Kirjoitettu Lokakuu 22 Ja lisää Jaakko Pukkilan kuvia. Tällä kertaa VL Pyryjä enemmän ja vähemmän. Kuvauspaikka nyt ainakin kiinnostaa. 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22 (muokattu) Samaa mieltä Raimon kanssa, Vesivehmaa todennäköisesti. Täydennyslentolaivue 35:n Pyryjä. Saako joku selvää tunnuksista, ainakin PY-2? näkyy. Onko se PY-20? Laivue siirtyi Vesivehmaalle 1.10.1941. Pyry-lentue eli 1. lentue sijoittui kentän pohjoispäähän sen länsipuolelle. Kentällä oli neljä isoa lekohallia, ja niiden vieressä puisia yhden koneen lekosuojia eli kuvat voivat olla juuri sieltä. Laivue sulautettiin 27.11.1944 Lentosotakouluun ja siirtyi Kauhavalle. Jukka Muokattu: Lokakuu 22, käyttäjä: Jukka Nisula Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23 (muokattu) 16 tuntia sitten, Sami Hakala kirjoitti: Ja lisää Jaakko Pukkilan kuvia. Tällä kertaa VL Pyryjä enemmän ja vähemmän. Kuvauspaikka nyt ainakin kiinnostaa. Lähes sama kuva on SIH14 Suomalaiset hävittäjät -kirjassa sivulla 13. Kuvatekstissä lukee: T-LeLv 35:n kone PY-29 Vesivehmaalla joulukuussa 1942. (PY-29 on siis etumainen kone). PY-29:n lentopäiväkirjan mukaan vaihtuivat pyörät suksiin 11.12.1942. Muokattu: Lokakuu 23, käyttäjä: Raimo Heikkinen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24 23 tuntia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti: Lähes sama kuva on SIH14 Suomalaiset hävittäjät -kirjassa sivulla 13. Kuvatekstissä lukee: T-LeLv 35:n kone PY-29 Vesivehmaalla joulukuussa 1942. (PY-29 on siis etumainen kone). PY-29:n lentopäiväkirjan mukaan vaihtuivat pyörät suksiin 11.12.1942. Tutkittuani lentokirjoja tulkitsen ylläolevaa ajankohtaa toisin. PY-29:n lentokirjan mukaan koneella ei lennetty joulukuussa 1942 kuin vain sen ensimmäisenä päivänä 1.12., ja silloin koneessa oli vielä pyörät alla. Sen sijaan tarjoan ajankohdaksi tammikuuta 1943! Perustelut: Taaempana olevan koneen yksilötunnuksesta erottuu PY-2x. Jälkimmäinen numero (x) on pyöreähköä sorttia; 0, 3, 8. Suljen pois PY-20, jossa erilainen naamiointikuvio ja PY-23, joka ei ollut "Vesiksen" koneita tuohon aikaan. Jäljelle jää PY-28. 1/T-LeLv 35 (8535):n koneille PY-29 ja -28 on merkitty joitakin yhteisiä lentoaikoja tammikuulle 1943. Päiväkäskyn otteessa mainitaan korpraali Pukkilan ylennyksestä: Liitteet: KA. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla