Mika Laakso

Lentolaivue 12:n 500 kuutioinen Norton

7 viestiä aiheessa

Jari Allan Lappalainen laittoi mulle kuvan Håkan Blömbergin albumista, motskari. kuvatekstillä: Vänrikki Håkan Blomberg ja Lentolaivue 12:n 500 kuutioinen Norton Nurmoilassa 1943. Kuvan viereen kirjoitettu: "Laivueen Nortonilla oli kiva ajella.". Britti-motoristina tietenkin aloin etsimään pyörän historiaa. En vielä löytänyt. Mutta kuvassa selvästi näkyvä SA-5514 varmasti auttaa, jotakin, auttamaan?

HB ja Norton.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai onko siellä vielä 9 perässä? eli SA-55149. Motskarin malli on ilmeisesti Norton 16H..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä kuva ei kuulu tänne, mutta saanen silti laitaa, kun Mika tykkää Brittipyöristä.

Kuvassa on edesmenyt isäni 500 Triumph- motskarin päällä. Kuva on otettu 1950- luvulla 6x6 Agfan värinegatiivifilmille. 

000010.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko Tarmon Isän pyörä Triumph Speed Twin 500? Palataan aiheeseen. SIH 20, LeR1-kirja mulla on, missä mainitaan Lentolaivue 12. Mutta ei motskaria. Stenman'in kirja, Tiedustelulaivue: Lentolaivue 12 sodassa multa puuttuu. (vielä)

Triumph-1950-09.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Mika Laakso
kirjoitusvirheen korjaus
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Tämä kuva ei kuulu tänne, mutta saanen silti laitaa,

Ei kuulu, eikä tämä. Mutta tässä myös se mun Norton Atlas 750 1967 Hampurin satamassa 5/1996. Matkalla Man-saaren kisoihin. Kuvassa myös kaveri(n) HD 1200 1957.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mansaaren_TT-ajot

Hampuri 5-1996.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Mika Laakso
lisätty liite

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iisalmen suojeluskuntapiirin pakko-otettujan ajoneuvojen  SA-tunnukset 55000-56999.
SA-55149:n kotipesä lienee alueelta.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mika Laakso kirjoitti:

Olisiko Tarmon Isän pyörä Triumph Speed Twin 500? Palataan aiheeseen. SIH 20, Ler1-kirja mulla on, missä mainitaan Lentolaivue 12. Mutta ei motskaria. Stenman'in kirja, Tiedustelulaivue: Lentolaivue 12 sodassa multa puuttuu. (vielä)

Eipä ole motskarista kuvaa eikä mainintaa myöskään jälkimmäisessä kirjassa. Toki vänrikki Håkan Blomberg on ryhmäkuvassa Nurmoilassa joulukuussa -42 (sivu 111). Samalla sivulla on laivueen kokoonpano 1.3.1943. Blomberg lensi 2. lentueessa, nimikkona Fokker D.XXI FR-131.

Kirjan mukaan Blomberg (synt. 6.11.1918) tuli laivueeseen vänrikkinä 3.12.1942 ja siirtyi LeLv 32:een 4.11.1943. 

Jukka

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään