Kirjoitettu Toukokuu 26, 2005 Mihin sinä tarvitset 256 MB muistikorttia? Se on järkkärille niin jumalattoman pieni, etten minä ainakaan keksi sellaiselle mitään hyödyllistä käyttöä. Gigan kortilla nyt pärjää, mutta liian äkkiä sekin täyttyy. Itse otin tuon muistikortin kans kun ilmaiseksi sai. Eipä sitä normaalissa tilanteessa käytäkkään mutta varakorttina se toimii kyllä kivasti. Ja kyllä siihen 256MB:hen menee jotain 30 kuvaa...että ei se IHAN turha ole. Jos ainut vaiva mitä sen eteen pitää nähdä on käyttää pari minsaa ajasta canonin weppisivulla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2005 Hitsi, muistan lukeneeni täältä jostain että jos 350D/20D:n mukana paketissa ei tullut tuota ilmaisen 256MB muistikortin kampanjatarraa niin sen sai jostain tilata. En nyt löydä sitä linkkiä kirveelläkään, muistaako joku? Nimim. kamera tuli tänään mutta ei ollut tuollaista kampanjalappua missään. Mulla oli suoraan liimattu kameran laatikkoon se...siis se koodin sisältävä tarra. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2005 Joo mutta ei ollut tuossa minun lootassa ainakaan moista. Ulkopuoleltako sellainen pitäisi löytyä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2005 Jepulis, tuossa laatikon ulkopuolella, ylöspäin avautuvassa kannessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2005 Jos tarraa ei löydy niin pistä mailia kampanjatuki@canon.fi kuulemma kyselevät muutaman kyssärin jonka jälkeen tulee tarra postissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 Mitäs olette mieltä Soligor:in 28-210mm 1:3.5-5.6 putkesta ?? Hankin juuri Canon:in 350D:n ja multa jäi nega-Eoksesta ko. putki talteen, sekä myös tietty nega- Eoksen alkuperäinen perusputki. E.V. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 Mitäs olette mieltä Soligor:in 28-210mm 1:3.5-5.6 putkesta ?? Hankin juuri Canon:in 350D:n ja multa jäi nega-Eoksesta ko. putki talteen, sekä myös tietty nega- Eoksen alkuperäinen perusputki. E.V. No sä varmaan tiedät siitä parhaiten kun olet sillä ennenkin kuvannut //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 No sä varmaan tiedät siitä parhaiten kun olet sillä ennenkin kuvannut //T Kyselenkin tässä muiden mielipiteitä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 Kyselenkin tässä muiden mielipiteitä.. No haluatko että kehun sitä vai haukun? Kuukkeli löysi tämmösen: Soligor "In the US, "Soligor" was a lens trade name used by a photo products importer named Allied Impex Corp, a firm that also had a major investment in a Japanese SLR manufacturer-- the "Miranda" cameras. When Miranda failed in the late 1970's, Allied Impex also went into bankruptcy. Subsequently the Soligor name was sold to some European interests, and for a short while, the name appeared there on cameras and lenses. All the Soligor lenses were made by a variety of Japanese lens makers, just like the "Vivitar" and "Spiratone" lenses of that era. Most were pretty good. Sone were not [but none are considered excellent - AN]." George Stanley //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 No haluatko että kehun sitä vai haukun? Jos sinä vaikka kehut tällä kertaa, niin minä haukun Oikeasti melkein uskallan veikata, ettei kellään muulla täällä ole tuota linssiä. Mulla taitaa olla jossain palikassa joskus lukenut Soligor, mutta vaikka muistaisin missä, ja oliko se hyvä, niin eipä siitäkään vielä mitään tiedä. Pitäisi olla kuvannut tuolla samalla mallilla. Merkkihän on, niinkuin Tuomaksen kuukletuksesta käy ilmi, yksi niistä tsiljoonista japailaisista tuotemerkeistä, jotka eivät kerro itse palikasta juuri mitään (edes Nikkorin nimi ei ole enää laadun tae, kun niidenkin halvimpia putkia tehdään vaikka missä). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2005 Mikä on muuten tämä linssi? Sigman 50-500? Vakoilin vierustoveria ADEXissa [ Attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2005 Mikä on muuten tämä linssi? Sigman 50-500? Vakoilin vierustoveria ADEXissa Siltähän tuo aika vahvasti näyttää. Vrt. http://www.objektiivi.info/objektiivit_info.php?oid=237. Ei muuten ole paha pyynti tuossa putkessa, saksasta lohkeaisi ~1k€ setelinipulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2005 Tuossakin basuukassa näyttäs olevan täysillä milleillä suurin aukko 6.3 (kuten duunin kamerakerhon 170-500:ssa), joka on ainakin vielä 300D/10D/350D/20D -käyttäjille vähän huono uutinen, kun AF:ä tarvii em. kameroissa 5.6 aukkoa, jotta se toimisi luotettavasti. Noh, 1D-käyttäjiä tämä ei koske, kun niiden AF on speksattu f/8:lle. nimim. kokemusta suttusista kuvista 500 millillä (300D). Tero ps> kun en asiasta paremmin tiedä, niin mikä on Nikonin D70/D100 -kameroiden AF:n speksattu minimiaukko ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2005 Speksien mukaan sama f:5.6 on Nikoneissa minimi. Hirvittävän pimeä on tosiaan tuo tötterö, mutta 500 millin venyvää megatsuumia ei kyllä valovoimaiseksi saa tehtyäkään. Ainakaan tekemättä siitä niin kallista, ettei optisesti vaatimattomasta putkesta (jollainen megatsuumi aina on) kukaan halua semmoista hintaa maksaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2005 Mites kanuunamiehet, onko kellään käyttökokemuksia Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM III:sta? Tuo olisi yksi vaihtoehto sille kehutulle Sigman halpisputkelle 70-300 APO Macro Super 2:lle. Tosin Canonissa ei ole makro-ominaisuutta eli lyhin tarkennusetäisyys on reilun 50 senttiä pidemmällä. (95cm vs. 150cm). Macro siis puolustaisi Sigman hankintaa. Joku pidempi halpiszoomi pitäisi löytää pikaisesti tuolle Sigman 18-125:lle kaveriksi... -Mika- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2005 Mites kanuunamiehet, onko kellään käyttökokemuksia Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM III:sta? En ole kanuunamies, mutta joskus olen Laukkasen Markon tuollaisella putkella ja 300D:llä pari päivää kuvannut. Ja mielestäni sillä saa ihan kohtuullista jälkeä. http://www.airliners.net/open.file/656569/L/ http://www.airliners.net/open.file/653746/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2005 On kokemuksia tuosta kanuunan 75-300:sta, ilman usmia kylläkin, mutta veikkaan että lasitavara putkissa saattaa olla samaa. Vähän ristiriitaisia kokemuksia on ollut, terävyys yleensä riittää ihan ok, mutta värisiirtymät hyppii silmille joskus. Tuollakaan ei nettikäytössä tai kymppikuvissa yleensä ole merkitystä, mutta jos tuo sigman mainostama APO materiaali yhtään auttaa tuossa putkilossa niin ehkä se vähän hermoja säästäisi. Itse sain aikanaan tuon kanuunan putkilon ilman usmia hintaan jossa ei jakoa muilla ollut, mutta jos nyt valkkaisin putkea tuosta hintaluokasta niin ehkä kallistuisin sigmaan. Usmi kanuunassa tietty saat ftm-tarkennuksen (ja ehkä vähän nopeamman?) ja, niinkuin totesit, sigmassa vähän lyhyemmän tarkennusetäisyyden. Kumpaa ominaisuutta sitten painottaa enemmän.. Vähän arpapeliähän tuo on noissa, kun yksilöerojakin saattaa tuossa hintaluokassa olla. Eniveis, Sigmaa on kiitelty enemmän, mutta niinkuin Mikko sano, saa kanuunallakin ihan ok jälkeä. Hintaansa nähden varmasti molemmat ihan ok klaseja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2005 Tuota, kun täällä oli muutama uuden 350D hankkija niin kuinka kauan teillä kesti saada tuo uusi muistikortti sen rekisteröitymisen jälkeen? Mietin vaan että ehtisköhän tulla ennen lomamatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2005 kuinka kauan teillä kesti saada tuo uusi muistikortti sen rekisteröitymisen jälkeen? Mulle tuli noin viikossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2005 Moi! Huomasin tämän viestiketjun vasta nyt ja vaikka en ole lentokoneita kameralla bongaillutkaan, niin ajattelin kuitenkin laittaa minunkin kuvauskalustoni tänne näkyville. - rungot Canon EOS 650 ja nyt digiaikana EOS 350D - Canon 17-40/4 L - Canon 18-55/3.5-5.6 EF-S II (kittilinssi) - Canon 28-135/3.5-5.6 IS USM - Canon 35-70/3.5-4.5 (EOS 650 kittilinssi) - Canon 50/1.8 II - Canon 75-300/4-5.6 II - Canon 85/1.8 USM Ja sitten sitä muuta härpäkettä. Filttereitä, hoodeja, laukkuja jne... Pääasiassa kuvailen ihmisiä, koiriamme, maisemia ja katukuvauskin kuuluu mukaan. Terkuin Jonne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2005 Mulle tuli noin viikossa. Sama. Viikko meni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2005 Viime perjantaina tuli tilattua Saksasta D70s, kittiputken ja 70-300 mm Nikkoreiden kanssa. Vähän on malttamaton olo tällä hetkellä pakettia odotellessa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2005 Vähän on malttamaton olo tällä hetkellä pakettia odotellessa... Elämä on Itse tässä odottelen että josko JAS-tekniikka sais putkea säädettyä kun siinä on jotain häikkä AF:n kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2005 Mulla tuli tänään Sigman 18-125mm putkesta 35-65 millinen Otin kuvan, toimi hyvin ja heti perään seuraavaa kuvaa ottaessa ei zoomi suostunutkaan liikkumaan tuon mainitsemani välin ulkopuolelle. Ei kolahtanut mihinkään, oli vain kamera kaulassa / kädessä ja jumahti kahden perättäisen kuvan välillä. Nyt hippasen jurppii, tarvinnee toimittaa rakkine huoltoon. -Mika- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2005 Mulla tuli tänään Sigman 18-125mm putkesta 35-65 millinen Saattaa olla sisältä joku ruuvi irti ja se jumittaa nyt koko mekanismin. Mulla irtosi isommasta Sigmasta (80-400mm) kuljetuslukon ruuvi ja meni sinne zoomimekanismin väliin. Piti aukaista koko lukko ja ravistella aikansa, niin ruuvi tuli ulos... Mutta ei taida noin pienessä mitään kuljetuslukkoa olla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla