Juha Karhu

Nvidia app

15 viestiä aiheessa

On nyt minulla käytössä, onko muita nvidian rohkeita käyttäjiä. Rehellisesti sanottuna, asensin aamulla enkä ole vielä työkiireiden takia ehtinyt edes simua avata..Onko kokemuksia jo? Vai leivonko suohon?

Muokattu: , käyttäjä: Juha Karhu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse huomasin sen,että maksimikehystaajuutta ei pysty rajoittamaan N-vidia Control-paneelista.Toisin sanoen vaikka sen rajoittaa sieltä esim. 30 fps,niin simussa se ei enää pysynyt siinä,vaan oli vaikkapa 45 tai 55.Poistin apin ja palasin vanhaan systeemiin.En tiedä mistä sitä olisi muuten rajoittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Itse huomasin sen,että maksimikehystaajuutta ei pysty rajoittamaan N-vidia Control-paneelista.Toisin sanoen vaikka sen rajoittaa sieltä esim. 30 fps,niin simussa se ei enää pysynyt siinä,vaan oli vaikkapa 45 tai 55.Poistin apin ja palasin vanhaan systeemiin.En tiedä mistä sitä olisi muuten rajoittanut.

Minulla on noin tuo Frame Rate Limit ja toimii simussa pysyen 30 fps.

graphset.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö se uusi Nvidian ohjelma ole vaan uudistunut GeForce Experience? On se päivitystenkin takia hyvä olla olemassa kun sitäkautta sen hoitaa helposti ja jos uusi ajuri ei toimi halutulla tavalla ohjelman avulla saa vanhan asennettua takaisin. 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Itse huomasin sen,että maksimikehystaajuutta ei pysty rajoittamaan N-vidia Control-panelista.

Mulla se toimii. Kokeilin ja laitoin 20FPS ja se oli 20FPS simussa. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos teillä toimii niin pitää asentaa uudestaan se appi.Mulla ne framet huiteli ihan missä milloinkin,riippuen millä koneella milloinkin lenteli.

muutenhan se on vaan uudistettu Geforce Experience,niin kuin Toni tuolla aikasemmin mainitsikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

No jos teillä toimii niin pitää asentaa uudestaan se appi.Mulla ne framet huiteli ihan missä milloinkin,riippuen millä koneella milloinkin lenteli.

muutenhan se on vaan uudistettu Geforce Experience,niin kuin Toni tuolla aikasemmin mainitsikin.

Sen "apin" framesäätö on sama kun control panelin, eli ihan sama kummasta muutat sitä niin muuttuu samaksi myös toisessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olen nyt koelentoja suorittanut ,en olen kokoonpanollani mitään eroa huomannut, meikäläisen "vääntimenä" on Intelcore i7-12700K   3,60 Ghz.

Näyttis on Rtx 3080... Lanseerattu Geforce Experience uusiin kuosiin ja hirmu hypetys päälle, toki olishan se kiva  jos maailma tällä tavoin paranisi edes simussa.

-Taidan töissä esimiehelle kaupata vastaavan idean ja vaikka saatais lisää kansaa lehtereille :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin takaisin Nvidia-Apin ja kokeilen automaattista ylikellotusta.Ei mitään tietoa miten tulee vaikuttamaan simun sujuvuuteen.Melko kauan meni aikaa,ennen kuin uudet asetukset tuli valmiiksi.Jos ei ole mitään hyötyä,painan "palauta"-painiketta.Pari päivää sitten alkoi testaus.

Sen verran uteliaisuus kuitenkin voitti,että täytyyhän sitäkin testata.

677bf2623fc30_Nyttkuva2025-01-06170329.thumb.jpg.68959d964f4eff409dacb53cfd5b4521.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kun FS2020 ilmestyi, kokeilimme ylikellottaa silloisen tietokoneeni prosessoria. Ihmettelin viikkokausia, onko FS2020 ihan kelvoton, koska se ei asentunut alua pidemmälle. Syyksi paljastuikin sitten ylikellotus. Kun sen poisti, alkoi simu toimia.

Silloin haukuin FS2020-simua täälläkin ihan turhaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on ihan testimielessä tehty koe.;)En ainakaan vielä ole huomannut,että siitä mitään haittaakaan olisi.Annnan sen olla vielä muutaman päivän ja seuraan tilannetta.

Jos huomaan ohjelmassa jotain epävakautta,poistan sen asetuksen.

Aikaisemmin en ole kokeillut mitään yli-tai alikellotuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.1.2025 at 20.19, Esa Sairio kirjoitti:

Joskus kun FS2020 ilmestyi, kokeilimme ylikellottaa silloisen tietokoneeni prosessoria. Ihmettelin viikkokausia, onko FS2020 ihan kelvoton, koska se ei asentunut alua pidemmälle. Syyksi paljastuikin sitten ylikellotus. Kun sen poisti, alkoi simu toimia.

Silloin haukuin FS2020-simua täälläkin ihan turhaan.

Kellottelin itse reippaasti yli vuosikymmen sitten ja se oli sitten tarkan markan hommaa, kun joutui nostaa voltteja, piti myös ostaa uusi poweri ja kun tämä oli kunnossa seuraavaksi joutui ostaa uuden jäähdyttimen, ja sen jälkeen testejä, testejä että milloin pysyy pystyssä ja milloin ei. Nykyisin varmasti netistä löytyy tarkat säädöt ja komponentit millä toimii.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään