Pasi Pirttikoski

Ju 52:n pakkolasku ja hypyt koneesta

6 viestiä aiheessa

Taas olisi saksalaisista kyse. Ainakin sotapäiväkirjan mukaan yksi Ju 52 kone oli ongelmissa 15.1.1944 Kristiinan - Närpiön suunnalla. Mitähän koneelle tapahtui, ja hypänneille miehistön jäsenille? Montako sieltä hyppäsi => mikä oli normaalin Ju 52:n miehistön lukumäärä (veikkaan kolmea, joten kaksi olisi hypännyt)? Löytyykö tapauksesta lisätietoja?

662df929a2c26_PieniTiedosto4Ju52miehistnhypyt.jpg.663ba39ca681a955aa510de75ea4524f.jpg
Lähde:  https://astia.narc.fi/uusiastia/viewer/?fileId=5806119809&aineistoId=2366084556

Tämä on vähän saman sarjan kysymys kuin aikaisempi Ju 88:n miehistön ja koneen kohtalon selvittely. Laitan linkin siihen keskusteluun jos jostain löytyisi vielä lisätietoja tapauksesta.

Tästä tapauksesta oli keskustelua myös Axis History Forumilla.
https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=49&t=277365
 

Mutta nyt on tuosta Ju 52:n tapauksesta. Löytyisikö lisätietoja?
 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Junkers Ju 52, Heinz J. Nowarra, 1987.

Wnr. 7334 BV+OI, 1945 to Norway

Wnr. 7335 BV+OJ

Muokattu: , käyttäjä: Raimo Heikkinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

BV+OI (Wnr. 7334)
FB Harder: 20.10.1941 Abnahmeflug, 
FB Ramdor: 23.10.1941 Kursfeuerflug, Flugbereitschaft Feldluftpark Paris 
15.01.1944 östlich Kaskoe (15% beschädigt) repariert, T.Gr.20 Norwegen
06.06.1945 Flugzeugbestandsliste Norwegen T.Gr.20 Kjevik - Zustand C , von RAF als VM969 bei Kristiansand/Kjevik beschlagnahmt und am 22.11.1945 bei der EASSU (The Enemy Aircraft Service and Salvage Unit) angekommen. 
Am 20.12.1945 der N°. 6 MU (6. Royal Air Force Maintenance unit) zugeteilt. Am 11.03.1948 verschrottet und der Firma J. Dale&Co LTD verkauft.

 

Lainaa

BV+OJ  (Wnr. 7335)
FB Harder: 20.10.1941 Abnahmeflug , 07.1942: 1./KüFlGR 706 , 11.1942: Transportstaffel Oberkommando der Marine , im Einsatz beim K.Gr.z.b.V.500 am 05.12.1942 bei einem Bombenagriff in Pitomnik beschädigt und von Russland beschlagnahmt und mit Teilen anderer Ju 52 repariert worden , am 16.02.1944 zur AFL/East Siberia, am 03.02.1949 wohl auf Grund von Vereisung auf dem Flug von Chita nach Krasnoyarsk abgestürzt. Ab dem Herbst 2003 bis 2005 wurde das Wrack abgetragen und in Novosibirsk gelagert. Hier wird es restauriert. Wie der Endzustand sein wird ist noch nicht festgelegt worden.

(FB= Flugbuch)
Lähde: https://www.ju52archiv.de/Ju52.pdf 

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone näyttää edellä olevien tietojen mukaan olleen BV+OI (Wnr. 7334). Hypänneiden nimiä ja lukumäärääkään tuskin kannattaa tämän enempää etsiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään