Rolf Niemi

MSFS 2024 Ongelmaa

131 viestiä aiheessa

Joo tämmöstä se on näitten hilavitkuttimien kanssa...ja tosinhan tää 2024 on vielä kehitysasteella...ja hyvä että toimii tämä paikka Navigraphista edes  tälleen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMS GTN-750 toimii vain kerrallaan joko 2020-/ tai 2024 simussa.  Jos vaihtaa simua, niin:

Login to Your account -> Go to MyAccount -> Click on the link "View Licences" of Your order ID -> Click on Manage Sites -> Click on Deactivate Site

Tämä on tehtävä joka kerta kun vaihdat simua ja haluat käyttää PMS GTN750. Kummallekkin simulle on oma versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo,se on pikkusen hankalaa vaihdella sitä lisenssiavainta simua vaihtaessa.Nyt kun vihdoin molemmat simut on asennettu viimeistelytöitä vaille valmiiksi ja pari lentoa suoritettu kummallakin.Eilen huomasin sen saman asian.Itse asensin vuosi,kaksi taaksepäin TDS GTNXi navigaattorin,niin käytän sitä MSFS 2024 simussa.Sehän toimii kyllä molemmissa simuissa.Eilen testasin sitä Cessna 414 AW:ssä ja nyt siinä toimii Navigraphin kartatkin.Ja toimiihan se PMS GTN-750 free versio molemmissa simuissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin - kysymys: Onko täällä ketään joka käyttäisi beta-versiota? Viimeisin päivitys 1.3.24, joka julkaistiin eilen on tehnyt ainakin minulla sen, että kenttä/parkki -valinnan jälkeen simu pysähtyy siihen kun valitsee Flight Now tai jotain sinne päin. Olen kokeillut tänään muutaman kerran käynnistää simua. Viimeiksi poistin nVidia-sovelluksen, käynnistin simun valiten kentän ja painoin nappulaa, josta päästään koneeseen käsiksi ja läksin nauttimaan pienen puolen päivän välipalan. Meni noin puoli tuntia ja kun palasin koneen ääreen niin se sama ...tanan rinkula pyörii siinä oikeassa alanurkassa edelleen.

Näin meillä ja samaa on havaittu myös muualla - eipä sillä. Tähän asti tuo beta-versio on toiminut hienosti. Latausnopeus on hieno - viidessä minsassa vähintään on oltu koneessa tekemässä asiaan kuuluvia toimia. En tiedä mitä simutiimi touhuaa ennen seuraavaa version julkaisua, mutta perin heikolta toiminnalta tuntuu. Aina näitten päivitysten kanssa on jotain jamua oli sitten kyse kummasta simusta tahansa. Tosin 2020-simu eilisen kokeilun perusteella toimi hyvin. Ainoastaan maisemat latautuivat lennon edetessä melko hitaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän, mutta minulla tuo on ollut ongelmana simun julkaisusta asti, eli ei mitään uutta minulle, joskus kestää 10-30 minuuttia flynow napin painamisen jälkeen ennen kun on ladannut ja grafiikat on silti täyttä ’muusia’, joskus ei lataa ollenkaan.  Olen mielestäni  onnistunut lyhentämään sitä latausta valitsemalla ’back’ elikkäs esc ja zoomaamalla karttaa lähemmäs useita kertoja, tai sitten on plaseboa.

Mikä tekee asian minulla mielenkiintoiseksi on se, että Xbox X:ssäni ei moista esiinny vaan latailee ja striimaa hienosti. Molemmat käyttävät samaa reititintä, pc ethernet kaapelilla ja xbox wi-fi:llä. Kuitu 300 mbits/sec. 

-eelis-

Muokattu: , käyttäjä: Juha Elovaara
Lisäys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla 24:n käynnistyy muutamassa minuutissa..tosin käytän AddonsLinkeriä..liekö sillä vaikutusta. Kokeilin kerran ilman sitä ja silloin roksutti jokusen tovin ennen starttia.

Nettiyhteys on langaton ja työntää koneelle noin 150-200 megaa. Simu pyörii vaatimattomalla 40 framen npeudella, mutta ei takertele, eikä ole kaatunut kuin ihan alussa ja käytän tätä beta-versiota..kyseessä steam.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma ei olekkaan käynnistymisessä, minullakin lataa sen alta kaksi minuuttia, vaan siitä kun painat ’ fly now’ nappia, silloin kestää. Eli streemaus ongelmia. 

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos informaatiosta. Tein pientä säätöä eli poistin kaiken tavaran Community-kansiosta ja sitten betan. Uudelleen käynnistin tietokoneen ja sitten simun testimielessä - hyvin toimi. Sammutin simu ja aseensin betan takaisin ja kaynnistin tietokoneen uudestaan ja perään simun tyhjällä Community-kansiolla - hyvin toimi taas.

Tästä innostuneena laitoin alkuperäisen Community-kansion roippeineen takaisin sille kuuluvalle paikalle, käynnistin tietokoneen taas kerran ihan varmuuden vuoksi (en tiedä onko tuosta ylipäätään mitään hyötyä, mutta olen aina virallisten päivitystenkin jälkeen tehnyt noin) ja sitten taas simu käyntiin. Free Flight ja etsimään Cessna C414, mutta sitäpä ei enää löytynytkään listatsta eikä myöskään DC-6:sta ja Comanche oli sanonut hyvästit.

Tutkin sitten My Libraryn. Siellä näkyi olevan kaikki Community-kansioon asentamani lisäosat harmaina merkinnällä Disabled ja niin on edelleen osittain, mutta ne jotka ovat asennettu suoraan Community-kansioon näkyvät olevan aktiivisina. Tuo saattaa liittyä jotenkin Addon Linkeriin.

Joka tapauksessa tämä viimeisin beta sotki kaikki systeemit ja se miten asia alunperin jäi huomaamatta on se kun sitä ei mistään huomaa kun päivitys asennetaan toisin 2020-simussa. Vasta Avsimiä lukiessani sain tiedon asiasta.

Äsken tosiaan simu käynnistyi hieman takellellen A2A:n Comanchen kanssa. Nyt vuorossa on yrittää saada simu siihen kuosiin kuin se olikin vielä pari päivää sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla muutaman käynnistyksen jälkeen alkoivat koneet näkymään ilman että olisin itse siihen vaikuttanut, en tiedä mistä johtuu, mutta on ilmeisesti ominaisuus/bugi. Vieläkään ei näy esim. nuo Suomi kentät.

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Mulla muutaman käynnistyksen jälkeen alkoivat koneet näkymään ilman että olisin itse siihen vaikuttanut, en tiedä mistä johtuu, mutta on ilmeisesti ominaisuus/bugi. Vieläkään ei näy esim. nuo Suomi kentät.

-eelis-

Vilkaise My Library.

Minä jouduin eilen sammuttelemaan simua Ctrl+Alt+Delete ja sen jälkeen simun Safe Modessa, joten ehkä tuosta johtuen suurin osa lisäosista oli Asobon toimesta otettu pois käytöstä - mene ja tiedä, mutta on tämä yksi ...keleen tekele...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väliaikaraportti:

Simua käynnistellessä tuli sitten sellainen ilmoitus, joka kuului jotenkin näin: Unusual loading time... raportti lähetetty... Tutkin tuo raportin, mutta eipä se minulle mitään kertonut. Iskin asian googleen ja sieltä löytyi yllättävän paljon tarinaa kuinka simun lataus pysähtyy 97%:iin kuten siis kävi minullakin. Jotain selvisikin. Joillakin virhe johtui FlyTampan scenerysta ja joillakin vika oli jonkin koneen paintissa.

Minä poistin kaikki paintit käytöstä - yksi, jota käytin 414 AW Cansselorissa palloa ympäri mennessä oli  kadonnut kokonaan enkä löydä sitä enää mistään - en edes Flightsim.to:sta. Tuo jos joku on mystistä

No joka tapauksessa paintit pois ja vain yksi käytössä 414 C:ssä ja nyt simu latautui ja avautui normaalisti. Mistä ongelmat todellisuudessa johtuivat, niin ei mitään tietoa. Lensin välillä tuolla Alaskassa 2020-simulla ja aioin tehdä saman retken 2024-simussa eilen jolloin totesin ongelmien alkaneen. Mitään en ollut lisännyt tai poistanut kummastakaan simusta ja ainoa lisäys joka on nyt tiedossa on tuo beta-päivitys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1.3.2025 at 13.00, Rolf Niemi kirjoitti:

No niin - kysymys: Onko täällä ketään joka käyttäisi beta-versiota? Viimeisin päivitys 1.3.24

Täällä käytössä v.1.2.11.0

Toimii kyllä enkä edes tiedä miten saa ladattua beta-versiota.Store versiosta kyse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Vilkaise My Library.

Minä jouduin eilen sammuttelemaan simua Ctrl+Alt+Delete ja sen jälkeen simun Safe Modessa, joten ehkä tuosta johtuen suurin osa lisäosista oli Asobon toimesta otettu pois käytöstä - mene ja tiedä, mutta on tämä yksi ...keleen tekele...

Joo, ei näy nuo Suomi kentät, vaikka communityyn ne laitoin, outoa. Ehkäpä kannattaa pitää tuo community kansio tyhjänä betaa kun testailee. 

-eelis-

Typo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh...eiks se ny ole lopulta sama puhutaanko simun käynnistymisestä ns. lentokuntoon..vai striimauksesta. Mulla toimii kaikki, niin suomikentät ku muuutkin lisurit..kerrankin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Heh...eiks se ny ole lopulta sama puhutaanko simun käynnistymisestä ns. lentokuntoon..vai striimauksesta. Mulla toimii kaikki, niin suomikentät ku muuutkin lisurit..kerrankin

Koputa Jussi päätä ainakin kerran - varmuuden vuoksi:P

Jep, jep - sain kuin sainkin simun toimimaan. Piti muuttaa My Libraryn lisäosat, jotka olivat Disable -> Enable. Kun simu ajetaan Safe Modessa, niin se nollaa Community-kansion kilkkeet eli Disable kuten jo aiemmin epäilin. Sitten poistin kaikki paintit ja kokeilin DC-6:sta default PMDG:n paintilla ja kaikki toimi ainakin vielä eilen. Tänään en ole vielä joutanut tutkimaan asiaa.

Beta-versio on 1.3.24

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mun tuurilla ei taida edes yks koputus riittää..pitäs varmaan juosta vaikka päin ladon seinää...pää edellä:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän ladata tämä beta-versio ihan vaan uteliaisuutta.Saako sen palautettua helposti aikasempaan versioon,jos se ei jostain syystä toimi kunnolla?Tai saahan sen ladattua taas kerran uudestaan.Piti asentaa ensiksi joku insider-ohjelma,ennen kuin tämä paivitys tuli mahdolliseksi.Tarkista päivitykset kohta oli aikaisemmin harmaana.Osaako joku sanoa onko 1.2.11.0 tuorein versio MSFS 2024 simusta?

Tuli vaan mieleen kun asentelin simun uudelleen,että mahtoiko asennus mennä oikein?

67c5b3a36e57d_Nyttkuva2025-03-03154537.png.3a73588649abcd3c5c203fb92ff1eb40.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo,betaversio 1.3.24 ladattu.Pikainen testi Cessna 414 aw koneella ja ainakaan ensilennolla ei ongelmia.:thmbup:

Ainoastaan kamera-asetukset tallensin tähän livery malliin tyylillä ctrl+numpad.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Steamissa tuon betan saa ainaki helposti pois käytöstä yhdellä klikkauksella, mutta Storesta en tiedä. Olettaisin kuitenkin, että sama käytäntö tuossakin versiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14.1.2025 at 18.40, Juha Liukkonen kirjoitti:

Ilmeisesti Nousuakselisauva...

Kiitos! Kokeillaan tuota. Ja anteeksipyyntö kiitoksen myöhäisestä hetkestä. Alkoi vaan tympimään FS2024:n näppäinasettelut niin, etten ole koskenut koko roskaan pitkiin aikoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HUOM!!!!  Jos olit SU1 betassa, niin varo!!!!
https://forums.flightsimulator.com/t/urgent-issue-msfs-2024-phantom-update-resets-everything-3-21-2025-23-30-utc/712300/1
Yön aikana tullut joku 9Gt päivitys joka poistaa communityn ja tyhjentää kaikki asetukset (ainakin aika monella ollut tämä ongelma).

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

HUOM!!!!  Jos olit SU1 betassa, niin varo!!!!
https://forums.flightsimulator.com/t/urgent-issue-msfs-2024-phantom-update-resets-everything-3-21-2025-23-30-utc/712300/1
Yön aikana tullut joku 9Gt päivitys joka poistaa communityn ja tyhjentää kaikki asetukset (ainakin aika monella ollut tämä ongelma).

Tämä taitaa olla vain MS Storea koskeva ongelma? Steamissa ei näkynyt päivityksiä, ei ole jonossa eikä ole viime päivinä muutenkaan päivittynyt. Community kansiokin näkyy olevan tallella. Otin kuitenkin betan pois käytöstä.

Muoks: Testattu ja kaikki toimii niin kuin ennenkin. Ja kaikki asetuksetkin näkyi olevan kunnossa.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun on niin, että köyhtyneenä eläkeukkona onpi alkanu himottaa semmonen ilmainen päänseuranta kuiin Open Track. Mulla on webkamera ja olen ladannut Opentrack 2030.3.0 version. Saan kyllä näkyviin sen punaisen mustekalan, joka kieppuu jotenkuten mun nuppini tahtiin, mutta en onnistu saamaan liikettä simulaattoriin. Latasin myös tuon AI Trackinkin. mutta ei vaan yhteyttä. Onko kenelläkään käytössä tämmöstä synteemiä 2024:ssa jo on toimivaa, niin kehtaisko avittaa taas kerran;D ja netin syövereistä en ole onnistunut löytämään apuva

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään