Erkki Mikola

Mitä tiedät ilmapuolustuksesta ja ilmavoimien toiminnasta

63 viestiä aiheessa

Tänään Kusti poljetti kutsun Ilmapuolustuksen perusteet 2-kurssille, joka järjestetään Pirkkalassa 11.11.2006. Kurssi on jatkoa edelliselle kurssille ja tämä kurssi on kohdennettu erityisesti ko. kurssin suorittaneille sekä vastaavat tiedot omaaville ilmavoimien reserviläisille.

Kurssin tavoitteena on syventää kurssilaisten tietoa ilmavoimista ja ilmapuolustuksesta sekä lentoaseen ja ilmauhan kehityksestä.

Pätkä ohjelmaluonnoksesta:

- ilma-aseen toiminnan vaikutus

• ilmatilannekuvan muodostamiseen
  • ilmapuolustuksen tulenkäytön johtamiseen

- tukeutuminen

• tukikohtien rakenne ja kehittäminen

- taistelujärjestelmä

• taistelunjohto ja lennonvarmennus

- ilmatorjunta

• ilma-aseen kehityksen vaikutus
  • tulenkäytön johtaminen

- väestönsuojelu

• ilma-aseen kehityksen vaikutus
  • seloste- ja hälytyspalvelu

Kurssimaksu edellisen tapaan 12 € ja reserviläiset saa kurssista yhden khvrk:n.

Ilmoittautumiset heti tai 3.11.2006 mennessä.

Muut vastaavat kurssit järjestetään Turussa 7.10., Lahdessa 14.10., Hyrylässä 21.10., Säkylässä 28.10. ja Parolassa 18.11.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jaa jaa.. pitäis melkeen itekki käyä kattoon mimmonen on.. paneuduttiinko siinä enempi historiaan vaiko nykyaikaan ja tulevaisuuteen.. Vois käydä katsastamassa kuinka paljon ne tietää/valehtelee. :D itse työskentele lapin lennostossa ja teen tuota ilmatilannekuvaa.. ois mielenkiintoista nähdä kuinka paljon siitä tiedosta jaetaan siviileille. :P.. mimmosen kuvan saitte ilmatilannekuvan tekemisestä ja sen laadusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen tuli hyväksymisilmoitus kurssille ja ainakin Tampereen kurssilla näkyy olevan tilaa vielä runsaasti (12/150). Näkyypä siellä ainakin yksi tuttu nimi täältä foorumiltakin olevan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen tuli hyväksymisilmoitus kurssille ja ainakin Tampereen kurssilla näkyy olevan tilaa vielä runsaasti (12/150). Näkyypä siellä ainakin yksi tuttu nimi täältä foorumiltakin olevan. :)

Eiköhän Ilkka nähdä sitten taas siellä! Luulenpa, että itsekin ilmottaudun kyseiselle kurssille lähipäivinä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuin myös minulle tuli Pirkkalaan hyväksymisilmoitus.  :thmbup:

Ps. Lienee taas paikallaan jokin kimppakyyti jos vain mahdollista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuin myös minulle tuli Pirkkalaan hyväksymisilmoitus.  :thmbup:

Ps. Lienee taas paikallaan jokin kimppakyyti jos vain mahdollista?

Juuh, itselleni ainakin sopii ja autoon mahtuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin se vaan taas aika vierähti ja ensi viikonloppu lähenee kovaa vauhtia!  8)

Olen tulossa näillä näkymin jo perjantai-illaksi Tampereelle junalla ja menen taas serkkuni luokse Hervantaan yöksi. Kyytiä lupailtiin jo tuossa pari kuukautta sitten, kuinka hoidetaan taas kyydin järjestely?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin se vaan taas aika vierähti ja ensi viikonloppu lähenee kovaa vauhtia!  8)

Olen tulossa näillä näkymin jo perjantai-illaksi Tampereelle junalla ja menen taas serkkuni luokse Hervantaan yöksi. Kyytiä lupailtiin jo tuossa pari kuukautta sitten, kuinka hoidetaan taas kyydin järjestely?

Oisko tuo viime kerran tilaihme sopiva vaihtoehto tälläkin kertaa, pistelen vaikka huomenna tai maanantaina yksityisviestiä sulle ja Ilkalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivellaanpa vanha hyvä ketju esiin:

Vuoden 2008 Ilmapuolustuspiirin kurssit on julkaistu ja niihin voi ilmoittautua.

Mukana on tututtuun tapaan Ilmapuolustus tutuksi I ja II kursseja ympäri maan ja ainakin yksi kaksi Ilmapuolustuksen valmiuskurssia Pirkkalassa.

notta ilmoittautumaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmapuolustukseen liittyen olen ollut kertausharjoituksissa yliluutnantiksi asti. Luen alan aviiseja ja yksi vuosikirja tulee kotiini ainaisjäsenen statukseen kuuluen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukana on tututtuun tapaan Ilmapuolustus tutuksi I ja II kursseja ympäri maan ja ainakin yksi kaksi Ilmapuolustuksen valmiuskurssia Pirkkalassa.

notta ilmoittautumaan!

Tuonne Pirkkalaan lokakuiselle, kaksiosaiselle valmiuskurssille, olisi vielä tilaa peruskurssit suorittaneille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään