Kirjoitettu Lokakuu 10 Näistä jo toiselle tuhannelle nousevan kuvamassan joukosta tällä kertaa irrallaan seikkaillut kuva, mihin ei mitään johtolankoja. Ainoastaan että kuva on Kauhajoen veteraanien perinnetalolle lahjoitetussa materiaalissa. Ju88 ja puiset propellit? 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 Hei! 3/PLeLv 44 - keltainen spinneri? Koululento, kun ei aseita? Tai sitten ehditty korjata pois. Kari 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 27 minuuttia sitten, Kari Lumppio kirjoitti: Hei! 3/PLeLv 44 - keltainen spinneri? Koululento, kun ei aseita? Tai sitten ehditty korjata pois. Kari Eikös tuolla ole kuomun taakse ylös sijoitettu kk? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 JK-263 15.10.1944 saksalaisen it:n vaurioittamana pakkolasku Rovaniemen lähelle. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 (muokattu) Hei! Seppo, olet ilmeisesti oikeassa. Ruokatunnilla nopeasti katsoin, että pelkkä tähtäin, mutta kotona kirjoista katsottuna MG81 putki on tuollainen lyhyt nysä. 44:n kolmoslentueen JK-koneet ovat kaikki tehneet pakkolaskun! JK-263, -264 ja -267 syyskuussa 1943 JK-266 lokakuussa 1943 JK-265 kesäkuun 30. päivä 1944 Valokuvan varjosta voi päätellä mistä kulmasta aurinko paistaa. Minun mielestäni kyseessä on kesäinen keskipäivä. Tällä perusteella JK-265, joka vaurioitui lentoonlähdössä koululennolle. Onttolan kenttä oli paikka. Valokuvan kone on vielä saksalaisnnaarmarissa RLM 71/70. JK-263 olisi ollut lokakuussa 1944 suomalaisessa vihreä-musta sotamaalauksessa VL:n korjauksen jäljitä? Voin olla väärässäkin, mutta ei se haittaa. En löytänyt Matti Hämäläisen kirjasta lisätietoja JK-265 lentoonlähtövauriosta. Raimolla ehkä jotain? Kari PS Onko kukaan kerännyt tietoa, mitkä JK-yksilöt oli varustettu tykillä? JK-264, -266, -267 ja -268 koneista on kuvia nokkatykin kanssa. Aloituskuvan koneessa sitä ei ole. Oliko kaikissa valmius tykin asennukseen? Muokattu: Lokakuu 10, käyttäjä: Kari Lumppio 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 JK-265:n kaputista Onttolassa 30.06.1944 on kaksi kuvaa Kari Stenmanin kirjassa "Junkers-laivue; Lentolaivue 44 sodassa", sivut 144-145. Sivun 144 kuvassa näkyy, että oikean potkurin spinnerin kärjestä on raapiutunut reilusti maalia pois. Sami Hakalan laittaman kuvan koneessa ei vastaavaa spinnerin maalivauriota näy. Tällä perusteella kone ei ole JK-265. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10 5 tuntia sitten, Tapio Heinomaa kirjoitti: JK-263 15.10.1944 saksalaisen it:n vaurioittamana pakkolasku Rovaniemen lähelle. EI 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11 17 tuntia sitten, Sami Hakala kirjoitti: Kari Lumppion laatima lista helpotti hakua Kuvassa on 3./Le.Lv.44:n JK-266 Onttolan lentokentällä 1.10.1943. Koneen nokalla nähtävissä kuraroiskeita johtuen laskun aikana vallineesta reippaasta vesisateesta. Liitteet: KA. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla