Guest Finski

Digijärkkärimiehet/naiset huom!

457 viestiä aiheessa

Muistan lukeneeni että jos halutaan pelkällä pikselien lisäyksellä kaksinkertaistaa terävyys niin pikseleitä pitää olla nelinkertainen määrä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos linkistä, mutta olisiko tiedossa vielä sellaista vertailua missä noita mainittuja häiriötasoja, buffereita tms. olisi tarkasteltu näiden suosituimpien runkojen osalta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, mä tipuin kärryiltä sun vaihtoehdoista, mutta siellä vasemmalla on se Buying guide, sieltä saat tekniset ominaisuudet vierekkäin. Valitset vaan valikosta rungot. Sitten avaa pari selainta, ja sillei vertaa niitä häiriötasoja sieltä testien iso vertailusta. Ne pitäis olla aika vakioita ne kokeet mitä ne suorittaa. Paitsi yli 10mp kameroille.

Muuten: palvelevissa fotoliikkeissä saat ihan varmaan testata pienimuotoisesti ehdokkaitasi, jos et, vaihda liikettä, se ei ollut palveleva. Saat samalla käsituntuman kameraan, ja pääset kokeilemaan esim bufferia ja kortillekirjoitus aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

8 tai 6 megapikseliä on niin mitätön ero, ettei sitä näe silmällä. Resoluutiohan kasvaa siinä 1.15-kertaiseksi. Vain tiedostokoossa näkee eroa. Megapikselimäärän kaksinkertaistuminen alkaa ehkä nipin napin olla havaittavissa, ja nelinkertaistuminen on sitten jo näkyvä ero. Merkityksettömämpää asiaa kuin megapikselimäärä on vaikea keksiä. Porukat ilmeisesti sotkee asiaan valokuvaliikkeiden tulostuspalvelut, joihin kuvat halutaan jollain tietyllä resoluutiolla. Kuvan tulostamisesta natiiviresoluutiolla ei kuitenkaan ole juuri mitään hyötyä, minkä tahansa megapikselimäärän saa tulostettua mihin kokoon tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos RAW kuvaajat ovat kokeilleet Rawshooter Premium 2006:tta?

http://www.pixmantec.com/

Mulla on tuo pari päivää ollut testikäytössä ja olen kaiken kaikkiaan ollut tosi tyytyväinen tuohon.

Harmittaa, ettei tullut aiemmin otettua tuota testikäyttöön kun sen saa 15 päiväksi käyttöön ilmaiseksi.

Ja kun olisi viime kuun viimeiseen päivään mennessä ostanut olisi saanut tuon tarjouksena about 60 euron hintaan, nyt se maksaa saturaisen kieppeillä  :'(

Tuossa saa aikaan about kaikki ne kuvankäsittelyn työvaiheet, mitä ainakin itse yleensä käytän kuvia käsitellessä. Ja ohjelmalla kääntelee vielä kuvat tiffiksi tai jpegiksi.

Kannattaa kokeilla!

-Mika-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos RAW kuvaajat ovat kokeilleet Rawshooter Premium 2006:tta?

http://www.pixmantec.com/

Mulla on tuo pari päivää ollut testikäytössä ja olen kaiken kaikkiaan ollut tosi tyytyväinen tuohon.

Harmittaa, ettei tullut aiemmin otettua tuota testikäyttöön kun sen saa 15 päiväksi käyttöön ilmaiseksi.

Ja kun olisi viime kuun viimeiseen päivään mennessä ostanut olisi saanut tuon tarjouksena about 60 euron hintaan, nyt se maksaa saturaisen kieppeillä  :'(

Tuossa saa aikaan about kaikki ne kuvankäsittelyn työvaiheet, mitä ainakin itse yleensä käytän kuvia käsitellessä. Ja ohjelmalla kääntelee vielä kuvat tiffiksi tai jpegiksi.

Kannattaa kokeilla!

-Mika-

Tulihan tuo lisenssi halvemmalla hankittua. Ainakin demo skulas hyvin.  8)

Tarjoushinta oli muistaakseni EU:n alueella asuville reilu 70 euroa ja tuo täys versio vajaa 110euroa.

Edit: yks älyttömän iso miinus on profiileihin väännön puuttuminen :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistin myös hankkien tuon Premiumin. Parannukset Essentialsiin nähden eivät toki ole valtaisat mutta selkeyttävät työskentelyä helposti sen verran että tuo hinta (lokakuun alennushinta etenkin) oli perusteltu.

Edit: yks älyttömän iso miinus on profiileihin väännön puuttuminen :'(

Que? Väriprofiileihin/-avaruuksiin? Löytyy Batch Convert -välilehdeltä RGB Working Space -otsikon alta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistin myös hankkien tuon Premiumin. Parannukset Essentialsiin nähden eivät toki ole valtaisat mutta selkeyttävät työskentelyä helposti sen verran että tuo hinta (lokakuun alennushinta etenkin) oli perusteltu.

Que? Väriprofiileihin/-avaruuksiin? Löytyy Batch Convert -välilehdeltä RGB Working Space -otsikon alta.

No joo periaatteessahan se on mutta tarkoitettu pääasiasssa työtilaksi ei lopulliseksi profiiliksi. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että JAS-tekniikka hoitaa nykyään Nikoninkin huollon.

Tästä on kuulunut kauhutarinoita vaikka kuinka. Mutta kuinkas ollakkaan.

D70:ssä verho alko jumimaan kesken hautajaisten ja ei auttanut kuin Maanantaina (2 viikkoa sitten) kiikuttaa kamera postiin. Tänään tuli himmeli takaisin ja oli suljin vaihdettu. Ja takuuseen vaikka takuuaika olikin ylitetty.

Tuosta reippaasta 2 viikosta härveli kätännössä 5 työpäivää postissa niin sanoisin että ihan hyvää toimintaa. Ei valittamista.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eikös vara-akku nyt ole ihan hyvä idea muutenkin olemassa? Vaikka se kestääkin tuossa vaikka kuinka kauan, joskus se kuitenkin loppuu kesken..

//Tuomas

On, mut köyhä opiskelija ja muistikortteihinkin pitäis panostaa :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityinpä minäkin sitten Nikon-puolueeseen...Tuli tänään ostettua Nikon D50kit, 70-300mm putki+256 :-\ muistikortti, giganen tulisi kuulemma vasta 3 viikon päästä. Ja samaan kasaan tietenki vielä jalusta ja kantolaukku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sillä 256:llakin kuvaa, pitää vaan päästä purkamaan useammin. Niitä isompia saa kyllä melkein mistä vaan, mutta ainakin paremmilla SanDiskeilla on ollut pitkiä toimitusaikoja ihan siksikin, että menekki on niin kova.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta muistikortista pitiki kysymäni...kun tässä kameran mukana tulee giganen kortti mutta myyjä tosiaan sano et suht pitkä toimitusaika tosin.Pitääkö siis tämä kortti jotenkin tilata Nikonilta itse vai tuleeko se automaattisesti sitten aikanaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se ole sen myyjän oma paketointi. Järjestelmärunkojen kanssa ei kameravalmistajan puolesta tule mitään muistikorttia. Eli myyjäliikkeestä saat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo 70-300 on ainakin ihan uusi malli, vissiin sen pitäisi olla parempi (ja onkin ollut, ainakin ei-IS malli) kun tuo wanha 75:nen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään