Rolf Niemi

MSFS 2024 Ongelmaa

54 viestiä aiheessa

Moi Markku ja kiitos, mutta homma hallussa. Dublicate on avainsana jolloin uuden profiilin asetuksia voi muokata ja poistaa tarpeen mukaan. Default-asetuksiahan ei voi poistaa mikä tietenkin on hyvä asia tarkemmin ajatellen. Siksi monta kertaa tuli treenttua että homman pitäisi nyt olla selvä. Jotkut asetukset voi tehdä yleisasetuksiksi kaikkien koneiden käyttöön kuten polkimet ja miksei näppäimistökin.

Nyt kun homma siis on hallussa on aikaa hieman tutustua itse kokonaisuuteen. Tämä kyllä pyörii sujuvammin kuin 2020-simu. Minulla on ollut aina jotain nykimistä Helsingin ympäristössä 2004 (FS9.1) ja FSX (levy ja Steam) lähestyessäni EFHK:ta. Onko johtunut lisäosakentästä vaiko jostakin ympäristötekijästa, mutta nyt ei nytkähtele - kenttä tosin on default ja aika karsean näköinen. Onneksi on Malmi, joka toimii:thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Moi Markku ja kiitos, mutta homma hallussa. Dublicate on avainsana jolloin uuden profiilin asetuksia voi muokata ja poistaa tarpeen mukaan. Default-asetuksiahan ei voi poistaa mikä tietenkin on hyvä asia tarkemmin ajatellen. Siksi monta kertaa tuli treenttua että homman pitäisi nyt olla selvä. Jotkut asetukset voi tehdä yleisasetuksiksi kaikkien koneiden käyttöön kuten polkimet ja miksei näppäimistökin.

Nyt kun homma siis on hallussa on aikaa hieman tutustua itse kokonaisuuteen. Tämä kyllä pyörii sujuvammin kuin 2020-simu. Minulla on ollut aina jotain nykimistä Helsingin ympäristössä 2004 (FS9.1) ja FSX (levy ja Steam) lähestyessäni EFHK:ta. Onko johtunut lisäosakentästä vaiko jostakin ympäristötekijästa, mutta nyt ei nytkähtele - kenttä tosin on default ja aika karsean näköinen. Onneksi on Malmi, joka toimii:thmbup:

Millainen tietokone komponetteineen sinulla on ja mikä nettiyhteys? Minulla uusi tehokone vaikutti olennaisesti FS2020-simun sujuvuuteen. Olen tyytyväinen, kaikki maksimissa mukaan lukien TLOD 400 ja se toinen LOD 200.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Hyvä kun on homma hallussa.En vaan arvannut että sulla ei ollut dublicatea tehtynä.Itseä vaan kiinnosti Backspace-näppäimen käyttö valintojen poistossa.Eritoten niitten oikeapuolen valintojen,mitkä ei poistuneet siitä roskakorikuvakkeesta.Muutenhan Backspace-näppäimen käyttö on kyllä tuttua.

Eilen illalla kokeilin ensimmäisen kerran Fenixin bussia tässä simussa.Jostain syystä se ei toiminut odotetusti ja poistin sen saman tien.Reagoi mm hiirellä liikutteluun liian tahmaisesti.Kaasu ym.asetukset sain kyllä toimimaan.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
42 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Millainen tietokone komponetteineen sinulla on ja mikä nettiyhteys? Minulla uusi tehokone vaikutti olennaisesti FS2020-simun sujuvuuteen. Olen tyytyväinen, kaikki maksimissa mukaan lukien TLOD 400 ja se toinen LOD 200.

Ei kyse ehkä kuitenkaan ollut itse tietokoneesta vaan siitä, mitä minulla on Community-kansiossa. FSX:ssä koneet tehot olivat kyllä ihan asia-luokkaa. 2020 hankittu tietokone 2020-simua varten pyörittää 2020-simua muualla sulavasti, mutta Helsinki jostain syystä on aiheuttanut maisemien nykimistä - muualla ei ole olut ongelmia ja siksi lentelenkin 2020-simulla Kööpenhaminasta, Oslosta tai Tukholmasta johonkin suuntaan Eurooppaa.

Grafiikka-asetukset pitää saada kuosiin siten, että ne tukevat juuri sitä tietokone-kokoonpanoa, jolla simuillaan. Joitakin yleispäteviä juttuja on, mutta yksityiskohdat on sovellettava omatoimisesti etsien. Nettiyhteys on 250 M ja se riittänee. Ainakaan 2024-simu ei ole nikotellut muulloin kun jos täällä on ollut noita yleisiä häiriöitä (tai minun asetukset ovat olleet joiltakin osian päin honkia).

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Hyvä kun on homma hallussa.En vaan arvannut että sulla ei ollut dublicatea tehtynä.Itseä vaan kiinnosti Backspace-näppäimen käyttö valintojen poistossa.

Eilen illalla kokeilin ensimmäisen kerran Fenixin bussia tässä simussa.Jostain syystä se ei toiminut odotetusti ja poistin sen saman tien.Reagoi mm hiirellä liikutteluun liian tahmaisesti.Kaasu ym.asetukset sain kyllä toimimaan.

Oli niitä Dublicateja tehty, mutta sähläsin muuten noitten asetusten kanssa enkä aina tullut huomioineeksi, että mitä laitetta säädin ja mikä profiili oli käytössä. Ennen auttoi kun piti tuumaushetken ja poltti yhden tupakan, mutta nyt olen ollut 8 vuotta polttamatta joten asioiden selvittäminen on käynyt hankalaksi jo tuonkin vuoksi:P

Olen tässä odotellut että jos saisi jossain vaiheessa JustFlightin GA-koneet ja PMDG:n DC-6:sen tähän uuteen simuun ja Kodiakin molemmat versiot kelpaisivat myöskin käyttöön.

Eikö se Fenix ole päivitetty yhteensopivaksi 2024-simuun virallisesti? Näin ainakin olin lukevinani jostakin...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Ei kyse ehkä kuitenkaan ollut itse tietokoneesta vaan siitä, mitä minulla on Community-kansiossa. FSX:ssä koneet tehot olivat kyllä ihan asia-luokkaa. 2020 hankittu tietokone 2020-simua varten pyörittää 2020-simua muualla sulavasti, mutta Helsinki jostain syystä on aiheuttanut maisemien nykimistä - muualla ei ole olut ongelmia ja siksi lentelenkin 2020-simulla Kööpenhaminasta, Oslosta tai Tukholmasta johonkin suuntaan Eurooppaa.

Grafiikka-asetukset pitää saada kuosiin siten, että ne tukevat juuri sitä tietokone-kokoonpanoa, jolla simuillaan. Joitakin yleispäteviä juttuja on, mutta yksityiskohdat on sovellettava omatoimisesti etsien. Nettiyhteys on 250 M ja se riittänee. Ainakaan 2024-simu ei ole nikotellut muulloin kun jos täällä on ollut noita yleisiä häiriöitä (tai minun asetukset ovat olleet joiltakin osian päin honkia).

Siis FS2020:ssä Helsinki tökkii? Jos näin, niin onhan simulla asennettuna Helsingin alueelle VAIN Demoken-helsinki1 ja Demoken-helsinki 2 sekä HelsinkiMetropolitanLandmarks? MS:n oma Helsingin photoscery on ihan surkea, liian valoinen ja todella tökkivä. Samoin muut Helsingin mallinnukset on syytä unohtaa, kuin nuo mainitsemani. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Eikö se Fenix ole päivitetty yhteensopivaksi 2024-simuun virallisesti? Näin ainakin olin lukevinani jostakin...

Joo,olihan se 2024 uusin versio 2.3.0.553 asennettu sieltä Fenix-installerista.Ei vaan toiminut.Hiirellä liikuttelu ohjaamossa takelteli pahemman kerran.Pitää kokeilla joku toinen kerta.Mutta eiköhän se ole Beta-versio vielä.

2020-simussa se toimii hyvin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Siis FS2020:ssä Helsinki tökkii? Jos näin, niin onhan simulla asennettuna Helsingin alueelle VAIN Demoken-helsinki1 ja Demoken-helsinki 2 sekä HelsinkiMetropolitanLandmarks? MS:n oma Helsingin photoscery on ihan surkea, liian valoinen ja todella tökkivä. Samoin muut Helsingin mallinnukset on syytä unohtaa, kuin nuo mainitsemani. 

Minulla oli kokeilussa 2 maksullista EFHK:ta ja HelsinkiMetropolitanLandmarks + Mörkön lisäosa + kaikki Suomen kattavat sceneryt + paljon muuta ympäri maailman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä ihmeellä tai oikeastaan mistä saan poistettua tuon ilmeettömän mitään puhumattoman hepun tuosta vierestäni tuijottelemasta? En edes tunne koko äijää:-[

1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tosiaan kiusallista...mulla oli työelämässä ollessani samanlainen repsikka, joka ei puhunu pukahtanu 12 .een tuntiin...sen kun tuijotteli...itse kymysykseen en osaa vastata, kun ei oo vielä 2040.ntä 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
52 minuuttia sitten, Mikko Westerlund kirjoitti:

Avatar asetuksista ottaa pois sen apupilotin.

Kiitos - yritin etsiä mutta en löytänyt Avatar-asetuksi mistään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sen saa valittua sieltä aloitusvalikosta, kun klikkaa oikeasta ylänurkasta omaa käyttäjätunnusta.Siellähän näyttäisi olevan erilaisia hahmoja.

Jos sitä kautta saisi poistettua jotain tarpeetonta.En itse ole käynyt siellä sen jälkeen kun asensin tämän simun.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Eikö sen saa valittua sieltä aloitusvalikosta, kun klikkaa oikeasta ylänurkasta omaa käyttäjätunnusta.Siellähän näyttäisi olevan erilaisia hahmoja.

Jos sitä kautta saisi poistettua jotain tarpeetonta.En itse ole käynyt siellä sen jälkeen kun asensin tämän simun.

Siellähän se - en ollut tutkinut koko tuota osastoa kertaakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep - matkalla Nantesista Baseliin ja melko pilviset kelit. Paikka paikoin maa pilkistää esiin pilviverhon takaa ja totesin että maatextuurit ovat totaalisen suttuiset. Tätä en ole vielä näissä uusissa simuissa kohdannutkaan. Vilkaisin Avsimiä - ei mitään mainintaa. Vilkaisn virallista foorumia ja siellä oli puolisen tuntia sitten todennut yksi henkilö saman, joten tästä voisi päätellä, että kyseessä on taas jotain pilvi- / serveriongelmia. Meneskelen 8 000:ssa jalassa Cessna C 414 koneella.

Onko muilla mitään havaintoa asiasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä ilmoitusta en ole aikaisemmin huomannut!Tänään ilmestyi ensimmäisen kerran näytölle.

Viittaako mahdollisesti MSFS 2020 MarketPlaceen?

677405270282c_Nyttkuva2024-12-31162640.jpg.3a02e2bf2db0ef8d47910f3d8ddc026f.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota ilmoitusta ei ole näkynyt mutta voinee johtua siitä että olen "höyry"miehiä.

Sen sijaan ratkaisin tuon maaefektien suttuisuuden syyn. Vähän nettiä tutkien löysin virallisen ohjeen, jota voi kokeilla. Minulla oli asennettuna FS2020-simua varten Bing Map Enghacement Mod for MSFS2020. Käytin sitä ko. simussa toissapäivänä tetstatakseni erään asian ja kun lopetin session niin en muistanut sulkea tuota modia van sammutin koko tietokoneen siltä päivältä.

Asia on kuulemma niin, että tuo modi vaikuttaa 2024-simuun vaikka et sitä siinä käyttäsikään ja se sotkee siis joitakin tiedostoja. Kun poistin tuon modin niin kaikki palasi ennalleen oli ei ongelmia. Toisin sanoaen taas kerran tuli todistetuksi se tosiseikka että kaikki vaikuttaa kaikkeen::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
51 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Tuota ilmoitusta ei ole näkynyt mutta voinee johtua siitä että olen "höyry"miehiä.

Sen sijaan ratkaisin tuon maaefektien suttuisuuden syyn. Vähän nettiä tutkien löysin virallisen ohjeen, jota voi kokeilla. Minulla oli asennettuna FS2020-simua varten Bing Map Enghacement Mod for MSFS2020. Käytin sitä ko. simussa toissapäivänä tetstatakseni erään asian ja kun lopetin session niin en muistanut sulkea tuota modia van sammutin koko tietokoneen siltä päivältä.

Asia on kuulemma niin, että tuo modi vaikuttaa 2024-simuun vaikka et sitä siinä käyttäsikään ja se sotkee siis joitakin tiedostoja. Kun poistin tuon modin niin kaikki palasi ennalleen oli ei ongelmia. Toisin sanoaen taas kerran tuli todistetuksi se tosiseikka että kaikki vaikuttaa kaikkeen::)

Sitä Bing Map lisäosaa ei ole ollut asennettuna,elikä sitä suttuisuus ongelmaa ei ole ilmennyt.Mutta tätä mun ilmoitusta ihmettelen,kun sitä ei ole aikaisemmin näkynyt.

Mietin vaan sitä, että liittyisikö mitenkään MSFS 2020 MarketPlace-serveriin?Omasta MSFS 2024 librarystä kun pitäisi voida ladata niitä mitä on siellä toisessa simussa ollut ja on edelleen.

Edellyttäen tietenkin sitä että ne yhteydet toimii keskenään.Vähän hankala selostaa tätä,mutta suurin piirtein näin se menee.

Esim.Tämän lisäosan,mikä on MSFS 2020-simussa.lisäsin tähän uuteen simuun.Eli kyllä siirrot toimii keskenään.

67751ff01554a_Nyttkuva2025-01-01125345.thumb.jpg.06b772914f6f66a7173d52f0b0f5bb7f.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä hunttailu mielessäin, että hankkisin tän uutukaisen 2024..onko toisaalta väliä onko se Steam vai Micro...20 on Stem ja hyvin on workkinu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Sitä Bing Map lisäosaa ei ole ollut asennettuna,elikä sitä suttuisuus ongelmaa ei ole ilmennyt.Mutta tätä mun ilmoitusta ihmettelen,kun sitä ei ole aikaisemmin näkynyt.

Mietin vaan sitä, että liittyisikö mitenkään MSFS 2020 MarketPlace-serveriin?Omasta MSFS 2024 librarystä kun pitäisi voida ladata niitä mitä on siellä toisessa simussa ollut ja on edelleen.

Edellyttäen tietenkin sitä että ne yhteydet toimii keskenään.Vähän hankala selostaa tätä,mutta suurin piirtein näin se menee.

Esim.Tämän lisäosan,mikä on MSFS 2020-simussa.lisäsin tähän uuteen simuun.Eli kyllä siirrot toimii keskenään.

67751ff01554a_Nyttkuva2025-01-01125345.thumb.jpg.06b772914f6f66a7173d52f0b0f5bb7f.jpg

Mitä olen lueskellut foorumeita, niin tuo selostamasi juttu on tuottanut tuskaa yhdelle jos toiselle käyttäjälle. Se taitaa olla vielä kehityksen alla tuo Tori. Itse ajattelin asentaa manuaalisesti yhteensopivat asiat sitten kun ne ovat päivitetty asianmukaisesti ja niin tosin olen tehnytkin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
34 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Olen tässä hunttailu mielessäin, että hankkisin tän uutukaisen 2024..onko toisaalta väliä onko se Steam vai Micro...20 on Stem ja hyvin on workkinu

No kun sinulla on 2020-simu Stemista niin mikset jatkaisi samalla linjalla? Muusta kun ei ole kokemusta, niin tosin vähän vaikea suositella mitään mutta meikäläinen kangistuu melko notkeasti kaavoihinsa ja pysyy niissä asioissa jotka on havainnut toimiviksi.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo alkaahan tässä jo olla varsinainen fakki-idiootti...kin. Jospa sitte höyryn puoleen kääntyis

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se ole sama kummasta sen hankkii.Toimii varmasi yhtä hyvin kuin Storesta ostettu.Itsellä Steamista ostettu paljon erilaista,ja hyvin on toimineet.Päivityksetkin tulee hoidetuksi helposti sen kautta.

Aikaisempi simu vaan tuli hankittua jostain syystä Storesta,samoin kuin tämä uusin.Tottumus kysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ny se sitte on ostettu höyrystä..alkaa hirmunen tutustuminen..on hiukan erillainen.. mutta onko tässä semmosta mahdollisuutta, että ton hirmuisen videoshown sais viskattua huitin tuuttiin? 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään