Guest Jufernaut

Olio pudotti espanjalaiskopterin???

30 viestiä aiheessa

Alienit hyökkää! ;D Löytyykö tuota pätkää netistä? Onneksi selvittiin ilman henkilövahinkoja.

Oletko varma että ne alienit eivät kuolleet törmäyksessä?  :P

Sori en voinut vastustaa, tietenkin olen samaa mieltä siitä että on hyvä että henkilövahingoilta vältyttiin. Minä vain en voi sietää näinkin vakavassa ja virallisessa Iltalehden uutisessa edes mainintaa jostain "oliosta". Kaikki ok jos niin tosiaan oli ja tämä pystytään todistamaan mutta muuten kyllä saisi pysyä ihan kiltisti vain faktoissa näin alkuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee noista "pisteistä" mieleen se kun itse kullakin on jotain roskaa kennolla kun kevään pölyissä on otettu kuvia  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltalehti:Ooppositiojohtaja Mariano Rajoyta kuljettanut helikopteri oli juuri ennen putoamistaan noussut ilmaan Espanjan pääkaupungin Madridin lähellä sijaitsevan poliisiaseman pihalta.

CNN:The aircraft, which was also carrying two other politicians and a cameraman, had just taken off from a bullring in the town of Mostoles when it fell back to the ground

Kertakaikkiaan ainutlaatuisen laadukas käännös. Videosta päätellenkin nuo poliisiasemat Espanjassa ovat katsomoilla varustettuja hiekka-areenoita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytti siltä videonpätkää katsellessa,että pilotti joutui väistämään "poliisiaseman"....siis katsomon korkeampaa rakenneosaa estääkseen törmäyksen.  Alien porukkaa huonolaatuisesta videosta en kyllä erottanut,mutta jos ne olivatkin jo siinä vaiheessa ehtineet mennä ottamaan oppositiota vastaan katsomon taakse ja valmistelleet sinne kopterille henkiinjäämisen kannalta myönteisemmän pehmeämmän alastulon. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helikopterilentäjä Rhino tässä vieressäni totesi tuon videon nähtyään, että näyttää siltä että kopteri nousee tuolta areenalta sen suojissa, ja joutuu sitten sivu- tai myötätuuleen 'vapaaksi' päästessään. Pyrstöroottorin teho ei riitä kompensoimaan pääroottorin vastavoimavaikutusta, siitä tuo kieppi.

Kyseessä siis klassinen pyrstöroottorin tehon menetys, joka korjataan säätämällä tehoa ja pyrstöroottorin lapakulmaa. Pilotin virhe, kun ei a) tarkistanut tuulen suuntaa b) lähtee 'matkalentoon' noin matalalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovia päätelmiä tuollaisen huonolaatuisen videon perusteella, lähinnä tuosta pyrstöroottorin (tehon)menetyksen syystä.

b) lähtee 'matkalentoon' noin matalalla...

Mitä noita nyt oon telkkarissa nähny, niin kyllä toi mulle näyttää ihan normaalilta lentoonlähdöltä, aina tuohon "pyörähdykseen" saakka. Jos lentoonlähtöprofiili oli sinun (tai ystäväsi) mielestä virheellinen, niin miten se olisi oikeasti pitänyt tehdä? :-\ 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tätä juttua koskaan puitu täällä ? Suomalainen Hornet jahtaamassa lentäviä lautasia Ivalon-Inarin seutuvilla 9 vuotta sitten:

"UFOlogists Look Into Air Battle in Finland

UFOlogists in Finland are looking into a reported air battle between a Finnish jet fighter and a squadron of five UFOs.

According to Lars Osterman, the dogfight took place on March 31, 1997 in northern Finland. Local researchers learned of it when the pilot, whose name has been kept under wraps, phoned a radio talk show and reportedly said he was "having trouble dealing with" the experience.

According to Osterman, the fighter was an F-18A Hornet of the Suomen Ilmaviomat (Finnish Air Force -- J.T.), which was posted to the Lapin Lennosto (Far North Air Department) air base at Rovaniemi, 400 kilometers (240 miles) north of Helsinki.

The F-18 took off on "a routine 960-kilometer patrol of the border" with Russia. As the jet flew over the frozen tundra southeast of Lake Inarijarvi, the pilot spotted three discoid UFOs flying in a northeasterly direction.

Going in for a closer look, the pilot saw that "there seemed to be five saucers, instead of just three." He then radioed Rovaniemi and advised them of the situation. Lapin Lennosto Flight Control ordered him to intercept the objects.

The five UFOs, described by the pilot as "glowing orange objects," veered sharply to the northwest. The F-18 pursued them to Ivalo, a city 200 kilometers (120 miles) north of Rovaniemi. From there, the F-18 chased the saucers west to Inari, 40 kilometers (24 miles) to the northwest. Then the saucers darted eastward, high above Lake Inarijarvi.

The pilot told Flight Control that the UFOs were breaking formation and requested permission to fire at them. Flight Control responded, "Permission granted. Fire at will."

The pilot got behind one glowing saucer and lined it up with the reticule on his windshield "heads up" display. But instead of picking up the "target acquisition tone" in his earphones, he heard the raucous honk of an alarm.

All at once, the targeting computer went off-line. The "heads up" display disappeared. The F-18's firing system for the 20mm cannon was also down. Instantly the pilot hit the "arming" switch for his air-to-air missiles. The red malfunction light began blinking on the dashboard.

According to Osterman, the saucers regrouped and flew away to the east "at Mach 4 or 5. They had an orange glow around them."

None of the F-18's flight control systems were affected, and the pilot returned safely to Rovaniemi.

"They tested the computers for days afterward but could find nothing wrong with them," he added.

The saucers crossed the border and were last seen heading for Talvikula in Russia."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tätä juttua koskaan puitu täällä ? Suomalainen Hornet jahtaamassa lentäviä lautasia Ivalon-Inarin seutuvilla 9 vuotta sitten

Päivän huumoripläjäys ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
;D ;D ;D No kyllä ne Fougatkin joskus 70 luvulla jahtasi UFO:a Porin taivaalla, mutta sitten se tunnistettiin muistaakseni saksalaiseksi "leikki-ilmalaivaksi", jonkinlainen plastiikka viritys siis... ja UFO höpinät päättyi siltä erää 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Waro Mika noita uhvoja.

No pakkohan se on. Tekeekö nuo muuten liikenneilmoituksia vai veteleekö ihan "sokkona"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No pakkohan se on. Tekeekö nuo muuten liikenneilmoituksia vai veteleekö ihan "sokkona"?

Sokkona uhvot menevät taivaalla .

Mäkin oon nähny yhden uhvon, se ei puhunu mulle mitään taivaalla.

mutta......

Kävelevät uhvot näkevät ne ja horjuvat koppeihinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D ;D ;D No kyllä ne Fougatkin joskus 70 luvulla jahtasi UFO:a Porin taivaalla, mutta sitten se tunnistettiin muistaakseni saksalaiseksi "leikki-ilmalaivaksi", jonkinlainen plastiikka viritys siis... ja UFO höpinät päättyi siltä erää 8)

Ei se nyt ihan noin mennyt  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se nyt ihan noin mennyt  ;D

empä käy väittämään jos Jaakolla on paremmat tiedot ::) mutta tapaus jonka itse muistan , löytyi lopuksi sylinterin muotoinen plastiikka "säkki" jota lehdessä väitettiin leikki-ilmalaivaksi... ilmeisen iso häristys kuitenkin... vai meinaatko että UFO-jutut eivät päättyneet siihen... no ei varmaankaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

empä käy väittämään jos Jaakolla on paremmat tiedot ::) mutta tapaus jonka itse muistan , löytyi lopuksi sylinterin muotoinen plastiikka "säkki" jota lehdessä väitettiin leikki-ilmalaivaksi... ilmeisen iso häristys kuitenkin... vai meinaatko että UFO-jutut eivät päättyneet siihen... no ei varmaankaan ;)

Jari, ei millään pahalla, mutta tuolloin elettiin aikaa jolloin olin nuori ja aktiivi-lentäjä, nyt olen vain aktiivi  ::)

Tarmo Tukeva on antanut tuosta monta lausuntoa, niitä enempi ruotimatta. Olen minäkin jotain nähnyt, mutta haluan pitää Medical 1:sen voimassa, ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos ne ollut samanmoisia kuin Maikkarin loppukevennyksessä jokunen vuosi sitten, kun Meksikon kaverit olivat kuvanneet infrapunakameralla katuvaloja ja väittivät vakavalla naamalla, että nyt on vihreät miehet tulleet kylään? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo Kurosen Jokkekin teki itä-suomessa "ufoja". Pistivät taskulampun pieneen kuumailmapalloon, joka lähettivät tuulen mukana matkoihinsa.

Jo oli paikalliset lehdet täynnä UFO-havaintoja.

Ihan oikeita Ufoja, koska UFO= tunnistamaton lentävä kohde.

Mutta on tuolla tullut muutakin nähdyksi, omin silmin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta on tuolla tullut muutakin nähdyksi, omin silmin. ;)

Minäkin luulin kerran nähneeni selvästi, kunnes tajusin, että luulin liian helposti....Olin kait nähnyt pahaa unta edellisenä yönä tai jotain... ::)

Juu ei kannata medikaalia menettää marsilaisten vuoksi, ainakaan, jos ovat kovin pieniä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään