Jani Nissi

Kameran tilaaminen ulkomailta!

18 viestiä aiheessa

Morjens

Olisiko teillä ehdottaa mitään hyvää ulkomaalaista verkkokauppaa, mistä saisi halvalla kameroita?

Haussa olisi Panasonic DMC-FZ30! Ulkomailta tilaisin sen takia, että siellä kyseisen kameran hinnat pyörivät 500-600€ välillä, kun suomessa saat halvimmasta paikasta sen n. 700€.

Ja olisi hyvä, että se kauppa sijaitsisi jossain euroopassa,(ettei tulisi kauheita veroja) ja siellä voisi maksaa tilisiirrolla!

Tälläinen topic on varmaan joskus ollut, mutta en löytänyt, niin tein uuden! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tohon kysymykseen ei varmaan ole mitään kovin yksiselitteistä vastausta,

koska ulkomailta tilatessa kannattaa ottaa hinnan lisäksi huomioon

niin monia muitakin juttuja. Esim. lukea muiden kokemuksia kaupasta, yms.

Suosittelisin vaikka lukemaan digicamera.netin forumilta "ulkomailta ostaminen"

-keskustelua. Löytyy päävalikosta Yleinen-kohdan alta. Vaatii rekisteröitymisen.

Siltikin lyhyesti vastattuna; Itellä on ainakin hyviä kokemuksia saksalaisista

mindfactory.de:stä (aika halpa. Ei tosin näköjään myy Panasonicia)

ja pixxass.de:stä(takuuasiat hoitui hienosti).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa sitten varmistaa, että takuu toimii muutenkin kuin ostomaahan lähettämällä. Huomaa myös, että saksasta ostaessa ei mukana tule usein edes englanninkielistä manuaalia, vaan ainoastaan saksalainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa sitten varmistaa, että takuu toimii muutenkin kuin ostomaahan lähettämällä. Huomaa myös, että saksasta ostaessa ei mukana tule usein edes englanninkielistä manuaalia, vaan ainoastaan saksalainen.

Ja suomen panasonic ei varmaan myy mulle suomalaista manuaalia, kun ne taitaa arvata, että poika on tilannut itse kameran saksasta halvalla! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.nomatica.com

Hinta näyttäisi olevan kyseisellä kameralla 655€.

Toi pulju ei vain taida olla niitä luotettavimpia. Jos muualta saa, niin kannattaa unohtaa.

digicamera.netin keskustelupalstoilla tosta on muistaakseni ollut enemmänkin juttua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi pulju ei vain taida olla niitä luotettavimpia. Jos muualta saa, niin kannattaa unohtaa.

digicamera.netin keskustelupalstoilla tosta on muistaakseni ollut enemmänkin juttua.

Meikäläinen on tilannut sieltä sekä digikameran ja DV-kameran. Kummallakin kerralla kaikki pelasi hienosti,  n. vuosi sitten Nomaticalla oli jopa suomenkielinen asiakaspalvelu. Voihan toki olla että reilussa vuodessa palvelun taso on muuttunut radikaalisti.

DV-kameran kohdalla tilaamani tuotteen valmistus loppui juuri sopivasti tilauksen jälkeen, eikä uusia enää saatu varastoon. Nomatica ilmoitti sähköpostilla että valmistus on loppunut, ja että hyvällä tuurilla muutama voisi vielä varastoon tulla, todennäköisesti kuitenkin ei. Sen sijaan he suosittelivat lähinnä vastaavaa tuotetta jota oli varastossa pilvin pimein. Pienen pähkäilyn jälkeen tilasin hieman paremman mallin hieman kalliimmalla hinnalla enkä ole katunut. Kuten sanoin, omat kokemukseni ko. puljusta ovat pelkästään positiivisia.

Totta kuitenkin on että ranskalaisiin täytyy aina suhtautua tietyin varauksin... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja suomen panasonic ei varmaan myy mulle suomalaista manuaalia, kun ne taitaa arvata, että poika on tilannut itse kameran saksasta halvalla! ;D

Joo, tuttu juttu, itse kävin aikanaan hesassa rajalalla katsomassa EF 100-400 zoomia ja olisin ottanut omalla rungolla ja kortille koekuvaa, mutta ei käynyt. Typerän näköinen myyjä sanoi päin naamaa, että ostan zoomin netistä. Ostin zoomin sitten tampereelta, kun hesassa eivät suostuneet myymään sitä mulle. >:( Seuraavaksi pitää tosiaan kokeilla nettiostoa.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuttu juttu, itse kävin aikanaan hesassa rajalalla katsomassa EF 100-400 zoomia ja olisin ottanut omalla rungolla ja kortille koekuvaa, mutta ei käynyt. Typerän näköinen myyjä sanoi päin naamaa, että ostan zoomin netistä. Ostin zoomin sitten tampereelta, kun hesassa eivät suostuneet myymään sitä mulle. >:( Seuraavaksi pitää tosiaan kokeilla nettiostoa.

Juu, noissa tilanteissa mä olen yleensä ottanut yhteyttä kaverin pomoon. Yleensä tulee joku järki tohonkin hommaan.

Kun olin autoa hommaamassa, niin kyselin huoltohintoja ja varaosien hintoja. Eivät oikein olleet innokkaita kertomaan eikä muutenkaan oikein ollut palvelusta tietoakaan (Käyttöauto). Sitten kirjoittelin maahantuojalle ja kerroin että pitää varmaan ostaa toyota kun volkkarilla eivät osaa edes sähköpostia käyttää. Tuli sitten vastaukset kysymyksiini puolen tunnin päästä pahoitteluiden kera  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo itse tilasin kesällä pixmaniasta Panasonicin DMZ-FZ5:n. Siinä taisi olla viidellä eri kielellä manuaalit, ei tosin englannilla. Italiaa ja Saksaa nyt ainakin löyty, muuta en muista. Englannin kielisen manuskan imasin netistä. Suomalaisten manuaalien saannista en tiedä  :-\

Tosta lähtis DMC-FZ30:n englannin kielinen manuska jos joskus tarttet!  :)

http://tinyurl.com/cmr8x (Operating Instructions)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt varmaan ole kovin vaikea päätellä aikaisempien puheitesi ja tuon valikoiman pohjalta tuota kameraa. Mitään erikoisia Panasonicceja ei ole, niin olisiko 350D tai 30D?

Muutaman sekunnin etsinnällä jollain matkapuhelin foorumilla oli puhetta tuolta tilaamisesta ja yksi harmitteli miksei tilannut tuosta firmasta kun siellä vielä jotain tuotetta oli. Ei siis suoraa vastausta mutta päättelisin että luotettava?

Mikset kuitenkaan tilaisi Ac-fotosta tai topfotosta kun nuo ovat varmasti luotettavia ja säästöä ei varmaankaan paljoa maksimissa tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.nomatica.com

Hinta näyttäisi olevan kyseisellä kameralla 655€.

Ehkä ei kannata pistää panoksia Nomaticaan, lienee firma selvitystilassa:

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=25802&tyyppi=1

Minäkin suosittelen tämän asian suhteen seuraamaan digicamera.net:in keskustelua ulkomailta ostamisesta ja erityisesti etsimään sieltä muiden kokemuksia, jos ovat löytäneet jostain "uskomattoman tarjouksen". Yleensä mieleen on tullut tarkastaa tilanne palstalta vasta, kun pakettia ei kuulukaan....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään