikana 8 miljoonan euron tappiot. Tulkitaan tässä syksyksi vaikka viime vuoden koko jälkimmäinen puolisko.

 

Yksi kone teki siis 4Me tappiota puolessa vuodessa. Puolessa vuodessa yksi kone lensi luokkaa 8 legiä päivässä 6 päivänä viikossa 26 viikon ajan eli 1248 legiä. Tappiota kertyi siis 3205 euroa/legi.

 

Lasketaan sitten kuinka monta matkustajaa tarvitaan tuon tappion kattamiseen. Oletetaan että keskihinta jolla matkustajia olisi kohtuullisesti voitu saada, olisi ollut 65 euroa. Tällöin jokaiselle lennolle olisi tarvittu 49 matkustajaa enemmän, jotta ei olisi tullut yhtään tappiota. Voittoa ei olisi silti vielä tullut yhtään.

 

49 matkustajaa lisää joka ikiselle lennolle on muuten valtava määrä kansaa. Joten viime kevään siedettävillä hinnoilla koneiden penkkien täyttöaste oli luultavasti alle 50% ja "kustannusten täyttöaste" selvästi alle 100%, ja syksyn tappiohinnoilla penkkien täyttöaste luultavasti oli yli 50% mutta kustannusten täyttöaste vieläkin selvemmin alle 100%, siinä kai se ydinongelma oli.

 

Ilkka

 

P.S. Kaikki luvut olivat siis omaa spekulaatiota, mitään virallista en mistään tiedä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli taas lisää työttömiä, mutta kyllä lentäjiä aina tarvitaan että eiköhän lentäjät saa paikan jostain muusta lentoyhtiöstä ja lentoemännäthän flying vuokrasi aina lennoille.

 

Finnairihan saisi nostaa nyt hinnat periaatteessa pilviin mutta eiköhän kilpailuviranomaiset säätele vähän niitä hintoja

 

Tulisi nyt edes uusi halpalentoyhtiö tilalle ettei finnair saa liian suurta otetta markkinoista ja aja Airfinlandiakin Konkurssiin

 

:'( :'( Halpojen hintojen muistoksi >:(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän ei voi sanoa muuta kuin voihan hevon v**** ja kilin k*******, kylläpä osaa potuttaa!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten FlyingFinnin konkurssi saatiin nyt jo Finnairin syyksi?

Samaa ihmettelen minä, syylliset löytyy FlyingFinnin puolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

syylliset löytyy FlyingFinnin puolelta.

 

Syyllisiä ovat ne, jotka eivät lentäneet FlyingFinnillä.

 

sasu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään