Sami Puro

Finnair asetti liikennelentäjänsä työsulkuun

60 viestiä aiheessa

1/17/2025 at 23.26, Tatu Koiranen kirjoitti:

Työntekijä kuitenkin uskoo, että edun poistaminen voi johtaa siihen, että lentoja perutaan jopa nykyistä enemmän. Se taas voisi lisätä uudelleenreitityksistä johtuvaa työkuormaa. Norran lentäjät ja matkustamohenkilökunta ovat vapaapäivinään paikanneet Finnairin lentäjien päivystys- ja ylityökiellosta seurannutta vajetta, kun lentoja on siirretty Norran operoitavaksi, työntekijä kertoo. ”Nyt [edun poistamisen takia] Norran lentäjät eivät välttämättä halua enää lähteä vapaapäivältään paikkaamaan Finnairin liikennettä.”

Tähän lisäyksenä tai tarkennuksena, että useampi Norralainen on ollut meikäläiseen yhteydessä tämän postauksen jälkeen ja vakuuttanut, ettei tämä ole "yleinen linja" talossa, vaikka muutamia oman edun tavoittelijoita työpaikalta löytyykin.

Lauantain 18.1. lista on aika pitkä, eikä tämä nyt kuluva sunnuntaikaan paremmalta vaikuta.

Saturday, Jan 18                        
6:45    AY601    Ivalo (IVL)    Finnair     A320 (OH-LXL)         Canceled
7:10    AY951    Copenhagen (CPH)    Finnair     320        Canceled
7:30    AY1141    Warsaw (WAW)    Finnair     320        Canceled
7:40    AY1541    Brussels (BRU)    Finnair     A321 (OH-LZI)         Canceled
13:00    AY579    Kittila (KTT)    Finnair     319        Canceled
13:10    AY1963    Dubai (DXB)    Finnair (Marimekko Unikko Livery)     A333 (OH-LTO)         Canceled
14:00    AY1335    London (LHR)    Finnair     A321 (OH-LZN)         Canceled
16:20    AY535    Rovaniemi (RVN)    Finnair     32B         Canceled
16:25    AY1395    Dusseldorf (DUS)    Finnair     E190 (OH-LKG)         Canceled
17:45    AY607    Ivalo (IVL)    Finnair     319        Canceled
18:50    AY445    Oulu (OUL)    Finnair     A321 (OH-LZU)         Canceled
20:50    AY577    Kittila (KTT)    Finnair     32B         Canceled
21:25    AY1341    London (LHR)    Finnair     321        Canceled

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sunnuntaina yksi laajarunko peruutukseen, paljon muutakin. Kalliiksi mahtaa tulla. Listalla on muutama emppulentokin poimittuna, kun ei noista jaksa ottaa selvää, millä koneella ne ihan alunperin on suunniteltu lennettävän. Huomio kiinnittyy myös siihen, että kaksi peräkkäistä Kittilän lentoa on mennyt peruutukseen, toinen bussilla, toinen empulla. Mahtaa sotkea aika paljon jatkomatkustajien kulkemista, varsinkin kun vielä sekä Rovaniemeltä että Ivalosta meni yksi lento kummastakin peruutukseen.

Sunday, Jan 19                        
6:50    AY1403    Munich (MUC)    Finnair     E90         Canceled
7:25    AY1761    Rome (FCO)    Finnair     E190 (OH-LKF)         Canceled
7:55    AY1531    Geneva (GVA)    Finnair     320        Canceled
8:00    AY1751    Milan (MXP)    Finnair     A320 (OH-LXM)         Canceled
12:25    AY581    Kittila (KTT)    Finnair     319        Canceled
12:30    AY1739    Lisbon (LIS)    Finnair     320        Canceled
13:10    AY579    Kittila (KTT)    Finnair     E190 (OH-LKF)         Canceled
14:00    AY1335    London (LHR)    Finnair     32B         Canceled
16:00    AY915    Oslo (OSL)    Finnair     E90         Canceled
16:20    AY535    Rovaniemi (RVN)    Finnair     32B         Canceled
16:55    AY15    New York (JFK)    Finnair     333        Canceled
17:05    AY1653    Barcelona (BCN)    Finnair     321        Canceled
17:10    AY1425    Hamburg (HAM)    Finnair     320        Canceled
20:50    AY609    Ivalo (IVL)    Finnair     E90         Canceled

Jos nyt ajatusleikkinä miettii, että nb-koneissa pitäisi olla vaikkapa n. 75 % täyttöaste ja wb-koneissa 85 %, niin viikonlopun aikana matkustajia on jäänyt lennoitta seuraavasti:

E190 5 kpl edestakaisia = 75 % * 2 * 5 * 100 = 750
A319 3 kpl edestakaisia = 75 % * 2 * 3 * 144 = 648
A320 7 kpl edestakaisia = 75 % * 2 * 7 * 174 = 1827
A321 9 kpl edestakaisia = 75 % * 2 * 9 * 209 = 2822
A330 2 kpl edestakaisia = 85 % * 2 * 2 * 279 = 948

Yhteensä 6047 kapearungossa ja 948 laajarungossa. Kapearunkojen kohdalla korvaukset on luokkaa 250-400 euroa, käytetään hattuvakiona 300 euroa keskiarvona. Kaukolennoilla korvaus on 600 euroa. Pelkkiin EU261-korvauksiin paloi viikonlopun aikana rahaa kapearungoissa 1,81 miljoonaa euroa ja laajarungoissa 0,57 miljoonaa, yhteensä 2,38 miljoonaa euroa. Majoituskuluja satoja tuhansia euroja, uudelleen reitityksistä kuluja oletettavasti miljoonaluokassa. Oisko viikonlopusta selvitty 4 miljoonan hintalapulla?

Jos liikennelentäjiä on n. 900 henkeä, yhden viikonlopun peruutuskulut per työntekijä ovat jossain 4000-5000 euron välillä. Kyllä Finnair on viisas, kun pitää kiinni siitä, ettei korona-ajan palkkajoustoja nyt anneta takaisin työntekijöille. Vaikka viikonloppu oli ehkä peruutusten suhteen keskimääräistä vilkkaampi, niin puoletkin siitä tarkoittaisi 30 miljoonan kuukausikustannusta tai 360 miljoonan euron vuosikustannusta (400 000 euroa per lentäjä per vuosi) - ja kaikki tämä ilman minkäänlaista lakkoilua, liiton työntekijät eivät vain osallistu kotipäivystyksiin eivätkä suostu vaihtamaan työvuorolistalle julkaistuja lentoja toisiksi.

Laskin noi E190-lennot mukaan sen takia, että oletan, että niitä syntyy nyt osittain sen takia, ettei lentoja voida paikata A320-sarjan koneilla esimerkiksi konerikkojen takia - ja E190-laivasto on ehkä muutenkin ylikuormitettu nyt paikkaamassa niitä A320-lentoja, joita menisi muuten peruutukseen vielä enemmän.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

#toisaalta muistutettiin vielä, että matkustajien lisäksi peruuntuu rahtia ja varsinkin Aasian lentojen peruuntuessa (kuten alla olevat peruutukseen päätyneet Soul ja Honkkari) norjalaista lohta mätänee tonnikaupalla lentoaseman kylmäterminaaliin, josta se pian kelpaa enää vain eläinrehuksi tai miehistöruokien valmistamiseen, joten tappiota tulee näistäkin pian lisää.

Kun en rahtihintoja tiedä, niin niitä niitä en laskenut, mutta rahdin tappiot varmaan kompensoi jollain tavalla sitä, että osa noista yllä lasketuista korvauksista saattaa olla päällekkäisiä, kun samalta lipulta saattaa mennä ensin ivalo-helsinki peruutukseen ja sen jälkeen helsinki-dubai, jolloin vakiokorvaus maksetaan vain yhden kerran (600e) matkustajalle joka jää Ivaloon jumiin, eikä matkustajaa myöskään majoiteta useampaan kertaan.

Monday, Jan 20                        
11:40    AY1143    Warsaw (WAW)    Finnair     E190 (OH-LKO)         Canceled
16:20    AY1305    Amsterdam (AMS)    Finnair     A321 (OH-LZT)         Canceled
16:25    AY455    Oulu (OUL)    Finnair     319        Canceled
17:05    AY1255    Budapest (BUD)    Finnair     A320 (OH-LXB)         Canceled
17:35    AY41    Seoul (ICN)    Finnair     359        Canceled
19:35    AY1339    London (LHR)    Finnair     32B         Canceled
0:50    AY99    Hong Kong (HKG)    Finnair     359        Canceled

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiistain peruutukset jäivät ottamatta ylös, keskiviikolle ehkä tavallista enemmän harmaita hiuksia, koska peruttu AY151 on ymmärtääkseni Finnairiin kuuluvien Aurinkomatkojen "lomalento" (tarkoitan, että osa matkustajista lomalentolaisia, vaikka reittilentonakin saa liput ostettua), jolloin näistä valmismatka-asiakkaista täytyy huolehtia vähän tavallista enemmän niin Suomen kuin Thaimaan päässäkin.

Kulisseissa selittely ID-lippujen poistosta sen kuin jatkuu ylemmän johdon suunnalta, sen sijaan, että työriitaa yritettäisiin ratkaista. Paikallinen tuontikalan kauppias taas kyseli täällä Bangkokin suunnalla eilen, voiko Finnairin toimituksiin enää luottaa, kun kalaa tulee Aasiaan vähän miten sattuu, jos tulee, kun lentoja perutaan. Maassa on n. 1500 japanilaista sushiravintolaa. Montakohan kertaa luottamuksen voi Finnairin mielestä tällä markkinalla menettää?

bkk_sushi.thumb.jpg.77dff7c5757f3b9077a73b6656a1bfbd.jpg

En tiedä koska tuo pariisin iltalento meni peruutukseen, mutta jos perutulta iltapäivälennolta on uudelleenreititetty matkustajia sille ja vasta peruttu iltalento, tunnelma lienee ollut aika katossa. Saakohan tuollaisessa tilanteessa kaksi EU261-korvausta (normaalisti toimivalta lentoyhtiöltä, jolla ei ole toista tuhatta saman aikaista siviilikannetta maksamattomista korvauksista).

Wednesday, Jan 22                        
6.45    AY571    Kittila (KTT)    Finnair     A321 (OH-LZS)         Canceled
16.05    AY1577    Paris (CDG)    Finnair     A320 (OH-LXL)         Canceled
16.30    AY1513    Zurich (ZRH)    Finnair     A319 (OH-LVH)         Canceled
16.35    AY151    Phuket (HKT)    Finnair     A359 (OH-LWE)         Canceled
18.00    AY121    Delhi (DEL)    Finnair     333        Canceled
20.30    AY1581    Paris (CDG)    Finnair     E190 (OH-LKI)         Canceled

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolme kaukolentoa peruutukseen torstaina, perjantaina pelkkää kapearunkoa.

Thursday, Jan 23                        
7.45    AY1411    Frankfurt (FRA)    Finnair     32B         Canceled
12.25    AY7    Miami (MIA)    Finnair     333        Canceled
12.30    AY1739    Lisbon (LIS)    Finnair     320        Canceled
16.00    AY1    Los Angeles (LAX)    Finnair     359        Canceled
17.10    AY1425    Hamburg (HAM)    Finnair     E90         Canceled
20.50    AY1549    Brussels (BRU)    Finnair     E90         Canceled
0.50    AY99    Hong Kong (HKG)    Finnair     359 (OH-LWE)        Canceled
                        
Friday, Jan 24                        
6.35    AY1371    Edinburgh (EDI)    Finnair     319        Canceled
7.55    AY1531    Geneva (GVA)    Finnair     319        Canceled
14.00    AY1335    London (LHR)    Finnair     321        Canceled
21.25    AY1341    London (LHR)    Finnair     32B         Canceled

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24/01/2025 at 23.50, Tatu Koiranen kirjoitti:

Friday, Jan 24                        
6.35    AY1371    Edinburgh (EDI)    Finnair     319        Canceled

Tämä mahdollisesti myrskyn takia, eipä ollut ainut tuon aamun peruttu lento Edinburghiin, vaan reilusti yli puolet lennoista meni peruutukseen: https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/edinburgh-airport-cancels-flights-storm-30854850

Sunnuntaille osui hämmentävän vähän peruutuksia, launtaille enemmän, mukaanlukien kolme laajarunkoa:

Saturday, Jan 25                        
7.40    AY1541    Brussels (BRU)    Finnair     A321 (OH-LZI)         Canceled
10.55    AY1343    London (LHR)    Finnair     A320 (OH-LXA)         Canceled
12.25    AY19    Dallas (DFW)    Finnair     359        Canceled
16.00    AY1337    London (LHR)    Finnair     359        Canceled

16.20    AY575    Kittila (KTT)    Finnair     A321 (OH-LZI)         Canceled
17.10    AY1425    Hamburg (HAM)    Finnair     E90         Canceled
18.00    AY121    Delhi (DEL)    Finnair     333        Canceled
18.50    AY445    Oulu (OUL)    Finnair     A321 (OH-LZF)         Canceled
20.45    AY609    Ivalo (IVL)    Finnair     319        Canceled
                        
Sunday, Jan 26                        
7.50    AY1221    Prague (PRG)    Finnair     32B         Canceled
21.25    AY1341    London (LHR)    Finnair     A321 (OH-LZU)         Canceled

Vaikka ei nyt aivan suoraa aiheeseen liitykään, niin Finnairin hallituksen jäsenten palkkioitahan esitetään korotettavan maltillisesti n. 11-23 % vuoden aikana, koska palkkiot on saatava "markkinatasolle" vuoteen 2026 mennessä. Ilmeisesti ohjaamomiehistön palkkojen osalta niiden saattaminen "markkinatasolle" ei tule kuitenkaan missään nimessä kysymykseen, kun kolme kertaa pienemmät korotuksetkin (15 % kolmessa vuodessa) ovat olleet Paltan mielestä täysin liioiteltuja.

https://www.lentoposti.fi/uutiset/finnairin_hallituspalkkiot_kohti_markkinatasoa_vuoteen_2026_menness_vuoden_2025_korotukset_11_19

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi viikko, uudet ongelmat. Kuten oli jo oletettavissa, Finnairin sodanjulistus muitakin kuin liikennelentäjiä kohtaan poiki tulosta ja ID-lippuihin liittyvän kiusanteon takia AKT:n ja Paltan väliset neuvottelut keskeytettiin AKT:n neuvotteluryhmän yksimielisellä päätöksellä, jonka mukaan edellytyksiä neuvotteluille ei tällä hetkellä ole. Lentopostin mukaan neuvotteluiden kauriutumisen taustalla on Finnairin kaikille henkilöstöryhmille tekemä ilmoitus vapaalippujen jäädyttämisestä. Työnantajan perusteluista huolimatta neuvotteluryhmässä koetaan, että vapaalippujen jäädytys kaikilta henkilöstöryhmiltä on painostustoimi ja kollektiivinen rangaistus.

Paljon paremmin ei mene myöskään IAU:n kanssa. IAU aloitti neuvottelut Finnairin ja Paltan kanssa, mutta ne keskeytyivät alkuunsa, tässä sylttytehtaana eritysesti Palta, joka kuvittelee määräävänsä siitä, mitä materiaalia IAU saa tai voi neuvotteluissa esittää: ensimmäinen tapaaminen päättyi IAU:n mukaan  ennenaikaisesti, koska Palta katsoi itsellään olevan oikeuden päättää, mitä neuvotteluihin liittyvää taustamateriaalia IAU saisi esittää, tietää Lentoposti kertoa.

Tätä menoa lakossa ovat siis kohta lentäjät, kabiini ja (laajasti ulkoistettu) maapalveluhenkilöstö. No, tekniikalla on aikaa rasvata koneita kun eivät lennä liikaa ja onhan siellä vielä joku johtoryhmässä töissä. Naurettavaa puuhastelua kerta kaikkiaan. Kuinka pitkään tuollainen johtoryhmä saa jatkaa meidän omistajien rahojen hassaamista?

Monday, Jan 27                        
6.30    AY1671    Malaga (AGP)    Finnair     319        Canceled
7.40    AY1541    Brussels (BRU)    Finnair     A321 (OH-LZM)         Canceled
8.00    AY1511    Zurich (ZRH)    Finnair     A319 (OH-LVH)         Canceled
19.35    AY1339    London (LHR)    Finnair     321        Canceled

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamun Finski Pariisiin peruuntui juuri. 
AY1571  07:35 - 09:45
korvaantuu nyt Nizzan kautta 
AY1601 + AF7303  07:25 - 12:40
 

Muokattu: , käyttäjä: Matti Palosuo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiistain AY1761 peruttiin myös tiistaina. Korvaava yhteys 20 min myöhemmin Frankfutin kautta. Ehkä sopimus ei kattanut laukkua koska se jäi Saksaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paltan toiminta alkaa vaikuttaa entistäkin epäjohdonmukaisemmalta, suoraan sanottuna sekavalta. Ei ole pitkäkään aika siitä, kun Paltan neuvottelujohtaja Heini Wiik-Blåfield itki lentäjien palkkatavoitteien olevan utopistisia ja Paltalaiset kuvittelivat neuvottelujen etenevän sillä, että tiedot palkoista kerrotaan julkisuuteen.

Reilu kuukausi myöhemmin Finnairin palkoista puhuminen IAU:n ja Paltan välisissä neuvotteluissa olisi ollut kuitenkin täysin sopimatonta. Palta vaati oikeutta tutustua Finnairia sivuavaan aineistoon etukäteen ja halusi oikeuden päättää siitä, saako asiasta neuvotteluissa ylipätään keskustella. Tätä "perusteltiin" kilpailuoikeudellisilla syillä tilanteessa, joissa Paltan neuvottelukuntaan kuuluu muita työnantajia kuin Finnairia edustavia jäseniä. Ilmeisesti Paltalla ymmärrys ei riitä siihen, kuka mistäkin on vastuussa ja toisaalta Palta ei myöskään joko huomioinut tai ymmärtänyt IAU:n antamaa taustatietoa, jonka mukaan esityksen lähdemateriaali on perustunut julkisiin tietoihin, pääasiassa Finnairin sijoittajille tarkoitettuun materiaaliin. Paltalla kiukuttelu lentäjille ottaa niin voimille, ettei siellä ole ollut aikaa valmistautua neuvotteluihin IAU:n kanssa, mutta tästä huolimatta se ei Paltalle / Finnairille käy, että lentäjät neuvottelisivat suoraa Finnairin kanssa [sopimuksesta, joka koskee vain Finnairin lentäjiä]. IAU helpottaa nyt Paltan työkuormaa ja keskeytti myös tammikuun toisen tapaamisen Paltan kanssa, kun sama ämpyily ennakkosensuurista jatkui - siitä iso plussa IAU:lle. Juuri näin pitkääkin toimia:

Neuvottelut Lentoliikenteen palveluja koskevasta työehtosopimuksesta IAU:n, Finnairin ja työntantajaliitto Paltan kesken. IAU kertoi neuvotteluiden kariutuneen alkuunsa Paltan toimien seurauksena 21. tammikuuta. Nyt IAU toteaa myös seuraavan eli 28. tammikuuta järjestetyn tapaamisen keskeytyneen samoihin näkemyseroihin. Seuraavaa neuvotteluajankohtaa ei ole toistaiseksi vahvistettu.

Neuvottelujen alkua siirrettiin alunperin Paltan pyynnöstä. Palta oli todennut IAU:lle ettei sillä ole ollut riittävää aikaa valmistautua neuvotteluihin Finnairin lentäjien työehtosopimusta koskevan kiistan seurauksena. IAU ei vastustanut viivettä, sillä sen sopimuskausi päättyy vasta 15. maaliskuuta 2025. IAU:n kokemusten mukaan neuvottelujen ratkaisukeskeisempi vaihe alkaa kuitenkin vasta jonkin aikaa ennen sopimuskauden umpeutumista.

https://www.lentoposti.fi/uutiset/iaun_neuvottelut_finnairin_ja_paltan_kanssa_jumissa_my_s_toinen_tapaaminen_keskeytyi_n_kemyseroihin

Isossa kuvassa kyse on siitä, että koronan takia palkkoja "jäädytettiin" ilmailualalla usean toimijan osalta siten, että jo sovittujakin palkankorotuksia peruutettiin paikallisilla sopimuksilla. Tämä aiheutti n. 4,5 % eron "yleiseen linjaan" ja ero on sen jälkeen säilynyt.

huippusalainen_materiaali_kilpailuoikeudelliset_kysymykset_avoimia_kuvio3.png.b5547f8a4b6e4c9de5c1f966fb433afd.png

Ilmeisesti viimeinen niitti oli se, että aineistossa vertailtiin myös FInnairin johtoryhmän palkka/palkkio/kannustin/luontoisetukehitystä ja saatiin tulokseksi, että vuodesta 2013 vuoteen 2024 ansiot olivat kasvaneet lähes 120 %, kun lentoliikenteen palveluissa palkkakehitys oli vastaavana aikana alle 10 %. Tässä näkyykin juuri se härskiys, jota Finnair-konsernissa on nyt käytetty, eli johtoryhmänkin tulot putosivat koronan vuoksi, mutta ne on myös sen jälkeen nopeasti palautettu paljon koronaa edeltänyttä tasoa suuremmaksi, mutta sama ei koske työntekijöitä. Myös Finnairin hallituksessa on käynnissä vastaavanlainen kehitys valtiojohtoisesti, palkkiot nousevat hurjaa vauhtia.

En tiedä, mutta oletan, että IAU haluaa tuon 4,5 %:n eron kuroa nyt kiinni, kun johtoportaassa on ansiot nousseet paljon "yleistä linjaa" enemmän. Tähän samaan asiaan liittyy myös lentäjien sopimusneuvottelujen puolella se, miksi pelkkä "yleinen linja" vuodesta 2024 eteenpäin ei kelpaa, koska kyseinen linja ei huomioi myöskään heidän palkkojensa alennusta ja työehtojensa huononnusta, joka koronan aikana tehtiin.

huippusalainen_materiaali_kilpailuoikeudelliset_kysymykset_avoimia_kuvio8.png.43ae2f9afc49a221d962c0907728b59a.png

Lähdeaineistona on käytetty vuosien 2013–2024 välisenä aikana voimassa olleita Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n ja Ilmailualan Unioni IAU ry:n välistä Lentoliikenteen palveluja koskevaa työehtosopimusta, Teknologiateollisuuden työnantajat ry:n (Teknologiateollisuus ry 10.8.2021 saakka) ja Teollisuusliitto ry:n (Metallityöväen Liitto 31.12.2016 saakka) välistä teknologiateollisuuden työehtosopimusta, Tilastokeskuksen julkaisemaa elinkustannusindeksiä (1951:10=100) sekä Finnair Oyj:n julkaisemia vuosien 2014–2023 palkitsemisraportteja.

Olisikin mielenkiintoista kuulla ihan suoraa Heini Wiik-Blåfieldin suusta, miksi lentäjien ei-julkisista palkoista Finnairilla on sopivaa keskustella julkisesti mediassa, mutta Finnairin johtoryhmän julkisista palkoista ei ole sopivaa keskustella suljetuissa neuvotteluissa? Eikö teillä nyt herranen aika mitään parempia argumentteja ole IAU:n neuvottelujen viivyttämiseen? Meinaatteko 16.3. lakon alettua myös syyttää IAU:ta neuvotteluhaluttomuudesta tai hitaudesta?

 

Paltan ja Finnairin aiheuttamilla peruutusmarkkinoilla oli taas keskiviikkona hieman vilkkaampaa ja raaka lohi jäi toimittamatta Honkkariin:

Tuesday, Jan 28       (jotain saattaa puuttua tältä päivältä)                
5.45    AY431    Oulu (OUL)    Finnair     319        Canceled
6.30    AY1671    Malaga (AGP)    Finnair     320        Canceled
7.25    AY1761    Rome (FCO)    Finnair     320        Canceled
                        
Wednesday, Jan 29                        
5.45    AY431    Oulu (OUL)    Finnair     319        Canceled
6.45    AY571    Kittila (KTT)    Finnair     32B         Canceled
8.05    AY1361    Manchester (MAN)    Finnair     320        Canceled
11.55    AY533    Rovaniemi (RVN)    Finnair     321        Canceled
15.20    AY1763    Rome (FCO)    Finnair     A319 (OH-LVI)         Canceled
16.25    AY455    Oulu (OUL)    Finnair     320        Canceled
20.50    AY609    Ivalo (IVL)    Finnair     32B         Canceled
0.50    AY99    Hong Kong (HKG)    Finnair     A359 (OH-LWA)         Canceled

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään