Valtteri Salin

Matkalentokorkeuden muutos

2 viestiä aiheessa

En tiennyt mistä muualta kysyä ajatuksia siitä, miksi eilisellä KL612 lennolla korkeutta vähennettiin huomattavasti kesken lennon 27 000 jalkaan, jossa pysyimme useamman tunnin. Tämä korkeuden vähentäminen tuntui selvästi matkustamossa ja aiheutti hämmennystä. Kysyin asiasta matkustamihenkilökunnalta, mutta sain vastaukseksi sääolosuhteet. Koitin muita samaan aikaan samalla reitillä lentäneitä lentoja tarkastella, mutta vastaavaa en havainnut. Ajatuksia, voiko sääolosuhteet syynä pitää paikkansa? 

 

 

Screenshot_20250313_202715_Flightradar24.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan puhtaana veikkauksena, koska tuossa on lennetty nimenomaan NAT HLA:n (North Atlantic High Level Airspace) alla ja sen jälkeen taas noustu, niin koneessa tai miehistössä on ollut joku vika, jonka vuoksi NAT HLA:lle ei ole ollut asiaa (sinne on tiettyjä erityisvaatimuksia). NAT HLA alkaa pinnalta 285, eli 270 on korkein mahdollinen lentopinta itään päin suuntautuvalle liikenteelle sen alapuolella.

edit: todennäköisesti vika on ollut koneessa, koska myös koneen tuota edeltänyt lento KL611 on lentänyt Atlantin yli lentopinnalla 280 Yhdysvaltoihin. Nyt se on taas mennyt sinne takaisin (KL623) normaalilla korkeudella, eli jotain lienee korjattu Amsterdamissa.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään