Rolf Niemi

MSFS 2024 Ongelmaa

17 viestiä aiheessa

Kysyisin, että mikä asetus poistaa tuon kuvassa nuolella osoitetun efektin? Sain sen pois jokin aika sitten, mutta en muista asetusta nimeltä ja nyt ei löydy tuohon vaikuttavaa mistään. Muutenkin oli yön aikana asetuksia muutettu jonkun muun kuin minun toimestani.

malmi.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan itselleni, sillä löysin vastauksen 2020 ongelmaa keskustelusta. Minulla ei kuitenkaan ollut tuo Aerodynamic Vizualization (CDF) päällä, joten en tiedä mistä tuo efekti johtui, mutta äsken vilkaistuani ei sitä enää näkynyt.

Tuolta se kuitenkin löytyy:

malmi1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toolbarin Sää-ikkunan alalaidasta on mahdollista kytkeä päälle ilmavirtauksien visualisointi. Olisiko mennyt vahingossa päälle tai sitten jonkun bugin aiheuttama?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Toolbarin Sää-ikkunan alalaidasta on mahdollista kytkeä päälle ilmavirtauksien visualisointi. Olisiko mennyt vahingossa päälle tai sitten jonkun bugin aiheuttama?

Ahaa - kiitos! Täytyy tarkistaa kun simun seuraavaksi aukaisen.

Minä en kyllä oikein ymmärrä koko tuota ilmavirtauksen simulointia visuaalisessa muodossa mutta kai sitä sitten joku tarvitsee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Show 3D thermal näyttäs olevan ihan virallinen nimitys. Erittäin toimiva kampe, kun opettelee purjelentämistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkistin eikä Sää-ikkunan alalaidassa oleva asetus ollut aktiivinen, mutta taas joo - nuo asetukset tuntuvat poukkoilevan itsekseen silloin tällöin eli tarkistus on tehtävä ennen toimeen lähtöä tässäkin asiassa => Pre-Fly Check 1 :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin - toinen yritys tehdä Control-asetukset mieleisekseni. Edellinen meni muuten hyvin Kaasu-, tikku- ja poljinohjainten osalta, mutta näppäimistö-asetukset eivät suju siten kuin olisi toivottavaa. Koska nuo asetukset on helppo poistaa ja aloittaa puhtalta pöydältä niin päätin tehdä uuden yrityksen saadakseni näppäimistön mukaan.

Ohjainten default-asetukset on helppo poistaa Dublicate / Clear-komennolla ja sitten asetella omat tilalle, mutta haluaisin säilyttää osan näppäimistön default-asetuksista ja poistaa vain päällekkäisuudet. Kysymys on Cockpit Camera-osiosta. Käytän Numeronäppäimistöä (näppäimistön oikea puoli) siirymiseen eri puolille ohjaamoa ettei tarvitse hiirellä siirtyä ja rullalla zoomailla. Asetukset on tehty LOAD CUSTOM CAMERA 0 - 9 kuten 2020-simussakin.

Ongelma on se, että en tiedä, miten saan nuo päällekäisyydet pois. Jos asetan itse noille numeronäppäimille valitsemani ohjaamonäkymät niin numerot 8 - 2  esimerkiksi vievät konetta ylös / alas samalla kun toki näkymäkin siirtyy asettamaani kohtaan. 4 - 6 taas vasemmalle / oikealle.

Kuvassa näkyy, että olen "Monistanut" ja nimennyt Näppäimistä-profiilit General & Airplane Controls-kohdissa. Olisiko pitänyt jättää tuo Airplane controls defaultiksi? Luin jostakin tai näin videon, että Default-asetuksia ei voi poistaa, mutta en muista että voiko niitä muokata. Näkyvissä on myös päällekkäisyydet. Haluaisin hoitaa koneen ohjaamisen ainoastaan tikulla enkä numeroilla.

Apu ja neuvot olisivat tarpeen.

Controls.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Löysin kuin löysinkin jotain järkevää - täytyy kokeilla:

Siis tuota hemaisevaa kapteenia!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Esa - mitä muuta sitten oletit? Laitoin tilaukseen, että kestää tämän säätämisen tuskan:'(

Sivumennen sanoen niin olipas yksinkertaisen selkeä ohje yksinkertaiselle tumpelolle. Meni asetukset kerralla siten kuin halusinkin niiden olevan. Aikansa kun säätää niin kyllä tämä tästä...

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden tutoriaalivideoiden tekijän ohjeilla oon saanut kaikki ohjainasetukset kuntoon.Tarpeeksi hitaasti ja selkeesti esitettyinä.

Alussa oli vähän mietiskelemistä,mutta jos jaksoi syventyä niihin, niin alkoi selkiintyä miten ohjaimet ja näppäimistöt säädetään.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Näiden tutoriaalivideoiden tekijän ohjeilla oon saanut kaikki ohjainasetukset kuntoon.Tarpeeksi hitaasti ja selkeesti esitettyinä.

Alussa oli vähän mietiskelemistä,mutta jos jaksoi syventyä niihin, niin alkoi selkiintyä miten ohjaimet ja näppäimistöt säädetään.

Niin - jos noita tutoriaali-videon tekijöitä ei olisi niin tässähän kökkisi vieläkin ihmeissään että mitenkähän tämä nyt sitten menisi. Tuo edellä oleva kaveri esittää asiat selkeästi myös muiden ohjainten suhteen ilman viihdykettä tai draamaa - arvostan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi näin eläkkeellä ollessa on aikaa enemmän kuin ansiotöissä ahertavilla istua ja ihmetellä näitä ohjainten ym.asetuksia.

Läheskään kaikki uudet asiat ei välttämättä mene aina kerralla perille.:hmm:Eikä aina useammallakaan.;)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi itsekin olen eläkkeellä, niin on aikaa lukea tätä "MSFS2024 Ongelmaa"- nimistä nettisaittia ihan mielenkiinnosta. Tästä tulee tätä menoa pitkäikäisin ja eniten luettu saitti FSNordicissa, jos oikein olen ymmärtänyt uuden simun tilanteen. Toivoa sopii, että olen väärässä. Keskityn yhä täysillä hyvin toimivaan ja grafiikaltaan erinomaiseen FS2020-simuun!

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mullakaan ole mitään negatiivista sanottavaa MSFS 2020 simusta.Se toimii hyvin ja maisemat on siinäkin hyviä.Lennän sillä vieläkin reittilentoja PMDG 737-700 ja 737-600 koneilla.Samaten FBW A32NX/A380X ja Fenix A320 käytössä.Erinomainen simu kerrassaan,mutta on vaan mukava tutustua tähän uuteenkin 2024-simuun.

Eikä mulla ainakaan ole ollut tän kanssa sen enempää ongelmia kuin edellisenkään simun kanssa silloin kun se tuli käyttöön.Uusi on aina uutta ja siihen menee oma aikansa ennen kuin siihen tottuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin se vain on, että piuhat pitenee iän karttuessa eikä sille mitään mahda. Uuden tajauminen vie aikansa ja pitempään kuin ennen tai ainakin siltä tuntuu. Eihän tässä muuta ongelmaa näin käyttäjän näkökulmasta ole kuin nuo ohjaimet. Bugeille ei voi kuin tekijät jotain tehdä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Back to busines - iloitsin turhan aikaisin. sammutin simun ja käynnistin sitten uudelleen niin kaikki oli palautunut ohjainasetksissa defaultiksi vaikka varmasti loin uudet. No on sitä samaa muillakin. Siitä hyvä tämä on, että puuhaa riittää ilman lentämistäkin::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään