Rolf Niemi

MSFS 2024 Ongelmaa

54 viestiä aiheessa

MSFS2020 versiossa sen sai pois sillä käynnistysparametrilla. Ehkä tässä on vastaava? Simun käynnistys kestää toistaiseksi kauemmin kuin mitä ovat leikkausvaihessa kuvitelleet. Minulla käy jokaisella kerralla niin, että video lähtee pyörimään toista kierrosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä yrittäny tihrustaa noita näppäinsidos  videoita youtubesta...vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos olen saanut kamera yms asetukset kohilleen, vaikkapa c 152:een niin onko minun tallennettava ne erikseen jokaista liihotinta varten, vai onko kenties jotain muuta konstia, että voisin käyttää niitä samoja jossain muussa lentimessä..kyselee.pitkäpihuainen tomppeli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Olen tässä yrittäny tihrustaa noita näppäinsidos  videoita youtubesta...vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos olen saanut kamera yms asetukset kohilleen, vaikkapa c 152:een niin onko minun tallennettava ne erikseen jokaista liihotinta varten, vai onko kenties jotain muuta konstia, että voisin käyttää niitä samoja jossain muussa lentimessä..kyselee.pitkäpihuainen tomppeli

Kun teet noita asetuksia niin sieltä valikosta löytyy kohta - olisiko se ollut että Käytä kaikissa koneissa jos haluat. Toisaalta voit pitää samaa profiilia halutessasi vaikkapa kaikilla GA-koneilla jos asetukset niissä toimivat haluamallasi tavalla. Kun siirryt isompiin koneisiin, niin niihinhän täytyy tehdä melkein konekohtaiset asetukset.

Pitää vaan sitten muistaa valita oikeat konekohtaiset profiilit ennen liikkeelle lähtöä sieltä Control-valikosta. YouTubessahan on joidenkin ohjainten lähes täydelliset ohjeet alusta loppuun tehtynä ja selkeästi ohjeistettuna. Täälläkin on muutama linkki niihin ja oletkin luultavasti katsonut ne. Aikaa tuo otti minullakin. Kun löysin yhden ohjeen jolla voi päin honkia tehdyt asetukset yksinkertaisesti nollata helposti ja toisaalta valmiit kunnolliset asetukset varmuuskopioida niin homma lähti menemään rennommin. Tuo ohje taitaa olla tällä tai tuolla toisella 2024-simun keskustelussa. Se oli nimenomaan Steamin käyttäjille.

Laitan tähän lainauksen itseltäni:

"Tässä kun on tullut painittua noitten asetusten kanssa ja heti kärkeen meininki oli minun osaltani sitä, että yritys, erehdys ja tuloksena sekasotku, joka ei oikein ollut hallinnassa. Löysin netin syövereistä pari päivää sitten ohjeen, jolla saa nollattua kaikki asetukset defaultiksi eli siihen tilanteeseen jolloin simu käynnistetään ensimmäisen kerran. Tämä oli hyvä tieto siksikin, että jos ja kun saan asetukset ohjainten osalta kuntoon, niin tuon kansion voi tallentaa ns. backupiksi koska päivitykset tai jostain muusta syystä asetukset saattavat kadota ikuisiksi ajoiksi käyttäjien koneilta.

Tämä on Steam-versiolle eikä täällä taida montaa jotka tätä versiota käyttää, mutta tässä kuitenkin ohje:

"Found the save folder: MSFS 2024 is appid=2537590, its in steam/userdata folder, stop the steam cloud sync in steam settings, delete this folder and start msfs 24, it resets the save completely."

Kun simu käynnistetään tuon operaation jälkeen niin kaikki asetuksetkin pitää tehdä uusiksi eli samoin kun käynnistätäisit simun asennuksen jälkeen ensimmäisen kerran. Grafiikka-asetukset taisivat pysyä kuitenkin entisellään.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikaisemmassa viestissähän Rolf jo kaiken oleellisen kertoikin.Ei ole helppoja noitten asetusten tekeminen.Itse olen kuitenkin jotenkin saanut ohjainten ja näppäimistön asetukset kohdilleen.En itse käytä sitä "käytä kaikkiin ilma-aluksiin" asetusta.Oma profiili johonkin pikkukoneeseen ja sitä samaa profiilia käytän muissakin pikkukoneissa.Koptereille on omat asetukset ja lennän vaan määrätyllä kopterilla.Matkustajakoneita en tässä simussa ole käyttänytkään.Jos vaihdan konetta, määritän niille vaan omat kamerakulmat,eikä niitä tarvitse enää uudestaan asettaa samaan koneeseen.Laippa-ym.asetukset on Joystickissä kaikille koneille samat,eikä niitä tarvitse muutella.

677bb20b9c63e_Nyttkuva2025-01-06120901.thumb.jpg.ded78004184bc91f791579d63eaf3eb9.jpg

Esim,nämä asetukset on nimetty Cessna 414 aw:lle,mutta ne käy muihinkin pienempiin koneisiin.Kopterilla on vähän erilaiset asetukset.

En osaa sen kummemmin näitä selostaa,mutta näin olen itse tehnyt ja ihan hyvin toimii.,ainakin toistaiseksi.

677bb20c4177a_Nyttkuva2025-01-06121513.jpg.195cc3e3f216fbbdb57e1cbeefd4f368.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään