Antti Finni

Edullinen lasertulostin?

14 viestiä aiheessa

Kun ei ole noita tulostinvertailuja tullut luettua hetkeen, niin ehkäpä täältä löytyisi vinkkejä..

Eli ihan kotikäyttöön lasertulostin (mustavalko) olis tarkoitus hankkia, ja kun käyttö ei mitään kovin vaativaa ole, niin hintaluokka saisi olla sieltä edullisimmasta päästä.  Ihan muutamasta kympistä ei kuitenkaan ole tarkoitus tinkiä, vaan lähinnä se että mikä tulisi pitemmällä aikavälillä edullisemmaksi. Noissa kun näyttää olevan aikapaljon eroja värikasettien hinnossakin. Vai onko näissä lasertulostimissakin jo nykyään se tilanne että kun väri loppuu niin vanha kone kaatikselle ja uusi tilalle? Suosituksia otetaan siis merkeistä/malleista, ja muista huomioitavista asioista, vastaan.. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Antti!

Minulla on HP:n LaserJet 1010 ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. On sieltä edullisimmasta päästä, mutta tekee hyvää jälkeä, eikä syö kauheasti mustettakaan. Kohtuullisen nopeakin tuntuu olevan.

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimen oma ei tarvi luopua konesta kun muste loppu  ;D  Itselle on alkanyt tuntua että Epsoni saa kohta lähtö kun mustet maksa 80€ ja ei riitä mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilläkin on tuo perus HP 1010 laseri ja ollaan oltu tyytyväisiä siihen. Meillä tulostellaan paljon kun työjuttuja hoidetaan iltaisin, mutta hyvin tuo on pärjännyt. Tarpeeksi nopea ja laatu ok.

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotikäyttöön on mukava ominaisuus, jos rumpu ja värikasetti ovat erilliset. Toimistokäyttöön suunnitelluissa koneissa ne ovat samassa ja värikasetit ovat siksi hintavia. Rumpu kestää kyllä yleensä pidempään. Okilla ainakin on ollut semmoisia, ja näkyy edelleen olevan mm. Okipage 8W. Pelkkä väri maksaa siihen 30 e. Toisaalta, eipä HP:n perusmallienkaan kasetit enää maksa kuin 55 e, joten ei se kertakustannus niissäkään kovin suuri ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, kiitoksia kaikille vinkeistä!  Tuon HP:n 1010:n on ilmeisesti korvannut 1020, mutta siis saattaisi olla ihan kelpo peli.  Ogipagessa on kieltämättä edullisen tuntuinen tuo värikasetti. Kuinkahan monta värikasetillista itse rumpu kestää?  Ilmeisesti noista tulosteiden hinnasta ei kuitenkaan kannata tehdä itselleen liian suurta issueta?  Tuskin siis kuitenkaan kovin suuria erot ovat?  Ja kun omassa käytössäni luulisin sen uuden laitteen mukana tulevan vajaankin kasetin kestävän aika reilun ajan, niin pitänee vaan alkaa katselemaan tarjouksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musteruiskuihin verrattuna kaikki laserit ovat tulostuskuluiltaan edullisia. On lasereiden keskenkin varmasti mainittavia eroja, mutta niitä on hankala selvittää. Kyllä minusta tärkein juttu kotikäytössä on, ettei värikasetin kertakustannus ole niin suuri, että se romuttaa talouden kuukaudeksi. Kalleimmat mustatkin lienevät kuitenkin edelleen yli 200 e.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muuten huomioida myös se, että osa valmistajista laittaa uuden tulostimen mukaan "puolikkaan" jauhekasetin. Eli, jos suuria määriä tulostaa, niin sitten saattaa joutua vaihtamaan kasetin jo melko aikaisinkin. Mutta normaalissa kotikäytössä nämä kasetitkin kestävät useimmilla varmaankin useita vuosia ja sitten saattaakin olla jo värilaserien hinnat sitä luokkaa, että ostaa mieluummin uuden sellaisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ogipagessa on kieltämättä edullisen tuntuinen tuo värikasetti. Kuinkahan monta värikasetillista itse rumpu kestää? 

Jos sattuu vastaan kävelemään Brotherin laseri, niin myös niissä värit ovat erilliset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuosta Brotherin 2030:sta on tullut suosituksia, näyttäs siinä 60 euron paikkeilla olevan se värikasetti. Ja Ite tulostinhan on varsin edullinen myös..  Täytyy tosiaan katsoa vaan ettei nuo värit ole aivan älyttömän kallita, oli se merkki nyt mikä hyvänsä. Ei jaksa näillä tulostusmäärillä senttihintoja alkaa sivulle laskea  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut useamman vuoden Gigantista hankittu Brother HL-1450 - toinen tai kolmas kasetti menossa, mutta toiminta on ollut kerrassaan hyvää, ei ongelmia. Toimii kivasti myös Linuxin kanssa, ajurit löytyy CUPSiin ihan suoraan, joten serverikone jakaa printteriä sitten kotiverkossa kaikille, mäkeistä windowsiin ihan sujuvasti.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaan aiheeseen liittyen kysyisin neuvoja/suosituksia kun pitäisi hommata värillisiä tulosteita tekevä lasertulostin. Käyttö olisi ihan kotikäyttöön. Muutamia hyviä vinkkejä kaivattaisiin. Mitä merkkiä kannattaa ajatella, mitä maksaa, mistä kannattaa ostaa? Vanha mustesuihku alkaa loppumaan ja nyt voisi investoida huokeaan, helppokäyttöiseen ja hyvään värilaseriin. nimimerkillä: itse en juurikaan tiedä ko. asioista mitään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole halvoista värilasereista kokemusta, mutta itse lähtisin katsomaan HP:n ja Canonin mallistoista. Värilaser kun on mutkikkaampi kuin mustavalkoinen, niin osaavan valmistajan vehkeiltä voi odottaa vähemmän murheita. Hinnat alkavat jostain 400 € nurkilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinnat alkavat jostain 400 € nurkilta.

Aloin miettiä että oon kyllä nähnyt vähän halvemmalla jo noita. Katoin Hintaseurannasta ja siellä

oli n.20kpl eri värilasereita alle 400e. Halvin oli Canonin LBP-5000, h. 223e. Halvimmat paikat on

yleensä jotain nettikauppoja, mutta kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään