Guest Finski

Digijärkkärimiehet/naiset huom!

457 viestiä aiheessa

Vai hankki Sami pullonokan. Samaa harkitsin itsekin, mutta päädyin sitten kuitenkin 10-20 mm Sigmaan, kun en kalansilmäefektiä juuri tarvitse ja rajaus on helpompaa suorakulmaisella (verrattuna fisuun ja Capturessa oikomiseen).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä eroa muuta kuin ne IS,USM,F.

Canon EF 100-400mm F4.5 - 5.6L USM IS

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Juu juu hinta eroa on 1000e yli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis jos tarkoitat, että mitä eroa noilla kahdella linssillä on, niin kehotan menemään vaikka lähimpään Canonia edustavaan kamerakauppaan ja pyytämään noita näytille. Ero noilla kun on kuin yöllä ja päivällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

f-luku kuvaa valovoima, isompi luku on pienempi valovoima.

IS(Image Stabilizer) on kuvanvakaaja.

USM on Ultra Sonic Motor, semmoinen nopeampi ja hiljaisempi tarkennusmoottori.

Se miksi tuo ylempi maksaa 1000e enemmän on se että se on optisesti ja laadullisesti muutenkin huomattavasti parempi kuin tuo toinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen Nikon D50 setti tulee lauantaina Hulluilla päivillä myyntiin:

"Digijärjestelmäkamera kaikille kuvaajille vasta-alkajista innokkaisiin harrastajiin. Suuri 2” näyttö, 7 automaattista digitaalista vaihto-ohjelmaa.

Sarjakuvausnopeus 2,5 kuvaa/s jopa 137 kuvaan asti. Mukana kaksi objektiivia: AF-S ED Nikkor 18-55 mm (3.5–5.6) DX ja 55-200 mm (4–5.6) DX."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Rajalallakin on tosi mielenkiintoinen D50-paketti hyvään hintaan, luultavasti nuo samat opiskat + giganen muistikortti,

tai sitten vaihtoehtoisesti tuon 55-200mm tilalle 70-300 samaan hintaan. Ei ainakaan mene mainostamisen puolelle kun en sano hintaa,

kahtokaa ite  8)

[edit]

Harrihan tuosta jo näköjään mainitsi....

Ja näkyy tuo 55-200mm setti loppuneen jo.

[/edit]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja näkyy tuo 55-200mm setti loppuneen jo.

Ei mikään yllätys. Onhan tuolla vielä sama setti 70-300mm:llä putkella joka minusta sopii paremmin konekuvaukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluatteko "puolivirallisen testaajaan" raportin ko. tuplakitti paketista...? Itse yllätyin....positiivisesti  ;).

- JJ -

Tuosta Rajalan paketista? Itse ajattelin kysästä saisinko kyseisen paketin rippilahjaksi. Näin etukäteen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään Canon tarjouksia Rajalan digiviikolta mm. Canon 350D + 18-55 + Sigma 70-300 hintaan 999 euroa

Tiedetään, Hain jo omani pois maleksimasta hyllyllä :)

//Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh, pakko kysyä mielipidettä teiltä asiantuntijoilta...

Lyhyesti: digijärkkärin hankinta edessä. Merkkinä Canon. Suunnitelmissa on ollut 20D, mutta toisaalta 350D vaikuttaa myös kelpopeliltä.

Pääsin tänään hypistelemään ja koekuvaamaan omalla putkella työkaverin 350D:tä. Yllätyin psotiivsesti kamerasta. Pienestä koosta ja keveydestä huolimatta se sopi käteen hyvin.

350D:n puolesta puhuu lompakko ystävällisempi hinta, pientä kameraa olisi helpompi kuljetella mukana reissuilla jne. Vai olisko 20D kuitenkin pitkällä tähtäimellä parempi hankinta?

Kertokaapa ko. kameroiden omistajat kokemuksianne kameroista. Ja löytyisikö joku joka on kuvannut kummallakin? Käsittääkseni kuvan laadussa ei pitäisi olla suuria eroja kameroiden välillä? Missä ominaisuuksissa 500 euron hintaero todella näkyy?

äh, on tämä vaikeaa....

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauska kuulla, että muilla on samoja pulmia - ei näistä ota erkkikään selvää. Täytynee heittää kruunaa ja klaavaa. Mitenkä muuten mahtaa olla sen kanssa, että käyvätkö digi AF:t perinteiseen runkoon (kun sellainen nyt on päätetty yksi pitää taloudessa) Nikonin tapauksessa? Sehän toisi hieman synergiaetua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nikonin tapauksessa pääsääntöisesti kaikki putket sopivat kaikkiin runkoihin. DX-putket eivät piirrä kinofilmille tarpeeksi suurta kuvaa ainakaan kaikilla polttoväleillä, eli käyttää voi mutta mustat kulmat tulee. Joitain muitakin rajoituksia on, esim. peilitelet eivät mahdu loitontamatta kiinni eteentyöntyvällä prismakotelolla varustettuihin malleihin. Ja tietysti automaattitarkennus ja kuvanvakaaja ovat käytettävissä vain kun sekä putki että runko tukevat ominaisuutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lyhyesti: digijärkkärin hankinta edessä. Merkkinä Canon. Suunnitelmissa on ollut 20D, mutta toisaalta 350D vaikuttaa myös kelpopeliltä.

....

Hep,

Itse pähkäilin noiden kahden vaihtoehdon välillä myös muutamia viikkoja sitten...  Eipä oo helppoja päätöksiä nuo 8)

Tässä on joitain ko. mallien eroja lueteltuna.

20D:stä taitaa tällä hetkellä saada 150 cashbackiä, mutta onhan noiden hinnassa silti eroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh, pakko kysyä mielipidettä teiltä asiantuntijoilta...

Pääsin tänään hypistelemään ja koekuvaamaan omalla putkella työkaverin 350D:tä. Yllätyin psotiivsesti kamerasta. Pienestä koosta ja keveydestä huolimatta se sopi käteen hyvin.

350D:n puolesta puhuu lompakko ystävällisempi hinta, pientä kameraa olisi helpompi kuljetella mukana reissuilla jne. Vai olisko 20D kuitenkin pitkällä tähtäimellä parempi hankinta?

Kertokaapa ko. kameroiden omistajat kokemuksianne kameroista. Ja löytyisikö joku joka on kuvannut kummallakin? Käsittääkseni kuvan laadussa ei pitäisi olla suuria eroja kameroiden välillä? Missä ominaisuuksissa 500 euron hintaero todella näkyy?

äh, on tämä vaikeaa....

Juha.

Lehdissähän on tosiaan vertailtu Canonin 20D:tä ja 350:tä.... Ja todettu, että lähes samaa tavaraa tuottavat.

Akkukahvalla 350D on ihan "Jees"-peli.... Tosin olen vain pari kertaa, päässyt kokeilemaan Canon 20D:tä kädessäni.

Nikon D50:ssä olen nyt vajaan viikon aikana törmännyt pari kertaa valikkojen "helppokäyttöisyyteen".... Eli kerran meni "vahingossa" tarkennuspiste vitu...leen säätökiekon ansiosta ja tänään kuvien tallenus moodi.... Canon kysyy ja varmistaa vaihtoehdot...joten noita lapsuksia ei pääse Nikonmaisesti tapahtumaan.....

Mutta on se Canon 350D tai D50.... Niin molemmilla saa Panaa parempia kuvia. Canonin huoltoon; JAS-tekniikka...en ole tyytyväinen. Canon 300D:n korjaus, liki kaksi kuukautta meinasi syödä rauhallisempaakin miestä  :-\. Toivottavasti ei tartte enää turvautua ko. firman katteetomiin lupauksiin....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta on se Canon 350D tai D50.... Niin molemmilla saa Panaa parempia kuvia. Canonin huoltoon; JAS-tekniikka...en ole tyytyväinen. Canon 300D:n korjaus, liki kaksi kuukautta meinasi syödä rauhallisempaakin miestä  :-\. Toivottavasti ei tartte enää turvautua ko. firman katteetomiin lupauksiin....

Paitsi että JAS-tekniikka hoitaa nykyään Nikoninkin huollon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että JAS-tekniikka hoitaa nykyään Nikoninkin huollon.

Voihan videoo.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti on vaihtoehtoina myös Minolta ja Pentax, jos ei halua kuulua laitteitaan kilvan kehuvien Ca&Ni fanien joukkoon. Minolta 5D.ssa on kuvanvakain rungossa, ei ole siis väliä kenen valmistama lasi on nokilla.(ja jottei tule sarkastista kommenttia: Muiden merkki Ca,Ni,Pe valmistajien lasit ei käy...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitsin mitä Verkkokaupan listoilla oli samassa haarukassa kuvanvakaimella valovoimasta riippumatta. Canonilla huomattavasti laajempi ja edullisempi linssikirjasto. Sanotaan mitä sanotaan, mutta itse en luota toisen osapuolen osavalmistajiin eli henkilökohtaisesti hankin merkkilinssejä, syteen tai saveen.

Terveisin Nikonisti.

Sigman kakkulat on kyllä ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, hinta-laatusuhde on monesti melkoisen hyvä. Esim. tuo 10-20mm on mainio, samoin mulla oleva vanhempi 12-24 -versio. Ja hiukkasen halvempi ja huonompi linssi joka soveltuu tilanteeseen on aina parempi kuin jättää kuva ottamatta..

Tosin kuvanlaadultaan paras linssi mitä olen kokeillut on se 100 euron Nikkor 50mm/f1.8 :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

äh, on tämä vaikeaa....

Juha.

Itse kuvaan 10D:llä ja sen suuri etu (joka on myös 20D:ssä) on nopea ja helppokäyttöinen valotuksen korjausmahdollisuus kahden säätöpyörän (edessä sekä takakannessa) avulla. Lentokonekuvauksessa tulee aika usein tilanteita missä esim. yli/alivalutuskorjaus pitää nopeasti säätää.

En tosin tiedä miten ko. säätö tapahtuu 350D:ssä. Vanhassa 300-filmirungossani toimenpide vaati huomattavasti enemmän sorminäppäryyttä ja muistamista mitä nappia piti painaa milloinkin.

Etsinkuvan kirkkaus on toinen asia jonka pidän itse tärkeänä.

Tärkein lienee kuitenkin miltä kamera tuntuu kädessä suosikkiobjektiivin kanssa.

/ Nils

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa Pentaxilla olla tällä hetkellä parhaat etsinkuvat ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Akkukahvalla 350D on ihan "Jees"-peli.... Tosin olen vain pari kertaa, päässyt kokeilemaan Canon 20D:tä kädessäni.

Mutta on se Canon 350D tai D50.... Niin molemmilla saa Panaa parempia kuvia.

Mitä tuon akkukahvan on tarkoitus tuoda lisää kameraan? Ymmärsin, että yhdellä akulla kuvaa n.600 kuvaa, ilman lisäakkujakin. Eli onko akkukahvan tarkoistus enemmänkin tuoda kameraan "kokoa ja jämäkkyyttä"?

Varmasti kummallakin saa hyviä kuvia, mutta minulla jo olemassa olevat putket määrittelevät merkiksi Canonin.

Itse kuvaan 10D:llä ja sen suuri etu (joka on myös 20D:ssä) on nopea ja helppokäyttöinen valotuksen korjausmahdollisuus kahden säätöpyörän (edessä sekä takakannessa) avulla. Lentokonekuvauksessa tulee aika usein tilanteita missä esim. yli/alivalutuskorjaus pitää nopeasti säätää.

Tärkein lienee kuitenkin miltä kamera tuntuu kädessä suosikkiobjektiivin kanssa.

Tiedän mistä puhut. Tällä hetkellä käytössäni olevassa EOS 30V filmirungossa on kaksi säätöpyörää. Mutta toisaalta itse en ole kovin montaa kertaa niitä yhtäaikaa käyttänyt.

350D:n etsinkuva oli mielestäni yllättävän kirkas. Pienihän se etsin on filmirunkoon verrattuna, mutta se on tottumiskysymys.

Yllätyin positiivisesti miten hyvin ennakkoon muovirimpulana pitämäni kamera käteen sopi. Omalla 75-300mm putkella se tuntui tasapainoiselta kokonaisuudelta.

Ja vielä yksi kysymys heräsi viime yönä kun tutkin kameroita netistä. Saako mistään Canon kameroihin suomen- tai englanninkielisiä manuaaleja? Näyttäisi siltä, että kaikesta huolimatta kameran saisi Saksasta halvemmalla, mutta saksankieli ei ole oikein hallussa.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Duxfordissa keväällä 2005 huomasin, että 350D:stä alkoi loppua "puhti" lentonäytöksen loppupuolella. Tanagrassa oli akkukahva käytössä ja täydet palkit vielä näytöksen loputtua. Niin ja antaa se vähän enemmän "jämäkkyyttä" käyttöön. Mutta kyllä ilman akkukahvaakin 350D pysyi hyvin isossakin kourassa. Jos on Canonin putkia omasta takaa, niin sittenhän valinta on selvä. Multa saat vaikka lainaan suomenkieliset manuaalit 350D:hen.

Och svenska och dansk manuals du vill ha när du vill.... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä yksi kysymys heräsi viime yönä kun tutkin kameroita netistä. Saako mistään Canon kameroihin suomen- tai englanninkielisiä manuaaleja? Näyttäisi siltä, että kaikesta huolimatta kameran saisi Saksasta halvemmalla, mutta saksankieli ei ole oikein hallussa.

Saa ainakin englanniksi, mulla ei oo nyt urlia, mutta jos tuon 350D:n manuaalin tahdot niin mulla on se itsellä PDF:nä, jos kiinnostaa niin pistä privaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään