Rolf Niemi

MSFS 2024 Ongelmaa

70 viestiä aiheessa

MSFS2020 versiossa sen sai pois sillä käynnistysparametrilla. Ehkä tässä on vastaava? Simun käynnistys kestää toistaiseksi kauemmin kuin mitä ovat leikkausvaihessa kuvitelleet. Minulla käy jokaisella kerralla niin, että video lähtee pyörimään toista kierrosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä yrittäny tihrustaa noita näppäinsidos  videoita youtubesta...vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos olen saanut kamera yms asetukset kohilleen, vaikkapa c 152:een niin onko minun tallennettava ne erikseen jokaista liihotinta varten, vai onko kenties jotain muuta konstia, että voisin käyttää niitä samoja jossain muussa lentimessä..kyselee.pitkäpihuainen tomppeli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Olen tässä yrittäny tihrustaa noita näppäinsidos  videoita youtubesta...vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos olen saanut kamera yms asetukset kohilleen, vaikkapa c 152:een niin onko minun tallennettava ne erikseen jokaista liihotinta varten, vai onko kenties jotain muuta konstia, että voisin käyttää niitä samoja jossain muussa lentimessä..kyselee.pitkäpihuainen tomppeli

Kun teet noita asetuksia niin sieltä valikosta löytyy kohta - olisiko se ollut että Käytä kaikissa koneissa jos haluat. Toisaalta voit pitää samaa profiilia halutessasi vaikkapa kaikilla GA-koneilla jos asetukset niissä toimivat haluamallasi tavalla. Kun siirryt isompiin koneisiin, niin niihinhän täytyy tehdä melkein konekohtaiset asetukset.

Pitää vaan sitten muistaa valita oikeat konekohtaiset profiilit ennen liikkeelle lähtöä sieltä Control-valikosta. YouTubessahan on joidenkin ohjainten lähes täydelliset ohjeet alusta loppuun tehtynä ja selkeästi ohjeistettuna. Täälläkin on muutama linkki niihin ja oletkin luultavasti katsonut ne. Aikaa tuo otti minullakin. Kun löysin yhden ohjeen jolla voi päin honkia tehdyt asetukset yksinkertaisesti nollata helposti ja toisaalta valmiit kunnolliset asetukset varmuuskopioida niin homma lähti menemään rennommin. Tuo ohje taitaa olla tällä tai tuolla toisella 2024-simun keskustelussa. Se oli nimenomaan Steamin käyttäjille.

Laitan tähän lainauksen itseltäni:

"Tässä kun on tullut painittua noitten asetusten kanssa ja heti kärkeen meininki oli minun osaltani sitä, että yritys, erehdys ja tuloksena sekasotku, joka ei oikein ollut hallinnassa. Löysin netin syövereistä pari päivää sitten ohjeen, jolla saa nollattua kaikki asetukset defaultiksi eli siihen tilanteeseen jolloin simu käynnistetään ensimmäisen kerran. Tämä oli hyvä tieto siksikin, että jos ja kun saan asetukset ohjainten osalta kuntoon, niin tuon kansion voi tallentaa ns. backupiksi koska päivitykset tai jostain muusta syystä asetukset saattavat kadota ikuisiksi ajoiksi käyttäjien koneilta.

Tämä on Steam-versiolle eikä täällä taida montaa jotka tätä versiota käyttää, mutta tässä kuitenkin ohje:

"Found the save folder: MSFS 2024 is appid=2537590, its in steam/userdata folder, stop the steam cloud sync in steam settings, delete this folder and start msfs 24, it resets the save completely."

Kun simu käynnistetään tuon operaation jälkeen niin kaikki asetuksetkin pitää tehdä uusiksi eli samoin kun käynnistätäisit simun asennuksen jälkeen ensimmäisen kerran. Grafiikka-asetukset taisivat pysyä kuitenkin entisellään.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikaisemmassa viestissähän Rolf jo kaiken oleellisen kertoikin.Ei ole helppoja noitten asetusten tekeminen.Itse olen kuitenkin jotenkin saanut ohjainten ja näppäimistön asetukset kohdilleen.En itse käytä sitä "käytä kaikkiin ilma-aluksiin" asetusta.Oma profiili johonkin pikkukoneeseen ja sitä samaa profiilia käytän muissakin pikkukoneissa.Koptereille on omat asetukset ja lennän vaan määrätyllä kopterilla.Matkustajakoneita en tässä simussa ole käyttänytkään.Jos vaihdan konetta, määritän niille vaan omat kamerakulmat,eikä niitä tarvitse enää uudestaan asettaa samaan koneeseen.Laippa-ym.asetukset on Joystickissä kaikille koneille samat,eikä niitä tarvitse muutella.

677bb20b9c63e_Nyttkuva2025-01-06120901.thumb.jpg.ded78004184bc91f791579d63eaf3eb9.jpg

Esim,nämä asetukset on nimetty Cessna 414 aw:lle,mutta ne käy muihinkin pienempiin koneisiin.Kopterilla on vähän erilaiset asetukset.

En osaa sen kummemmin näitä selostaa,mutta näin olen itse tehnyt ja ihan hyvin toimii.,ainakin toistaiseksi.

677bb20c4177a_Nyttkuva2025-01-06121513.jpg.195cc3e3f216fbbdb57e1cbeefd4f368.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt pääsin taas lumityömailta simun kimppuun. Kiitos kaverit opastuksista, mutta yks juttu ( ainakin) jää vielä epäselväksi noiden näppyläsidosten suhteen.

KB Transv.kopio..tallennanko tekemäni kopion kaikkiin ilma-aluksiin vai asetank sen oletukseksi...vai molemmat..Eli puhun nyt GA- koneista...suihkarit on oma lukunsa??:hmm::hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipäs ne pkleet tallenu mitenkään. Ain kun käynnistän simun uudelleen ovat kaik asetukset bittiavaruudesssa...kerros Rolf vielä ihan käjestä pitäen mistä tuo   MSFS 2024 is appid=2537590, its in steam/userdata folder, stop the steam cloud sync in steam settings, delete this folder and start msfs 24, it resets the save completely."kansio tms. löytyy. Olen tainnu hinkata systeemin sekaisin ja yritän lähteä puhtaalta pöydältä...taas kerran...voe juutas kun vanhus on pökijö:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Eipäs ne pkleet tallenu mitenkään. Ain kun käynnistän simun uudelleen ovat kaik asetukset bittiavaruudesssa...kerros Rolf vielä ihan käjestä pitäen mistä tuo   MSFS 2024 is appid=2537590, its in steam/userdata folder, stop the steam cloud sync in steam settings, delete this folder and start msfs 24, it resets the save completely."kansio tms. löytyy. Olen tainnu hinkata systeemin sekaisin ja yritän lähteä puhtaalta pöydältä...taas kerran...voe juutas kun vanhus on pökijö:'(

Voi olla että pomppaavat vain oletukseen,itselläni tekee tätä joten noilla nuolilla selaat tallentamaasi profiiliin esiin oikealta/vasemmalta suunnalta.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Kilpinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo,just noin kuin Toni mainitsikin.Kannattaa aina tarkistaa ennen lentoa,että oikeat profiilit on näkyvissä.Muuten voi tuntua siltä,että omat asetukset on kadoksissa.

Ei ne periaatteessa pitäisi mihinkään hävitä,vaikka onhan sekin mahdollista.Ei ainakaan jos ne vaan on muistanut tallentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

kerros vielä ihan käjestä pitäen mistä tuo   MSFS 2024 is appid=2537590, its in steam/userdata folder, stop the steam cloud sync in steam settings, delete this folder and start msfs 24, it resets the save completely."kansio tms. löytyy. 

Se on Steamin asennuskansiossa. Itsellä C:\Program Files (x86)\Steam\userdata josta löytyy pelit numerosarjoina, joista pitäisi tuo 2537590 löytyä kansiona. Asennuspaikan löydät klikkaamalla steamin pikakuvaketta oikealla hiiren napilla ja valitsemalla "Properties", eli Ominaisuudet, koska sinulla lienee Suomenkielisenä myös Windows. (Mitä en suosittele)

Itsellä ainakin msfs2020 kadottelee joitain asetuksia turhankin usein, lähinnä kaikki aputoiminnot ovat yht'äkkiä helpoimmalla mahdollisella. Lienee servereiden päässä jokin, koska koneelle on tallennettuna ainoastaa grafiikka- asetukset jotka eivät lataudu netin kautta.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos taas kaverit.. yritän tumpuloida...heh tuo lontoon murre kun ei ihan oo hanskassa...näin kansakoulupohjalla..etenkin kun tuli silloin lasketeltua kun muut luki..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitte vielä yks kymysys...mulla EFHK on ihan vailla lentokentän rakennuksia..onkos se nyt sitte normaalia, vai puuttuneeko multa jokin toimiva lisuri?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
43 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Kiitos taas kaverit.. yritän tumpuloida...heh tuo lontoon murre kun ei ihan oo hanskassa...näin kansakoulupohjalla..etenkin kun tuli silloin lasketeltua kun muut luki..

On ollut vähän muuta säpinää, joten on simuilu ollut vähän taka-alalla.. Laitan nyt kuitenkin tuon kuvan vaikka asia ilmeisesti jo selvisikin Tonin neuvoilla. EFHK:sta sen verran että aika karseat rakennukset sieltä löytyy defaulttina, mutta jotain siellä kyllä on - kerran kävin vilkaisemassa.

steam.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen lennellessäni Puolaan katselin maisemia aina kun pilviverhon takaa jotain näkyi enkä ollut veden päällä, niin ihmettelin huonoa grafiikka. En viitsinyt poistua asetuksiin lennon ollessa meneillään, mutta tänään tutkin asiaa sen jälkeen kun olin ensin tehnyt näyttiksen puhdistuksen. Simu käyntiin ja grafiikka-asetuksiin. Onko bugi vai ominaisuus - veikkaan ensimmäista - kaikki oli defaulttina ja tämä oli jo toinen kerta tässä lähiaikoina.

Minulla on nVidian appi käytössä ihan kuvien takia vaikka voisihan tuota Photo Modeakin kenties käyttää. Aiheuttaisikohan tuo appi jotakin? En ole sen kautta tehnyt mitään astuksia paitsi laittanut uuden polun ruudunkaappauksiin.

Miten teillä - pysyykö asetukset grafiikkapuolella siten kuin olette ne tehneet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovatko muut repineet hiuksiaan noiden ohjain- ja näppäinasetusten kanssa? Mitä tarkoittaa esim. "Aseta laskutelineet"? Miten se eroaa "Kytke laskutelineet" -toiminnosta. Kun lisäksi löytyy vielä "Laskutelineet ylös" ja "Laskutelineet alas" samasta valikosta. Entä mikä akseli on helikopterin kollektiiville se oikea?

Onko kyse vain todella tökeröstä suomennoksesta noiden asetusten kohsalla ylipäätään. Saako tuon simun kielen muutettua jotenkin englanniksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on englannin kieliset valikot, eivätkä ne aukea sen paremmin. Aika arpomiseksi menee. Pitäisi ehkä osata ranskaa…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Entä mikä akseli on helikopterin kollektiiville se oikea?

Ilmeisesti Nousuakselisauva...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kieltä pystyy vaihtamaan "lennosta" kieliasetuksista.Asetukset yleinen ja sieltä kieli.Itse Vaihtelen usein asetusta tarpeen mukaan.YouTube-tutoriaaleja katsoessa vaihdan kieltä.

Kytke laskutelineet vaihtoehto tarvii joystickistä vaan yhden painikkeen.Nostaa ja laskee laskutelineet.Sitä tulee käytettyä."Aseta laskutelineet nostaa,muttei laske.Oiskohan joku väliasento esim.esim.Boeingissä,en ole kokeillut.

Mulla tämä akseli hoitaa kollektiivi tehtävän.

6786a5467ac45_Nyttkuva2025-01-14195305.thumb.jpg.db18fcb627191271d14ce983736b7a91.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokin juttu, jota järkivähäni ymmärrä.. menee vielä pieleen Nuo penteleen näppäinsidokset...en saa niitä mitenkään kohilleen seuravaa lentoa alottaessani. Pitääkö ne tallentaa defuiksi vasi käytä kaikkiin lentokoneisiin. Molempia oon kokeillu, mut mikään ei tuota tulosta,,,tai sitte tää härkin hävittää tallennukset:(:(:hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Jokin juttu, jota järkivähäni ymmärrä.. menee vielä pieleen Nuo penteleen näppäinsidokset...en saa niitä mitenkään kohilleen seuravaa lentoa alottaessani. Pitääkö ne tallentaa defuiksi vasi käytä kaikkiin lentokoneisiin. Molempia oon kokeillu, mut mikään ei tuota tulosta,,,tai sitte tää härkin hävittää tallennukset:(:(:hmm:

Tarkista että sulla on oikea profiili valittuna siinä laiteluettelon ohjauskomennossa.Toisin sanoen se profiili,minkä olet itse luonut.Sen jälkeen valitset koneen ja teet siihen omat kamerakulma-asetukset.Jos vaihdat konetta,pitää siihen luoda uudet kamerakulma-asetukset.Tallennetut näppäinsidokset pitäisi kyllä pysyä muistissa kaikilla koneilla,mllä olet lennellyt ja tehnyt omat kamerakulma-asetukset.

Ei tarvitse valita vaihtoehtoa "käytä kaikkiin ilma-aluksiin"

Tärkeetä on vaan tallentaa asetukset ja tarkistaa,että oikea profiili on valittuna.

Ps,vähän vaikeeta selostaa lyhyesti,mutta noin se pitäisi onnistua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään