Tarmo Kallio

Kuulokkeen korvaa vasten oleva materiaali

2 viestiä aiheessa

Moi vaan. Onko muilla kuulokkeitten sisäpintamateriaali rapistunut? Tarkoitan nyt isoja luureja. Kuulokkeet ovat ehkä teknisesti muuten aivan ok, mutta näyttävät "kulahtaneilta".  1970-luvun loppupuolella oli avoimissa sankakuulokkeissa korvaa vasten keltaisia ja mustia vaahtomuovisia osia. Ne keltaiset  muovikuulokkeet olivat silloin kalliita, kun eräs Ruotsalainen soittoyhtye käytti niitä eräässä musiikkivideossa ;)

No nyt asiaan. Mikä olisi hyvä, tai peräti paras kangasmateriaali kuulokkeitten tyynyosien uudelleen päällystämiseen, jos pehmusteosat ovat  aivan ok. ? Kangasta menee todella vähän. Kangas ei tule korvien eteen, vaan pelkästään päällystää pehmusteosan. Mikään aitoa nahkaa ja tekonahkaa en laita. Olisi tietekin olemassa jotain joustavaa Kevlarin tapaista- kangasta, mutta se ei ole ehkä olisi  hyvä korvia vasten!  Joustava pitää olla. Valitsen ehkä  kankaaksi tummanharmaan joustosametttikankaan. Onko hyvä valinta?

Tiedän ja suunnittelin sen jo miten tämän tekisin. Ompelen vanhanaikaisesti käsin neulalla ja langalla...  Ei se ole mikään iso työ...  Vaimollani on tosin monimutkainen nykyaikainen ompelukone, taitaa olla jopa ohjelmoitava, en tiedä siitä mitään. 

Et koske siihen!  Huudetaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksaan yleensä studiomonitoreilla, joten kuulokkeita käytän vain, kun pitää oikein tarkkaan kuunnella jotain stereokuvaa tai yksittäisen soundin istuvuutta. Kuulokkeina Sennheiserit mulla on olleet jo vuosia eri versioina. On kangaspäällysteisiä muhveja ja keinonahkaisia. Noihin saa vielä hyvin uusia pehmusteita, ja niitä olen uusinutkin. Itse en ala noihin rakentelemaan mitään, ei ole oikein tarvetta. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään