Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2024 Tämähän on mainio lisäosa tämäkin ja on näköjään saamassa päivityksen V2 mikä on tietenkin hieno juttu, mutta matkustamon hienoudet eivät minusta ole se kaikkein tärkein asia - tyhjät penkkirivit oli ne sitten miten hienosti mallinnettu tahansa on ehkä resurssien tuhlausta samoin kuin lentokenttien sisätilatkin. Toki ne voivat tuoda jotain lisäväriä videoiden tekijöille jossain määrin, mutta, mutta... Joku tuolla kommentikentässä (videon) sanoikin, että nyt sitten seuraavaksi tarvitaankin matkustajat ja henkilökuntaa hoitelemaan matkustamoa - tosin joissakin maissa pilotit hoitavat kaikki hommat itse, eipä sillä. Nykyisessä versiossa on ollut pieniä ongelmia tuon EFB:n yhteensovittamisessa erinäisiin toimintoihin ja toivottavasti ne ovat olleet prioreteettilistalla yläpäässä. Kaiken kaikkiaan kaikki uudistus hyvään suuntaan on aina tervetullutta, mutta nykyisin suhtaudun loivalla varauksella näihin asioihin - pessimisti ei pety vaikka kyllä minussa optimistikin vikaa kyllä on ainakin jossain määrin... 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2024 Eikös tästä pitänyt olla RJ-versiokin tulossa, ainakin siiitä oli joskus jossain puhetta. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2024 Itse odotan RJ:tä ja Fokker70/100-mallinnoksia kuin kuuta nousevaa Ei siinä, onhan tuo Bae146-versiokin ihan mukiinmenevä. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2024 2 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti: Itse odotan RJ:tä ja Fokker70/100-mallinnoksia kuin kuuta nousevaa Ei siinä, onhan tuo Bae146-versiokin ihan mukiinmenevä. Taitaa RJ-projekti olla vielä jollain mallilla hengissä. Tuli aika paljon aikoinaan lenneltyä tuolla QualityWingsin versiolla. https://www.justflight.com/in-development/rj-professional 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2024 Päivitys tulossa - henkilökuntaa tarvittaisiin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2024 Pientä previkkavideota 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 3, 2024 V2-päivitys julkaistaan huomenna. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2024 (muokattu) V2 julkaistu v0.2.0 (4/4/24) New custom-coded UNS-1 FMS: Unique interface based on the real world UNS-1 FMS Manoeuvres including Holding Patterns (HLD), Direct To (DTO) and Command Heading function (CMD HDG) Top of descent calculations based on target vertical speed included via the PATH VNAV page Navigation monitoring including wind information, XTK error and groundspeed. Real time performance information including current range, endurance, ETP/PNR Support for SIDs, STARs and Approach procedures Ability to save and import custom flight plans Custom database updatable via a Navigraph subscription Swappable units (KG/Lbs) Comprehensive UNS-1 FMS Operations Manual including a tutorial flight New highly-detailed passenger cabin and galleys: Crew lighting controls for the cabin and galleys, including separate cabin overhead and sidewall lighting controls, and galley worktop lighting Cabin door, no smoking/seat belt sign and call light annunciators Crew call panels with controls for cabin, inter-crew and emergency calls If enabled via the EFB tablet, random passenger, toilet and crew calls will occur during the flight, with associated chimes and annunciator lights, which the crew automatically cancel. The crew will also dim the cabin lights at night. Interactive passenger/service door and stair controls from within the cabin Accurately simulated ground service electrical supply Even the galley coffee maker functions, and the potable water is used over time Sound set updated to add numerous cabin sounds Volume of cabin sounds various depending on cockpit door position New cabin music player: Seven music tracks, with the ability to use your own music Volume control and mute Play/stop, shuffle and repeat modes If enabled via the EFB tablet, the cabin crew will automatically control the music player, such as turning on the music for boarding Volume of music varies depending on cockpit door position New passenger and cargo boarding system: Controlled via the EFB tablet, allows you to realistically simulate the passenger and cargo boarding and deboarding process Multiple boarding speeds can be selected, from instant to realistic Progress and time remaining is shown, along with reminders to open the relevant passenger and cargo doors Boarding/deboarding states are automatically synced to your stage of flight, e.g. starting at a parking spot will result in an empty aircraft, ready for boarding to commence Integration with GSX – when GSX boarding option is enabled via the EFB tablet, your selected payload will be synced with GSX so the correct number of passengers will be loaded by GSX, and you can monitor progress as usual via the EFB If enabled via the EFB tablet, the cabin crew will automatically open and close the passenger and service doors as required New passenger boarding/deboarding sounds added New interactive yoke-mounted checklists and glareshield clipboard paper charts: Customisable paper checklist mounted to the yokes and paper clipboard chart stored on top of the glareshield Up to 15 checklists and 20 charts can be shown, and are easy customisable PNG images stored within the 146 package Hidden clickspots allow you to cycle between the checklists and charts, rotate them to handle both portrait and landscape, show/hide the yoke-mounted checklist and stow/unstow the glareshield clipboard Dynamic index page will list the names and page numbers for all the checklists and charts that have been added New liveries: 146-200 Discovery Air 146-300 Buzz 146-300 United Express (Air Wisconsin, Battleship Grey) New hidden HSI heading bug sync clickspot added to glareshield – used to sync the HSI heading bugs to the current heading New engine windmilling animations Improved GSX compatibility (profiles included for all variants) Improved autopilot altitude intercept and hold accuracy Improved altimeter drum animation logic for more accurate readings Improved HSI course and RMI bearing needle logic for more realistic needle swing Improved MWS ground operation switch textures Improved flight models – reduced likelihood of the aircraft porpoising at low weights and better ground handling Improved cabin doors, airstairs and window wiper animation logic Improved state saving logic Improved QC/QT cargo bay lighting Other changes: Numerous sound set fixes and improvements Numerous fixes and improvements to the EFB tablet. Other cockpit controls can no longer be clicked through the EFB tablet screen. Flight deck door is now forced to the closed position if the cabin is disabled via the EFB tablet Autopilot vertical speed can now be controlled using the ELEVATOR TRIM UP/DOWN control assignments when the autopilot and vertical speed hold mode is engaged, similar to the existing pitch hold logic If enabled via the EFB tablet, the cabin crew will now automatically make passenger announcements for the different stages of flight if not already manually triggered by the user Reworked some TMS logic so that with TMS SYNC/TGT and/or TMS TGT modes selected, the TMS will now only return to standby mode if the hundreds (first) digit is adjusted, like the real aircraft Engines no longer flame-out when a flight is started on approach to a runway Radio altimeter limit selectors now default to a value of 200ft Cabin announcements are no longer enabled on the QC/QT cargo variants Reduced light bleed through cockpit door when door is closed Main menu thumbnails updated to feature MSFS SU14 lighting Updated Operations Manual Updated EFB Manual Muokattu: Huhtikuu 4, 2024, käyttäjä: Mikael Leinonen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2024 (muokattu) 3.4.2024 at 20.25, Mikael Leinonen kirjoitti: V2-päivitys julkaistaan huomenna. miten, toimiiko he joilla tuo on päivityksen jälkeen moitteetta? mulla on aikamoisia syöttö ongelmia kirjainten tms kanssa. Ja eikä tämä päivitys tuonutkaan ND:tä, eli kai käytännössä päivittänyt RJ-mallistoon? edit, jahas eka kerta kun tuo kone kaatoi simun ja juurikin FMC:n kanssa vääntäessä Muokattu: Huhtikuu 4, 2024, käyttäjä: Andres Kesküla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2024 9 tuntia sitten, Andres Kesküla kirjoitti: miten, toimiiko he joilla tuo on päivityksen jälkeen moitteetta? mulla on aikamoisia syöttö ongelmia kirjainten tms kanssa. Ja eikä tämä päivitys tuonutkaan ND:tä, eli kai käytännössä päivittänyt RJ-mallistoon? edit, jahas eka kerta kun tuo kone kaatoi simun ja juurikin FMC:n kanssa vääntäessä Vilkaisin Avsimin ja JustFlightin sivuilta asiaa ja joitakin pieniä ongelmia on ollut. Yksi toimenpide olisi päivittää Navigraphin data, jossa olisi lukemani mukaan ollut pientä vikaa. Itse ajattelin lähteä testilennolle kohtapuoleen ja katsoa miten menee. On aika kauan kun viimeksi tuolla lentelin ja asiat tahtoo unohtua. Tämähän on kone, jota ei voi jättää yksikseen pärisemään kovin moneksi minuutiksi toisin kuin joku bussi tai Boenig. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2024 Kokeilin mutta en saanut kaasuvipuja toimimaan en sitten millään - eivät liiku mihinkään, Transponderiin ei tullut virtaa ja joo - moottorit eivät myöskään käynnistyneet muualta kuin EFB:n kautta. En muista sitten yhtään, että miten nuo kaasuvivut simussa asetetaan kun on 4 moottoria. Fenixin tai IniBuildsin 300-600 kanssa ei ongelmia eikä GA-koneidenkaan. Pitää kai kokeilla PMDG:n DC-6... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2024 Jep, jep - tuli oltua hieman liian hätäinen. Piti kaivaa oma vanha Tarkistuslista esiin ja pistää kone käyntiin ja sitten säätää kaasuvipu, joka ei nyt sitten vaatinutkaan mitään ertyisiä bindauksia kuten CH Yokessa piti tehdä. Vivuthan ei liiku mihinkään ennen kuin kone on käynnissä ja tämä ei nyt sitten tullut pieneen mieleenkään - kirosin vaan kun mikään yhdistelmä ei toiminut. Täytyy tehdä joku kunnon reittisuunnitelma ja testata tarkemmin. Jossain aikaisemmassa FSX-aikaisessa koneessa oli samamnlainen vanhan liiton FMC - en tietenkään muista, että missä, mutta tutun oloinen laite tuo kuitenkin oli ja on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2024 (muokattu) 3.4.2024 at 20.25, Mikael Leinonen kirjoitti: En muista sitten yhtään, että miten nuo kaasuvivut simussa asetetaan kun on 4 moottoria. Fenixin tai IniBuildsin 300-600 kanssa ei ongelmia eikä GA-koneidenkaan. miten niin miten asetetaan? 1/2 vasempaan ja 3/4 oikeaan kaffaan vai mitä tarkoitat? edit. jaa olitkin jo täsmentänyt. Juu ei liiku koska fuel cutoff latched mitälie lukitus päällä Muokattu: Huhtikuu 5, 2024, käyttäjä: Andres Kesküla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2024 Päivitys v0.2.1 julkaistu v0.2.1 - Progressive refuelling functionality added to EFB aircraft page, compatible with GSX - Nose wheel steering accuracy and smoothness improved - Manual speed flipchart option added – with the FLIPCHART WT SYNC option disabled, you can now use left and right arrows to change the speed flipchart weight - General performance optimisation - Numerous EFB fixes and improvements, including the ability to draw on the Navigraph charts - SimBrief import payload option now syncs the correct passenger number, cargo quantity and ZFW (new SimBrief profiles for each 146 variant are provided) - Red warning added to EFB aircraft page when maximum ZFW has been exceeded - Yoke checklist turns white when placing cursor over yoke clip clickspot (using LOCK interaction mode) – fixed - TMS modes can no longer be reselected following a TMS fault/failure - UNS-1 FMS bug fixes and improvements, including: UNS-1 flying tri-oval patterns when ‘left’ holding pattern direction selected - fixed Improvements to holding pattern logic, based on feedback from real 146/UNS-1 pilots. Entering waypoints named “DISCO” causes a **NO LINK** discontinuity – fixed UNS-1 freezes when entering arrival procedures at airports that have duplicated approaches in their Navdata (e.g. YBBN, VGHS) – fixed Waypoints not sequencing correctly on VNAV PATH page when using DTO function – fixed PVOR and SXTK text colour on MANEUVER page changed to blue to indicate that these functions are not yet simulated HOLDING page displays 1/2 pages even though only one is available – fixed HOLDING page ‘FIX’ and ‘INBD’ text do not swap when toggling direction of turn left/right - fixed Various improvements for ATC communications when using the UNS-1 - Autopilot VS hold ELEVATOR TRIM UP/DOWN control assignments - fixed - APU state now correctly restored when using state saving - 146-200 cabin window seal issue – fixed - Improvements to fuel pump logic to prevent flameouts when accidentally switching off fuel pumps when airborne - No visible cargo on QC/QT variants – fixed - 146-200QC TNT incorrect cockpit registration placard - fixed - 146-300 United Express livery - fixed - Missing part on air stairs handrail – fixed - 146-200 tail skid missing – fixed - VHF/HF aerial toggle EFB options - fixed - Cabin attendant call panel ‘E.I.C.’ button typo - fixed - Minor tweaks to cockpit sidewall texture reflectivity - VHF COM radio test digits clipping edge of display – fixed - Xbox controller rudder steering axis assignments – fixed - ‘Modern’ FMS not powering on (Xbox version only) – fixed - Improved standby altimeter counter accuracy around thousand-foot boundaries (non-Marketplace version only) - EFB cabin announcements, auto cabin crew and cabin ambient sounds automatically disabled when flying the QC/QT variants but not restored when next flying a passenger variant – fixed (non-marketplace version only) - Yoke checklists reappearing when selected hidden and then switching camera views – fixed (non-marketplace version only) - Updated operations manual to v2.1 - Updated EFB manual to v2.1 - Updated UNS-1 manual to v1.1 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla