Guest kiza

Kameran osto, kumpi parempi?

5 viestiä aiheessa

Siis ilmeisesti pitkäpolttovälistä, järjestelmäkameraa muistuttavaa pokkaria? Nikon 8800, Fuji 9500 ja Fuji 5600 kannattaa sitten ottaa vertailuun mukaan. Siinä on jo hinta- ja ominaisuushaarukkaakin aika lailla. Ja tietty kannattaa miettiä, mitä olet hakemassa. Jos haluat itseasiassa järjestelmäkameran, iso pokkari ei sitä korvaa. Jos taas hankit ehkä myöhemmin järjestelmäkameran ja aiot jättää pokkarin kakkoskameraksi, kannattaa ehkä katsoa pienemmän kokoista. Mutta jos olet hakemassa ykköskameraa pidemmäksi aikaa alle tonnin budjetilla, niin sitten noista on hyvä lähteä. Muista myös, että pitkäputkisissa on kaikissa kovasti vaatimaton laajakulma, ja yleisesti ottaen laajakulmaa tarvitaan kuvaamisessa enemmän kuin teleä. Lisäkkeellä asia on ainakin auttavasti hoidettavissa, mutta niin on myös lyhytputkisemman telepää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hakemassa ykköskameraa pidemmäksi aikaa alle tonnin budjetilla, niin sitten noista on hyvä lähteä. Muista myös, että pitkäputkisissa on kaikissa kovasti vaatimaton laajakulma, ja yleisesti ottaen laajakulmaa tarvitaan kuvaamisessa enemmän kuin teleä. Lisäkkeellä asia on ainakin auttavasti hoidettavissa, mutta niin on myös lyhytputkisemman telepää.

No, tuokin riippuu paljon. Minä olen ottanut ehkä 1000 kuvaa 18 - 55 linssillä ja 6000 kuvaa 75 - 300 linssillä, joten se siitä yleistyksestä.

Kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen kameraa hankkii, niin sitten osaa sanoa jotain siitä tarviiko pitkää vai lyhyttä putkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, tuokin riippuu paljon. Minä olen ottanut ehkä 1000 kuvaa 18 - 55 linssillä ja 6000 kuvaa 75 - 300 linssillä, joten se siitä yleistyksestä.

Kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen kameraa hankkii, niin sitten osaa sanoa jotain siitä tarviiko pitkää vai lyhyttä putkee.

Toisaalta monesti sitä se oma mieltymys selviää kuvatessa myös, hankala tuommoisia on joskus tietää etukäteen.

Terv. avarakatseista objektiivia käyttävä :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle tulee tammikuussa tuo fz30 ja siinä on tuo 35mm-420mm ja jollain kikalla sen sai 24mm... :) Ja sit on se laajakulmalisäke 200€ ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään